Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: Miesepies op april 28, 2010, 19:28:55
Et voila, mijn Emotiva setje compleet...

Nice   8)

Is de achterkant trouwens zwart, of wel gewoon zilver? Ik zag in de video van Lonnie dat deze een zwarte achterkant had namelijk.  :unsure:

Xander32

Citaat van: Miesepies op april 28, 2010, 19:28:55
Et voila, mijn Emotiva setje compleet...

Mooie combi zo :thumbs-up:. Geniet er van.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

clockwork

Prachtig!!  :clapping: :clapping: Zo zie je wel de voordelen van alles uit een lijn. Erg mooi.

En..... doet-ie het?  Just kidding.

Hoe klinkt-ie? Eerst indrukken?

Volgens mij ben je (een van de ) de eerste gebruiker(s) in Nederland.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

DV79

Hele nette set zo, ben benieuwd naar hoe het bevalt.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Miesepies

Ben de hele boel aan het ombouwen, omdat mijn vorige pre geen hdmi in had... dus dat koste aardig wat tijd (en is helaas nog niet naar wens). Zitten nogal wat haken en ogen aan wanneer je zowel een tv (HD Ready, basis ondersteuning Dolby Digital) als beamer (Full HD) + prepro (HD audio) gebruikt... Ik hoopte ook dit op te kunnen lossen met mijn DVDO Edge, maar helaas :(

Heb de UMC-1, na de positieve berichten op het emo forum, direct naar de v6beta release geflashed. Heb al een beetje gespeeld, maar geen uitgebreide setup van speakers gedaan. Ook nog geen EmoQ gedraaid (dus ja, mijn tweeters heb ik nog).

Wel 2 andere probleempjes... 2 kanaals PCM 44.1Khz werkt niet, en ook krijg ik nog niets uit mijn sub. Dus, dat wordt mailen naar support :P

En ja, de complete set ziet er wel erg leuk uit. Verhoudings gewijs zou de XMC-1 (welke iets hoger dan de UMC-1 is) iets beter er tussen passen :D Nou nog een leuk rekkie scoren - helaas dat degene die ik leuk vind, zij niks vindt en andersom :P

tiptop

;D
Zo gaat dat! :P

Gefeliciteerd met je mooie setup! 8)

Stoei ze nog. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

treky22

@ Miesepies

Zier er erg mooi uit, zo die set bij elkaar.

Die ERC-1, is dat een goeie speler ?
Misschien, als ik m'n UMC-1 ook binnen heb, is dat wel iets om erbij te hebben.
Ergens de laatste maanden vh jaar ga ik een Oppo aanschaffen.
Als die beter is dan de ERC-1, dan schaf ik de ERC-1 natuurlijk niet aan

Hoe zijn je eerste ervaringen met de UMC-1 ?
Qua instellen enzo, en natuurlijk het geluid wat ie produceert  :music:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op april 29, 2010, 07:26:52

Betekent dit dat je eruit bent?  ;D :clapping: :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

knubbe

Citaat van: clockwork op april 29, 2010, 09:41:23
Betekent dit dat je eruit bent?  ;D :clapping: :pompom:

haha, dat was ook mijn 1e reactie. Maar hij zou het vanavond definitief laten weten wat zn keuze gaat worden :D Dan kan mn 886 maybe naar de marktsectie :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Miesepies

CiteerMisschien, als ik m'n UMC-1 ook binnen heb, is dat wel iets om erbij te hebben

Er zijn nog wel wat issues met de UMC-1 hoor...dus als je het niet erg vind dat dingen soms niet helemaal goed lopen zoals je graag zou willlen, denk ik dat de UMC-1 mooi bij de rest past. Anders moet je gewoon voor de Onkyo gaan - ik heb zo'n idee dat die toch ietsje stabieler is :P

CiteerDie ERC-1, is dat een goeie speler ?

De ERC-1 is een goede speler, maar als je een Oppo gaat kopen, zou ik het gewoon daar bij laten - niks mis mee. Als je graag met analoog wil werken, kan je dan de Oppo SE versie kopen met verbeterde DACs. Verder speelt de Oppo alles, de ERC-1 alleen cd's en mp3. Ik heb em ook gekocht gewoon voor het gehele plaatje - ik hou niet zo van allemaal diverse componenten in verschillende stijlen.

Het was al vrij laat gister toen alles aangesloten was en het allemaal correct werkte. Dus een echte kwaliteits test heb ik nog niet gedaan. De UMC-1 heeft wel wat kleine issues, zoals bijvoorbeeld dat hij de audio stream in HDMI niet oppikt (meestal te verhelpen door even een andere input te kiezen en terug). Mijn sub wel aan de praat gekregen, maar dit was omdat de auto power on niet werkte, had niks te maken met de UMC-1  :turn:  Denk dat ik dit weekend wel wat meer tijd er aan de UMC-1 kan besteden.

Roger Black

Ik twijfel nog erg tussen de XPA-2 en 2x UPA-1.
Mijn gevoel neigt nog naar 2x UPA-1.

Even vergelijken:

XPA2:
Transformer Size: 1,200VA
Secondary capacitance: 45,000uF

UPA1:
Transformer Size: 300VA
Secondary capacitance: 80,000uF

Wat zeggen die condensators in deze? En gescheiden voeding is toch ook van invloed?
Luisteren is helaas geen optie, dus ik moet de op deze manier vergelijken..

Pieter-Jan

Citaat van: Roger Black op april 29, 2010, 10:25:42
Ik twijfel nog erg tussen de XPA-2 en 2x UPA-1.
Mijn gevoel neigt nog naar 2x UPA-1.

Even vergelijken:

XPA2:

UPA1:

Wat zeggen die condensators in deze? En gescheiden voeding is toch ook van invloed?

Dat zou ik ook wel graag weten ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Kjelt

Citaat van: Roger Black op april 29, 2010, 10:25:42
Even vergelijken:
XPA2:
UPA1:
Wat zeggen die condensators in deze?
Helemaal niets want de gegevens kloppen helemaal niet. Kijk maar naar de foto's , Emotiva gebruik 10000uF condensatoren voor hun producten,
in de UPA1 zie je er inderdaad 8 zitten dus 80000 uF maar in de XPA2 zitten er 12 , dus 120000uF , zou ook wel moeten want het continue vermogen van de XPA is anderhalf maal groter dan van de UPA1.

[/quote] En gescheiden voeding is toch ook van invloed?
Luisteren is helaas geen optie, dus ik moet de op deze manier vergelijken.. [/quote]
Helaas is dit zo niet te vergelijken  :(
Als je twee monoblokken kiest heb je een hogere kanaalscheiding want je deelt de voeding en de ingangstraoppen niet, echter dan heb je weer anderhalf keer minder vermogen dus een lagere headroom wat vaak in rust vertaald. Moeilijk om versterkers op papier te vergelijken.

Pieter-Jan

Citaat van: Kjelt op april 29, 2010, 11:51:21

Helemaal niets want de gegevens kloppen helemaal niet. Kijk maar naar de foto's , Emotiva gebruik 10000uF condensatoren voor hun producten,
in de UPA1 zie je er inderdaad 8 zitten dus 80000 uF maar in de XPA2 zitten er 12 , dus 120000uF , zou ook wel moeten want het continue vermogen van de XPA is anderhalf maal groter dan van de UPA1.

En gescheiden voeding is toch ook van invloed?
Helaas is dit zo niet te vergelijken  :(
Als je twee monoblokken kiest heb je een hogere kanaalscheiding want je deelt de voeding en de ingangstraoppen niet, echter dan heb je weer anderhalf keer minder vermogen dus een lagere headroom wat vaak in rust vertaald. Moeilijk om versterkers op papier te vergelijken.

Was het niet zo dat bij de XPA2 de condensatoren niet allemaal parallel staan, maar ook deels serie? Vandaar de lagere capaciteit van 45000 mivrofarad?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

ivo1986

Citaat van: Pieter-Jan op april 29, 2010, 12:49:06
Was het niet zo dat bij de XPA2 de condensatoren niet allemaal parallel staan, maar ook deels serie? Vandaar de lagere capaciteit van 45000 mivrofarad?

Meen me te herinneren dat simsatit zoiets had gezegd.

Kjelt

Citaat van: Pieter-Jan op april 29, 2010, 12:49:06
Dan is het design ^%&^% want dan heb je een versterker met anderhalf keer vermogen maar twee keer minder capaciteit? Ik ruik een mooie tweak  ;)

Raphie

zal wel z'n reden hebben, twijfel niet aan Emotiva's engineers
JBL PRX Power!

daxie

treky22

Citaat van: knubbe op april 29, 2010, 10:03:42
haha, dat was ook mijn 1e reactie. Maar hij zou het vanavond definitief laten weten wat zn keuze gaat worden :D Dan kan mn 886 maybe naar de marktsectie :)

Net PM gestuurd.

Ik ga voor de UMC-1  :headbanging:.

Hopelijk kan ik er eind volgende maand van genieten.

Mijn andere apparatuur staat hier maar een beetje te niksen  :yawnee:

tiptop

Citaat van: treky22 op april 29, 2010, 07:26:52
@ Miesepies

Zier er erg mooi uit, zo die set bij elkaar.

Die ERC-1, is dat een goeie speler ?
Ergens de laatste maanden vh jaar ga ik een Oppo aanschaffen.
Als die beter is dan de ERC-1, dan schaf ik de ERC-1 natuurlijk niet aan

Hoe zijn je eerste ervaringen met de UMC-1 ?
Qua instellen enzo, en natuurlijk het geluid wat ie produceert  :music:

De ERC heeft een hele andere sound dan de Oppo. Ik schat de ERC technisch gezien beter in qua stage, realisme enz..maar het moet ook maar net een karakter zijn wat je aanspreekt. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Roger Black

Citaat van: daxie op april 29, 2010, 14:47:54
Daar zijn we al doorgegaan:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93401.msg1662007;topicseen#msg1662007

Hey Daxie,

Dank voor de link, even goed gelezen. Maar wat zegt dit concreet nou? Wat doen deze verschillen?

Nooff

Ik heb m'n mailtje voor de UMC-1 ondertussen ook binnen. Ik ga echter wachten tot eind Mei, dat komt me beter uit momenteel.

daxie

Citaat van: Roger Black op april 30, 2010, 09:37:42
Hey Daxie,

Dank voor de link, even goed gelezen. Maar wat zegt dit concreet nou? Wat doen deze verschillen?

nou, de xpa2 heeft 45 000uF ter beschikking.

De condensatorconfiguratie van de UPA1 is niet bekend. maar gezien de power rating is die hetzelfde. Dit wil zeggen 2x4x10 000uF. Ofte effectieve capaciteit van 20 000uF.

Per kanaal heeft de xpa2 dus net wat meer reserve op condensator gebied. De transformator kan echter een groter vermogen leveren bij de XPA2 (600 VA per kanaal ipv 300 VA).

Ik ken je speakers niet echt, heb je daar een impedantiecurve van? Zijn dit 8 ohm of 4 ohm speakers? Welk rendement hebben ze? Hoe groot is de ruimte waarin je speelt?

treky22

Citaat van: Nooff op april 30, 2010, 09:42:44
Ik heb m'n mailtje voor de UMC-1 ondertussen ook binnen. Ik ga echter wachten tot eind Mei, dat komt me beter uit momenteel.

PM !!