Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: treky22 op april 17, 2010, 13:55:32
Geduld heb ik wel.
Alleen is de Onkyo natuurlijk ook een mooi apparaat, even als de UMC-1.
Hangt ook een beetje van de prijs voor de Onkyo af natuurlijk. Persoonlijk had ik al eerder voor de Onkyo gekozen.... oh shit... had = heb  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Sjaudio

Even de Onkyo bestudeert, en dat is toch wel een erg mooi apparaat. De binnenkant ziet er in ieder geval gelikt uit, beter dan de UMC-1 vind ik. Persoonlijk vind ik hem ook mooier dan de UMC-1 met al die blauwe lampjes overal, waar niemand op zit te wachten. :)

vs

O0

Nooff

Ik vind de UMC-1 veel opgeruimder dan de Onkyo, daar zie je overal nog kabels lopen. Maar goed, de Onkyo is wel een erg mooi apparaat! Bij de UMC-1 hebben ze de audio en video sectie compleet gescheiden van de voeding (door middel van een tussenstuk die je ziet als je goed kijkt). De Onkyo heeft zich in ieder geval al bewezen en zal waarschijnlijk erg goed zijn met HT.

knubbe

Citaat van: Nooff op april 17, 2010, 18:01:05
Ik vind de UMC-1 veel opgeruimder dan de Onkyo, daar zie je overal nog kabels lopen. Maar goed, de Onkyo is wel een erg mooi apparaat! Bij de UMC-1 hebben ze de audio en video sectie compleet gescheiden van de voeding (door middel van een tussenstuk die je ziet als je goed kijkt). De Onkyo heeft zich in ieder geval al bewezen en zal waarschijnlijk erg goed zijn met HT.

Halen jullie allemaal de behuizing eraf als jullie nieuwe app. in je HT plaatsen? Mij maakt het namelijk geen donder uit hoe weggewerkt de kabels binnenin zijn, is dat raar?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nooff

Citaat van: knubbe op april 17, 2010, 18:20:47
Halen jullie allemaal de behuizing eraf als jullie nieuwe app. in je HT plaatsen? Mij maakt het namelijk geen donder uit hoe weggewerkt de kabels binnenin zijn, is dat raar?
Het gaat meer om de afwerking. Hoe beter opgeruimd, des te minder invloeden in theorie.

tiptop

Citaat van: Gerbrand op april 17, 2010, 11:41:19
Je hoort het zoemen alleen als je je hoofd boven de kast houdt. Op een paar m afstand hoor je het al niet meer (gelukkig).

Misschien is het te verhelpen door de trafo met wat rubber (oid) iets beter vast te zetten.

Gerbrand
Misschien, maar dan moet je wel gaan rommelen in je net nieuwe apparaat. Zou ik even wachten totdat de garantie vervallen is. En tegen die tijd ben je het vast al gewend. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

treky22

Jullie maken m'n keuze er niet echt makkelijker op  :D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: treky22 op april 17, 2010, 18:50:10
Jullie maken m'n keuze er niet echt makkelijker op  :D
Waar ben je naar op zoek? De UMC-1 moet nog geüpdate worden aangezien nog niet alles vlekkeloos verloopt. Voordeel is dat Emotiva de update voor je doet (fabriek af) en dat je dus niet zelf hoeft te hannessen. Esthetisch gezien is een UMC-1 natuurlijk veel mooier bij de versterker, en zit je niet met verschillen qua "Gain" etc. De apparaten zijn op elkaar afgestemd. Het ligt er inderdaad maar net aan wat je voor de onkyo moet betalen. Prijstechnisch gezien gaat niets de UMC-1 voorbij als processor.

Sjaudio

Citaat van: Nooff op april 17, 2010, 18:01:05

Die kabels zeggen vrijwel niks, doet ook niks af aan de geluidskwaliteit. De gebruikte onderdelen ziet er bij de Onkyo hoogwaardiger uit. ( Vind ik zo op het eerste gezicht ). Denk zeg maar; vind ik, voordat we "alweer" een discussie hebben. :D

Nooff

Citaat van: Sjaudio op april 17, 2010, 19:23:13
Die kabels zeggen vrijwel niks, doet ook niks af aan de geluidskwaliteit. De gebruikte onderdelen ziet er bij de Onkyo hoogwaardiger uit. ( Vind ik zo op het eerste gezicht ). Denk zeg maar; vind ik, voordat we "alweer" een discussie hebben. :D
Oh dat maakt mij verder weinig uit hoor. Ieder zn mening he  ;) Wat vind je er precies hoogwaardiger uit zien?

Dit geeft een wat betere impressie:

Sjaudio

Citaat van: Nooff op april 17, 2010, 19:07:48
Prijstechnisch gezien gaat niets de UMC-1 voorbij als processor.

Weer een nutteloze reactie. Ken jij alle apparaten  / processoren die in de wereld te verkrijgen zijn?
Natuurlijk heb je het recht om loei enthousiast te zijn over Emotiva, maar in jouw formuleringen valt altijd 'niets' of 'alles' te vinden. Misschien kun je daar voortaan op letten, niet zo bijster voor onwetende mensen die denken dat ze een wonder kopen. Ik wil je niet aanvallen, maar ik stoor me er een beetje aan; misschien andere mensen ook wel, dus vat het op als opbouwende kritiek. Die ik overigens van jou net zo goed geaccepteerd heb.

Die foto had ik overigens nog niet gevonden, ik vind de voeding er hoogwaardiger uit zien, de opbouw van de printplaten ziet er zorgvuldiger uit, alles recht naast elkaar (rechtoe rechtaan), kortere signaal wegen heb ik het idee.

mack

nog even een andere hoek van de onkyo  ;)

Sjaudio

Deze is eerlijker.

Een fabrieks foto is trouwens zeer anders dan een "self made" foto. Heb je er daar geen van?

mack

Citaat van: Sjaudio op april 17, 2010, 19:42:05

Deze is eerlijker.

Een fabrieks foto is trouwens zeer anders dan een "self made" foto. Heb je er daar geen van?

Dit was een self made

Sjaudio

Ik had het over de UMC-1 van Nooff :D

Nooff

Citaat van: Sjaudio op april 17, 2010, 19:34:26
Weer een nutteloze reactie. Ken jij alle apparaten  / processoren die in de wereld te verkrijgen zijn?
Natuurlijk heb je het recht om loei enthousiast te zijn over Emotiva, maar in jouw formuleringen valt altijd 'niets' of 'alles' te vinden. Misschien kun je daar voortaan op letten, niet zo bijster voor onwetende mensen die denken dat ze een wonder kopen. Ik wil je niet aanvallen, maar ik stoor me er een beetje aan; misschien andere mensen ook wel, dus vat het op als opbouwende kritiek. Die ik overigens van jou net zo goed geaccepteerd heb.

Die foto had ik overigens nog niet gevonden, ik vind de voeding er hoogwaardiger uit zien, de opbouw van de printplaten ziet er zorgvuldiger uit, alles recht naast elkaar (rechtoe rechtaan), kortere signaal wegen heb ik het idee.
Dat mag jij vinden, maar welke "processor" kan jij voor dat geld opnoemen? Wel goed lezen wat ik zeg he, ik heb het niet over Receivers die je als processor kan gebruiken, ze heten niet voor niets Receivers. Rotel, Onkyo, Denon, Marantz, Yamaha etc? Alles ligt boven het prijsniveau van de UMC-1. Het valt me gewoon op dat heel veel mensen niet lezen wat er staat.  :)

En nee, ik ken niet alle processors in de wereld, maar wel genoeg om te weten dat het niet voor die prijs aangeboden wordt. Dan was het allang een keer ter sprake geweest. Er zijn maar weinig processoren die bijvoorbeeld de HD formaten ook meenemen, die zijn waarschijnlijk zelfs op 2 handen te tellen.

Nooff

Citaat van: Sjaudio op april 17, 2010, 19:42:05

Deze is eerlijker.

De foto die ik plaatste is van Sherbourn, maar identiek aan de binnenkant qua opbouw. Een "eigen" foto heb ik nog niet gezien, niemand heeft em nog opengeschroefd, maar misschien wil Miesepies dat binnenkort wel doen  :D

Sjaudio

Dat lees ik. Daar valt weinig aan te interpreteren. Jij zegt hier gewoon dat de UMC-1 de beste processor is voor de prijs, qua techniek. Ik heb het ook niet over receivers, dat maak jij er dan weer van. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat met zekerheid kan zeggen. Er zullen nog zat andere merken zijn waar jij of ik nog nooit van gehoord hebben, net zoals Emotiva pas ondekt is hier.

Sjaudio

Citaat van: Nooff op april 17, 2010, 19:49:55
De foto die ik plaatste is van Sherbourn, maar identiek aan de binnenkant qua opbouw. Een "eigen" foto heb ik nog niet gezien, niemand heeft em nog opengeschroefd, maar misschien wil Miesepies dat binnenkort wel doen  :D

Volgens mij is miesepies niet zo'n schroever. :D

mack

heren, wees een beetje aardig voor mekaar.

Sjaudio

Citaat van: mack op april 17, 2010, 19:55:41
heren, wees een beetje aardig voor mekaar.

Ach, discussies vind ik gewoon leuk, egaal wie er gelijk heeft, meestal zijn het gewoon 2 meningen en geen feiten. Beetje op en neer "lullen". Daar is een forum voor.

Nooff

Citaat van: Sjaudio op april 17, 2010, 19:51:53

Dat lees ik. Daar valt weinig aan te interpreteren. Jij zegt hier gewoon dat de UMC-1 de beste processor is voor de prijs, qua techniek. Ik heb het ook niet over receivers, dat maak jij er dan weer van. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat met zekerheid kan zeggen. Er zullen nog zat andere merken zijn waar jij of ik nog nooit van gehoord hebben, net zoals Emotiva pas ondekt is hier.
Klopt, maar ik ga er wel van uit dat je weet wat de processor aan boord heeft. Ik wilde er even zeker van zijn dat je niet de Receiver er ook bij zou betrekken  ;)
Voor die prijs is het zeker de "beste" processor die er is qua techniek. Puur naar de prijs gekeken heb je een processor van € 537,- (VAT en verzending niet meegerekend) Als je een goedkopere nieuwe processor kan vinden die deze specs biedt voor dit geld, laat het me dan even weten   :tongue2:

gast_001

CiteerAls je een goedkopere nieuwe processor kan vinden die deze specs biedt voor dit geld, laat het me dan even weten  

Emotiva moet niet enkel specs opgeven maar de specs ook nakomen wat de UMC1 betreft.
Op het moment is men daar nog steeds, met man en macht, bezig om de opgegeven specs te realiseren  :-X ;D

Indien het ding 99.9% werkt, doet wat het moet doen zoals opgegeven, dan heb je recht van spreken.
Echter op dit moment, met de gehele problematiek betreffende de UMC1 ???  :nowink:

CiteerEn nee, ik ken niet alle processors in de wereld, maar wel genoeg om te weten dat het niet voor die prijs aangeboden wordt. Dan was het allang een keer ter sprake geweest. Er zijn maar weinig processoren die bijvoorbeeld de HD formaten ook meenemen, die zijn waarschijnlijk zelfs op 2 handen te tellen.
Kan me niet voorstellen dat er ook maar een A-fabrikant is welke zich zorgen maakt om de UMC1 en op de wijze hoe Emotiva zichzelf in de knie schiet. Respect verkrijg je op deze manier niet echt :( niet bij klanten en ook niet bij de concurrentie.

Miesepies

Lekker belangrijk hoe de binnenkant eruit ziet (en nee, Miesepies gaat niet schroeven als ie binnen is, de geplaatste foto's zijn mooi genoeg), het gaat om de performance. En of de UMC-1 nou beter of slechter is, daar komen we vanzelf achter zodra we een vergelijkend waren onderzoek kunnen doen.

@Nooff: laten nou eerst eens afwachten voordat we een apparaat, welke nog niemand hier heeft staan, zo maar de hemel in prijzen. Ik heb nog geen goede vergelijkend waren onderzoek gezien, alleen reacties op het Emotiva forum. En hij mag misschien qua prijs erg leuk lijken, maar de kwaliteiten moeten eerst nog maar blijken (en correct werken, als ik zo over al die firmware perikelen lees).

@treky22: Ik denk dat de Onkyo helemaal zo slecht nog niet is hoor, gezien de grote hoeveelheid liefhebbers - dus ze doen echt wel wat goed. Als de prijs goed is kan je natuurlijk altijd besluiten om eerst voor de Onkyo te gaan. Dat geeft je genoeg tijd om af te wachten hoe het met de UMC-1 gaat lopen. Gezien de huidige firmware problemen zou je dan gewoon nog ff kunnen wachten.

clockwork

Dat laatste heb ik ook gedaan. Eerst de Onkyo voor een goede prijs. Daarna zien we wel verder.
Maar vooralsnog ben ik uitermate tevreden en ben ik blij dat ik de UMC niet heb afgewacht.
Zelfs nu zou ik die gezien het gedoe met de firmware nog niet durven te bestellen.
Maar ja dat is natuurlijk persoonlijk.  
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling