Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

vince

corival

En als ik dit zo lees zit er ook nieuwe onaangekondigde functionaliteit bij  ;D
Citeerhas anyone found the easter eggs yet?
I will be publishing explanations on them tomorrow, but it will be interesting to see who finds them first. 
bron: http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=10772&page=8

Morgen meer nieuws dus.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Miesepies

Hmm... eerste berichten die ik lees op het forum zijn nog niet echt super positief :( Las van een die z'n tweeters had opgeblazen (vraag me af wat er dan gebeurd is, moet je volgens mij wel een heel heftige piek hebben), nog steeds hdmi connectiviteit problemen... Maar, ook wel wat positive berichten zoals dat de audio/video lock sneller is.

Zet je wel aan het denken, of ze dit goed gaan krijgen. Snap eigenlijk ook wel dat Parasound besloten heeft om niet met hun (versie van deze) processors te komen, blijkbaar is het niet echt makkelijk...

treky22

@ Miesepies:

De reactie van Sarah gezien op mijn vraag ?
Hopelijk over een maand m'n UMC-1  :)
Ik ga er nog niet van uit, maar hopen doe ik altijd  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Ach, wie weet gaat het nu toch echt gebeuren :) Eens zullen ze de datum toch wel eens goed krijgen :P

MdB

Citaat van: treky22 op april 14, 2010, 15:33:35
Hopelijk over een maand m'n UMC-1  :)
Ik ga er nog niet van uit, maar hopen doe ik altijd  ::)
Ik hoop het ook en wacht met smart op jouw review en eventuele kijk-, voel-& luisterdag :happy:
Beter duur dan niet te koop.

treky22

Citaat van: MdB op april 14, 2010, 15:46:32
Ik hoop het ook en wacht met smart op jouw review en eventuele kijk-, voel-& luisterdag :happy:

Ik zal zeker niet de enige zijn die aan het wachten is op de UMC-1.
Zodra ie er is, gaat ie flink getest worden. Ook mijn XPA-5, die op dit moment boven in de doos staat te wachten om aangesloten te worden.
De XPA-5 heb ik 1x aan de stroom gedaan, kijken of ie het deed.

Je bent altijd welkom, zoals iedereen, om en keer te komen luisteren naar de Emo-set als ie binnen is  :thumbs-up:

treky22

Citaat van: Miesepies op april 14, 2010, 15:45:41
Ach, wie weet gaat het nu toch echt gebeuren :) Eens zullen ze de datum toch wel eens goed krijgen :P

Hopen is het enige wat we kunnen he  ::)

Emotivar

Hallo,

Ik ben voor de eerste keer op dit forum. Ik bezoek wel regelmatig het forum van Emotiva.
Ik ben sinds december 2008 in het bezit van de XPA-5 en sinds juni 2009 van de ERC-1. Vandaag kreeg ik bericht, dat de UMC-1 volgende week met de nieuwe firmware naar mij wordt toegestuurd. Ik kan niet wachten. Er zijn wel enige problemen met het downloaden van de nieuwe firmware, maar daar heb ik geen problemen mee, omdat de nieuwe firmware al is geinstalleerd.

De XPA-5 is ongeevenaard. Prachtig strak en helder geluid en de XPA-5 heeft heel veel power. Ik overweeg nog de XPA-2 voor stereo aan te schaffen.
De ERC-1 is een cd speler van topklasse. Mijn gehele cd verzameling is een nieuw leven begonnen. Ik hoorde stemmen en instrumenten, die ik daarvoor nog nooit had gehoord.

Nog een tip: Ik heb in december 2009 voor  800 dollars aan Emotiva giftcards gekocht. De giftcards heb ik bij Emotiva achtergelaten om zo de importtax te vermijden. De dollarkoers was in december 1,55. Huidige koers ongeveer 1.35. Ik heb ze met Paypal betaald. Nu verzilver ik de giftcards voor de UMC-1 incl. vervoerkosten. De vervoerkosten zijn voor de UMC-1 ongeveer 78 dollar.           

gast_001

mijn God, het geklaag gaat verder op de forums in de VS betreffende de UMC1.
Versie 6 moet zelfs nog voor extra problemen zorgen  :(

Kjelt

Gezien de importkosten vind ik de UMC1 toch dicht in de buurt van een Onkyo komen , dan zou ik zelf voor de laatste kiezen.

Nooff

Citaat van: Kjelt op april 14, 2010, 18:36:18
Gezien de importkosten vind ik de UMC1 toch dicht in de buurt van een Onkyo komen , dan zou ik zelf voor de laatste kiezen.
Welke Onkyo? De UMC-1 is incl. import zo'n 850 euro, niet echt in de buurt van de minstens 1600 euro kostende 5507.

Sjaudio

Citaat van: Nooff op april 14, 2010, 19:15:48
Welke Onkyo? De UMC-1 is incl. import zo'n 850 euro, niet echt in de buurt van de minstens 1600 euro kostende 5507.

Die is al voor 1499,00 te verkrijgen heb ik gelezen. Weet alleen niet meer waar. Nog een groot verschil wel. :)

clockwork

Citaat van: Emotivar op april 14, 2010, 18:12:27
Hallo,

Ik ben voor de eerste keer op dit forum. Ik bezoek wel regelmatig het forum van Emotiva.
Ik ben sinds december 2008 in het bezit van de XPA-5 en sinds juni 2009 van de ERC-1. Vandaag kreeg ik bericht, dat de UMC-1 volgende week met de nieuwe firmware naar mij wordt toegestuurd. Ik kan niet wachten. Er zijn wel enige problemen met het downloaden van de nieuwe firmware, maar daar heb ik geen problemen mee, omdat de nieuwe firmware al is geinstalleerd.

De XPA-5 is ongeevenaard. Prachtig strak en helder geluid en de XPA-5 heeft heel veel power. Ik overweeg nog de XPA-2 voor stereo aan te schaffen.
De ERC-1 is een cd speler van topklasse. Mijn gehele cd verzameling is een nieuw leven begonnen. Ik hoorde stemmen en instrumenten, die ik daarvoor nog nooit had gehoord.

Nog een tip: Ik heb in december 2009 voor  800 dollars aan Emotiva giftcards gekocht. De giftcards heb ik bij Emotiva achtergelaten om zo de importtax te vermijden. De dollarkoers was in december 1,55. Huidige koers ongeveer 1.35. Ik heb ze met Paypal betaald. Nu verzilver ik de giftcards voor de UMC-1 incl. vervoerkosten. De vervoerkosten zijn voor de UMC-1 ongeveer 78 dollar.           

Welkom op (het gezelligste  ;)deel van) het forum!
Zo te horen was je een van de eerste gebruikers in NL van Emotiva. Laat je ons je ervaringen van de UMC weten? Wat voor speaker gebruik je?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: Sjaudio op april 14, 2010, 19:26:39
Die is al voor 1499,00 te verkrijgen heb ik gelezen. Weet alleen niet meer waar. Nog een groot verschil wel. :)
Dat is dus alsnog een verschil van 3/4 van de prijs van de UMC-1 incl. import. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik dat "in de buurt" vind.

Miesepies

Yeah!! My betalings verzoek binnen gekregen. Als het goed is wordt mijn UMC-1 dan volgende week verstuurd!

treky22

Citaat van: Miesepies op april 14, 2010, 22:11:33
Yeah!! My betalings verzoek binnen gekregen. Als het goed is wordt mijn UMC-1 dan volgende week verstuurd!

Cool  :clapping:

Jij stond op de pre-order lijst ?

chaka

Citaat van: Dynky op april  7, 2010, 22:16:44
Is er eigenlijk iemand (van dit forum) die zo een set XPA-1'en gekocht heeft ?

ik ben nu wat aan het experimenteren met PA-amps (wat btw ook positiever uitdraait dan ik bij aanvang had verwacht), maar heb eerlijk gezegd ook al aan een koppel XPA-1's zitten denken...tegen die prijs idd is het bijna een no-brainer.
enige risico blijft natuurlijk de (mis)match, maar ik denk dat ze relatief makkelijk weer verkoopbaar zijn, mocht het echt nergens op lijken. ;)

Op zolder hier staat zo een setje stof te happen.
under construction

Roger Black

Citaat van: chaka op april 15, 2010, 13:58:20
Op zolder hier staat zo een setje stof te happen.

XPA-1?

chaka

under construction

Raphie

JBL PRX Power!

chaka

Voor de juiste prijs verkoop ik zelfs mijn vriendin  :blush:
under construction

chaka

Citaat van: chaka op april 15, 2010, 16:36:52
Voor de juiste prijs verkoop ik zelfs mijn vriendin vrouw :blush:

under construction

chaka

Citaat van: chaka op april 15, 2010, 16:36:52
Voor de juiste prijs verkoop ik zelfs mijn vriendin  vrouw :blush:

Sorry die mag ik nog niet te koop zetten  want heb mijn 50 post nog niet gehaald.
under construction

clockwork

Hoezo? Bevalt ze niet?

Ik bedoel de XPA hoor! ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling