Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Er zijn twee topics over Emotiva. Het is nieuw voor de meeste mensen. En als je in een topic kijkt over een bepaald merk, zullen de meeste mensen het ook over dat merk hebben. Dus hype is het alleen in the eye of the beholder zeg maar. ::) :P

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Citaat van: Miesepies op april 12, 2010, 20:44:13
Ik vraag me alleen af waarom mensen het over een Emotiva hype hebben ?

We hebben denk ik een gezonde interesse voor een relatief onbekend merk in het nederlandse hifi land. Maar om het gelijk een hype te noemen, nee dat is toch net iets te veel denk ik...

Don't, Don't believe the hype! yeahhhh boyyyy O0

:D

Emotiva, darkraver enemy number 1 :police:

just kidding ;)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Miesepies

LOL!!

It takes a nation of million darkravers (god help us if that where true) to hold us back !!   :headbanging: (bij gebrek aan een hiphopper smiley)

treky22

Zal Sarah eens gaan mailen wat de levertijd voor m'n UMC-1 nu eigenlijk is.

Heb ook besloten om nog een speeltje te gaan aanschaffen .... een Oppo BDP-83SE.
Wordt wel na de zomervakantie, als er nog geld over is  :angel:

Dan nog maar eens m'n Onkyo proberen te verkopen, dan is er wat meer cashflow  :hehe:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Ben benieuwd wat zij zegt...ik kreeg een BS antwoord van Vincent terug op mijn vragen over datums:

CiteerHello Michel, we should be releasing the new software very soon. Early this week.  So everything in that regard is going according to our plan.
We are figuring with the update, it may delay your order a couple of weeks. From what I am told however, it will be worth it. There are some meaningful enhancements that will increase your enjoyment of the UMC-1.

M.a.w. je weet nog helemaal niets over een eventuele datum :(  Naja...die paar weken kunnen er ook nog wel bij  :blink:

treky22

Citaat van: Miesepies op april 12, 2010, 22:38:39
Ben benieuwd wat zij zegt...ik kreeg een BS antwoord van Vincent terug op mijn vragen over datums:

M.a.w. je weet nog helemaal niets over een eventuele datum :(  Naja...die paar weken kunnen er ook nog wel bij  :blink:

Inderdaad zo'n antwoord waar je niks aan hebt.
Zodra ik een antwoord heb, post ik het hier.

Mijn upgrades voor dit jaar zijn er nogal wat dit jaar:
- Emotiva XPA-5 (binnen)
- Emotiva UMC-1 (besteld)
- Emotiva XRCA kabels 5 stuks (besteld)
- Spectral Brick 1501 (na de zomer)
- Oppo BDP-83SE (na de zomer)
- Nieuwe lamp beamer (na de zomer)

Damn, dure hobby blijft het hele HT-gebeuren toch maar weer.
Ben blij dat het vrouwtje hiero het allemaal goed vindt  :worship: :pompom:

gast_001

CiteerDenon brengt geeneens updates uit maar komt met een nieuw model
je vraagt erom....
Denon brengt, direct, een product op de markt welke WERKT  ;D
  :headbanging: Kan het ook niet helpen. ::)

CiteerEmotiva, darkraver enemy number 1
LOL, you have been brain washed by Emotiva.
En nee ik heb niets met Denon te maken, had ook Yamaha kunnen schrijven, who cares  :music:

CiteerHello Michel, we should be releasing the new software very soon. Early this week.  So everything in that regard is going according to our plan.
We are figuring with the update, it may delay your order a couple of weeks. From what I am told however, it will be worth it. There are some meaningful enhancements that will increase your enjoyment of the UMC-1.
typisch Emotiva statement. Lees ik nu al 1 jaar of zoiets  :yawnee:

simsalabim

Ik weet niet wat het is maar blijkbaar is het moeilijk jou te negeren, toch denk ik met al deze constructieve bijdrages dat dat vast wel vanzelf gaat gebeuren in dit topic;)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Nooff

Citaat van: simsatit op april 12, 2010, 23:24:31
Ik weet niet wat het is maar blijkbaar is het moeilijk jou te negeren, toch denk ik met al deze constructieve bijdrages dat dat vast wel vanzelf gaat gebeuren in dit topic;)
Ik was vergeten dat Emotiva lege producten verkoopt, die werken namelijk niet  :D

Miesepies

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 23:03:35Denon brengt, direct, een product op de markt welke WERKT  ;D

Ik denk dat de R&D en test afdelingen van Denon ook ietsje heel veel groter zijn dan kleinere bedrijven als Emotiva. Denon, maar ook andere grote bedrijven (ik denk dat even aan bijvoorbeeld Onkyo of Pioneer) poepen om de haverklap nieuwe modellen uit, voortbordurend op hun vorige modellen. Slim, omdat dit een kortere R&D periode nodig heeft, en ook omdat de consument kennelijk toch wel geneigd is om regelmatig te upgraden.

Het zou me echter niets verbazen als de eerste modellen van Denon ook niet echt stabiel waren. Alle nieuwe ontwikkelingen hebben kinderziektes, iets waar de grote bedrijven al mee gestoeid hebben en waar een bedrijf als Emotiva nu mee zit.

(Emotiva in dit verhaal zou net zo goed een ander kleiner bedrijf kunnen zijn)

gast_001

nu jongens ik wacht nu geloof ik al meer dan 6mnd op de UMC1 (zonder frustraties overigens).
Of het ding in 2010 nog een keer gaar komen  ;D Wie weet zitten we dan wel op update 10  :sly:

CiteerIk denk dat de R&D en test afdelingen van Denon ook ietsje heel veel groter zijn dan kleinere bedrijven als Emotiva. Denon, maar ook andere grote bedrijven (ik denk dat even aan bijvoorbeeld Onkyo of Pioneer) poepen om de haverklap nieuwe modellen uit, voortbordurend op hun vorige modellen. Slim, omdat dit een kortere R&D periode nodig heeft, en ook omdat de consument kennelijk toch wel geneigd is om regelmatig te upgraden.

Het zou me echter niets verbazen als de eerste modellen van Denon ook niet echt stabiel waren. Alle nieuwe ontwikkelingen hebben kinderziektes, iets waar de grote bedrijven al mee gestoeid hebben en waar een bedrijf als Emotiva nu mee zit.

(Emotiva in dit verhaal zou net zo goed een ander kleiner bedrijf kunnen zijn)

Deze mening deel ik niet. Als je iets uitbrengt moet het gewoon werken.
Als je het niet kunt dan moet je er gewoon niet aan beginnen en gewoon bij klassieke Class H amps blijven.
Daarbij is Emotiva geen beginnende firma. Kijk men wil concurreren en het naar eigen zeggen beter doen dan de A merken zoals Denon nou dan perfect maar weet waar je aan begint !
Fabrikanten de hand boven het hoofd houden als ze het niet geregeld krijgen, waarom ook ?
Heeft Emotiva dat dan verdiend tot op heden ?

Miesepies

Apart... aan de ene kant zeg je dat je wachtop de UMC-1, aan de andere kant loop je Emotiva af te zeiken. Ik snap het niet meer helemaal  :blink:

Mogelijk dat ze iets te veel hooi op de vork hadden genomen. En met de grote mond van Amerikanen dat zij het wel even zouden gaan doen, maakte de introductie van de UMC-1 een grote flop! Dat was ook wel erg slordig...qua communicatie en p&r zijn ze een ramp.

Maarja, zij zijn niet de enige die problemen hebben met de kennelijk ingewikkelde wereld van hdmi.

gast_001

Iets bestellen en kritiek hebben moet toch ook samen door een bocht kunnen !?

Wacht de boot gewoon effe af, ben vooral nieuwsgierig wanneer ik NU na 5 emails van Emotiva ivm vertraging, bla bla bla enz nu eens de bevestiging krijg dat mijn UMC1 gereed is voor transport. Of ik het ding dan nog zal willen is ook zo'n vraag overigens. Persoonlijk kan ik enkel nog lachen om Emotiva en de UMC1 !

Of ze zich teveel hooi op de vork genomen hebben ! JA  ::)
Dat men hier in het forum leuk aankomt met "kijk eens naar de updates op de lijst".
Het is wel zo dat Emotiva deze updates enkel pas kon doen nadat klanten met het product gespeeld hadden. Dus de bugs hebben ze zelf geeneens gezien of gewoon de schijt aan gehad  :sneaky2: Dus de eer wat updates betreft gaat naar de gedupeerde klanten zou ik zeggen.

Mario D

Meer Research had altijd mogelijk geweest, maar dit gaat tenkoste van de uiteindelijke verkoopsprijs denk ik.

Nahpets

Citaat van: darkraver op april 13, 2010, 10:19:56
Het is wel zo dat Emotiva deze updates enkel pas kon doen nadat klanten met het product gespeeld hadden. Dus de bugs hebben ze zelf geeneens gezien of gewoon de schijt aan gehad  :sneaky2: Dus de eer wat updates betreft gaat naar de gedupeerde klanten zou ik zeggen.

Een trend die helaas steeds meer naar voren komt. En niet alleen bij kleinere producenten, en ook niet alleen in de HT/audio-wereld. Meer en meer producenten lijken de (betalende!) klanten te zien als beta testers.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nooff

Citaat van: darkraver op april 13, 2010, 09:24:23
nu jongens ik wacht nu geloof ik al meer dan 6mnd op de UMC1 (zonder frustraties overigens).
Of het ding in 2010 nog een keer gaar komen  ;D Wie weet zitten we dan wel op update 10  :sly:

Deze mening deel ik niet. Als je iets uitbrengt moet het gewoon werken.

Dan zal je nog versteld staan hoeveel producten niet meteen "naar behoren" werken. Een product werkt altijd wel, tenzij hij DOA is. Je gaat nu grote verhalen rondbazuinen terwijl je alleen de kritiek leest. Er zijn genoeg mensen die vrijwel geen problemen hadden met de UMC-1 omdat ze gewoon niet de producten ernaast gebruiken die de problemen veroorzaken. Daarnaast is het gemis van een EQ niet een ramp, het is een leuk extra'tje voor de die hard HT'er. De UMC-1 krijgt zijn 2e update, dat is geen ongewone zaak. Tegenwoordig worden producten veel sneller de markt op gedrukt omdat de kosten veel minder hoog zijn zodra het product zich op de markt bevindt. Ik verwacht daarnaast niet anders dan dat een merk als Denon een product op de markt zetten die "meteen werkt" aangezien deze al jaren bouwen op een platform en de nodige R&D kosten al lang aan het terugverdienen zijn. Als je overigens de specificaties bekijkt van zowel de UMC-1 als de 3310 dan zie je ook meteen dat de Denon in het nadeel is qua features. Er zitten een hoop leuke logo's op die het werk voor je doen, maar uiteindelijk is de UMC-1 een veel uitgebreider apparaat die vele malen krachtiger is qua processing, en ook nog eens een stuk goedkoper.

Ik denk dat jij je veel beter uit kan gaan leven in het Arcam topic, daar heb je pas echt reden tot "zeiken". Op dit moment praat je gewoon wat met de windrichting mee, dat ligt er gewoon veel te dik bovenop.

Raphie

Gewoon niet meer happen jongens, ga lekker genieten van deze mooie spullen, doe ik ook  ;)
JBL PRX Power!

Miesepies

Citaat van: Nahpets op april 13, 2010, 10:55:17
Een trend die helaas steeds meer naar voren komt. En niet alleen bij kleinere producenten, en ook niet alleen in de HT/audio-wereld. Meer en meer producenten lijken de (betalende!) klanten te zien als beta testers.

Ja, ken er wel een paar... de DVDO Edge, De HDI Dune en de Arcam AVR600 (dus ook de 500 en de 888) om maar even snel een paar te noemen. Alle 3 producten die gewoon niet goed werkten bij release (en zelf nu nog met bugs zitten).

Of het bewust is om de klanten te laten (beta) testen of niet, het lijkt wel een beetje een groeiende tendens. Maar dit komt denk ik ook door de groeiende complexiteit van apparatuur.

Ejorne

Vroeger werd het ook wel kinderziektes genoemd, denk bijvoorbeeld eens aan een willekeurige nieuwe auto of eender welk nieuw product, nu wordt de klant de beta-tester genoemd... Is dat ook een trend?

Kjelt

Citaat van: Miesepies op april 13, 2010, 11:58:19
Maar dit komt denk ik ook door de groeiende complexiteit van apparatuur.
En door de hoeveelheid combinaties van verschillende fabrikanten en verschillende apparaten, je kunt niet alle apparaten op elkaar testen, HDMI is a bitch, alhoewel het alweer een stuk beter is dan 4 jaar geleden

Technics78

kan bijna niet wachten tot de xpa 5 aankomt(verwacht half mei met xrca kabels)

umc 1 mogelijk ook wel interesse voor maar twijfel als deze meerwaarde gaat geven tov marantz

huidige reciever met speakers is goede combo, 9NT kunnen wel meer power gebruiken om volledig potentieel te benutten , verwacht dan ook dat xpa5 dit zeker gaat brengen
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

clockwork

Citaat van: Technics78 op april 13, 2010, 19:02:46
kan bijna niet wachten tot de xpa 5 aankomt(verwacht half mei met xrca kabels)

umc 1 mogelijk ook wel interesse voor maar twijfel als deze meerwaarde gaat geven tov marantz

huidige reciever met speakers is goede combo, 9NT kunnen wel meer power gebruiken om volledig potentieel te benutten , verwacht dan ook dat xpa5 dit zeker gaat brengen

Wat een geduld heb jij!  :worship:

Reken er inderdaad maar op dat de XPA-5 echt wel genoeg power gaat opleveren. ik geniet er nog elke dag van.

Ik zou het als ik jou was ook eerst nog even aanzien met de Marantz. Kan altijd later nog. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Technics78

ben al lang aan het wachten(meer dan 2 maanden daar xrca kabels niet in stock waren), maar geduld gaat wel beloond worden   :coffee:

voorlopig doet marantz het zware werk waarvan best tevreden, geluid komt bij onlangs aangekochte speakers echt los en is zeer upfront,

mis enkel wat power, xpa 5 moet dit gaan opvangen,zeker als ik naar HT ga(voorlopig enkel fronts biamped)

umc gaat ook andere klankleur geven dan marantz en kan niet zeggen wat dit gaat brengen, misschien beter houden zo of ik zou deze eerst eens moet kunnen vergelijken

SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

treky22

Dit was mijn vraag:

Hi Sarah,

Could you tell me when i can expect the UMC-1 to be available for me ?
Don't lose my name from your desk  :)

Will it be one month, two, three ???

I hope you can help me.

Kind regards,
Huib van Mol

En dit was het antwoord:

Hello Huib,

We are resuming shipping today of the preorder list today. I think it will be one month.  :)

Just keep checking with me.  :)

Thank you,

Sarah Terry

Dus hopelijk volgende maand. En dan tegelijk met mijn XRCA-kabels deze kant op  :clapping:

corival

Een kwartier geleden..

CiteerUMC-1 FW released....let the stampede begin..
bron: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1218226&page=45&highlight=emotiva
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate