Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Waar in godesnaam is de play, stop en pauze knop op dit ding ;D :devil:

Lets bash, oh yeah! :headbanging:
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Sjaudio

Citaat van: simsatit op april 12, 2010, 15:03:30
Waar in godesnaam is de play, stop en pauze knop op dit ding ;D :devil:

Lets bash, oh yeah! :headbanging:

:D :D

simsalabim

Citaat van: Sjaudio op april 12, 2010, 15:04:22
:D :D

Nee echt, ik denk dat deze nog erger is dan mijn TagMclaren flr AB!!
Dat ik dit nog moet meemaken.. denk je alles gehad te hebben, komt Emotiva met een nog ergere AB!! als er een razzie zou zijn voor AB's zou na TagMclaren nu ook Emotiva genomineerd zijn.

Ach Emotiva denkt waarschijnlijk waarom een mooie AB maken als iedere echte HT fanaat toch een mooie all in one touchscreen AB gebruikt.

Lucht best lekker op dat bashen, ik snap die darkraver wel ;D :shaun:

gast_001

snap niet echt waarom jullie je direct zo druk maken, LOL.
Zal wel het "emotiva" virus wezen wat ervoor zorgt dat je soms wat minder kritisch nadenkt  :sleep:
Kijk men denkt wel dat men iets geweldigs krijgt, maar eigenlijk brengen firma's als Denon met een AVR3310 toch veel meer waar voor je geld ? Of de UMC1 daadwerkelijk een fatsoenlijke "fully loaded" receiver achter zich zal laten ? Op HT gebied ?

Miesepies

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 07:45:05en alweer een update  ::)
In eerste instantie zag ik er niet echt iets negatiefs in...

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 14:33:49Was ook maar de 6e update tot nu toe, of iets in die richting.
Maar dit geeft duidelijk aan dat je van een beetje stoken houdt (wat ook werkt, gezien de reacties)... Want het is duidelijk dat je geen idee heb waar je het over hebt. Het is versie 6, maar niet de 6e update...

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 14:33:49Hebben jullie trouwens al die mega goedkope en foeilelijke afstandbediening gezien die met de UMC1 meekomt ?
Ja, ze hadden al aangegeven een el cheapo AB mee te leveren met de UMC-1. De luxe AB's zijn bestemd voor de reference modellen van Emotiva. Er is echter wel een luxe AB in de maak voor de UMC-1, welke los besteld kan worden.

simsalabim

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 15:16:25
snap niet echt waarom jullie je direct zo druk maken, LOL.
Zal wel het "emotiva" virus wezen wat ervoor zorgt dat je soms wat minder kritisch nadenkt  :sleep:
Kijk men denkt wel dat men iets geweldigs krijgt, maar eigenlijk brengen firma's als Denon met een AVR3310 toch veel meer waar voor je geld ? Of de UMC1 daadwerkelijk een fatsoenlijke "fully loaded" receiver achter zich zal laten ? Op HT gebied ?

Voor t geld zou t zomaar eens kunnen..

Ik heb de XPA2 en kan zeggen dat het voor het geld een heel goed ding is!
Ik denk dat een Classe CA201 (heb ik gehad in mijn set) iets mooier klinkt, maar die is zeg maar nieuw iets van 8 keer duurder geweest, voor het geld een echte winner die XPA2!
Waarom zou dat niet met die UMC zo zijn? er zit een Cirrus in, en net als TagMclaren heeft het een afschuwelijke AB, dat moet het haast wel goed zijn toch?

Miesepies

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 15:16:25snap niet echt waarom jullie je direct zo druk maken, LOL.
Zal wel het "emotiva" virus wezen wat ervoor zorgt dat je soms wat minder kritisch nadenkt  :sleep:

We kunnen ook de vraag omdraaien...waarom ga jij zo graag tegen alles Emotiva in ?? Waarom zou Denon beter zijn dan de apparatuur van Emotiva ? Omdat ie meer knoppen heeft ? Of meer logotjes op de voorkant geplakt ?

...eigenlijk ben ik ook gek dat ik hier op reageer. Niet eens om Emotiva te verdedigen, dat hoef ik ook niet - ieder zijn eigen mening, maar wel om het feit dat jij graag dingen afkraakt waar je niet eens ervaring mee hebt. In feite loop je ons af te zeiken omdat we apparatuur van Emotiva hebben staan. Jammer...

simsalabim

Frustraties zullen wel ergenst vandaan komen :yawnee:

Ff iets anders, ik denk dat een stel XPA1's misschien interessant zouden kunnen zijn na wat ik erover gelezen heb, tov de XPA2 zou dit misschien mooi zijn voor in het HT attic, anders komt er ter complimentering van de EV een XPA3 voor bij de XPA2 8)

gast_001

CiteerMaar dit geeft duidelijk aan dat je van een beetje stoken houdt (wat ook werkt, gezien de reacties)... Want het is duidelijk dat je geen idee heb waar je het over hebt. Het is versie 6, maar niet de 6e update...

Ach wat betreft "versie 6" who cares.
Toen ik schreef "6e update" had ik ook update 7 of 8 kunnen noemen. Update 6 was gewoon wat me als 1e te binnen schoot !

CiteerIn feite loop je ons af te zeiken omdat we apparatuur van Emotiva hebben staan. Jammer...
nee, niet echt, dat is wat jij je inbeeld.

Nogmaals lijkt het jullie niet zo dat bijvoorbeeld Denon met een AVR3310 een strakker product neerzet ?
Kijk als Denon de AVR3310 bijvoorbeeld zou uitkleden, weg met interne amps enz, dan was de prijs wie weet haast vergelijkbaar geweest (tip aan Denon).  8) Qua processing zie ik dus echt geen voordeel voor de UMC1 !

Sjaudio

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 17:11:30

Waarom begin je dan over de update te mekkeren?

CiteerKijk als Denon de AVR3310 bijvoorbeeld zou uitkleden, weg met interne amps enz, dan was de prijs wie weet haast vergelijkbaar geweest (tip aan Denon).  8)

Laat dit nou net niet zo zijn, ALS inderdaad. Nu ga je dus gewoon extra betalen voor functies die je niet gebruikt. Wat is dan logischer?

Daarbij lijkt het me ook dat een UMC beter staat bij een XPA amp dan een Denon erboven.

CiteerQua processing zie ik dus echt geen voordeel voor de UMC1 !

Er bestaat meer als processing, zoiets als "match", klank karakter en smaak.

-- Overigens heb ik zelf een Denon receiver en dvd-speler, dus don't blame me. Ik vind het gewoon belachelijke argumenten.

simsalabim

Als jij gewoon je eigen aankoop van de Denon wilt komen goedpraten, ook goed, maar echt iets bijdragen doe je niet  :yawnee:

Denon, prima spul hoor, Emotiva ook, what is your problem :D niet dat Emotiva nu een overpriced merk is ofzo :sigh:

Sjaudio

Ik snap best dat sommige mensen zoiets hebben van.. "zucht, die Emotiva hype; iedereen rent elkaar maar achterna". Maar er bestaat ook nog zoiets als elkaars keuzes respecteren en een ieder daar vrij in laten.  :satisfied:

simsalabim

Citaat van: Sjaudio op april 12, 2010, 17:27:49
Ik snap best dat sommige mensen zoiets hebben van.. "zucht, die Emotiva hype; iedereen rent elkaar maar achterna". Maar er bestaat ook nog zoiets als elkaars keuzes respecteren en een ieder daar vrij in laten.  :satisfied:

En het is gewoon geen slecht spul (op die AB na dan ;D), het is gewoon een merk als vele anderen, het is alleen wat agressiever geprijsd, in positieve zin dan ;)

Sjaudio

Ik vind de binnenkant van de Emotiva producten in ieder geval erg netjes uit zien voor de prijs. Bijvoorbeeld de ERC-1, voor dat geld krijg je nergens zo'n mooi opgeruimde en degelijke opbouw. Ringkern trafo, goede prints, goede voeding ( op het eerste gezicht ), mooi afgewerk/afgedekt loopwerk, en degelijke materialen. Omgetelt voor een prijs van rond de 300 euro, is dat gewoon een no-brainer opzich.

Het is dat ik de laatste tijd krap bij kas zit en het moet doen met me huidige set-up ( na tal van downgrades ), anders had ik al lang een USP-1 / XPA-2 / ERC-1 set besteld. In totaal voor 1600 dollar ( zonder overige kosten ) is dat geen geld.

Het zal geen absolute high end zijn, maar het zal beter klinken dan een set die je voor dat geld hier in Nederland kan kopen. Het kan altijd beter, en zoals je zelf omschrijft klinkt de klasse waarschijnlijk wat beter. Echter hoe hoger je gaat, hoe kleiner de verschillen. Ik zelf zou dan een keer de grens trekken van wanneer een klein verschil mij zoveel geld waard is; eigenlijk nooit dus. In dat geval zou ik liever me akoestiek aan passen.

simsalabim

Of betere speakers idd, ook je akoestiek is heel belangrijk.
+ Perfect gefilterde speakers met de beste units en goed ontworpen kasten, dat zijn toch de dingen die heeeel belangrijk zijn, de rest van je budget kun je mooi uitgeven aan betaalbare apperatuur.
Emotiva is een van de merken die dat levert.

Nooff

Citaat van: simsatit op april 12, 2010, 17:35:06
En het is gewoon geen slecht spul (op die AB na dan ;D), het is gewoon een merk als vele anderen, het is alleen wat agressiever geprijsd, in positieve zin dan ;)
Die AB is overigens één van een oudere processor. De huidige AB is zo:

De nieuwe optionele zo:

tiptop

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 17:11:30
Toen ik schreef "6e update" had ik ook update 7 of 8 kunnen noemen. Update 6 was gewoon wat me als 1e te binnen schoot !
nee, niet echt, dat is wat jij je inbeeld.

Nogmaals lijkt het jullie niet zo dat bijvoorbeeld Denon met een AVR3310 een strakker product neerzet ?
Kijk als Denon de AVR3310 bijvoorbeeld zou uitkleden, weg met interne amps enz, dan was de prijs wie weet haast vergelijkbaar geweest (tip aan Denon).  8) Qua processing zie ik dus echt geen voordeel voor de UMC1 !
Weet je hoe vaak een Denonapparaat gereset moet worden, of geupdate omdat het niet met een modelletje later of een ander merk kan communiceren.
Heel vaak!

Ik heb dat erg vaak moeten doen in de tijd dat ik het installeerde. En die ab's vind ik ook crappy! Onlogisch ingedeeld en zien er nog cheaper uit dan die van de Emotiva. Audyssey werkt ook lang niet altijd goed.

En of de geluidskwaliteit van de 3310 beter is weten we niet, want ze zijn niet vergeleken, maar ik ken nu de XPA-5 en de XPA-2 en weet wel dat ze een stuk beter presteren dan elke geïntergreerde en mischien zelf wel de aparte eindversterker van Denon, voor heel veel meer. Ja ik die ken ik ook qua klank. leuke versterker, maar zeker niet het geld waard en de klank van de XPA-5 is al neutraler en krachtiger.

Dus raad ik je aan om eerst eens een emotiva te beluisteren, voordat je jezelf steeds voor lul zet, met uit de lucht gegrepen ideëen. :coffee:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

corival

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 14:33:49
Hebben jullie trouwens al die mega goedkope en foeilelijke afstandbediening gezien die met de UMC1 meekomt ?

Gelukkig zit er een goedkopen foeilelijke afstandbediening bij. Stel je voor dat ze een design afstandbediening erbij hadden gedaan en het product $ 300 duurder hadden gemaakt, daar had de gemiddelde Emotiva klant op zitten te wachten....

Als je voor Emotiva kiest doe je dat waarschijnlijk omdat je voor relatief weinig geld, veel technologie in huis haalt. Dat jij een ander type klant bent die liever veel betaald en daar dan ook de bijhorende service en proven technologie voor krijgt betekent niet dat het ene goed is en het andere fout.

Bij Dell kan ik een Vostro laptop kopen met de nieuwste technologie, of een Latitude voor meer geld met oudere (maar bewezen) technologie. Verschillende klanten hebben nu eenmaal (gelukkig) verschillende voorkeuren.

Het enige wat gewoon irritant is dat jij een topic steeds zit te vervuilen met jouw mening waar echt geen mens op zit te wachten. Start lekker je eigen topic "De grote nadelen van Emotiva" en leef je daar uit.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Raphie

Denon brengt geeneens updates uit maar komt met een nieuw model
JBL PRX Power!

Sjaudio

Citaat van: corival op april 12, 2010, 18:18:32
Gelukkig zit er een goedkopen foeilelijke afstandbediening bij. Stel je voor dat ze een design afstandbediening erbij hadden gedaan en het product $ 300 duurder hadden gemaakt, daar had de gemiddelde Emotiva klant op zitten te wachten....

Als je voor Emotiva kiest doe je dat waarschijnlijk omdat je voor relatief weinig geld, veel technologie in huis haalt. Dat jij een ander type klant bent die liever veel betaald en daar dan ook de bijhorende service en proven technologie voor krijgt betekent niet dat het ene goed is en het andere fout.

Bij Dell kan ik een Vostro laptop kopen met de nieuwste technologie, of een Latitude voor meer geld met oudere (maar bewezen) technologie. Verschillende klanten hebben nu eenmaal (gelukkig) verschillende voorkeuren.

Het enige wat gewoon irritant is dat jij een topic steeds zit te vervuilen met jouw mening waar echt geen mens op zit te wachten. Start lekker je eigen topic "De grote nadelen van Emotiva" en leef je daar uit.

:worship:

Dirk

Citaat van: Raphie op april 12, 2010, 18:21:34
gelukkig maar...'k heb ook een hekel aan al dat hele internet- en downloadgedoe  :D :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nooff

Citaat van: Raphie op april 12, 2010, 18:21:34
Laat ik het zo stellen....Ik heb zelf nog niet eerder een product gehad waarbij de ondersteuning zo verloopt als bij de UMC-1 nu het geval is.

Ik heb de UMC-1 nog niet in huis, maar ik begin er wel steeds meer in te geloven dat het absoluut een bargain is gezien de mogelijkheden van het product. Ik heb nog geen enkele andere Receiver of Processor gezien/gehad die voor dit geld je alleen al de keuze laat om de EQ bands aan te passen op eigen smaak. Bij Audyssey krijg je een paar leuke plaatjes voor je knar waarbij je ziet wat de afstanden zijn, je speaker settings e.d. maar geen enkele mogelijkheid hebt om er ook maar achter te komen WAT er nou eigenlijk veranderd is aan de tonale aspecten.

In dit tijdperk bestaan er haast geen slechte producten meer, het is een smaakkwestie geworden.

simsalabim

Darkraver wilt blijkbaar aandacht met zijn posts in dit populaire topic :D  hij krijgt het ook nog ;)

:nopompom:

Eigenlijk met zulke posts alleen nog maar meer aandacht=reklame voor Emotiva :hehe: werkt hij niet stiekum voor Emotiva :police:

tiptop

Citaat van: simsatit op april 12, 2010, 18:37:10
Darkraver wilt blijkbaar aandacht met zijn posts in dit populaire topic :D  hij krijgt het ook nog ;)

:nopompom:

Eigenlijk met zulke posts alleen nog maar meer aandacht=reklame voor Emotiva :hehe: werkt hij niet stiekum voor Emotiva :police:
Nee, voor Penhold ;D Tracht op deze manier nog wat aandacht te krijgen voor zijn Denonreceivers :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Ik vraag me alleen af waarom mensen het over een Emotiva hype hebben ? Ik geloof dat slechts een handjevol (naja, misschien een paar meer) mensen uiteindelijk iets van Emotiva thuis hebben staan... Ik denk dat de hoeveelheid reacties voornamelijk uit nieuwsgierigheid is, of omdat het "nieuw" merk is ?

We hebben denk ik een gezonde interesse voor een relatief onbekend merk in het nederlandse hifi land. Maar om het gelijk een hype te noemen, nee dat is toch net iets te veel denk ik...