Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

FloR

Citaat van: clockwork op maart 11, 2010, 09:30:56
Ja, zo'n bos is altijd best lastig. Gewoon veel erover lezen. Heb ik ook gedaan. Dan komt het vanzelf goed.

Ik kan zo geen voorversterker bedenken in dezelfde prijsklasse met digitale ingangen. Met de UMC ben je in elk geval wel klaar voor een eventuele upgrade naar surround. (als je dat wilt ten minste).
Anders een keer op Marktplaats kijken voor een stereo pre met digitale ingangen?

Succes met de zoektocht (die toch ook leuk is). ;)

De prijs van de UMC is niet het probleem, ik vind het erg betaalbaar & bovendien is het net mijn bedoeling om ook de mogelijkheid te hebben om af & toe surround te gaan.

Citaat van: Midcall op maart 11, 2010, 09:56:40
Er zijn nauwelijks stereo-pre's te vinden met digitale ingangen, ik zou er geen enkele kunnen noemen eerlijk gezegd. Goedkoopste oplossing (goedkoper dan een UMC) is een surround-receiver met pre-outs. Of nòg goedkoper, een 2e hands surround-receiver met pre-outs, de goedkoopste die je kan vinden voldoet al.

De UMC is dus denk ik wat ik zoek,
ik was er gewoon niet uit of mijn pré-amp nog wel nut had. Maar denk dat hij er zal tussenuit vallen.

Ivm de UMC-1: is deze bestelbaar via de site? Ik slaag er nl. niet in?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Miesepies

Nee, zover ik weet wordt de UMC-1 pas normaal leverbaar/bestelbaar zodra de pre-orders zijn verstuurd. Maar je kan altijd Emotiva een mailtje sturen en vragen.

Nooff

Citaat van: Midcall op maart 10, 2010, 21:54:37
Omdat er honderden stereo pre-amps zullen zijn die in stereo beter zullen klinken dan deze Emotiva. Dus een simpel advies van ja, doe je pre-amp weg en koop een Emotiva zou ik niet voor mijn rekening willen nemen.
Ik ben toch wel benieuwd waar je dit op baseert als je de UMC-1 nog nooit hebt gehoord. Overigens vergelijk je nu een stereo Pre met een Processor, beetje appels met peren vergelijken dit.

Nooff

Citaat van: FloR op maart 11, 2010, 12:01:08
De prijs van de UMC is niet het probleem, ik vind het erg betaalbaar & bovendien is het net mijn bedoeling om ook de mogelijkheid te hebben om af & toe surround te gaan.

De UMC is dus denk ik wat ik zoek,
ik was er gewoon niet uit of mijn pré-amp nog wel nut had. Maar denk dat hij er zal tussenuit vallen.

Ivm de UMC-1: is deze bestelbaar via de site? Ik slaag er nl. niet in?
Wellicht de USP-1 aanschaffen en dan een DAC er naast?

FloR

Citaat van: Nooff op maart 11, 2010, 18:30:44
Wellicht de USP-1 aanschaffen en dan een DAC er naast?

Heeft de USP-1 dan geen DAC aan boord?
Voor een goed begrip: de UMC-1 heeft toch wel DAC aan boord?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: FloR op maart 11, 2010, 19:14:42
Met de USP-1 gebruik je de DAC in de speler bijv. Met een losse DAC heb je wel digitale ingangen waarmee je ze om kunt zetten naar analoog.

tiptop

Citaat van: FloR op maart 11, 2010, 19:14:42

Kan toch gewoon de UMC-1 doen. Alles met een digitale ingang en analoge uitgang heeft een dac/processor aan boord.

waarom allemaal moeilijke oplossing voor 'm verzinnen. Die UMC lijkt me voor het geld een prima oplossing. En hij kan er nog veel meer op aan sluiten als hij eens weer iets wil aanschaffen. Voorlopig klaar dus dan.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

FloR

Citaat van: tiptop op maart 11, 2010, 19:27:18
Kan toch gewoon de UMC-1 doen. Alles met een digitale ingang en analoge uitgang heeft een dac/processor aan boord.

waarom allemaal moeilijke oplossing voor 'm verzinnen. Die UMC lijkt me voor het geld een prima oplossing. En hij kan er nog veel meer op aan sluiten als hij eens weer iets wil aanschaffen. Voorlopig klaar dus dan.

volledig akkoord  :smile: bedankt voor de reply.

Ik wist niet eens dat er losse DAC bestonden, weer iets bij geleerd

Midcall

Citaat van: Nooff op maart 11, 2010, 18:29:52
Ik ben toch wel benieuwd waar je dit op baseert als je de UMC-1 nog nooit hebt gehoord. Overigens vergelijk je nu een stereo Pre met een Processor, beetje appels met peren vergelijken dit.

Er bestaat geen enkele pre/pro die kan concurreren met de betere gelijk geprijsde stereovoorversterkers. Laat staan dat ze kunnen concurreren met stereo-voorversterkers die duurder zijn. Vandaar dat er (gewoon een simpele rekensom) zeker honderden stereo-pre amp beter zullen klinken dan de Emotiva, en daar hoef ik hem ècht niet eerst voor te horen om dat te kunnen roepen. Het is niemand het vóór Emotiva gelukt om een pre/pro uit te brengen die ook op stereogebied beter is in dezelfde prijsklasse, dan zal Emotiva het al helemaal niet lukken. Ze mogen qua prijs/kwaliteit super hoog scoren  :pompom:, maar vernieuwend zijn hun producten geenszins, dus ik verwacht geen eierdozen vol die van van Columbus zouden kunnen zijn  ::).
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

tiptop

Citaat van: Midcall op maart 11, 2010, 19:45:24
Er bestaat geen enkele pre/pro die kan concurreren met de betere gelijk geprijsde stereovoorversterkers. Laat staan dat ze kunnen concurreren met stereo-voorversterkers die duurder zijn. Vandaar dat er (gewoon een simpele rekensom) zeker honderden stereo-pre amp beter zullen klinken dan de Emotiva, en daar hoef ik hem ècht niet eerst voor te horen om dat te kunnen roepen. Het is niemand het vóór Emotiva gelukt om een pre/pro uit te brengen die ook op stereogebied beter is in dezelfde prijsklasse, dan zal Emotiva het al helemaal niet lukken. Ze mogen qua prijs/kwaliteit super hoog scoren  :pompom:, maar vernieuwend zijn hun producten geenszins, dus ik verwacht geen eierdozen vol die van van Columbus zouden kunnen zijn  ::).

Daar heb je hoogst waarschijnlijk wel gelijk in.

Maar als Flor iets digitaal wil aansluiten en niet straks 20 losse apparaten wil hebben staan is het voor de prijs zeker een mooi apparaat. En gezien de ervaring van Flor (geschat) zal de klankkwaliteit voor hem zeker de eerste paar jaar zeker voldoening geven. (totdat het weer gaat kriebelen ;D)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

Citaat van: tiptop op maart 11, 2010, 20:13:14

Maar als Flor iets digitaal wil aansluiten en niet straks 20 losse apparaten wil hebben staan is het voor de prijs zeker een mooi apparaat. En gezien de ervaring van Flor (geschat) zal de klankkwaliteit voor hem zeker de eerste paar jaar zeker voldoening geven. (totdat het weer gaat kriebelen ;D)
Precies, daarom moet hij het ook zeker doen, als hij tenminste geduld heeft, want het gaat nog wel wat maanden duren eer hij er überhaupt eentje kan krijgen. Dat 'geneuzel' van voorintekening om voorrang te krijgen en de rest moet wachten op de volgende batch.... pffff... als zoete koek gaat het erin. Het is de eenvoudigste manier om je product te hypen, net doen alsof ze niet aan te slepen zijn en de halve wereld zo'n ding wil.

Emotiva kan net zo makkelijk 200 units extra bestellen bij die fabrikant, duurt het allemaal een paar dagen langer (geen 3 maanden) en krijgen daar dan alleen maar een betere inkoopprijs door. Het feit dat leverdata (steeds) worden uitgesteld is denk ik alleen maar omdat ze niet voldoende klanten hebben waarbij ze de vooraf afgesproken kostprijs kunnen realiseren en waar de lage verkoopprijzen op gebaseerd zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Miesepies

Midcall, waarom zit er zo vaak een negatieve ondertoon in jouw posts, en vooral wanneer het over Emotiva producten gaat ? Iedereen heeft andere wensen en eisen, alsook dat iemand gewoon heel tevreden kan zijn met wat hij heeft of zou kunnen aanschaffen.

En wat betreft een verkoop hype genereren door een  'tekort' te simuleren zijn wel meer bedrijven niet vies van. Het is zelfs 'common practice' bij product lanceringen van grote bedrijven...

FloR

Citaat van: tiptop op maart 11, 2010, 20:13:14

Denk dat het idd een goede stap is, als ik daarna nog verder wil gaan,
kan ik beginnen rondkijken voor een losse DAC. Alleszins, het zal een verbetering zijn, want het meerdendeel van de dag luister ik nu digitale radio via de DAC's van mijn telenet-internet-box.

FloR

Had nog een vraag ivm de UMC-1.
Nu worden mijn kappa's ge-biamped. Daarom heb ik dus 2x front right en 2 x front left nodig, maar de UMC-1 heeft slechts 1 uitgang per kanaal.
Kan dit opgelost worden?

Ejorne

Citaat van: Miesepies op maart 11, 2010, 20:47:29
En wat betreft een verkoop hype genereren door een  'tekort' te simuleren zijn wel meer bedrijven niet vies van.

Ik vind dit overigens wel een merkwaardige strategie. Zou dat ook het geval zijn bij de Logitech Squeezebox Touch? Deze staat al een paar maanden overal op de site maar is, na al enkele malen uitgesteld te zijn, vermoedelijk pas in april leverbaar.

Wanneer dit echt een gangbare strategie is, begrijp ik het doel niet zo goed. Ik wilde graag zo'n Touch hebben maar na de zoveelste uitstel heb ik inmiddels al een alternatief... Ik moet wel eerlijk bekennen dat er nog wel kans bestaat dat ik ooit de Touch ga aanschaffen. Maar ik wacht dan wel totdat het apparaat een tijdje op de markt is en zichzelf bewezen heeft. Met grote kans dat er tegen die tijd voldoende concurrentie is en dat ik daardoor alsnog voor een ander merk kies...

Blijkbaar (in mijn geval althans, en het lijkt me sterk dat ik daarin uniek ben) is dit dan niet zo'n heel goede strategie...

tiptop

RCA splitters. ;)
heb je wel extra eindversterking nodig. Als je een XPA-5 zou nemen en er zijn 2 kanalen die je niet gebruikt, kan je die gebruiken.

of als je eindversterker de mogelijk geeft tot speakerpaar A en B, kan je ze dus via de twee speakeruitgangen aansluiten.

FloR

Citaat van: tiptop op maart 11, 2010, 21:34:53
RCA splitters. ;)
heb je wel extra eindversterking nodig. Als je een XPA-5 zou nemen en er zijn 2 kanalen die je niet gebruikt, kan je die gebruiken.

of als je eindversterker de mogelijk geeft tot speakerpaar A en B, kan je ze dus via de twee speakeruitgangen aansluiten.

De uitgang van de emotiva is sterk genoeg voor het gebruik van RCA-splitters?

De eindtrappen die staan klaar, nl. 4 x pa 2400 (staan alle vier gebrugd)

Raphie

Citaat van: Midcall op maart 11, 2010, 19:45:24
Ehhm met de XPA-2 is dat wel het geval, verslaat vooralsnog de Levinson 431  ;) tevens verslaat de BMC-2 ook de TAG AV32R dp
JBL PRX Power!

Midcall

Citaat van: SOS-Master op maart 11, 2010, 21:56:02
Ehhm met de XPA-2 is dat wel het geval, verslaat vooralsnog de Levinson 431  ;) tevens verslaat de BMC-2 ook de TAG AV32R dp

Ik had het over pre-pro's. Maar ik dacht dat je je ML al verkocht had? Ik mag niet meer al te negatief doen, maar ik riep al een paar jaar (ook op dit forum) dat een 431 geen geweldige versterker is (zeker gezien het geld wat hij kost), dus helemaal een donderslag bij heldere hemel is je opmerking niet.

Raphie

had hem i.d.d. al lang verkocht. maar ken het geluid nog goed.
JBL PRX Power!

Miesepies

Citaat van: Ejorne op maart 11, 2010, 21:30:39[quote author=Miesepies link=topic=93401.msg1656309#msg1656309 date=1268336849En wat betreft een verkoop hype genereren door een  'tekort' te simuleren zijn wel meer bedrijven niet vies van. Het is zelfs 'common practice' bij product lanceringen van grote bedrijven...
Citaat van: Ejorne op maart 11, 2010, 21:30:39Ik vind dit overigens wel een merkwaardige strategie.

Het is soms wat apart. In het geval van een delay, dat is een heel ander verhaal, maar wat je wel vaak ziet is bij nieuwe producten dat winkels maar een handje vol krijgen. Neem een XBOX360, PS3 of Wii (toeval, alle 3 consoles ?), een winkel krijgt er 10 of 20, ze hebben een preorder lijst van 50 et voila, je hebt een tekort. Dit kan een probleem zijn, maar het betekent ook reclame, want ineens hoor je overal (zelfs in het journaal) dat er een tekort is: "Oe, tekort, dat betekent dat dat apparaat misschien toch wel heel erg goed is, dat iedereen het wil hebben ?". En dat terwijl ze makkelijk een groot genoeg voorraad kunnen aanmaken voor de launch datum, zou je denken.

(Het kan ook de andere kant op trouwens. Op een gegeven moment stonden er stapels PS3's in de winkel, mensen twijfelden erg hard of ze em nou moesten kopen of niet... Dat was reclame die Sony liever niet had :))

Wil niet zeggen dat dit voor alle bedrijven opgaat hoor, maar ik heb zo wel eens het vermoeden dat dit een sale tactiek is die zo nu en dan gebruikt wordt... geen harde bewijzen in ieder geval :P

Wat betreft de UMC-1 bij Emotiva denk ik eerder dat het een paniek reactie was. Er was een groeiende hoeveelheid ontevreden mensen die een pre order hadden gedaan en al 2 jaar zaten te wachten op een apparaat (en dit niet onder stoele of tafels staken). Daarna bleek de UMC-1 nog de nodige kinderziektes te hebben terwijl ze juist hadden gezegd dat de extra tijd die ze hebben genomen gebruikt werd om een super stabiel en compatible apparaat te leveren. Een grote mond, waar ze heel hard voor zijn afgestrafd.

Het ging in ieder geval heel wat minder rooskleurig dan dat de mensen bij Emotiva gehoopt hadden :D

Desalniettemin ben ik erg benieuwd hoe hij gaat performen, en of ie echt een verschil gaat opleveren bij mij wanneer ik mijn Rotel als prepro vervang. Ik lees in ieder geval wel dat iedereen erg tevreden is met de geluids kwaliteit, dat is toch een essentieel deel lijkt me :P

Midcall

Citaat van: SOS-Master op maart 11, 2010, 22:03:42
had hem i.d.d. al lang verkocht. maar ken het geluid nog goed.
Van je oude ML op je oude speakers tov de nieuwe versterker op je nieuwe speakers? Of had je je oude speakers nog?

simsalabim

Citaat van: SOS-Master op maart 11, 2010, 21:56:02

Heb je deze apperatuur dan nog? Had je die niet al jaren geleden wegegedaan?
Als je je het zo goed nog voor de geest kunt halen zou jij de IDEALE blinde test persoon zijn ;) 8) :blink:

ik zie dubbelpost..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Midcall

Citaat van: Miesepies op maart 11, 2010, 22:31:36
Desalniettemin ben ik erg benieuwd hoe hij gaat performen, en of ie echt een verschil gaat opleveren bij mij wanneer ik mijn Rotel als prepro vervang. Ik lees in ieder geval wel dat iedereen erg tevreden is met de geluids kwaliteit, dat is toch een essentieel deel lijkt me :P
Oh, daar hoef je niet bang voor te zijn, de UMC zal fluitend je Rotel voorbij hollen.

simsalabim

Citaat van: Midcall op maart 11, 2010, 23:46:35
Oh, daar hoef je niet bang voor te zijn, de UMC zal fluitend je Rotel voorbij hollen.

Weet je al hoe die UMC klinkt dan? Dan kun je daar toch alleen maar iets echt nuttig van zeggen na het het liefst dus zelf te luisteren EN te vergelijken.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.