Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

DV79

Citaat van: tiptop op maart 10, 2010, 16:59:51
Die XPA-7 bestaat niet eens. Wel mooi 8)

Het gaat volgens mij om een XPR-7 en daar heb ik al eerder iets over voorbij zien komen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Nooff

Citaat van: tiptop op maart 10, 2010, 16:59:51
Die XPA-7 bestaat niet eens. Wel mooi 8)
Dat zijn de XPA-1 en XPR-7  ;)

FloR

Citaat van: tiptop op maart 10, 2010, 16:40:37
Tuurlijk! Minder kan altijd. :)

Dan wordt mijn huidige voorversterker overbodig?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

tiptop

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 17:06:44
Dat zijn de XPA-1 en XPR-7  ;)
Citaat van: DV79 op maart 10, 2010, 17:01:00
Het gaat volgens mij om een XPR-7 en daar heb ik al eerder iets over voorbij zien komen.
Oh ja ik zie het. Die R lijkt verdomd veel op de A.

Maar die bestaat dus wel?!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: tiptop op maart 10, 2010, 17:33:40
Oh ja ik zie het. Die R lijkt verdomd veel op de A.

Maar die bestaat dus wel?!

Ja  :D

De inscriptie op de voorkant klopt niet, maar dit is ook een prototype. Hij komt er overigens wel zo uit te zien. Een powerhouse met Class H versterking  :)

tiptop

Wanneer mogen we 'm verwachten?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: tiptop op maart 10, 2010, 17:38:51
Wanneer mogen we 'm verwachten?
Dit jaar nog, exacte datum willen ze niet geven. Verwacht zelf zo rond tweede of derde kwartaal 2010. Prijs is $2499 en het gewicht is ruim 50 kg.

Plaatje van versterker module:

Midcall

Citaat van: FloR op maart 10, 2010, 17:21:24
Dan wordt mijn huidige voorversterker overbodig?

Dat ligt eraan welke voorversterker je hebt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

tiptop

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 17:45:22
Dit jaar nog, exacte datum willen ze niet geven. Verwacht zelf zo rond tweede of derde kwartaal 2010. Prijs is $2499 en het gewicht is ruim 50 kg.

Plaatje van versterker module:

Mooi ding.

wel jammer dat ie naar meer wereldse prijzen gaat nu. Als dat ding 1000 euro had gekost was het zeker een geschikte kandidaat hier geweest 8)

Nooff

Citaat van: tiptop op maart 10, 2010, 18:05:41
Mooi ding.

wel jammer dat ie naar meer wereldse prijzen gaat nu. Als dat ding 1000 euro had gekost was het zeker een geschikte kandidaat hier geweest 8)
Valt heel erg mee vind ik zelf. Je moet deze vergelijken met de Denon die toch al 3x zo duur is. Het is natuurlijk wel raar als hij net zo duur als de XPA-1 zou zijn  :)

Sjaudio

Dat zal je vanzelf gaan merken ja, Emotiva is vrij nieuw op de markt en pikt nu al hier en daar de graantjes. Uiteindelijk moeten de prijzen wel omhoog en zullen ze daar nog een schepje bovenop doen voor meer winst. Wat je nu hier vaker ziet is dat "men" niet wilt geloven dat je zoveel moois voor dat geld kunt kopen en dan ook daadwerkelijk mooi klinkt. In het begin moet je wel scherpe prijzen hanteren wil je nog kunnen concurreren tussen al die 1000den merken die al jaren op de markt staan.

Hetzelfde had ik bij mijn drive in show, ik vroeg kennelijk belachelijk lage prijzen voor hetgeen dat ik leverde, daardoor gingen serieuze klanten verder kijken na grotere bedrijven die "duurder" waren en dan volgens hun ook beter. Niets was minder waar, helaas.. Prijzen aangepast ( fors omhoog ) en serieus op de markt gestort en toen kwamen de grote klussen. Raar maar waar.

tiptop

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 18:12:02
Valt heel erg mee vind ik zelf. Je moet deze vergelijken met de Denon die toch al 3x zo duur is. Het is natuurlijk wel raar als hij net zo duur als de XPA-1 zou zijn  :)

Het kan nog steeds erg goed zijn voor het geld natuurlijk! Alleen kan ik het dan niet betalen. :confused:

Citaat van: Sjaudio op maart 10, 2010, 18:14:18
Dat zal je vanzelf gaan merken ja, Emotiva is vrij nieuw op de markt en pikt nu al hier en daar de graantjes. Uiteindelijk moeten de prijzen wel omhoog en zullen ze daar nog een schepje bovenop doen voor meer winst. Wat je nu hier vaker ziet is dat "men" niet wilt geloven dat je zoveel moois voor dat geld kunt kopen en dan ook daadwerkelijk mooi klinkt.

Hetzelfde had ik bij mijn drive in show, ik vroeg kennelijk belachelijk lage prijzen voor hetgeen dat ik leverde, daardoor gingen serieuze klanten verder kijken na grotere bedrijven die "duurder" waren en dan volgens hun ook beter. Niets was minder waar, helaas.. Prijzen aangepast ( fors omhoog ) en serieus op de markt gestort en toen kwamen de grote klussen. Raar maar waar.

Zo is het ook nog vaak ja. Als je te laag zit wordt je niet serieus genomen. Komt dan ook veel voor in een wereld waar je afhankelijk bent van veel klanten die onbekend zijn in zo'n wereld. Die zijn bang dat de goedkopen ook minder goed zijn, anders vroegen ze wel meer, denken ze.

FloR

Citaat van: Midcall op maart 10, 2010, 17:51:18
Dat ligt eraan welke voorversterker je hebt.

Hoe bedoel je?

ik heb nu als eindtrappen de harman kardon pa 2400,
de voorversterker is de ap 2500 (aantal analoge ingangen, en twee maal pre out)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Gerbrand

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 11:56:26
Tegenvaller voor de mensen die nog op XRCA kabels zitten te wachten.... Volgende uitlevering is vertraagd naar 30 April  :crazy:

Ik heb nog geen mailtje gehad. Betekent dat dat ik mijn XPA-3 wel gewoon na 15 maart krijg?

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

DV79

Citaat van: Gerbrand op maart 10, 2010, 21:40:31
Ik heb nog geen mailtje gehad. Betekent dat dat ik mijn XPA-3 wel gewoon na 15 maart krijg?

Gerbrand

Ik zit ook nog op de X-RCA kabels te wachten maar ik heb ook niets gehoord. Alleen Nooff z'n bericht op het forum.
Ik heb overigens m'n XPA-5 al laten versturen en die ook binnen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Midcall

Citaat van: FloR op maart 10, 2010, 18:41:15
Hoe bedoel je?

ik heb nu als eindtrappen de harman kardon pa 2400,
de voorversterker is de ap 2500 (aantal analoge ingangen, en twee maal pre out)
Omdat er honderden stereo pre-amps zullen zijn die in stereo beter zullen klinken dan deze Emotiva. Dus een simpel advies van ja, doe je pre-amp weg en koop een Emotiva zou ik niet voor mijn rekening willen nemen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

FloR

Citaat van: Midcall op maart 10, 2010, 21:54:37
Omdat er honderden stereo pre-amps zullen zijn die in stereo beter zullen klinken dan deze Emotiva. Dus een simpel advies van ja, doe je pre-amp weg en koop een Emotiva zou ik niet voor mijn rekening willen nemen.

bedankt voor de reply.

ik luister vaak digitale radio via de digibox van telenet. Nu heb ik deze aangesloten via de analoge uitgangen van de digibox. Mijn bedoeling was om via hdmi de digibox aan te sluiten op Emotiva en die de conversie van digitaal naar analoog te laten doen. Mijn pre-amp wordt dus eigenlijk als het ware een schakel die niet nodig is, vandaar de vraag.

Midcall

Citaat van: FloR op maart 10, 2010, 23:06:11
bedankt voor de reply.

ik luister vaak digitale radio via de digibox van telenet. Nu heb ik deze aangesloten via de analoge uitgangen van de digibox. Mijn bedoeling was om via hdmi de digibox aan te sluiten op Emotiva en die de conversie van digitaal naar analoog te laten doen. Mijn pre-amp wordt dus eigenlijk als het ware een schakel die niet nodig is, vandaar de vraag.
Als je je huidige pre-amp vnl voor radio gebruikt, ja, dan zou ik zeker overstappen.

FloR

Citaat van: Midcall op maart 10, 2010, 23:26:03
Als je je huidige pre-amp vnl voor radio gebruikt, ja, dan zou ik zeker overstappen.

De pre-amp zelf heeft geen tuner aan boord.
Maar idd, grootste deel luister ik radio, daarom kies ik voor digitaal.

Ik begin stilletjes aan het bos door de bomen niet meer te zien vrees ik.

Roger Black

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 17:36:31
Ja  :D

De inscriptie op de voorkant klopt niet, maar dit is ook een prototype. Hij komt er overigens wel zo uit te zien. Een powerhouse met Class H versterking  :)

Damn wat een ding zeg. Leuk voor op zolder  :popcorn:

clockwork

Citaat van: FloR op maart 11, 2010, 00:07:33
De pre-amp zelf heeft geen tuner aan boord.
Maar idd, grootste deel luister ik radio, daarom kies ik voor digitaal.

Ik begin stilletjes aan het bos door de bomen niet meer te zien vrees ik.

Ja, zo'n bos is altijd best lastig. Gewoon veel erover lezen. Heb ik ook gedaan. Dan komt het vanzelf goed.

Ik kan zo geen voorversterker bedenken in dezelfde prijsklasse met digitale ingangen. Met de UMC ben je in elk geval wel klaar voor een eventuele upgrade naar surround. (als je dat wilt ten minste).
Anders een keer op Marktplaats kijken voor een stereo pre met digitale ingangen?

Succes met de zoektocht (die toch ook leuk is). ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Citaat van: clockwork op maart 11, 2010, 09:30:56
Ja, zo'n bos is altijd best lastig. Gewoon veel erover lezen. Heb ik ook gedaan. Dan komt het vanzelf goed.

Ik kan zo geen voorversterker bedenken in dezelfde prijsklasse met digitale ingangen. Met de UMC ben je in elk geval wel klaar voor een eventuele upgrade naar surround. (als je dat wilt ten minste).
Anders een keer op Marktplaats kijken voor een stereo pre met digitale ingangen?

Succes met de zoektocht (die toch ook leuk is). ;)

Er zijn nauwelijks stereo-pre's te vinden met digitale ingangen, ik zou er geen enkele kunnen noemen eerlijk gezegd. Goedkoopste oplossing (goedkoper dan een UMC) is een surround-receiver met pre-outs. Of nòg goedkoper, een 2e hands surround-receiver met pre-outs, de goedkoopste die je kan vinden voldoet al.

Raphie

Citaat van: Midcall op maart 11, 2010, 09:56:40
Er zijn nauwelijks stereo-pre's te vinden met digitale ingangen, ik zou er geen enkele kunnen noemen eerlijk gezegd. Goedkoopste oplossing (goedkoper dan een UMC) is een surround-receiver met pre-outs. Of nòg goedkoper, een 2e hands surround-receiver met pre-outs, de goedkoopste die je kan vinden voldoet al.

TCElectronic heeft op de BMC-2 ook digitale uitgangen
JBL PRX Power!

Midcall

Citaat van: SOS-Master op maart 11, 2010, 10:34:04
TCElectronic heeft op de BMC-2 ook digitale uitgangen

Dat is PA-meuk.

Raphie

Citaat van: Midcall op maart 11, 2010, 11:03:48
Dat is PA-meuk.
spreekt de afhaalchinees....   :P LOL als het iets niet is, dan is het wel PA, dit is een monitor oplossing.  ::)
maar goed, i.g.g. wel digitale variabele uitgang.
JBL PRX Power!