Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

MdB

@Nooff --> Wanneer is de geplande ontvangst van de UMC?

Zie zeer uit naar je review!
Beter duur dan niet te koop.

Nooff

Citaat van: MdB op maart  7, 2010, 20:23:39
@Nooff --> Wanneer is de geplande ontvangst van de UMC?

Zie zeer uit naar je review!
Vooralsnog staat hij voor 4 April geplanned. Miesepies kan hem eerder verwachten meen ik, maar ik weet niet of hij zijn bevindingen nog gaat/wil posten.

Miesepies

Miesepies zit nog vol spanning te wachten op het mailtje voor de betaling...maar tis nog steeds oorverdovend stil daar bij Emotiva  :blink:

Nooff

Citaat van: Miesepies op maart  7, 2010, 20:41:39
Miesepies zit nog vol spanning te wachten op het mailtje voor de betaling...maar tis nog steeds oorverdovend stil daar bij Emotiva  :blink:
wanneer kon je hem verwachten?

Miesepies

In het mailtje stond dat hij op 15 maart zou worden verstuurd...

gast_001

CiteerVooralsnog staat hij voor 4 April geplanned. Miesepies kan hem eerder verwachten meen ik, maar ik weet niet of hij zijn bevindingen nog gaat/wil posten.

Nou mag hopen op een review van A tm Z.
Zie de lijst met bugs steeds groter worden in de VS.
Hoop dat Miesepies geen bugs vind dan koop ik die van Miesepies en besteld Miesepies weer een nieuwe in de VS  :closedeyes: ;D

Nooff

Citaat van: darkraver op maart  8, 2010, 08:37:45
Nou mag hopen op een review van A tm Z.
Zie de lijst met bugs steeds groter worden in de VS.
Hoop dat Miesepies geen bugs vind dan koop ik die van Miesepies en besteld Miesepies weer een nieuwe in de VS  :closedeyes: ;D
Volgens mij zijn het nog steeds dezelfde bugs hoor, heb er zelf nog niets bij zien komen. Ik heb de tijd nog, als hij niet beter wordt in de komende maand dan ga ik verder kijken naar een Onkyo 5507.

MartijnR

Citaat van: Nooff op maart  8, 2010, 09:27:20
Volgens mij zijn het nog steeds dezelfde bugs hoor, heb er zelf nog niets bij zien komen. Ik heb de tijd nog, als hij niet beter wordt in de komende maand dan ga ik verder kijken naar een Onkyo 5507.

Helemaal mijn plan. Als de bugs er niet tijdig uit zijn, ga ik me ook verder oriƫnteren. Van de Emotiva XMC verwacht ik op korte termijn niet heel veel. De onkyo staat op een heel korte shortlist. Eigenlijk is alleen de Marantz (prijstechnisch) een alternatief. De Primare SP32 vind ik ook nog steeds interessant, maar deze is wel beduidend duurder.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Nooff

Citaat van: Miesepies op maart  7, 2010, 20:45:46
In het mailtje stond dat hij op 15 maart zou worden verstuurd...
Wat ik begrijp vanuit het forum is dat de UMC-1's die naar Europa verstuurd moeten worden een vertraging hebben opgelopen. Ze willen eerst de nieuwe firmware installeren..

Nieuwe firmware is onderweg, wordt nu getest:
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=9051

Nooff

Tegenvaller voor de mensen die nog op XRCA kabels zitten te wachten.... Volgende uitlevering is vertraagd naar 30 April  :crazy:

clockwork

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 11:56:26
Tegenvaller voor de mensen die nog op XRCA kabels zitten te wachten.... Volgende uitlevering is vertraagd naar 30 April  :crazy:

Wat ben ik blij dat ik daar niet op gewacht heb.
De X-series speaker kabels die ik daar voor in de plaats genomen heb, bevallen overigens uitstekend.  :clapping:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op maart 10, 2010, 12:03:07
Wat ben ik blij dat ik daar niet op gewacht heb.
De X-series speaker kabels die ik daar voor in de plaats genomen heb, bevallen overigens uitstekend.  :clapping:
Er zijn gelukkig genoeg afgeschermde kabels, wel weer een dompertje natuurlijk. Goed om te horen dat de speakerkabel goed bevalt. Wat had je eerst?

clockwork

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 12:05:38
Er zijn gelukkig genoeg afgeschermde kabels, wel weer een dompertje natuurlijk. Goed om te horen dat de speakerkabel goed bevalt. Wat had je eerst?

Ja, eind april wordt nu wel erg lang om te wachten.
hiervoor gebruikte ik profigold 4x 2,5mm2 (bi-amp). Type weet ik niet precies meer.
Ik heb alles in een keer vervangen (pre/XPA en de kabels) dus ik kan niet precies bepalen hoeveel de nieuwe kabels uitmaken.

Heb jij de ERC-1 inmiddels binnen? Bevalt die goed? En hoe heb je die aangesloten? Digitaal of analoog?

Edit: het was deze profigoldkabel: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/accessories/profigold-pgc82546-94320/review

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Citaat van: clockwork op maart 10, 2010, 12:16:12
Ja, eind april wordt nu wel erg lang om te wachten.
hiervoor gebruikte ik profigold 4x 2,5mm2 (bi-amp). Type weet ik niet precies meer.
Ik heb alles in een keer vervangen (pre/XPA en de kabels) dus ik kan niet precies bepalen hoeveel de nieuwe kabels uitmaken.

Heb jij de EMC-1 inmiddels binnen? Bevalt die goed? En hoe heb je die aangesloten? Digitaal of analoog?

Moeilijk te bepalen als je setup ook niet meer gelijk is aan voorheen. Ik heb de ERC-1 binnen, maar deze is aangesloten op mijn Pioneer 5090 momenteel dus totaal niet representatief voor de prestaties. Ik heb hem vorige week mee gehad naar een kennis met een Marantz cd/sacd speler en hij kwam akelig dichtbij  :o De speler is analoog aangesloten, ik wilde sowieso gebruik maken van de Analog Devices DAC in de cd speler. Ik ben overigens ook zeer benieuwd naar de speaker kabels van Emotiva, maar ik ga denk ik ook de Inakustik Reference eens proberen. Ik kom van Audioquest af waar ik zeer tevreden over was, maar ja soms moet je prioriteiten stellen  :)

MartijnR

Zo, dat duurt nog wel eventjes. Ben benieuwd wanneer ze daarover een berichtje sturen naar de klanten. Ben ook benieuwd of de aangekondigde firmware-updat de meeste problemen voor de UMC-1 zal oplossen. Als dat het geval blijft de UMC-1 kandidaat nummer 1 om mijn Emotiva eindversterker te gaan vergezellen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

clockwork

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 12:19:59
Moeilijk te bepalen als je setup ook niet meer gelijk is aan voorheen. Ik heb de ERC-1 binnen, maar deze is aangesloten op mijn Pioneer 5090 momenteel dus totaal niet representatief voor de prestaties. Ik heb hem vorige week mee gehad naar een kennis met een Marantz cd/sacd speler en hij kwam akelig dichtbij  :o De speler is analoog aangesloten, ik wilde sowieso gebruik maken van de Analog Devices DAC in de cd speler. Ik ben overigens ook zeer benieuwd naar de speaker kabels van Emotiva, maar ik ga denk ik ook de Inakustik Reference eens proberen. Ik kom van Audioquest af waar ik zeer tevreden over was, maar ja soms moet je prioriteiten stellen  :)

Ja, die ERC-1 begint wel erg interessant te worden (en oogt natuurlijk mooi samen met de XPA). Maar ik heb de betere helft plechtig moeten beloven dat het voorlopig even klaar is.  :worship:

Dus je moet inderdaad soms prioriteiten stellen.  ;) De XMC moet dus ook nog even wachten. Ik blijf wel erg benieuwd naar de Nederlandse ervaringen met de UMC.

DV79

Dat is zeker een tegenvaller. Daar ga ik niet op wachten.
Waar hebben jullie andere kabels besteld? Ik zag iets voorbij komen van Blue Jeans?

Wat hebben jullie daar dan besteld?

Of zijn er andere betaalbare alternatieven?

Citaat van: clockwork op maart 10, 2010, 12:03:07
De X-series speaker kabels die ik daar voor in de plaats genomen heb, bevallen overigens uitstekend.  :clapping:

Hoe dik is die speakerkabel en is hij een beetje soepel?
Ik heb de W&M LS-02 weggedaan omdat ik die niet fatsoenlijk door m'n meubel kreeg. Zo stug dat ik 3 man nodig heb om m'n versterker te verplaatsen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Nooff

Citaat van: clockwork op maart 10, 2010, 12:28:52
Ja, die ERC-1 begint wel erg interessant te worden (en oogt natuurlijk mooi samen met de XPA). Maar ik heb de WAF plechtig moeten beloven dat het voorlopig even klaar is.  :worship:

Dus je moet inderdaad soms prioriteiten stellen.  ;) De XMC moet dus ook nog even wachten. Ik blijf wel erg benieuwd naar de Nederlandse ervaringen met de UMC.

Het oogt zeker mooi samen  :) Voor hoelang is voorlopig? Als je nu bestelt dan wordt het sowieso pas eind Maart/Begin April  :D

Ik ben ook zeer benieuwd hoe de komende update uitpakt. Snap dat een hoop mensen afgeschrikt raken door alle rare berichten, maar kijk bijvoorbeeld ook eens naar Arcam die ook problemen heeft die niet mis zijn.

Nooff

Citaat van: DV79 op maart 10, 2010, 12:40:44
Dat is zeker een tegenvaller. Daar ga ik niet op wachten.
Waar hebben jullie andere kabels besteld? Ik zag iets voorbij komen van Blue Jeans?

Wat hebben jullie daar dan besteld?

Of zijn er andere betaalbare alternatieven?

Hoe dik is die speakerkabel en is hij een beetje soepel?
Ik heb de W&M LS-02 weggedaan omdat ik die niet fatsoenlijk door m'n meubel kreeg. Zo stug dat ik 3 man nodig heb om m'n versterker te verplaatsen.

Ik denk dat de kabel van Emotiva vrij stug is (ook vrij dik). Blue Jeans is een heel betaalbare kabel en ik hoor/lees er goede verhalen over.  :)

clockwork

Citaat van: Nooff op maart 10, 2010, 12:43:24
Het oogt zeker mooi samen  :) Voor hoelang is voorlopig? Als je nu bestelt dan wordt het sowieso pas eind Maart/Begin April  :D

Ik ben ook zeer benieuwd hoe de komende update uitpakt. Snap dat een hoop mensen afgeschrikt raken door alle rare berichten, maar kijk bijvoorbeeld ook eens naar Arcam die ook problemen heeft die niet mis zijn.

Voorlopig betekent volgens mijn vrouw in elk geval geen eind maart.  ;D Zij vindt het na de XPA5/ de PR-SC885, de speakerkabels en de nieuwe subwoofer voor dit jaar wel weer voldoende. Ze zei iets over een nieuwe badkamer of zo..... :hmmm:

Als we Big Dan mogen geloven zal die update alle bekende problemen oplossen. Maar ja, dat zei hij vorige keer ook.
Ik lees ook met verbazing over de bugs in de Arcam. En dan heb je het over een apparaat dat al wat langer op de markt is en een tikje duurder is.

@DV79: ik heb geen problemen de de dikte/stugheid van deze kabel. Maar kijk zondag zelf maar even. Ze waren wel goedkoop!    

Nooff

Citaat van: clockwork op maart 10, 2010, 13:11:14
Voorlopig betekent volgens mijn WAF in elk geval geen eind maart.  ;D Zij vindt het na de XPA5/ de PR-SC885, de speakerkabels en de nieuwe subwoofer voor dit jaar wel weer voldoende. Ze zei iets over een nieuwe badkamer of zo..... :hmmm:
De ERC-1 heeft een tweede analoge uitgang voor muziek in de badkamer  :D

Citeer
Als we Big Dan mogen geloven zal die update alle bekende problemen oplossen. Maar ja, dat zei hij vorige keer ook.
Ik lees ook met verbazing over de bugs in de Arcam. En dan heb je het over een apparaat dat al wat langer op de markt is en een tikje duurder is.

Inderdaad, ik wacht het wel af, ik heb de tijd wel  :)
Tja, de Arcam. Mooi apparaat maar met zo'n prijskaartje verwacht ik niet zulke slordigheden. In dat opzicht is de markt ook wel sterk veranderd. Tegenwoordig worden veel producten halfgebakken op de markt gezet om ze vervolgens met firmware weer te updaten. Tegen de tijd dat het apparaat naar behoren functioneert is er weer een nieuwe generatie op komst. De veranderingen volgen elkaar in een te hoog tempo op, dat komt de kwaliteit in ieder geval niet ten goede. 

FloR

Ik heb een vraag met betrekking tot de UMC-1.

Kan je deze ook gebruiken om enkel stereo uit te sturen voor je fronts, maar dan ook met de subwoofer bijgeschakeld?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

tiptop

Citaat van: FloR op maart 10, 2010, 16:13:59
Ik heb een vraag met betrekking tot de UMC-1.

Kan je deze ook gebruiken om enkel stereo uit te sturen voor je fronts, maar dan ook met de subwoofer bijgeschakeld?
Tuurlijk! Minder kan altijd. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjaudio

Iemand deze al opgemerkt? ( sorry als dit al lang bekend is..  ;D )

Oh; volgens mij gaat dit over design ontwerpen?.. Nja doesn't matter.  :eh:

tiptop

Die XPA-7 bestaat niet eens. Wel mooi 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.