Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Als je belooft geen ruzie te maken ;-) mag je wel bij mij komen luisteren hoor!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Citaat van: clockwork op maart  5, 2010, 15:59:12
Als je belooft geen ruzie te maken ;-) mag je wel bij mij komen luisteren hoor!
:pompom: :pompom: :pompom:

Altijd leuk... ook als ik onbedwingbare neigingen heb om met je speakers te gaan schuiven?  ::)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Ejorne

Citaat van: Midcall op maart  5, 2010, 16:16:44
...om met je speakers te gaan schuiven?  ::)

Je auto in, bedoel je?  :P

Roger Black

Citaat van: Ejorne op maart  5, 2010, 16:36:39
Je auto in, bedoel je?  :P

Dat zal dan op de fiets worden  :P

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Ja hoor. Ook dan. Als ze maar niet zo komen te staan als bij jou. ;-)
Ik kan me nu geen scheiding veroorloven.
Als je serieus bent pm'en we komende week wel even. Heb dit weekend even geen pc tot mijn beschikking.(Best lastig posten op een blackberry).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Alhoewel ik me normaal hier zo min mogelijk in mee gaat, wil ik toch nog even reageren...

Citaat van: Midcall op maart  5, 2010, 10:49:03...òf verder je er niet mee bemoeien als ik Nooff en Miesepies zo interpreteer, mijn perceptie dat dit een DISCUSSIE-topic over Emotiva apparatuur was bleek een verkeerde, excuus hiervoor.  :huh2:

Het voorgaande was gewoon hard lopen schreeuwen tegen elkaar met zo nu en dan een persoonlijke sneer naar een ander. Niet luisteren, niet lezen en onvriendelijk op de man spelen. Daarnaast had het in geen enkel opzicht meer te maken met Emotiva maar over persoonlijke interpretatie over klank. En het was zeker GEEN discussie!!

Dat is waarom ik reageerde. Waar je in godsnaam vandaan haalde dat ik me op een of andere manier uitliet over wat je wel of niet mocht zeggen over Emotiva, is mij een raadsel.

Miesepies

Zonet ook een oepsje  :o

Raakte met een van de speakerkabel stekkers mijn cd speler aan... POEF! groet vonk, een luide tik uit speakers, versterker slaat in beveiliging. Wow, dat was best even heftig...maar aan de andere kant ook wel weer heel stoer, want de beveiliging van mijn XPA-5 werkte wel goed :)

Anyway, ik kan je het in ieder geval niet aanraden  :turn:

Technics78

lol   O0

beveiliging is al getest bij deze, zal wel even schrikken geweest zijn
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Miesepies

Ja, nogal... mijn vriendin en haar moeder stonden er ook, die schrokken zich helemaal de apelazerus :D

tiptop

Citaat van: Miesepies op maart  5, 2010, 21:23:20
Zonet ook een oepsje  :o

Raakte met een van de speakerkabel stekkers mijn cd speler aan... POEF! groet vonk, een luide tik uit speakers, versterker slaat in beveiliging. Wow, dat was best even heftig...maar aan de andere kant ook wel weer heel stoer, want de beveiliging van mijn XPA-5 werkte wel goed :)

Anyway, ik kan je het in ieder geval niet aanraden  :turn:

Moet ook altijd eerst je spulletjes uitzetten, he, als je kabels gaat wisselen :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dirk

Citaat van: tiptop op maart  6, 2010, 10:30:23
Moet ook altijd eerst je spulletjes uitzetten, he, als je kabels gaat wisselen :P
kortsluiten van de uitgangen zorgt er toch ook voor dat ie uit gaat ?  ;)
die dingen zijn tenslotte gemaakt voor/door Amerikanen hé, dus wslk is daar wel rekening mee gehouden  ;D  :devil:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tiptop

En de MA's? Die zijn juist ontwikkeld voor en door Engelsen ::) :P

Hopelijk dat daar niks fout is gegaan in het filter of units.

SpikyTim

Citaat van: Midcall op maart  5, 2010, 15:51:13
Shit, ik mag niet komen luisteren bij Spikey  :nopompom: Ik heb vragen gesteld in een discussietopic, had ik ook nooit mogen doen  :(
Deze reactie zegt toch wel iets over jezelf.  Ik nodig gewoon iedereen uit om te komen luisteren.  Dit zodat ellenlange welles nietes discussies niet nodig zouden zijn.  Ik vind het jammer dat jij het nodig acht om daar iets anders van te maken...

Sjaudio

Wat geeft het.. Degene die interesse hebben in Emotiva apparatuur kunnen de gok wagen of een luistersessie regelen bij medeforummers. als ze het niet aan durven om "blind" te kopen.

De mensen die absoluut geen interesse hebben in de producten van Emotiva, laat die hun irrelevante posten a.u.b. achterwege. Daar hoor ik zelf op het moment ook bij.

Schakelt 'lees modus aan".

gast_001

ben ik effe afwezig en gaat het feest zonder mij gewoon verder  :P

simsalabim

Citaat van: Nooff op maart  4, 2010, 21:27:58
Tenzij je een ander merk kent die eindversterking levert tegen deze prijzen dan vind ik dat niet alleen, dan is dat ook zo. De prijs/kwaliteit verhouding ligt vele malen hoger dan veel andere producten. Een ieder heeft een andere smaak, helemaal waar, maar dat neemt niet weg dat producten als Parasound (verhoudingsgewijs gezien) echt niet 5x zo goed zijn omdat ze 5x zo duur zijn.

We hadden toch al de chinese import gehad?
Red Rose, G&W, Jungson, Shanling, Opera

Allemaal waren deze te importeren voor hele lage prijzen destijds, er was te lezen dat al de grote westerse merken 10 x duurder door de mand vielen, het is dus niets nieuws.. ;)
Ik heb in mijn stereo set een G&W tw2006 en het is het beste apperaat voor het geld dat ik ooit gekocht heb 2dehands (ff meer dan 200 euro).

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Citaat van: SpikyTim op maart  6, 2010, 15:04:27
Deze reactie zegt toch wel iets over jezelf.  Ik nodig gewoon iedereen uit om te komen luisteren.  Dit zodat ellenlange welles nietes discussies niet nodig zouden zijn.  Ik vind het jammer dat jij het nodig acht om daar iets anders van te maken...

Niet om t een of ander maar ik ben het eens met SpikeyTim, er word hier wel heel snel kinder achtig gedaan!! Niet op letten zou ik zeggen.
Leuke set heb je daar denk ik, het is me te ver Limburg (Haarlem), maar goed;) veel luister plezier!!

Greets

Nooff

Citaat van: simsatit op maart  7, 2010, 11:40:06
We hadden toch al de chinese import gehad?
Red Rose, G&W, Jungson, Shanling, Opera

Allemaal waren deze te importeren voor hele lage prijzen destijds, er was te lezen dat al de grote westerse merken 10 x duurder door de mand vielen, het is dus niets nieuws.. ;)
Ik heb in mijn stereo set een G&W tw2006 en het is het beste apperaat voor het geld dat ik ooit gekocht heb 2dehands (ff meer dan 200 euro).

Die leveren ook allemaal 5 kanaals versterking? Ik ken de merken wel maar niet in hoeverre ze meerkanaals versterking leveren. Het ging eigenlijk ook om de vergelijking met de grotere jongens, en dan is het gewoon een feit dat ze meer waar voor het geld leveren dan bijv. een Parasound. Ik zou niet weten of Emotiva "beter" klinkt dan Parasound, maar daar ging het ook niet om  :)

Mooi ding die G&W-TW2006  :thumbs-up:

simsalabim

Citaat van: Nooff op maart  7, 2010, 13:39:13
Die leveren ook allemaal 5 kanaals versterking? Ik ken de merken wel maar niet in hoeverre ze meerkanaals versterking leveren.

Iig Jungson en Shanling, de andere weet ik niet precies.
Hoe dan ook Emotiva is niet de eerste, zal ook niet de laatste zijn, en het is altijd goed nieuws dat er betaalbaar goede kwaliteit audio apperatuur is.
Ik zou zelf eerst willen vergelijken om iets te zeggen over hoe het klinkt tov andere merken.
Prijzen nieuw zijn heel goed iig, ik wacht nu al op een nederlandse importeur die deze even voor 1.5x tot 2x de prijs aan gaat bieden.. (zoals gebeurd is met eerder genoemde merken).
Vergeet ook niet dat de VS (en china) een andere markt heeft en een andere (dollar vrij zwak tov de euro) munt heeft.

Mooi ding die G&W-TW2006  :thumbs-up:

Thanks, ben der blij mee

tiptop

Ziet er idd er mooi uit Simon. ook mooi gebouwd van binnen. 8)

Als ik bij jou langs kom met mijn versterker, moet jij dat maar eens bij mij doen 8)

Midcall

Het ging eigenlijk ook om de vergelijking met de grotere jongens, en dan is het gewoon een feit dat ze meer waar voor het geld leveren dan bijv. een Parasound. Ik zou niet weten of Emotiva "beter" klinkt dan Parasound, maar daar ging het ook niet om  :)
Opzich wel een 'interessante' uitspraak natuurlijk. In hoeverre kan je zeggen dat iets beter of meer waar voor zijn geld biedt als je datgene waar je het mee vergelijkt niet kent? Emotiva kost in ieder geval wel minder geld  ::)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

simsalabim

Citaat van: tiptop op maart  7, 2010, 18:28:49
Ziet er idd er mooi uit Simon. ook mooi gebouwd van binnen. 8)

Als ik bij jou langs kom met mijn versterker, moet jij dat maar eens bij mij doen 8)

Doen ik,
Hebben weer een tuftuf dus is makkelijk zat.
De G&W2006 heb ik alweer een tijd, speelt beneden in de stereo set met een transrotor leonardo en een nad c420.
Voor het geld is dit gewoon een hele goede versterker.
De Classe CA XX0 serie, die nu toch 2dehands niet duur meer is is ook heel goed, misschien leuk om juist die eens met de Emotiva te vergelijken ook.
Ik heb de Classe CA150.

tiptop

Altijd leuk om een shootout te houden met alle amps die we hebben 8)

Als we een keertje bij jou kunnen luisteren (ivm de ruimte)
Neem ik ook nog de MA GS10's mee voor vergelijk met wat makkelijker aanstuurbare luidsprekers (alhoewel niet heeel makkelijk).

Nooff

Citaat van: Midcall op maart  7, 2010, 18:34:31
Opzich wel een 'interessante' uitspraak natuurlijk. In hoeverre kan je zeggen dat iets beter of meer waar voor zijn geld biedt als je datgene waar je het mee vergelijkt niet kent? Emotiva kost in ieder geval wel minder geld  ::)
Het is mijn persoonlijke mening he. Ik heb Parasound wel kunnen beluisteren echter niet in mijn eigen situatie. Ik heb de Emotiva kunnen kopen voor om en nabij de 700 euro, nieuw in doos. Een op papier vergelijkbare Parasound kost je al gauw 2500 tot 3000 euro. Voor mezelf weet ik wel zeker dat de Parasound niet 3 of 4 keer zo goed klinkt, dus is het de extra investering niet waard. Ik heb wel gemerkt dat de verschillen onderling sowieso vrij miniem zijn. Sowieso worden prijzen omhoog gedreven door een importeur en tussenhandel en dat heeft natuurlijk niets meer met kwaliteit te maken  :)