Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Mario D

Ik zie hier veel reacties van mensen met vooroordelen tegenover Emotiva, terwijl die mensen nog geen Emotiva gezien of gehoord hebben.  ::)

Sjaudio

Citaat van: kalimero op maart  4, 2010, 17:44:56
Ik zie hier veel reacties van mensen met vooroordelen tegenover Emotiva, terwijl die mensen nog geen Emotiva gezien of gehoord hebben.  ::)

Dat is juist wat midcall wilt aanhalen in zoverre ik begrijp, er loopt een hier polonaise met allemaal een Emotiva onder de arm, maar niemand die inhoudelijk wat kan vertellen over de muziek weergave, alleen puur op marketing technische verhalen. Het is geen kwestie van vooroordelen, maar eerder interesse tonen. Er zijn weinig daadwerkelijke vergelijken te vinden, en desondanks wordt Emotiva wel vergeleken met top merken.

Voor mij zou een zo'n Emotiva best "duur" zijn om aan te schaffen, egaal wat je ervoor terug krijgt. Dan zou ik inderdaad wel eerst willen vergelijken hoe muzikaal iets klinkt, want daar gaat het tenslotte toch om? Iedereen is helemaal weg van Emotiva, als iemand er tegenin gaat en vraagt waarom? Dan is het antwoord: omdat het meer waar voor je geld bied als duurdere merken, vertel mij eens wat dat zegt over de muzikaliteit en het plezier die je hebt ervan.

Duur = niet per definitie muzikaal of goed. Dus eigenlijk kan je er nog geen pijl op trekken. En laten we eerlijk blijven, voor het geld van een Emotiva zijn er zat andere alternatieven te vinden op stereo gebied....

Ondertussen luister ik na een samengestelde set van 600,00 euro. Ik geniet ervan, terwijl ik dit bericht typ. En vraag mij tegelijkertijd af, zou zo'n Emotiva nou meer muzikaliteit in mijn set bieden? Lees; zou ik dan nog meer kunnen genieten? Direct daarna denk ik, wat zeg ik eigenlijk? Ik geniet toch! En daar gaat het uiteindelijk om. Laat ieder voor zichzelf beslissen wat zij/hij wilt kopen en voor welk budget. Ik geniet nu meer van me audio-set dan 3 jaar terug, terwijl deze 1/10de kost. Nogmaals, er is geen pijl op te trekken!

Zodoende heb ik eigenlijk wel respect voor midcall en zijn set. Het is niet makkelijk om zoiets samen te stellen en tevreden te zijn, met zulke prijzen ga je je sneller irriteren aan de geluidskwaliteit, omdat het een hoop geld kost en je sneller denkt: dat moet toch beter kunnen voor dat geld!? Dat is wat ik hier telkens opnieuw zie, het upgrade-virus. Voor mij heeft een downgrade dus gezorgd voor het meer kunnen genieten van muziek.   :music:

Nooff

Citaat van: Sjaudio op maart  4, 2010, 17:51:34
Dat is juist wat midcall wilt aanhalen in zoverre ik begrijp, er loopt een hier polonaise met allemaal een Emotiva onder de arm, maar niemand die inhoudelijk wat kan vertellen over de muziek weergave, alleen puur op marketing technische verhalen. Het is geen kwestie van vooroordelen, maar eerder interesse tonen. Er zijn weinig daadwerkelijke vergelijken te vinden, en desondanks wordt Emotiva wel vergeleken met top merken.
Wellicht hebben de mensen die een Emotiva hebben helemaal geen zin in een review schrijven? Er staat een "review" op het forum van Miesepies, maar het enige waar we steeds weer op uit komen is de ellenlange discussie over wat wel en niet goed klinkt, hoe veel wattage er nou echt uitkomt etc. Allemaal zinloze opmerkingen waar niemand iets aan heeft.

Ik heb de gok genomen om er één te bestellen en ik weet, voor zover ik de reacties van mensen gelezen heb, dat de andere eigenaren ook allemaal tevreden zijn. Wellicht moeten de critici gewoon zelf een gokje wagen en er één aanschaffen om vervolgens in je eigen set te gaan draaien en dan oordelen of JIJ het wat vindt of niet. Als IK mijn Emotiva naast mijn oude Onkyo 805 zet, dan blijft de onkyo gewoon helemaal nergens. Er zijn hier genoeg eigenaren die hebben aangegeven dat het meer detail brengt, meer dynamiek en meer controle. Wat wil je verder nou nog horen dan? Als JIJ wilt weten hoe het klinkt dan moet je het apparaat uitproberen. Het slappe excuus die bepaalde mensen noemen dat het apparaat uit de VS komt en je dan geld gaat kosten als je niet tevreden bent, hoevaak heb ik die nu al gehoord? Het is een gok, en voor velen een gok die prima uitgepakt heeft want ze zijn tevreden.

De vergelijking met de "grotere" merken is gebaseerd op reviews van anderen, en het feit dat Emotiva in dezelfde fabriek wordt gemaakt als Parasound/Sherbourn en Advance Acoustic. Gezien de prijzen die zij hanteren mag je inderdaad wel stellen dat Emotiva meer waar voor het geld levert.

tiptop

Citaat van: SOS-Master op maart  4, 2010, 17:03:12
Midcall jij bent op kruistocht, ik reageer alleen inhoudelijk op tiptop die nu zalfs onkyo al met de playboy vergelijkt, moert niet gekker worden

2 zaken die de man interesseert dacht ik zo. opgepoetste dames en opgepoetste electronica :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

Budget heeft er in de kern (in mijn optiek) eigenlijk niets mee te maken. Wat iemand zijn budget ook is, de keuze's en de problemen zijn voor iedereen hetzelfde. Dat iets goed versterkt, okay, in iedere budgetklasse kan je er tig neerzetten die het goed doen, de ene zelfs nog beter dan de andere. Maar komt er dan ook muziek uit? Als je happy bent met wat je hebt, doe in godsnaam helemaal niks, want het is niet gemakkelijk om een langdurige gelukszaligheid te bemachtigen in onze hobby, we weten er alles van. En heb je budget over, steek het in akoestische verbeteringen in je ruimte (zichtbaar, of onzichtbaar) en blijf je geluk koesteren. Maar al te vaak zie ik mensen die na binnenkomst van een nieuw apparaat overenthousiast (en terecht) reageren met wow, veel strakker laag, gaat veel dieper, veel meer detaillering, hoor meer dan ik ooit hoorde... allemaal heel leuk en toe te juichen, maar wat blijft er over als je daar aan gewend bent geraakt? Want het went snel hoor, dat mooiere laag, het verfijnde hoog. En de pest is, het laag kan altijd nog dieper en het kan altijd nog verfijnder, maar tegen welke prijs? Een never ending story....

Maar het enige wat nooit verveelt is de muziek. Luisteren naar een apparaat weet je na een paar weken/maanden wel. Maar de muziek, dat blijft altijd boeien. Klasse D versterkers zijn in veel opzichten superieur aan wat dan ook, maar hoeveel mensen zijn er te vinden die dit soort versterkers niet binnen 2 jaar weer verkocht hebben? Sphinx Project 12 monoblokken, ongeveer de grootste hoeren in audioland, hoevaak die dingen wel niet van eigenaar wisselen, je schrikt ervan. Klinken best aardig, zo muziekaal als een 4 weken oude hondendrol. Vervelende is alleen dat het gebrek aan muziekaliteit niet direct aaan het daglicht komt, je bent in eerste instantie zo in de hemel van het nieuwe klankkarakter, het strakkere laag etc (zie boven), maar zodra je daar weer aan gewend bent.... een leeg gevoel.

Om weer terug te komen op Emotiva, als je twijfelt of je zo'n ding wilt kopen, wacht gewoon. Als mensen na een paar maanden nog steeds net zo lyrisch zijn als in de eerste week, dan kan je gerust de sprong wagen, dan zijn het vast goede versterkers. Overigens begrijp ik de kritiek van Nooff niet helemaal, ik zie niemand hier zeggen dat ze het slechte versterkers zijn. Maar velen zijn op zoek naar wat andere inzichten voor ze willen mee doen met dit feestje. Dat er mensen zijn die geen zin hebben in het schrijven van een review is begrijpelijk, maar daardoor hoeven de gerezen vragen toch niet te worden genegeerd?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

tiptop

Als we een M&G hebben gehad (14 maart) zal ik (en misschien de anderen) hier een verslagje doen. Hij wordt vergeleken met de Cambridge audio 840W.

Zo zal ik het ook brengen. tov de CA. En wat de indruk en gevoel van de anderen is natuurlijk. :)

Als mensen het daarna te kort vinden, niet goed onderbouwd dmv metingen enz...dan raad ik ze aan om zelf maar een M&G te organiseren en te meten en luisteren wat ze willen ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjaudio

Citaat van: Nooff op maart  4, 2010, 18:28:22
De vergelijking met de "grotere" merken is gebaseerd op reviews van anderen, en het feit dat Emotiva in dezelfde fabriek wordt gemaakt als Parasound/Sherbourn en Advance Acoustic. Gezien de prijzen die zij hanteren mag je inderdaad wel stellen dat Emotiva meer waar voor het geld levert.

Dat het uit dezelfde fabriek komt wilt niet zeggen dat het identiek is. Ook al ziet een apparaat er van binnen identiek uit, als je het van dichtbij gaat bekijken komen de verschillen pas naar boven. Dus dit vind ik gewoon onzin. Ik reageer niet om een discussie uit te lokken, volgens mij was me verhaal wel duidelijk of niet?

Dat het meer waar voor het geld levert vind jij misschien, dat wilt niet voor iedereen zo betekenen, aangezien bijvoorbeeld de buizen liefhebbers er niks aan hebben en gewoon niet van die sound houden. Je moet wel lezen wat ik zeg... En zoals midcall al aankaart, ik zeg nergens dat het slecht spul is. Ik geef midcall gewoon gelijk in de geschreven berichten.

En ook die reviews zijn weer voor iedereen verschillend, of heeft een ieder mens hetzelfde oor? Dus wat zegt het eigenlijk? Helemaal niks.
De vergelijking met een Onkyo 805 is ook niet eerlijk, vergelijk het eerder met een dedicated ev van een ander merk. Of kan jou ev hetzelfde qua functies als een 805, behalve eindversterken? Ben bang van niet.

Maar goed, ik haal me al snel weer uit deze discussie want er zijn altijd mensen die het laatste woord willen hebben.

Ik wens je ontzettend veel luisterplezier met de Emotiva. Ik hoop dat je ervan kan genieten.  :)

Nooff

Citaat van: Sjaudio op maart  4, 2010, 20:10:30
Dat het uit dezelfde fabriek komt wilt niet zeggen dat het identiek is. Ook al ziet een apparaat er van binnen identiek uit, als je het van dichtbij gaat bekijken komen de verschillen pas naar boven. Dus dit vind ik gewoon onzin. Ik reageer niet om een discussie uit te lokken, volgens mij was me verhaal wel duidelijk of niet?
Neenee, een rood weerstandje zorgt voor net een iets ander geluid als een gele...you'll get the point  ;) Een discussie aangaan om wat voor kwaliteit componenten er gebruikt worden is zinloos dus laten we dat vooral niet doen.

Citeer
Dat het meer waar voor het geld levert vind jij misschien, dat wilt niet voor iedereen zo betekenen, aangezien bijvoorbeeld de buizen liefhebbers er niks aan hebben en gewoon niet van die sound houden. Je moet wel lezen wat ik zeg... En zoals midcall al aankaart, ik zeg nergens dat het slecht spul is. Ik geef midcall gewoon gelijk in de geschreven berichten.
Tenzij je een ander merk kent die eindversterking levert tegen deze prijzen dan vind ik dat niet alleen, dan is dat ook zo. De prijs/kwaliteit verhouding ligt vele malen hoger dan veel andere producten. Een ieder heeft een andere smaak, helemaal waar, maar dat neemt niet weg dat producten als Parasound (verhoudingsgewijs gezien) echt niet 5x zo goed zijn omdat ze 5x zo duur zijn.

Citeer
En ook die reviews zijn weer voor iedereen verschillend, of heeft een ieder mens hetzelfde oor? Dus wat zegt het eigenlijk? Helemaal niks.
Precies, dus wat zegt een review van een ht-forum lid? Helemaal niks. Je geeft nu zelf antwoord op het feit waarom deze discussies geen zin en geen inhoud hebben.

Citeer
De vergelijking met een Onkyo 805 is ook niet eerlijk, vergelijk het eerder met een dedicated ev van een ander merk. Of kan jou ev hetzelfde qua functies als een 805, behalve eindversterken? Ben bang van niet.

Maar goed, ik haal me al snel weer uit deze discussie want er zijn altijd mensen die het laatste woord willen hebben.

Ik wens je ontzettend veel luisterplezier met de Emotiva. Ik hoop dat je ervan kan genieten.  :)
Daar heb je ook gelijk in, die vergelijking is ook niet helemaal eerlijk. Neemt niet weg dat ik wel weet dat de vooruitgang enorm is en voor een gelijkwaardig bedrag t.a.v. mijn Onkyo. Genieten doe ik zeker  ;)

Sjaudio

Citaat van: Nooff op maart  4, 2010, 21:27:58
Neenee, een rood weerstandje zorgt voor net een iets ander geluid als een gele...you'll get the point  ;) Een discussie aangaan om wat voor kwaliteit componenten er gebruikt worden is zinloos dus laten we dat vooral niet doen.

Is zinloos? Jou stelling dat Emotiva in dezelfde fabriek gemaakt wordt als andere merken is nog zinlozer, want het zegt helemaal niks over de kwaliteit. En nog minder over de gebruikte onderdelen in vergelijking met andere merken. De componenten en het design daarvan bepalen namelijk wel het gehele geluidsbeeld. Anders kan je net zo goed een schoenendoos kopen van gelijk formaat.

Dat een Onkyo 805 evenveel kost lijkt me logisch, de functies die erop zitten kosten nou eenmaal ook geld. Daar kies je zelf voor, toch? Het is gewoon een kromme vergelijking, net zoals de vele andere antwoorden van je. Die gebaseerd zijn op niks. Op jou visie en niks anders...

Daarbij vind je het elke keer opnieuw nodig om er als een gek tegenin te gaan als iemand een weerwoord heeft, mijn post was een reactie op de reactie dat mensen vooroordelen over Emotiva, terwijl midcall wel degelijk een punt heeft. In plaats van jezelf en Emotiva altijd te verdedigen ( vooral de manier waarop ) zou je ook eens normaal kunnen reageren. Als je mijn post goed gelezen had, had je meteen kunnen zien dat het NIET mijn bedoeling was op Emotiva te kleineren, waarom zou je je alles dan verdedigen. Dit zegt nml meer over jou dan over mij....

Een Ferrari van 500k is toch ook niet beter als een Mercedes van 100k? Is ook 5 keer zo duur, weer zo'n domme opmerking. Hoe hoger de prijsklasse, hoe kleiner de verschillen. Je betaald heel veel geld voor net dat beetje extra, toch zijn er veel mensen die dat er voor over hebben. Dus wat je daarmee wilt zeggen....?

Ik ben er dan ook klaar mee, midcall succes ermee. ;)

Nooff

Citaat van: Sjaudio op maart  4, 2010, 23:07:35
Is zinloos? Jou stelling dat Emotiva in dezelfde fabriek gemaakt wordt als andere merken is nog zinlozer, want het zegt helemaal niks over de kwaliteit. En nog minder over de gebruikte onderdelen in vergelijking met andere merken. De componenten en het design daarvan bepalen namelijk wel het gehele geluidsbeeld. Anders kan je net zo goed een schoenendoos kopen van gelijk formaat.
Tjongejonge zeg, wat doen we kleinzerig. Ben ik op je teentjes gaan staan? Heb je er nu last van? Ik zeg dat het zinloos is een dicussie te starten over de gebruikte componenten, niets meer en niets minder. Voor hetzelfde geld zitten er in de andere merken kwalitatief mindere componenten, je kunt moeilijk gaan bewijzen welk component wat verandert aan het geluidsbeeld. Ik wilde hier niet een discussie starten over wat het uithaalt.

Citeer
Dat een Onkyo 805 evenveel kost lijkt me logisch, de functies die erop zitten kosten nou eenmaal ook geld. Daar kies je zelf voor, toch? Het is gewoon een kromme vergelijking, net zoals de vele andere antwoorden van je. Die gebaseerd zijn op niks. Op jou visie en niks anders...
Alles is gebaseerd op iemands visie, er is geen waarheid behalve je eigen. Dat de 805 evenduur is en kwalitatief minder heeft geen ruk met de functies te maken, die heb ik ook met Emotiva. Het enige wat krom is in dit topic zijn jouw nagels gezien de manier waarop je reageert. Ik heb hier nog wel een krabpaal staan, kun je je mooi op uitleven  ;)

Citeer
Daarbij vind je het elke keer opnieuw nodig om er als een gek tegenin te gaan als iemand een weerwoord heeft, mijn post was een reactie op de reactie dat mensen vooroordelen over Emotiva, terwijl midcall wel degelijk een punt heeft. In plaats van jezelf en Emotiva altijd te verdedigen ( vooral de manier waarop ) zou je ook eens normaal kunnen reageren. Als je mijn post goed gelezen had, had je meteen kunnen zien dat het NIET mijn bedoeling was op Emotiva te kleineren, waarom zou je je alles dan verdedigen. Dit zegt nml meer over jou dan over mij....
Maar natuurlijk, ik reageer ook zo heftig  :D

Citeer
Een Ferrari van 500k is toch ook niet beter als een Mercedes van 100k? Is ook 5 keer zo duur, weer zo'n domme opmerking. Hoe hoger de prijsklasse, hoe kleiner de verschillen. Je betaald heel veel geld voor net dat beetje extra, toch zijn er veel mensen die dat er voor over hebben. Dus wat je daarmee wilt zeggen....?

Dus de Ferrari is wel beter? Je zegt namelijk dat net weer dat je heel veel geld betaalt voor net dat beetje extra? Wat voor extra's? Spreek je jezelf nou weer tegen? Ik ben blij dat je er klaar mee bent want je input is alles behalve inhoudelijk. We hadden het geloof ik over waar voor je geld? Emotiva levert veel waar voor het geld, IK kan dat weten want IK heb er één. Kan ik van jou niet zeggen. Wellicht is het verstandig er eerst één aan te schaffen voordat je in dit topic begint te blaaskalken. Waar zie jij mij Emotiva verdedigen trouwens? Ik lever kritiek op de manier waarop mensen denken dat duurder beter is, ik heb helemaal niets gezegd over dat Emotiva "beter" zou zijn.

@Midcall
Mijn kritiek begrijp je niet? Volgens Sjaudio durft niemand inhoudelijk in te gaan op de kwaliteit van de muziek, daar reageerde ik op. Mijn mening is dat niemand dat hoeft te doen als ze tevreden zijn. Niemand hoeft iemand anders te vertellen hoe hitsig hij wordt van het opzetten van een cd'tje die via een Emotiva versterkt wordt. Het gaat er om dat iemand tevreden is en daarmee ook tevreden is met de kwaliteit van het apparaat. Beleving is persoonlijk en op niemand te reflecteren. Gegarandeerd dat je 2 mensen in dezelfde ruimte plaatst met dezelfde set dat ze beide andere kritiek aanhalen. Dat zegt iets over jezelf, niet over het product.

Miesepies

Jezus, zijn jullie irl ook zo erg ?? Ik heb 2 topics over Emotiva gemaakt en beide eindigen in eindeloos gezever - discussies zonder eind. Kan dat nou eens ophouden ?

Nooff

Dat verzoek had ik al gemaakt...

Sjaudio

De manier zoals je je verdedigd zegt genoeg nooff, je bent niet bereid om opbouwende kritiek te omvatten. Dit heeft helemaal niks met mijn nagels te maken.

Plus: zie je mij beweren dat Emotiva slechter zou zijn.....

Je ziet mij beweren dat je standpunten erbij haalt die niet relevant zijn, zoals het maken van een product in dezelfde fabriek. Daar hoor ik je dan niks over zeggen, want je wilt er niet over discussiëren. De discussie over mijn nagels vind je interessanter en daarmee toon je aan dat je het relevanter vind om op de man te spelen in plaats van concreet uit te leggen wat bepaalde conclusies en standpunten die je hier post nou daadwerkelijk zeggen.

Dit is mijn ogen niet meer dan jezelf en je waanzinnige Emotiva verdedigen. Er hoeft maar iemand een weerwoord te hebben en jij bent het er niet mee eens, terwijl wij alleen speculeren in plaats van meteen mee te doen met de hype, en meteen gaan bestellen dankzij jou amper onderbouwende woorden. En dat vind het mannetje niet leuk....

Ik vind het knap dat je met je eind versterker meerdere bronnen kan aansluiten, radio kan luisteren, videoprocessing en bass / andere management, en dit op afstand kan besturen met een afstandbediening ( ben bang dat ik nog genoeg opties ben vergeten). Over zelfde functies gesproken voor hetzelfde geld.

Behoorlijk kinderachtig..

Nogmaals, veel plezier met je Emotiva en vooral met je krabpaal.  ;)

Nooff

Citaat van: Sjaudio op maart  5, 2010, 01:55:26
Nogmaals, veel plezier met je Emotiva
Bedankt  ;)

tiptop

Weer even ontopic.

Zijn er nog mensen met een andere processor dan Onkyo (en Marantz) die ervaring hebben.

De meer mensen hun ervaringen willen posten, des te beter beeld we kunnen krijgen van de eigenschappen in verschillende omstandigheden. :)

Erwin25

Citaat van: tiptop op maart  5, 2010, 10:27:56
Weer even ontopic.

Zijn er nog mensen met een andere processor dan Onkyo (en Marantz) die ervaring hebben.

De meer mensen hun ervaringen willen posten, des te beter beeld we kunnen krijgen van de eigenschappen in verschillende omstandigheden. :)

IN GODSNAAM ON-TOPIC weer ja :).
En daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

Midcall

Citaat van: Sjaudio op maart  4, 2010, 23:07:35

Ik was er ook al klaar mee hoor. Ik stelde een paar oprechte vragen over de Emotiva apparatuur, zonder enig oordeel te geven verder en dan komt er een hele tirade over bevooroordeeld en waarom Emotiva versterkers zo goed(koop) zijn en nu dat we off-topic bezig zijn. Het is òf in de polonaise meelopen, òf verder je er niet mee bemoeien als ik Nooff en Miesepies zo interpreteer, mijn perceptie dat dit een DISCUSSIE-topic over Emotiva apparatuur was bleek een verkeerde, excuus hiervoor.  :huh2:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Erwin25

Waarom is KRELL zo duur eigenlijk? Is het goed?  ;) :P
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

Midcall

Citaat van: Erwin25 op maart  5, 2010, 10:53:19
Waarom is KRELL zo duur eigenlijk? Is het goed?  ;) :P

Iets kan niet duur zijn als je het nog niet gezien / gehoord hebt. Duur is een waardeoordeel, net zoals goedkoop een waardeoordeel is.  :-*

tiptop

iets is duur als je het geld niet hebt of het minder waard is dan het kost.

Goedkoop is iets waar je makkelijk geld voor hebt of wat meer waard is dan de prijs die je moet betalen.

En dat is dus erg persoonlijk voor iedereen!

En mag dus ook iedereen zeggen dat iets duur of goedkoop is. Als ze maar zeggen wat ze echt vinden.

Roger Black

Citaat van: tiptop op maart  5, 2010, 11:33:59
iets is duur als je het geld niet hebt of het minder waard is dan het kost.

Goedkoop is iets waar je makkelijk geld voor hebt of wat meer waard is dan de prijs die je moet betalen.

En dat is dus erg persoonlijk voor iedereen!

En mag dus ook iedereen zeggen dat iets duur of goedkoop is. Als ze maar zeggen wat ze echt vinden.

Ben ik het niet helemaal mee eens tiptoppie ;D

Een prijs staat gelijk aan het aanbod/waarde. Is het aanbod/waarde minder dan de prijs dan is het produkt duur. Is de prijs minder dan het aanbod/waarde is het goedkoop.
Als je de waarde goed weet dan is het makkelijk te bepalen of jij iets duur of goedkoop vind. Vandaar de luistersessie's ;D

Het geld er niet voor (over) hebben heeft niets te maken met of een produkt duur of goedkoop is.

Raphie

Citaat van: tiptop op maart  5, 2010, 10:27:56
Weer even ontopic.

kijk even in mijn topic  ;)
JBL PRX Power!

tiptop

SpikyTim

Ik doe niet graag mee aan de discussie en ik schrijf niet graag een review om mijn mening te verkopen.
Wat ik wel graag doe is mensen eventueel laten luisteren naar mijn combinatie.
HDX met flac als bron.
Beresford TC-7510 DAC
USP-1 pre
XPA-2
Zelfbouw 2-weg met seas units
Locatie (limburg, België)
Ik hoor het wel. (aanbod voor mensen die graag hun tijd beter spenderen dan ellenlange discussies aan te gaan)

mvg,

Tim

Midcall

Citaat van: SpikyTim op maart  5, 2010, 15:38:05
...
(aanbod voor mensen die graag hun tijd beter spenderen dan ellenlange discussies aan te gaan)

mvg,

Tim
Shit, ik mag niet komen luisteren bij Spikey  :nopompom: Ik heb vragen gesteld in een discussietopic, had ik ook nooit mogen doen  :(