Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Valt me op dat er veel mensen zijn die een Onkyo processor hebben icm met een Emotiva EV.

Bijna obligaat lijkt het :P

Zijn er ook mensen die een andere vv/processor hebben en een ev van Emotiva? En zo ja, hoe klinkt dat?

Kan zijn dat het "iele" geluid van een hoop ervaren bij de Onkyo vandaan komt.

Niet dat ze perse iel klinken, maar wel helder/neutraal. Dat kan iel overkomen op sommigen. Ook de instellingen kunnen daar debet aan zijn.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

gast_001

CiteerIk vond het commentaar van Dan op het formum overigens wel erg typerend: hij waarschuwde voor de voortdurende stemmingmakerij voor wat betreft de bugs. Ik kan me voorstellen dat ze daar stevig van balen

Emotiva is een firma welke online verkoopt dus is er dan iets met een bepaald product dan zul je dat ook online weer terug zien komen ?
Emotiva had gewoon fatsoenlijk research moeten doen wat de UMC1 betreft, ze roepen de ellende in feite zelf over zich heen.

CiteerKan zijn dat het "iele" geluid van een hoop ervaren bij de Onkyo vandaan komt.
De PR-SC886, zover ik me nog kan herinneren speelde alles behalve iel.
Gewoon minder iel spelende luidsprekers kopen of minder met de instellingen spelen  ;D

danielo

Citaat van: tiptop op februari 23, 2010, 21:11:18
Valt me op dat er veel mensen zijn die een Onkyo processor hebben icm met een Emotiva EV.

Zijn er ook mensen die een andere vv/processor hebben en een ev van Emotiva? En zo ja, hoe klinkt dat?

Niet dat ze perse iel klinken, maar wel helder/neutraal. Dat kan iel overkomen op sommigen. Ook de instellingen kunnen daar debet aan zijn.

Helemaal mee eens het is wel dat het analoge deel niet gezien wordt als het
beste deel van de onkyo's. Veel geven dus aan dat ze perfect zijn voor digitaal in
en verwerken en dan hop naar de versterkers. Minder waren overtuigt als je analoog
als startpunt nam tov hun meer highend producten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

vandaag om 18.00h is het zo ver! dan zou FEDEX op de stoep moeten staan
JBL PRX Power!

daxie

Citaat van: tiptop op februari 23, 2010, 21:11:18

Bij mij op een marantz av8003. Klinkt allesbehalve iel. Noch in surround, noch in stereo. Ik ben nog nooit overtuigd geweest van onkyo op gebied van stereo, misschien worden zijn kwaliteiten wat overschat en geprojecteerd op de EV?

Roger Black

Er staat nu een UPA-5 te koop op Hifi.nl voor €650..

daxie

Citaat van: Roger Black op februari 24, 2010, 09:02:26
Er staat nu een UPA-5 te koop op Hifi.nl voor €650..

vrij duur, voor die prijs haal je hem ook nieuw naar hier.

Erwin25

Dat iel klinken is meer akoestiek bij mij hoor.
Ik ben heel tevreden met Onkyo (PR-SC886).

Marantz 8003 is dan ook wel weer een hele andere prijsklasse overigens. Wordt Marantz over het algemeen niet wat "warmer" ervaren?
Met surround is het werkelijk waar een feest, stereo is wellicht niet de beste kant van Onkyo.

Kijk, ik zou ook wel straks een CinePro processor willen hebben, maar goed...dan liever eerst een Lamborghini Gallardo ;).
Heb nu al jaren Onkyo en vind het top!

En de combinatie met de XPA-5 is zeer goed, alleen is de XPA-5 zeer neutraal qua geluid, hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor Onkyo. Dus verwacht geen wollig geluid idd. Wel heel direct en gedetailleerd naar mijn mening.
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

daxie

Citaat van: Erwin25 op februari 24, 2010, 09:53:17

Marantz 8003 is dan ook wel weer een hele andere prijsklasse overigens. Wordt Marantz over het algemeen niet wat "warmer" ervaren?
Met surround is het werkelijk waar een feest, stereo is wellicht niet de beste kant van Onkyo.

Kijk, ik zou ook wel straks een CinePro processor willen hebben, maar goed...dan liever eerst een Lamborghini Gallardo ;).

En de combinatie met de XPA-5 is zeer goed, alleen is de XPA-5 zeer neutraal qua geluid, hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor Onkyo. Dus verwacht geen wollig geluid idd. Wel heel direct en gedetailleerd naar mijn mening.
Prijsklasseverschil "valt mee" (is uiteraard relatief). Ok als het aan je akoestiek ligt :)

je bent altijd welkom om eens te komen luisteren Erwin...

Midcall

Citaat van: danielo op februari 23, 2010, 23:59:04
Helemaal mee eens het is wel dat het analoge deel niet gezien wordt als het
beste deel van de onkyo's. Veel geven dus aan dat ze perfect zijn voor digitaal in
en verwerken en dan hop naar de versterkers. Minder waren overtuigt als je analoog
als startpunt nam tov hun meer highend producten.

Daniel.

Het is een AV-processor, het zou wat onzinnig worden als een apparaat waarvoor het primair ontworpen is minder zou presteren dan hetgeen waarvoor het nou net niet is ontworpen. Als analoog je ding is dan moet je gewoon een analoge voorversterker kopen, die presteert (in dezelfde prijsklasse) ALTIJD beter dan een AV-processor. Voor het beste resultaat in 'both worlds' koop je een analoge stereovoorversterker met een ht-throughput en een av-processor. Helaas zijn zelden de beste oplossingen ook de goedkoopste.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: Erwin25 op februari 24, 2010, 09:53:17

Ach troost je dat het stereo deel van de Marantz ook niet zijn sterkste kant is. Ik geloof wel dat hij op analoog stereogebied voor een aantal mensen beter klinkt dan de Onkyo, ik vond de door deze mensen geliefde kleuring van het geluid echter tenenkrommend. Omdat de Onkyo in surround mode veel beter presteerde, wellicht door een aantal features die op de Marantz ontbraken, en de zeer goed beeld-processing maakte de keuze een gemakkelijke voor mij.

Als ik de UMC-1 bekijk lijkt het me nooit een upgrade voor een 886 te kunnen zijn/worden, in tegendeel, maar voor de mensen die nog geen pre/pro hebben is dit het goedkoopste weg om een serieuze upgrade te doen als ze van een receiver af komen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

daxie

Citaat van: Midcall op februari 24, 2010, 10:35:39
Ach troost je dat het stereo deel van de Marantz ook niet zijn sterkste kant is. Ik geloof wel dat hij op analoog stereogebied voor een aantal mensen beter klinkt dan de Onkyo, ik vond de door deze mensen geliefde kleuring van het geluid echter tenenkrommend. Omdat de Onkyo in surround mode veel beter presteerde, wellicht door een aantal features die op de Marantz ontbraken, en de zeer goed beeld-processing maakte de keuze een gemakkelijke voor mij.

Als ik de UMC-1 bekijk lijkt het me nooit een upgrade voor een 886 te kunnen zijn/worden, in tegendeel, maar voor de mensen die nog geen pre/pro hebben is dit het goedkoopste weg om een serieuze upgrade te doen als ze van een receiver af komen.

zo zie je maar hoe verschillend mensen kunnen zijn :)

geluid vond ik stukken beter bij de marantz, videoprocessing hoef ik niet en audioprocessing nog veel minder :).
Ik wil trouwens wel discussieren over die zogenaamde kleuring... De av8003 klinkt in mijn ogen een pak minder warm dan de oudere reeksen.

rbormans

Ik vind dat je er iets te stellig vanuit gaat dat de combinatie UMC-1 + EV een upgrade is tov een receiver

tiptop

Citaat van: daxie op februari 24, 2010, 10:46:48
zo zie je maar hoe verschillend mensen kunnen zijn :)

geluid vond ik stukken beter bij de marantz, videoprocessing hoef ik niet en audioprocessing nog veel minder :).
Ik wil trouwens wel discussieren over die zogenaamde kleuring... De av8003 klinkt in mijn ogen een pak minder warm dan de oudere reeksen.
Het grappige is dat mensen die de Marantz warm noemen en de Onkyo neutraal alleen maar tegenover mensen staan die de Marantz als natuurlijk/neutraal ervaren en de Onkyo als te kil/zakelijk. ;)
Begrijpen jullie wat ik bedoel. Het is maar net op welk punt je instapt op de lijn van neutraal. Van de meeste high-end transistor ontwerpen vind ik de sound ook te koel. Zit voor mij geen emotie in, terwijl andere helemaal weglopen, met de in hun ogen/oren geweldige neutraliteit.

Marantz heeft voor mij een prettig karakter, maar mist vaak wat in de details. Kan je je natuurlijk afvragen in hoeverre je die details in het echt ook zou horen. En dus welke er nu echt natuurlijk klinkt. Meer detail lijkt in de eerste instantie beter, maar is het ook correcter? ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: Raf (B) op februari 24, 2010, 10:50:02
Ik vind dat je er iets te stellig vanuit gaat dat de combinatie UMC-1 + EV een upgrade is tov een receiver
Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat de versterking in ieder geval beter is dan die van 90% van de Receivers in de zelfde prijsklasse, al dan niet ver daarboven.

rbormans

Citaat van: Nooff op februari 24, 2010, 14:40:16
Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat de versterking in ieder geval beter is dan die van 90% van de Receivers in de zelfde prijsklasse, al dan niet ver daarboven.
Het woordje "zelfde prijsklasse" had ik er voorheen al niet bij zien staan, en het zou maar erg zijn dat een separate EV niet beter is dan receivers in dezelfde prijsklasse
Daarnaast wordt er op hififorum al weer eentje verkocht "wegens aanschaf receiver" ;)

Nooff

Citaat van: Raf (B) op februari 24, 2010, 14:56:04
Het woordje "zelfde prijsklasse" had ik er voorheen al niet bij zien staan, en het zou maar erg zijn dat een separate EV niet beter is dan receivers in dezelfde prijsklasse
Daarnaast wordt er op hififorum al weer eentje verkocht "wegens aanschaf receiver" ;)

Lees ook "ver daarboven". Ik heb verschillende Receivers gehoord, ook een Denon 4810 maar ook die haalt het niet als het op versterking aankomt. Dat iemand zijn EV gaat verkopen voor een Receiver dat kan natuurlijk altijd, je komt er later wel achter wat je mist  ;) 

tiptop

Citaat van: Nooff op februari 24, 2010, 15:01:15
Lees ook "ver daarboven". Ik heb verschillende Receivers gehoord, ook een Denon 4810 maar ook die haalt het niet als het op versterking aankomt. Dat iemand zijn EV gaat verkopen voor een Receiver dat kan natuurlijk altijd, je komt er later wel achter wat je mist  ;) 
Dat ligt aan de receiver natuurlijk ::) ;)

Nooff

Citaat van: tiptop op februari 24, 2010, 15:02:27
Dat ligt aan de receiver natuurlijk ::) ;)
Natuurlijk, maar hetgeen er voor terug komt haalt het in ieder geval niet bij mijn XPA-5. Dat is natuurlijk mijn beleving, die is altijd persoonlijk. De capaciteiten van de EV zijn vele malen groter, meer dynamiek, strakker laag, beter mid en hoog is veel minder schel.

rbormans

Jij begint telkens over de EV. Mijn opmerking was over het statement
Dus de processing van de UMC-1 (die hier nog niemand in zijn bezit heeft) is "serieus" beter dan de processing van een Denon 4810 ?

Raphie

ver daarboven kan ik bevestigen! de XPA-2 doet bijv niet onder voor de ML-431........
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: Raf (B) op februari 24, 2010, 15:10:30
Jij begint telkens over de EV. Mijn opmerking was over het statement Dus de processing van de UMC-1 (die hier nog niemand in zijn bezit heeft) is "serieus" beter dan de processing van een Denon 4810 ?
Ik haakte in op dat de eindversterking in ieder geval stukken beter is. Of de processing beter is dat kan ik nog niet zeggen, dat wordt niet eerder dan April. Op de bugs na denk ik wel dat de "grote" merken het moeilijk krijgen om voor dat geld betere prestaties neer te zetten.

Nooff

Citaat van: SOS-Master op februari 24, 2010, 15:11:12
ver daarboven kan ik bevestigen! de XPA-2 doet bijv niet onder voor de ML-431........
We weten toch allemaal dat "High End" gewoon een bubble is  :D
Goed om te lezen in ieder geval dat je er tevreden mee bent  :thumbs-up:

rbormans

Citaat van: Nooff op februari 24, 2010, 15:18:08
Ik haakte in op dat de eindversterking in ieder geval stukken beter is. Of de processing beter is dat kan ik nog niet zeggen, dat wordt niet eerder dan April. Op de bugs na denk ik wel dat de "grote" merken het moeilijk krijgen om voor dat geld betere prestaties neer te zetten.
Voor dat geld ben ik het volledig met je eens.

Citaat van: SOS-Master op februari 24, 2010, 15:11:12
Dat is erg netjes dan.
En na de dure kabels ook de dure EV afgezworen ;)

Raphie

ERG treveden, laat zelfs die wanstaltige alu rims erop zitten, want zo is het orginele design, een versterker met zo'n sound verdient het om niet gemod te worden. Ben nu ook wel erg nieuwsgierig naar de UMC-1. ga hem voor die paar honderd euro denk ik maar gewoon bestellen heb nu een goede indruk van hoe het er IRL uitziet, dus durf de aankoop wel gaan. Zelfs al blijft die FW brak, dan is hij in source direct waarschijnlijk nog onverslaanbaar.
JBL PRX Power!