Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

weirdorob

kom ik nog 2 kanalen te kort :blink:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

Citaat van: weirdorob op februari  5, 2010, 18:11:58
kom ik nog 2 kanalen te kort :blink:
Oke oke, 2 XPA-1's en een XPA-5   :pompom:

Miesepies

Wat gebruik je nu als versterker voor je kappa's ? Emotiva is redelijk neutraal, dus dat zal je ook merken in het geluid. Heb je nu een warmer klinkende versterker dan zal je zeker het verschil gaan merken (was bij mij ook, gelukkig wel in positieve zin :))

En wat is je opstelling ? Ik begrijp 7.1 ? Wat voor speakers gebruik je voor center en surround ?

weirdorob

onkyo tx 876
center infinity kappa center b
side jbl NORTHRIDGE E-80
rear tannoy 609
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

clockwork

Lees op het E-forum nu geruchten over een prijsverhoging voor de UMC-1. Wegens het grote succes zullen we maar zeggen.

Weet iemand daar meer over?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Citaat van: clockwork op februari  6, 2010, 15:01:17Lees op het E-forum nu geruchten over een prijsverhoging voor de UMC-1. Wegens het grote succes zullen we maar zeggen.

Er was al eerder gezegd dat Emotiva niet van plan was om de prijs zo laag te houden. Alle preorders zouden de UMC-1 voor de preorder prijs krijgen, maar daarna zou ie omhoog gaan in prijs. Tja, geen enkel bedrijf draait graag verlies op hun producten... daarnaast las ik dat ze pas ook nog een extra licentie hebben aangeschaft voor analoog uit van digitale bronnen, dus dat zullen ze ook vast gaan doorberekenen.

Dus, wat mij betreft in ieder geval geen verrassing.

Miesepies

Citaat van: weirdorob op februari  5, 2010, 20:16:11
onkyo tx 876
center infinity kappa center b
side jbl NORTHRIDGE E-80
rear tannoy 609

Das een aardig mengelmoesje van merken :)

Lees positieve ervaringen over deze Onkyo. Ik neem aan dat je die als pre blijft gebruiken, mocht je een eindversterker kopen ? Ik hoor opzich best wel vaker positieve berichten over de recentere Onkyo modellen, dus ze zullen zker wel iets goed doen :)

Ik denk dat de XPA serie van Emotiva een goeie en krachtige aanvulling op het geheel zullen zijn. Deze hebben toch zeker meer kracht, meer overhead dan de ingebouwde amp van Onkyo, dus dat zal je denk ik ook in je geluid gaan merken.  Als tevreden Emotiva klant kan ik je uiteraard Emotiva apparatuur aanraden, maar let wel op dat je deze uit de US moet halen. Je zit dus met verzendkosten, invoerrechten en een wat onhandige garantie afhandeling.

Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken wat bijvoorbeeld Onkyo zelf doet aan eindversterkers, de PA-MC5500 bijvoorbeeld ? Al zie ik wel dat die voor een heel wat hoger prijsje over de toonbank gaat dan de XPA's :P

daxie

Nog even een update

Citeer
You are correct, Vince is a great applications guy but not a technical by
trade.  However, there is a technical reason for using shielded cables with
our amplifiers.  You see most companies bandwidth limit their amplifiers to
play no higher than 50 to 80Khz.  We on the other hand design the amplifier
to use very high bandwidth transistors (which have extremely high slew
rates).  The high slew rates is what gives the amp a very open, airy and
neutral sound.  The drawback to this is that the amplifier can easily play
in excess of 150Khz.  If you use a twisted pair cable for the input it can
act like an antenna for high bandwidth RFI.  The amp stage itself will
reproduce this and end the end what will happen is your tweeters will melt
and you won't know why.  So there is a specific circuit built into the amp
to monitor out of band energy and if this goes above a specific level, will
trip the protect circuit to shut the amplifier off and protect your
speakers.  This is why we recommend using shielded cables for all inputs.  I
know the cables you have are quite expensive, but if you happen to have some
ordinary shielded cables, give them a try and see for yourself if it
resolves the issue.

clockwork

oke, dat klinkt me logisch in de oren. Heb je met de XLR kabels helemaal geen problemen meer? Welke kabels gebruik je overigens?

Ik heb deze binnenkort namelijk ook nodig.  :pompom:

Heb van het weekend besloten om geen UMC-1 te kopen. Ik heb in plaats daarvan heb ik dit weekend op marktplaats een Onkyo PR-SC885 (de Amerikaanse dus) pre gekocht om te combineren met XPA-5, die als het goed is deze week wordt bezorgd. Vandaar dus de XLR kabels.

Volgens jaar kijk ik dan wel of de XMC wat voor me is. 

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

daxie

Citaat van: clockwork op februari  8, 2010, 11:22:28
oke, dat klinkt me logisch in de oren. Heb je met de XLR kabels helemaal geen problemen meer? Welke kabels gebruik je overigens?

Ik heb deze binnenkort namelijk ook nodig.  :pompom:

Heb van het weekend besloten om geen UMC-1 te kopen. Ik heb in plaats daarvan heb ik dit weekend op marktplaats een Onkyo PR-SC885 (de Amerikaanse dus) pre gekocht om te combineren met XPA-5, die als het goed is deze week wordt bezorgd. Vandaar dus de XLR kabels.

Volgens jaar kijk ik dan wel of de XMC wat voor me is. 

Goedkoopste XLR-kabels die de lokale muziekwinkel me kon verkopen. Bespeco XLR, 1m lang, 11 euro per stuk.

clockwork

Citaat van: daxie op februari  8, 2010, 11:24:16
Goedkoopste XLR-kabels die de lokale muziekwinkel me kon verkopen. Bespeco XLR, 1m lang, 11 euro per stuk.

Zoiets wilde ik in eerste instantie ook doen. Groot verschil met de Nordost of ben je wel tevreden?

Teejoo

Citaat van: daxie op februari  8, 2010, 08:49:21
Nog even een update

Maar dan nog, dan moeten ze ook helemaal geen RCA erop zetten.

gast_001

Wel goed om te horen dat Daxie zijn amp het nu naar behoren doet.
Wel vreemd allemaal......wie weet zit er op het RCA input gedeelte van de amp wel een defect ?? Een van de RCA kabels niet meer helemaal okay ?

Heb nog nooit een amp gezien die problemen heeft met welke soort RCA kabel dan ook.

daxie

Citaat van: darkraver op februari  8, 2010, 11:45:23
Wel goed om te horen dat Daxie zijn amp het nu naar behoren doet.
Wel vreemd allemaal......wie weet zit er op het RCA input gedeelte van de amp wel een defect ?? Een van de RCA kabels niet meer helemaal okay ?

Heb nog nooit een amp gezien die problemen heeft met welke soort RCA kabel dan ook.

ik ook niet...

gast_001

Citeerik ook niet...

Vraag me eigenlijk af welke kabel beter geisoleerd is.
Een standaard XLR of een Nordost.

Over korte afstanden zie ik al helemaal niet in waarom (qua geluid) voor een XLR kabel te kiezen.
Gehele XLR verhaal is enkel interessant als de gehele keten sym. loopt en opgebouwd is.

Persoonlijk denk ik :
-input / output stage amp heeft een licht defect
-RCA kabel niet helemaal meer okay

Nu in ieder geval, serieus, veel luisterplezier !!

Nooff

Vind de reactie vrij duidelijk en goed uitgelegd. Het is misschien een ongewone manier van opbouw, maar de redenatie er achter is gewoon duidelijk. Dat je er daarom geen RCA op moet zetten is natuurlijk weer zwaar overdreven. Niet iedereen heeft of wil een pre/pro met XLR, dus logischerwijs zet je er dan RCA's in. Shielded RCA's gebruiken of XLR's en het probleem is opgelost. De comotie er omheen is wat overdreven vind ik. Het werkt, daar gaat het uiteindelijk om.

MdB

Of de versterker modificeren door een laagdoorlaat filter te gebruiken tot 80 KHz op de RCA ingang volgens de CE normering.
Beter duur dan niet te koop.

CineSmurf

Wat een interessant topic! (ik zie ;m nu pas...  :-[)

Dit lijkt een goed alternatief voor een pre/pro van bijvoorbeeld Denon of niet? Zou dit een upgrade zijn voor mijn 3806? Ik wil in elk geval naar een pre/pro - power combinatie. Misschien eerst de pre/pro en de 3806 nog even als eindversterker gebruiken. Met name de nieuwe met 2 hdmi's out lijkt me interessant.

Als je moet kiezen tussen 5 x 1, 1 x 5 of bijvoorbeeld 1x3 en 1x2 als eindtrap. Wat is dan slim? Hoe kom je tot een keuze?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Miesepies

Citaat van: CineSmurf op februari  8, 2010, 14:01:42Hoe kom je tot een keuze?
Meten hoeveel ruimte je in je kast heb  :D

Uiteindelijk is het natuurlijk een combi van factoren. Ruimte, budget, WAF, gewicht, benodigd aansturings vermogen, aansluitingen en indrukwekkendheid (5 grote XPA-1's in een 19" rack is best wel een indrukwekkend gezicht :)).

Ikzelf denk dat de XPA-5 een hoop waar voor je geld geeft, maar je zou natuurlijk ook kunnen kiezen voor bijvoorbeeld 2+3, 1+1+3 als je betere scheiding/power van je fronts wil. Wat voor speakers heb je staan ?

Miesepies

Citaat van: daxie op februari  8, 2010, 11:47:41
ik ook niet...

Misschien stomme vraag (of heb het gemist)... maar heb je al eens shielded RCA geprobeerd ? Gaat het dan wel goed ?

CineSmurf

Citaat van: Miesepies op februari  8, 2010, 15:35:41
Ikzelf denk dat de XPA-5 een hoop waar voor je geld geeft, maar je zou natuurlijk ook kunnen kiezen voor bijvoorbeeld 2+3, 1+1+3 als je betere scheiding/power van je fronts wil. Wat voor speakers heb je staan ?
Mijn HT is in de kelder en ik heb vloer-tot-plafond voor audio apparatuur.  :P

Speel nu met Dali Suite 1.7, c0.7 en r0.7. Wil eigenlijk nog wel eens een upgrade (bijvoorbeeld de drie fronts upgraden en dan de 1.7s naar achteren). Op dit moment staan de twee fronts bi-amped aangesloten, maar dat vind ik geen noodzaak.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

weirdorob

Ok dan voorlopig 1x  xpa-2 besteld als hij bevalt komt er nog een xpa-5 bij  :pompom:
nu maar naar mijn mailbox staren voor de quote :dozingoff:

Roger Black

Citaat van: Nooff op februari  8, 2010, 13:25:42
Vind de reactie vrij duidelijk en goed uitgelegd. Het is misschien een ongewone manier van opbouw, maar de redenatie er achter is gewoon duidelijk. Dat je er daarom geen RCA op moet zetten is natuurlijk weer zwaar overdreven. Niet iedereen heeft of wil een pre/pro met XLR, dus logischerwijs zet je er dan RCA's in. Shielded RCA's gebruiken of XLR's en het probleem is opgelost. De comotie er omheen is wat overdreven vind ik. Het werkt, daar gaat het uiteindelijk om.

Dat vind ik ook wel. Je wordt in ieder geval serieus genomen.

daxie

Ik ben ook wel tevreden met het vernieuwde antwoord, en in zekere zin houdt het wel steek. Ik ga er ook de scoop niet aan hangen om hun beweringen af te toetsen. Het alternatief, terugsturen is nog veel erger. Ik geraak mijn Nordosts wel kwijt en dan ga ik naar iets anders. Is wel jammer want ik vond ze best goed.

daxie

Citaat van: darkraver op februari  8, 2010, 12:16:33
Vraag me eigenlijk af welke kabel beter geisoleerd is.
Een standaard XLR of een Nordost.

Over korte afstanden zie ik al helemaal niet in waarom (qua geluid) voor een XLR kabel te kiezen.
Gehele XLR verhaal is enkel interessant als de gehele keten sym. loopt en opgebouwd is.

Persoonlijk denk ik :
-input / output stage amp heeft een licht defect
-RCA kabel niet helemaal meer okay

Nu in ieder geval, serieus, veel luisterplezier !!

Nou, de Marantz is gebalanceerd uitgevoerd. De XPA-5 is dat niet. In dergelijke situatie hebben XLR's soms (!) een voordeel, soms niet. Ik gebruik voorlopig de xlr's, en als mijn nordosts verkocht zijn kijk ik wel uit naar iets anders. Misschien RCA's, misschien XLRs...