Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Komt er ook nog een stereo-pre met gebalanceerde in- en uitgangen? Dat is nu de zwakste schakel imo

Nooff

Citaat van: Roger Black op januari 28, 2010, 10:30:56
Komt er ook nog een stereo-pre met gebalanceerde in- en uitgangen? Dat is nu de zwakste schakel imo
Ja, de XSP-1 staat nog op het menu, echter nog geen releasedatum bekend. Wel dit jaar in ieder geval.

clockwork

Citaat van: Nooff op januari 28, 2010, 10:29:34
De Sherbourn is MET en zonder XLR uitgangen te verkrijgen. De versie zonder kost $3300  ;) Ik vind persoonlijk de Sherbourn erg lelijk, beetje goedkope Sherwood look.

Kijk, jij hebt je huiswerk ten minste echt gedaan.  ;)
En hiet binnenwerk is inderdaad volkomen identiek. Ik dacht dat Emotiva de apparatuur zelf ontwerpt. Wordt dat prijsverschil alleen maar veroorzaakt door tussenhandel etc.?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op januari 28, 2010, 10:39:04
Kijk, jij hebt je huiswerk ten minste echt gedaan.  ;)
En hiet binnenwerk is inderdaad volkomen identiek. Ik dacht dat Emotiva de apparatuur zelf ontwerpt. Wordt dat prijsverschil alleen maar veroorzaakt door tussenhandel etc.?

Dat klopt, Emotiva heeft het ontwerp ook gedaan, Sherbourn en Parasound (heeft een paar aanpassingen in de layout gedaan) lenen het weer van Emotiva. Je moet het zien als een soort van Oppo, die zijn blu-ray speler leent aan Lexicon die er vervolgens niets mee doet  :D
Het prijsverschil wordt door meerdere dingen veroorzaakt dan alleen tussenhandel natuurlijk, je betaalt ook voor de naam cq status van een merk, werknemerskosten etc. Of dat de vraagprijs 2600 dollar omhoog drukt dat betwijfel ik zeer, maar neemt niet weg dat ze het gewoon mogen doen.

Dutch-E

Hoe groot is de kans dat de geluidskwaliteit tegen valt met mijn combi XPA5 en UMC1, in vergelijking voorheen een Denon 3803?

Ik zou graag wat reactie's zien op deze vraag, gewoon om me een beetje gerust te stellen, weetjewel....

Voor mij is het best een sprong in het diepe namelijk, ik had tot voor 3 weken geleden nog nooit en te nimmer gehoord van Emotiva namelijk.

Ik ben echt benieuwd of de geluidskwaliteit goed is.

met mijn 3803 was ik best tevreden, ondanks een lack of power voor mijn Dynaudio Audience serie.

72's als front
52's als back

Miesepies

Ik kan niets zeggen over de verschillen omdat ik de 3803 en je speakers niet ken, maar ik denk dat de XPA-5 je speakers heel wat beter aanstuurt dan de geintregeerde versterker van de 3803. Het enige wat zou kunnen opvallen is dat de 3803 misschien een iets warmer karakter heeft terwijl de XPA series redelijk neutraal zijn. Ik moest er ook heel even aan wennen, na overstap van mijn Rotel.

Maar, uiteindelijk ben ik erg tevreden met mijn XPA-5 en ben erg blij dat ik de gok heb genomen  :inlove:

Over de UMC-1 kunnen we nog niets zeggen omdat niemand hier em heeft. Als ik de fanboys op het Emotiva forum mag geloven zit het met de SQ wel okee, dus als de bugs er uit gewerkt zijn lijkt het me een erg leuk apparaatje. Misschien niet met alle toeters en bellen wat de meer recentere Denons en Marantzen misschien hebben, maar gewoon een (hopelijk) degelijk product met toppie geluid.

Nooff

Citaat van: Dutch-E op januari 28, 2010, 11:31:54
Hoe groot is de kans dat de geluidskwaliteit tegen valt met mijn combi XPA5 en UMC1, in vergelijking voorheen een Denon 3803?

Ik zou graag wat reactie's zien op deze vraag, gewoon om me een beetje gerust te stellen, weetjewel....

Voor mij is het best een sprong in het diepe namelijk, ik had tot voor 3 weken geleden nog nooit en te nimmer gehoord van Emotiva namelijk.

Ik ben echt benieuwd of de geluidskwaliteit goed is.

met mijn 3803 was ik best tevreden, ondanks een lack of power voor mijn Dynaudio Audience serie.

72's als front
52's als back
Die kans is opzich vrij klein. Waarom? De 3803 is ten eerste een vrij oud model, beschikt niet over HD audio processing en de versterking is lang niet zo krachtig. Als je tevens kijkt naar de opbouw van een Emotiva Amp en die relatief "kleine" versterkertjes in je Denon, dan is al vrij snel duidelijk wat de verschillen zijn. Natuurlijk gaat alles om de implementatie, de uitwerking etc. Ga er in ieder geval maar van uit dat je best een behoorlijke sprong gaat maken. Je hebt Dynaudio speakers, het gebruik van een XPA-5 zal er voor zorgen dat deze veel makkelijker aangestuurd kunnen worden omdat de XPA-5 over veel meer capaciteit beschikt, een enorme ringkern trafo en zeer krachtige versterking. Juist die "lack" of power ga je straks merken. De XPA-5 zal je speakers veel makkelijker handlen waardoor deze veel meer tot hun recht zullen komen. Je zult je waarschijnlijk afvragen waarom je niet eerder voor zoiets gekozen hebt  ;)
Ik kan niet voor je beslissen of je de geluidskwaliteit naar behoren vindt. Ik hou persoonlijk van neutraal, dus je zult dat zelf moeten beoordelen. Ik denk niet dat je ontevreden zal zijn, althans dat verwacht ik niet.

Dutch-E

Citaat van: Nooff op januari 28, 2010, 12:01:08
Die kans is opzich vrij klein. Waarom? De 3803 is ten eerste een vrij oud model, beschikt niet over HD audio processing en de versterking is lang niet zo krachtig. Als je tevens kijkt naar de opbouw van een Emotiva Amp en die relatief "kleine" versterkertjes in je Denon, dan is al vrij snel duidelijk wat de verschillen zijn. Natuurlijk gaat alles om de implementatie, de uitwerking etc. Ga er in ieder geval maar van uit dat je best een behoorlijke sprong gaat maken. Je hebt Dynaudio speakers, het gebruik van een XPA-5 zal er voor zorgen dat deze veel makkelijker aangestuurd kunnen worden omdat de XPA-5 over veel meer capaciteit beschikt, een enorme ringkern trafo en zeer krachtige versterking. Juist die "lack" of power ga je straks merken. De XPA-5 zal je speakers veel makkelijker handlen waardoor deze veel meer tot hun recht zullen komen. Je zult je waarschijnlijk afvragen waarom je niet eerder voor zoiets gekozen hebt  ;)
Ik kan niet voor je beslissen of je de geluidskwaliteit naar behoren vindt. Ik hou persoonlijk van neutraal, dus je zult dat zelf moeten beoordelen. Ik denk niet dat je ontevreden zal zijn, althans dat verwacht ik niet.

Bedankt. Kijk, dat geeft me al wat meer rust. Ik hou zelf ook van neutraal, daarom hou ik ook van Dynaudio. Super neutraal, natuurlijk geluid.

En al die toeters en bellen op de nieuwste denons, onkyo's en meer, lijkt meer op een marketing wedstrijd, dan dat het ook daadwerkelijk nodig is.

Sorry hoor, 8 hdmi in? Ik mag blij zijn als ik 2 of hoogstens 3 poorten zal gebruiken...

DV79

Citaat van: Dutch-E op januari 28, 2010, 11:31:54

Same here, ik heb ook een vergelijkbare gok genomen idd. En daar komt bij dat de verkoop van mijn Rotel RSX-1067 ook nog eens een keer veel sneller is gegaan dan ik verwachtte. Ik wilde die nog even als pre/pro gebruiken en wanneer het geluid van de Emotiva me qua klank niet zou bevallen ook als fallback optie.

Ik moet dus asap op zoek naar een pre/pro anders heb ik straks nog niks aan de XPA-5.
Misschien een stomme vraag maar is het trouwens mogelijk om een cd speler met een regelbare analoog uitgang direct op de XPA-5 aan te sluiten? Of zeg ik nu hele rare dingen?

Ik vraag me daarnaast ook af hoe het verschil tov. de Rotel zal zijn. Ook omdat die toch al redelijk in stereo is en ook al een aardige bak power heeft. Zeker in vergelijk met een hoop andere surround receivers.
De RSX-1067 heeft zelf ook al een flinke ringkern trafo en een hoop power, maar het blijft een geintergreerde receiver natuurlijk.

Leuke spanning O0
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Nooff

Citaat van: DV79 op januari 28, 2010, 13:21:56
Misschien een stomme vraag maar is het trouwens mogelijk om een cd speler met een regelbare analoog uitgang direct op de XPA-5 aan te sluiten? Of zeg ik nu hele rare dingen?
Nee je zegt geen rare dingen. Ze hebben op het Emotiva forum al een voorbeeld gegeven met de UPA-2 welke een regelbare volume heeft. Andersom moet het in principe ook gewoon werken volgens mij.

Roger Black

Ja ik ken het wel van Quad.

DV79

Citaat van: Nooff op januari 28, 2010, 13:32:57
Nee je zegt geen rare dingen. Ze hebben op het Emotiva forum al een voorbeeld gegeven met de UPA-2 welke een regelbare volume heeft. Andersom moet het in principe ook gewoon werken volgens mij.

Ok, dus dat zou ik even als optie kunnen gebruiken als ik nog niet geslaagd ben voor een pre/pro.

Of zijn er omstandigheden dat ik de boel zou kunnen slopen?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Roger Black

Citaat van: DV79 op januari 28, 2010, 14:23:13
Ok, dus dat zou ik even als optie kunnen gebruiken als ik nog niet geslaagd ben voor een pre/pro.

Of zijn er omstandigheden dat ik de boel zou kunnen slopen?

Met een CD-speler met variabele uitgang volgens mij niet nee.. :)

tiptop

wel om je volume denken, maar dat geldt hetzelfde voor een voorversterker.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DV79

Ok, :) Bedankt voor de tip.

daxie

Ik heb problemen met mijn XPA-5:

Citeer
today I installed my XPA-5.

After connecting it, it got into protection into one of the channels.
After unplugging and reconnecting everything was fine.

However, during playback,after one or two seconds, or when switching input on my receiver, or when pressing pause or next... It faulted into protection every time.
The channels it gave a protection for are very random, without any noticeable pattern.

Although the cables have been used for more than a year, I decided to swith my Nordost cables to some generic ones.
And strangely enough, the amp does not go into protection anymore.

I have 3 stereo sets of the Nordost Solar Wind, but whichever I use, as soon as I enter one of those, the amp jumps into protection...
These are quite expensive cables and worked perfectly on my previous amp.

What is your suggestion? I have invested quite some money into the Nordost cables, and I like them very much.
Also they have been working perfectly in my previous amp (marantz), and also when testing them in a friends' set (using harman kardon amps).

Another issue I have is a very high noise floor. Although it is fine on some recordings, some others are extremely noisy, eg the In The Flesh DVD by Roger Waters.
I have heard this dvd on several occasions both in my set and in others' sets, but I never heard this noise before.

Also the black trims seemed to be missing although Cathy confirmed them.

For your reference, my set:
Oppo BDP-83
Marantz AV-8003
Nordost Solar Wind RCA cables (or no-name  generic ones).
Dynaudio Gemini 5-surround.

tiptop

Citaat van: daxie op januari 28, 2010, 22:06:05

OEPS!

Lijkt op een aardprobleem.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MovieMax

@Dutch-E

De geluidskwaliteit van Emotiva zal wel meevallen denk ik. Het is meer of je de combo Emotiva en je Dynaudio Audience luidsprekers kunt pruimen. Ik ken Dynaudio Audience niet, maar de Denon receiver en mijn Kef's geeft een heel aangenaam warm geluid. Ik vind Rotels al koud klinken en tegen dat kille analytische geluid van Arcam kan ik helemaal niet tegen.

Ik neem aan dat je een upgrade zoekt voor HD. Momenteel gebruik ik een HTPC met een Asus Xonar deluxe geluidkaart als HD processor en de Denon receiver als eindtrap via de external ingangen. Dat gaat best goed. Moet het even hiermee doen en door sparen, want het upgrade virus heeft de laatste tijd een dik gat in mijn portemonnee geslagen  :D

Als ik hier lees dat Emotiva neutraler is dan Rotel, wellicht kun je een UMC-1 aanschaffen en aansluiten via de externals op je Denon.  Daarna kun je nog altijd besluiten om een XPA-5 erbij te nemen als de Denon ademnood blijft houden. Tiz maar een idee.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Nooff

Hier istie dan, de UPA-1 (Mono-block Amp) voorzien van X-serie Amp module (ruim 200W bij 8 Ohm/350W bij 4 Ohm)

Bestel voor 15 Februari en je krijgt hem voor de speciale prijs van $299. Bestel je twee of meer, dan $279 per stuk. Total NO-BRAINER!  :o

mikeske

ai das minder wouter  :(
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

MdB

Weet niet wat je al gedaan hebt om te onderzoeken maar:

Is het mogelijk dat de aansluitingen van de kabels op de versterker of luidspreker iets aan mankeert?
Treedt het probleem op bij dezelfde kabel? Heb je ze omgewisseld van kanaal?

Weet je het echt 100% zeker dat wisselen naar "gewone" kabels het probleem opgelost is?
Beter duur dan niet te koop.

daxie

Citaat van: MdB op januari 29, 2010, 08:37:20
Weet niet wat je al gedaan hebt om te onderzoeken maar:

Is het mogelijk dat de aansluitingen van de kabels op de versterker of luidspreker iets aan mankeert?
Treedt het probleem op bij dezelfde kabel? Heb je ze omgewisseld van kanaal?

Weet je het echt 100% zeker dat wisselen naar "gewone" kabels het probleem opgelost is?

Ik ga straks nog wat meer testen, maar ik heb de kabels al door elkaar gegooid en het blijkt steeds voor te komen, ongeacht de kabel.
Ik doe straks nog wat gestructureerdere testen...

tiptop

Is die geaard of ongeaard aangesloten?

Probeer 'm eens aan de aarde.  Nog steeds wat ik al zei. Misschien een aardprobleem.

daxie

Citaat van: tiptop op januari 29, 2010, 10:50:33
Is die geaard of ongeaard aangesloten?

Probeer 'm eens aan de aarde.  Nog steeds wat ik al zei. Misschien een aardprobleem.

de versterker heeft geen aarde aansluiting. Ik hoor een licht (50hz?) brom als hij aanstaat dus dat wijst ook op een aarde probleem

tiptop

Citaat van: daxie op januari 29, 2010, 11:47:19
de versterker heeft geen aarde aansluiting. Ik hoor een licht (50hz?) brom als hij aanstaat dus dat wijst ook op een aarde probleem

Wat raar voor en eindversterker. Ik doelde op het derde pootje in de IEC-aansluiting dus he. En een stopcontact met aarde. Dat kan nogal eens schelen.

Ook als je tv-antennekabel aangesloten zit op je tv en die op de versterker is aangesloten kan je brom krijgen. Als je dat hebt kan je deze eens loskoppelen om te luisteren wat er gebeurd.