Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Citaat van: Raf (B) op januari 27, 2010, 15:49:22
He, dat wist ik niet.
Volgens de tekst lijkt het dat je geen enkele som moet betalen (geen invoerrechten noch omzetbelasting)

Klopt. Een collega was voor werk vorige week in de US voor 2 dagen, heeft de ERC-1 bij zijn hotel laten afleveren en is er zo mee door de duane gewandeld, je hoeft niks te betalen.

Scheelt toch een hoop!

Jammer dat de rest zo zwaar is!  :(

Nooff

Citaat van: Raf (B) op januari 27, 2010, 15:32:34
Maar zegt dat iets over Emotiva of over Sherbourn ?

Ik was eerder op zoek naar een concreet vergelijk met een pre die hier wat couranter is, zoals bvb een Marantz AV8003, vandaar mijn vraag hier.
Misschien heb ik het ook gewoon gemist ergens in de 22 pagina's ;)

Tja, Emotiva heeft geen tussenkanalen, dat scheelt al gauw een hoop geld natuurlijk. Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat de tussenkanalen de prijs zo'n $2600 kunnen opvoeren, daar geloof ik niets van. In dat geval zegt het in ieder geval iets over Sherbourn.

Wat ik van een aantal gebruikers en reviewers heb vernomen is dat de AV8003 een mooi apparaat is, maar wel met een aantal beperkingen in de audio die bijvoorbeeld de UMC-1 niet heeft (post-processing). De bottleneck van de Marantz 8003 combi zit hem vooral in de versterking als ik dat zo lees, die toch minder goed beoordeeld wordt over het algemeen. Er zijn geloof ik wel een aantal mensen in de US die een Emotiva amp gebruiken in combi met de Marantz, dit omdat deze beter zou presteren. Voor het aestetische is een Marantz combi natuurlijk mooier, maar uiteindelijk gaat het om de prestaties. Of het waar is dat blijft de vraag, maar als je ontevreden bent lijkt het me sterk dat je het over doet komen alsof het geweldig is.

jslaman

Citaat van: Roger Black op januari 27, 2010, 15:53:35
Jammer dat de rest zo zwaar is!  :(

Moet lukken met een flinke schoudertas!   ;)

vertmaori

Ik kom voor vakantie zelf binnenkort in de VS, maar ben bang dat ik niet makkelijk met een XPA5 door de douane kom...
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

James T. Kirk©

Citaat van: vertmaori op januari 27, 2010, 17:19:59
Ik kom voor vakantie zelf binnenkort in de VS, maar ben bang dat ik niet makkelijk met een XPA5 door de douane kom...

Kost 'ie minder dan € 700?   http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-07.html#P168_12240
(speciale reizigerstarief)
take care,
____________________________Jim©

Nooff

Behoorlijk minder, momenteel zo'n € 570,-

Midcall

Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 17:51:09
Behoorlijk minder, momenteel zo'n € 570,-

Dus 2,5% en 19% BTW. Nou, dan kan je het net zo goed laten versturen als het je om het besparen van belastingen gaat.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Klopt, je betaalt namelijk 2% voor de invoer en 19% BTW. Het scheelt je dus een half procent  :D

Nooff

Voor de mensen die nog willen bestellen voor de Powerbuy afloopt, jullie hebben nog goed 5 uur de tijd  :D

Midcall

Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 18:43:41
Klopt, je betaalt namelijk 2% voor de invoer en 19% BTW. Het scheelt je dus een half procent  :D

Met dien verstande dat je ook invoerrechten en btw over de verzendkosten moet betalen, dus daar bespaar je weer wat.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

en wat schade aan je rug  :D

noise

Emovita heeft door de prijs ook mijn aandacht getrokken.

Maar waar kun je bv, een XPA5 plaatsen?  net onder Rotel, net boven Rotel RMB-1095 of mischien zelfs zo goed als Parasound.
Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn als ik naar de specs kijk.

Wim.

danielo

Citaat van: noise op januari 27, 2010, 18:51:54
Emovita heeft door de prijs ook mijn aandacht getrokken.

Maar waar kun je bv, een XPA5 plaatsen?  net onder Rotel, net boven Rotel RMB-1095 of mischien zelfs zo goed als Parasound.
Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn als ik naar de specs kijk.

Wim.

Het is nog erger, de parasound c3 processor is een aangepaste umc-1. Komen van de zelfde OEM makers en veel is gelijk.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Grindtegel

Maar als je naar het interieur kijkt dan lijkt de halo serie van parasound op de verste verte niet op Emotiva (de eindversterkers dan)  :wacko:

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MovieMax

Ja, akelig gewoon hoe ze op elkaar lijken:

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Miesepies

Citaat van: Grindtegel op januari 27, 2010, 22:38:24Maar als je naar het interieur kijkt dan lijkt de halo serie van parasound op de verste verte niet op Emotiva (de eindversterkers dan)  :wacko:

Nee, zover ik weet geldt het alleen voor de prepro.

corival

Citaat van: James T. Kirk© op januari 27, 2010, 15:24:39
Welke korting doel je op? Ik bestel 'm en laat hem dan bij familie in de USA bezorgen. Dan ben ik $ 417.00 kwijt, zo'n € 290 en die kan ik volgens mij importvrij meenemen, of moet ik nog wel BTW betalen?
Ik denk dat als je hem in de VS laat bezorgen, Emotiva wel rechtstreeks de VAT (BTW) doorberekend. Ook Amerikanen betalen (een beetje) belasting.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

James T. Kirk©

Citaat van: corival op januari 27, 2010, 23:07:47
Ik denk dat als je hem in de VS laat bezorgen, Emotiva wel rechtstreeks de VAT (BTW) doorberekend. Ook Amerikanen betalen (een beetje) belasting.
Ah, je bedoelt de salestax! (VAT=Brits).De familie woont in Indiana, daar is de salestax 7%, maar als je op de luchthaven naar de douane gaat (nooit gedaan overigens) kun je betaalde salestax terugkrijgen. Overigens heb ik wel vaker wat laten bezorgen en volgens mij zit dan de salestax er niet bij. Ik check HIER bijvoorbeeld: en daar lees ik dat alleen salestax moet worden ingehouden binnen dezelfde staat. HIER hetzelfde:  Waar zit Emotiva eigenlijk?
take care,
____________________________Jim©

rbormans

Citaat van: danielo op januari 27, 2010, 22:30:55
Het is nog erger, de parasound c3 processor is een aangepaste umc-1. Komen van de zelfde OEM makers en veel is gelijk.
de parasound C3 is er nog niet bij mijn weten
en niet dat dit een erg kritische thread is tot dusver, maar de "gelijkenis" gaat tussen de UMC-1 en de HDP70 (en de vraag ging over eindversterkers)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: danielo op januari 27, 2010, 22:30:55

Daniel.
Het is nog erger dan dat, de Sherbourn PT-7020 IS een UMC-1 in een ander jasje, maar dan wel voor $2600 meer

clockwork

maar dan wel met gebalanceerde uitgangen.  :notify:

En eerlijk is eerlijk, het jasje oogt ook net even mooier. (smaken verschillen nu eenmaal).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

DV79

Is dat dan misschien meer de XMC-1? Aangezien 1 van de verschillen met de UMC-1 de gebalanceerde uitgangen zijn.
Of zit ik er helemaal naast?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Nooff

De Sherbourn is MET en zonder XLR uitgangen te verkrijgen. De versie zonder kost $3300  ;) Ik vind persoonlijk de Sherbourn erg lelijk, beetje goedkope Sherwood look.

Nooff

Citaat van: DV79 op januari 28, 2010, 10:23:28
Is dat dan misschien meer de XMC-1? Aangezien 1 van de verschillen met de UMC-1 de gebalanceerde uitgangen zijn.
Of zit ik er helemaal naast?
Nee het is een identieke kopie van de UMC-1. De XMC-1 heeft een totaal andere layout.