Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Reviews lees ik altijd ter productinfo.

Als een reviewer een apparaat niet goed vind, laat ie dat meestal subtiel weten. Als je het review goed leest haal je het er meestal meteen uit.
Zodoende zie ik toch ook nog vaak negatieve.

Al zegt dat ook weer niet alles ;)
Net als dat sommige merken die ik helemaal niet zo goed vind altijd hoog ingeschaald worden. dan weet ik alweer genoeg.

Hifi+ en vroeger HVT (is na de samensmelting een beetje achteruit gegaan) gaven altijd wel een redelijk goed beeld. Music-emotion test bijna alleen maar apparatuur dat heel duur is en dan moet het ook wel goed zijn.

ach ja. Alleen door zelf heeel veeel te luisteren en te kijken kan je een beeld krijgen van wat echt goed is.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

bmateijsen

Citaat van: tiptop op januari 19, 2010, 12:49:04
Hifi+ en vroeger HVT (is na de samensmelting een beetje achteruit gegaan) gaven altijd wel een redelijk goed beeld. Music-emotion test bijna alleen maar apparatuur dat heel duur is en dan moet het ook wel goed zijn.

ach ja. Alleen door zelf heeel veeel te luisteren en te kijken kan je een beeld krijgen van wat echt goed is.

Bij alle bladen is het een mix, dus dure apparatuur vs goedkopere en de meeste recensenten vinden het zelf het leukst als de recensie een uitdaging is. Music-Emotion heeft bijv. in de laatste uitgave 3 verschillende Naim versterkers gedaan, die beginnen met de instap.

tiptop

Citaat van: bmateijsen op januari 19, 2010, 13:09:23
Bij alle bladen is het een mix, dus dure apparatuur vs goedkopere en de meeste recensenten vinden het zelf het leukst als de recensie een uitdaging is. Music-Emotion heeft bijv. in de laatste uitgave 3 verschillende Naim versterkers gedaan, die beginnen met de instap.

Ja, maar zelfs de naim instap is nog een aardig bedrag voor een hoop. Vroeger werd er veel meer sub 1000 euro/gulden of sub2000 euro/gulden getest. tegenwoordig kom ik voor het overgrote deel spullen tegen die de meeste mensen gewoonweg niet kunnen betalen of te duur vinden.

De gewone mens die eens op onderzoek is naar betere apparatuur, laat zo'n blad links liggen, omdat er niks in staat wat aantrekkelijk is voor hen. Daarnaast zullen mensen ook nog afgeschrikt worden door de hoge prijskaartje en vervolgens misschien niks kopen of het goedkoopste wat ze tegen komen. (mijn gedachten erover dus ;) )
Hetzelfde als ik een fotoblad inkijk omdat ik een nieuwe camera wil kopen en vervlgens alleen maar tests zie van apparaten boven de 1000 euro. Dan denk ik ook van..laat maar zitten. Of in autobladen alleen maar vanaf audi getest wordt oid.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

Een review is niets waard als er niet een vergelijking getrokken wordt tussen tenminste 1 SPECIFIEK apparaat in dezelfde prijsklasse. Wat ik in nagenoeg alle reviews terug lees is dat het gereviewde apparaat beter presteert dan gelijk geprijsde concurrenten, nee, sterker nog, zelfs beter dan veel apparaten die (veel) duurder zijn. Leuk, maar volstrekte onzin wanneer dit in IEDERE review van ieder apparaat terug te vinden is. Het gebrek aan enige concrete referentie maken dit soort reviews naar mijn insziens volstrekt waardeloos. Ik ben het met Nooff eens dat op dit gebied de reviews van WhatHifi meer hout snijden en zeker boven de reguliere internetreviews uitsteken.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op januari 19, 2010, 15:31:57
Ik ben het met Nooff eens dat op dit gebied de reviews van WhatHifi meer hout snijden en zeker boven de reguliere internetreviews uitsteken.
Dat wel, maar ze raken verder kant nog wal vind ik. Er zit totaal geen diepgang in, er wordt NIETS gemeten, er worden geen onderzoeksresultaten gepresenteerd...
Whathifi is een zwaar commercieel audio/video blad, ook helemaal niets meer dan dat. Ik vind het op zijn minst verontwaardigd dat Whathifi bijvoorbeeld heel lovend over de Sony 5400ES Receiver is, terwijl zo'n beetje elk ander blad de Receiver wegschrijft als een zwaar overpriced model met een uitsturing per kanaal die zwaar onder de maat is. Dan ben ik toch heel zwaar geneigd om de review van Whathifi rechtstreeks door de versnipperaar te duwen. Voor mij geen Whathifi meer in ieder geval.

De producten van Emotiva worden vaak vergeleken met de componenten van de zelfde OEM (Parasound, Sherbourn, Advance Acoustic), en blijken dan gewoon even goed, soms wel beter te presteren. Dat kan, mede omdat er naar prijs/kwaliteit gekeken wordt, maar ook omdat elke fabrikant wel zijn eigen tweaks doet in de software e.d. Ik kan mij heel goed voorstellen dat indien je spullen van Emotiva koopt, je jezelf wel af gaat vragen hoeveel je eigenlijk wel niet meer neer moet leggen om nog weer eens een schep er bovenop te doen. Mijns inzien is dat het gewoon niet waard en ik weiger persoonlijk dan ook om dat te doen.

tiptop

mi ook.

What hifi trekt imho duidelijk een paar merken naar voren die vrijwel altijd hele goede reviews krijgen. te denken valt aan Sony, Philips, Samsung, Cyrus, VdH, Ixos.
En misschien wel nog wat merken.

Mekren die in mijn ogen niet verder komen dan uiterlijk goed (4 sterren), maar eerder 3 sterren.

Degene die dan echt goed zijn krijgen een predikaat goed of dan wel 5 sterren maar met een kanttekening dat de ander nog even wat beter is.
Erg frappant.

Ik lees het wel, maar voor de info dus.

Nooff

SpikyTim

Mijn USP-1 is onderwerg en word maandag geleverd.  Binnekort dus een review van mijn XPA-2 USP-1 combinatie.

mack

Joepie  :pompom: :pompom:

krijg net bericht dat mijn xpa-5 morgen of vrijdag verstuurd wordt.

clockwork

Citaat van: mack op januari 20, 2010, 17:32:26

bofkont! Laat je ons weten hoe die bevalt?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mack

Citaat van: clockwork op januari 20, 2010, 17:37:49
bofkont! Laat je ons weten hoe die bevalt?

Doen we.

Nooff

Citaat van: mack op januari 20, 2010, 17:32:26

:thumbs-up:

mack

Nooff

Citaat van: mack op januari 20, 2010, 23:01:29
Nooff hoe zit het met jou xpa-5 ?
Die staat hier nog in de doos  :P Ik heb em alleen even getest of alles werkte, meer niet  :smile:

daxie

Mijn XPA-5 is ook verzonden...

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

mack

Citaat van: Nooff op januari 21, 2010, 00:38:15
Die staat hier nog in de doos  :P Ik heb em alleen even getest of alles werkte, meer niet  :smile:

Zonde van zo'n amp om hem in een doosje te laten staan.

clockwork

Ik heb nu al twee maal een mail aan sales@emotiva gestuurd met de vraag of ze me kunnen bevestigen dat ik op de pre order list sta. En nog steeds geen antwoord. >:(

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Of wellicht een mail adres waar wel op gereageerd wordt.

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

RvD

Zojuist zijn de XPA-2 + XPA-3 afgeleverd  8)

Eerst even bij komen van uit de doos tillen  ;) wat zijn die dingen zwaar.

Alleen niks gezien van btw en invoer betalen die factuur zal van zelf wel komen, emotiva denkt wel met de klant mee want kabels staan niet op de factuur.  ;D

Later vandaag hoop ik mijn ervaring te posten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

papaleo

Citaat van: clockwork op januari 21, 2010, 12:08:46
Ik heb nu al twee maal een mail aan sales@emotiva gestuurd met de vraag of ze me kunnen bevestigen dat ik op de pre order list sta. En nog steeds geen antwoord. >:(

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Of wellicht een mail adres waar wel op gereageerd wordt.

Vreemd, ik kreeg al na 3 dagen een bevestiging dat ik op de preorderlijst stond....

hierbij het email adres;

[email protected]
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Citaat van: papaleo op januari 21, 2010, 12:43:19
Vreemd, ik kreeg al na 3 dagen een bevestiging dat ik op de preorderlijst stond....

hierbij het email adres;

[email protected]

oke, dankje. Dan probeer ik het nog wel een keer op dat adres.

@RvD: veel plezier met de nieuwe speeltjes!  :P

Nooff

Citaat van: RvD op januari 21, 2010, 12:14:01
Zojuist zijn de XPA-2 + XPA-3 afgeleverd  8)

Eerst even bij komen van uit de doos tillen  ;) wat zijn die dingen zwaar.

Alleen niks gezien van btw en invoer betalen die factuur zal van zelf wel komen, emotiva denkt wel met de klant mee want kabels staan niet op de factuur.  ;D

Later vandaag hoop ik mijn ervaring te posten.
Toch nog eind goed al goed  :thumbs-up: Die tracking nummers zijn overigens een fout van Fedex, waarschijnlijk omdat we er niets aan hebben hier in NL. Zodra de apparaten op onze grond zijn aangekomen worden ze over gegeven aan TLS.

Viel mij dus ook al op dat ze de kabels niet vermelden en gewoon in de doos stoppen.  :)

Ik ben wel benieuwd naar een foto'tje als je alles staan hebt  :hehe:

Veel plezier er van  :thumbs-up:

RvD

Morgen bij daglicht maak ik een foto. Het is nog niet zo lang klaar want de zaag moest in het meubel anders paste het niet met de diepte als de speakerkabels er in zaten.

Als oordeel kan ik alleen iets zeggen over stereo dit is toch een stuk beter geworden, het geluid is zeer neutraal en goede diepe strakke bassen. Ik heb ooit de marantz PM-11S1 stereoversterker vergeleken tijdens een luistersessie en dit ligt op soundgebied zeer dichtbij naar mijn mening. Alleen is dit veel goedkoper  :hehe: voor de liefhebbers van Marantz zeker een aanrader de Marantz SR8002 heb ik ook een tijdje gehad dus kan het wel beoordelen denk ik.  ;)

De combinatie met de Onkyo PR-SC886 is ook goed want er is helemaal niks van ruis te horen zoals Miesepies heeft met zijn Rotel.

Surround kan ik nog niks over zeggen want alleen nog maar stereo en all channel stereo getest, dit zal ik morgen doen wel kan ik al zeggen dat er nieuw leven is in gekomen bij de surrounds deze komen nu veel duidelijker naar voren de XPA-3 heeft dus ook veel power.

Ik heb de XPA-2 ook even geprobeerd op zijn donder te geven maar pas bij 20db ging het tweede ledje pas branden en knipperde af en toe, dus deze heeft reserves genoeg.  :o

Bij de XPA-2 zat trouwens ook een T-shirt van X-Power is alleen te groot zo'n XL.  ;)

Morgen komt de foto en de surround ervaring.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

tiptop

Feli met je mooie spullen en nieuwe sound 8)

chaka

Daar mijn speakers vragen om een betere/sterkere versterker. En jullie mij hier hebben zitten op te geilen met emotiva (zelfs een powerbuy, kunnen jullie het mij nog makkelijker maken)

Daarom mijn vraag.

Als fronts gebruik ik tannoy d900  Als center een jamo daar ik de bijpassende tannoy nog niet tegengekomen ben. Muziek en films ligt ongeveer 40% tegenover 60%.

Fronts: 2x een xpa-1 (is dit erover of ga ik beter voor 1x een xpa-2) ??
rears en center xpa-3 of beter een xpa-5 voor de achtersten te bi-wiren
Of ben ik totaal verkeerd bezig.
under construction