Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: Xander32 op januari 16, 2010, 12:38:09
Deze uitspraken maken het dat ik de reviews op het Emotiva-forum / van de verstokte fans op dit forum met enige reserve lees.
Ik kan mij voorstellen dat je erg content met jouw Emotiva hardware bent maar inhoeverre uitlatingen dan nog objectief zijn :-X.

Neemt niet weg dat je veel hardware voor je euro`s krijgt bij Emotiva, dat heb ik in ieder geval helder.

Sander.
Grappig, want die reacties zijn op niets gebaseerd en puur om de lol. Ik stuur een mail en ik krijg antwoord. Dat jij daarom een review ineens anders leest is dus gebaseerd op...?
Je mag er van uit gaan dat de reviews objectief worden uitgevoerd, dat is met elk product hetzelfde  ;)

MdB

Heb de UMC1 handleiding gelezen maar weet iemand of er een mode aanwezig is voor het aansturen van 2 * stereo zonder oversteken van kabels?
Heb een 4G opstelling en soms 2 * stereo uitsturen!
Beter duur dan niet te koop.

Nooff

Citaat van: MdB op januari 16, 2010, 17:56:10
Heb de UMC1 handleiding gelezen maar weet iemand of er een mode aanwezig is voor het aansturen van 2 * stereo zonder oversteken van kabels?
Heb een 4G opstelling en soms 2 * stereo uitsturen!
Hoe bedoel je dit precies? All channel stereo? of wil je 2 keer stereo uitsturen?

MdB

Citaat van: Nooff op januari 17, 2010, 12:19:27
Hoe bedoel je dit precies? All channel stereo? of wil je 2 keer stereo uitsturen?
Ja ik wil twee keer stereo uitsturen, zonder kabels over te steken zoals zone1 en zone2 of A&B! Het tweede paar is mijn surround maar soms niet :P
Is dit mogelijk?

Nooff

Citaat van: MdB op januari 17, 2010, 23:28:55
Ja ik wil twee keer stereo uitsturen, zonder kabels over te steken zoals zone1 en zone2 of A&B! Het tweede paar is mijn surround maar soms niet :P
Is dit mogelijk?
Met een Y-cable is alles mogelijk  :P

MdB

Citaat van: Nooff op januari 17, 2010, 23:31:45
Met een Y-cable is alles mogelijk  :P
Duidelijk  ;)
Dus is de UMC1 is een pure processor met dsp programma's :D

Is er iets wat de UMC1 zo uniek maakt (tov andere) dan alleen de aantrekkelijke prijs?

Nooff

De UMC-1 is een pure processor. Het mooie van de UMC-1 is dat je als je een calibratie hebt gedaan voor je ruimte, je "on the fly" aanpassingen kunt maaken in de frequenties van elke speaker. Daarnaast schijnt de UMC-1 heel goede video processing te hebben en kun je instellingen maken voor elke bron. Er zijn nog wel meer dingen maar dan zou ik ze op moeten zoeken. Hieronder in ieder geval wat plaatjes van het menu en de instellingen die je kunt maken:

MdB

Dank voor je reactie  :thumbs-up:

Prijs is oké  ;D maar zoek naar iets meer :pompom: maar dat wordt weer meer euro's  :(

Nooff

Citaat van: MdB op januari 17, 2010, 23:54:03
Dank voor je reactie  :thumbs-up:

Prijs is oké  ;D maar zoek naar iets meer :pompom: maar dat wordt weer meer euro's  :(
Waar ben je naar op zoek  :)

MdB

Citaat van: Nooff op januari 17, 2010, 23:57:31
Waar ben je naar op zoek  :)
2 * stereo uitsturen met een programma keuze zonder hulpmiddelen zoals eerder genoemd (Y-kabel).
Iedere ingang de mogelijkheid om andere setup's te gebruiken dan de 5.1 soms 2.1 of 2.0 of 7.1 of alles mono uitsturen als voorbeeld. :angel:

Geen DSP programma's want dat hebben alle Yamaha's versterkers al.
Meer duidelijkheid hoe deze processor in de praktijk ingezet moet worden en de mogelijkheden hiervan af te wijken.
Een video uitgang (hdmi) voor een monitor + projector.

Nooff

Citaat van: MdB op januari 18, 2010, 00:19:36
2 * stereo uitsturen met een programma keuze zonder hulpmiddelen zoals eerder genoemd (Y-kabel).
Iedere ingang de mogelijkheid om andere setup's te gebruiken dan de 5.1 soms 2.1 of 2.0 of 7.1 of alles mono uitsturen als voorbeeld. :angel:

Meer duidelijkheid hoe deze processor in de praktijk ingezet moet worden en de mogelijkheden hiervan af te wijken.

Ik weet zelf nog te weinig over deze processor om dingen te kunnen bevestigen of uitsluiten. Qua DSP programma's heb je voor zover ik weet niet meer dan de gebruikelijke. Dus niet de "Hall, Stadium etc" instellingen, maar simpelweg DTS (HD-MA, NEO6 etc) en Dolby (trueHD, Digital, EX etc) plus de gebruikelijke stereo, mono programma's. Indien je op zoek bent naar 2x HDMI uit dan kom je toch al bij een XMC-1, maar daarvoor hebben ze nog geen releasedatum gepland.

tiptop

2 x stereo moet bij de gemiddelde surroundreceiver wel lukken (meestal partymode of 5.1/7.1 stereo).
De rest van de opties zoals 2.1 of 2.0 hangt meer af van de bron. (bijv. CD op directmode). Alles mono heb ik nog nooit gezien.

DSP staat voor digital signal processing en dat hebben alle surroundapparaten! Dus als je 2 x stereo wil heb je dat al nodig.
Alles wat "geprocessed wordt komt door zo'n processor.

Waarom noem je nu eigenlijk Yamaha?

Ik vind het een beetje rare insteek.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: tiptop op januari 18, 2010, 10:51:35
Waarom noem je nu eigenlijk Yamaha?

Ik vind het een beetje rare insteek.
Ik denk vanwege de bij Yamaha veel toegepaste onnodige DSP programma's waarmee je het interieur van een kerk e.d. kan nabootsen  ::) Ik heb dat persoonlijk ook altijd zeer onnodig gevonden. Daar waar Denon, Onkyo, Marantz etc de broodnodige DSP programma's aan boord hadden, kwam Yamaha telkens weer met 15 extra (die je nooit gebruikt).

Miesepies

Van de UMC manual:

CiteerDSP (Digital Signal Processing)

• Stadium
  • Live
  • Church
  • Hall
  • Theater
  • Rock
  • Pop
  • Classic

tiptop

Citaat van: Nooff op januari 18, 2010, 11:52:26
Ik denk vanwege de bij Yamaha veel toegepaste onnodige DSP programma's waarmee je het interieur van een kerk e.d. kan nabootsen  ::) Ik heb dat persoonlijk ook altijd zeer onnodig gevonden. Daar waar Denon, Onkyo, Marantz etc de broodnodige DSP programma's aan boord hadden, kwam Yamaha telkens weer met 15 extra (die je nooit gebruikt).
Sommige vinden dat weer mooi. En Sony heeft dat ook en wel meer merken.

zelf heb ik ooit met een Sony ES surroundreceiver gespeeld ten tijde van de begrafenis van Andre Hazes. Nou ben ik niet echt een fan ofzo, maar dat concert klonk toch erg mooi in 7.1 "Stadium" instelling. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: Miesepies op januari 18, 2010, 12:26:22
Van de UMC manual:

Kijk, dat had ik nog niet gezien  :)
Maar goed, dat zijn van die dingen die ze er van mij wel uit mogen laten  ;)

Nooff

Citaat van: tiptop op januari 18, 2010, 12:57:11
Sommige vinden dat weer mooi. En Sony heeft dat ook en wel meer merken.

zelf heb ik ooit met een Sony ES surroundreceiver gespeeld ten tijde van de begrafenis van Andre Hazes. Nou ben ik niet echt een fan ofzo, maar dat concert klonk toch erg mooi in 7.1 "Stadium" instelling. ;)
Klopt, Sony had het ook, dat weet ik nog van vroegah  :D Maar goed, ondanks dat je er leuk mee kon ouwehoeren (vooral tijdens nieuwsuitzendingen) gebruikte ik het verder nooit.

tiptop

Citaat van: Nooff op januari 18, 2010, 13:24:54
Klopt, Sony had het ook, dat weet ik nog van vroegah  :D Maar goed, ondanks dat je er leuk mee kon ouwehoeren (vooral tijdens nieuwsuitzendingen) gebruikte ik het verder nooit.
Ik ook niet, want ik keek bijna nooit wat op tv. ;D

En de films gingen allemaal op directstand eruit. :)

Dutch-E

Vet zeg, bij die UMC1 per speaker kanaal kan eq-en!!  :clapping:

Ben het net flink in de gaten aan het houden naar nieuwe reviews, ben daar erg benieuwd naar. Ik zou ook willen aanmoedigen dat iemand die op de wachtlijst staat een review plaatst wanneer het apparaat geleverd is...

Ik ben namelijk enthuosiast geworden over de combi XPA5 en UMC1 en bovendien heb ik gisteren mijn vrouw overtuigd van een nieuw setje....uuuuuuuh voor mij dan he.... :)

Ben nu ongeveer 80-90% overtuigd en heb nog wat review nodig voor de 100%

Midcall

Citaat van: Dutch-E op januari 18, 2010, 21:26:17
Vet zeg, bij die UMC1 per speaker kanaal kan eq-en!!  :clapping:

Ben het net flink in de gaten aan het houden naar nieuwe reviews, ben daar erg benieuwd naar. Ik zou ook willen aanmoedigen dat iemand die op de wachtlijst staat een review plaatst wanneer het apparaat geleverd is...

Ik ben namelijk enthuosiast geworden over de combi XPA5 en UMC1 en bovendien heb ik gisteren mijn vrouw overtuigd van een nieuw setje....uuuuuuuh voor mij dan he.... :)

Ben nu ongeveer 80-90% overtuigd en heb nog wat review nodig voor de 100%

Bestel hem dan maar vast, want de review zal positief zijn. IEDERE review is namelijk positief, ben in jaren geen negatieve review meer tegengekomen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Teejoo

Dan moet je een Classé SSP-800 kopen, die kan dat.

Grindtegel

Citaat van: Midcall op januari 18, 2010, 22:42:02
Bestel hem dan maar vast, want de review zal positief zijn. IEDERE review is namelijk positief, ben in jaren geen negatieve review meer tegengekomen.

:devil:  :D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Nooff

Citaat van: Midcall op januari 18, 2010, 22:42:02
Ik ben anders nog een negatieve review van de Oppo tegengekomen...What Hifi anyone?  ::)

Midcall

Citaat van: Nooff op januari 19, 2010, 00:08:45
Ik ben anders nog een negatieve review van de Oppo tegengekomen...What Hifi anyone?  ::)

Kan je een linkje geven, zie alleen maar superlatieven over Oppo op What Hifi.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op januari 19, 2010, 01:20:04
Kan je een linkje geven, zie alleen maar superlatieven over Oppo op What Hifi.
Ik zie dat er een sterretje bij op geplust is ten tijde dat ik de review voor het eerst zag. Mijn excuses dus. Ik ben het in ieder geval niet eens met dat iedere review positief is, dat is zeker niet waar, je plukt er van whathifi ook zo een aantal vanaf.