Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

CiteerWanneer heb je je ingeschreven? Naar het schijnt heeft het te maken met bepaalde licenties die goedgekeurd moeten worden. De emails zijn namelijk verstuurd naar mensen die niet in de VS wonen.

Heb ik net even nagekeken, 2 november 2009 :) Ik kreeg alleen de bevestiging dat ik op de pre-order lijst stond, meer niet.

CiteerApart. Ik vind de GS-serie juist weer wat vergevingsgezinder in het hoog.

Ik heb de GS20 beluisterd op een Primare I30...en was er niet blij mee :P Maarja, smaken (en gehoor) verschillen :)

CiteerZou je dan niet beter voor de XMC-1 gaan?

Ik zou opzich wel willen, maar ik denk dat die nog wel even gaat duren, gezien het UMC debakel nu :P

Nooff

Nou, even geïnformeerd. De mensen die op de 2e preorder lijst staan (vanaf ongeveer Eind 2008/Begin 2009 ) kunnen hun UMC-1 verwachten rond eind Maart/begin April. Dat duurt dus nog eventjes! Ik bestel dus maar eerst de ERC-1, de Processor komt later wel  :)

tiptop

Citaat van: Miesepies op januari  8, 2010, 14:36:00
Heb ik net even nagekeken, 2 november 2009 :) Ik kreeg alleen de bevestiging dat ik op de pre-order lijst stond, meer niet.

Ik heb de GS20 beluisterd op een Primare I30...en was er niet blij mee :P Maarja, smaken (en gehoor) verschillen :)

Ik zou opzich wel willen, maar ik denk dat die nog wel even gaat duren, gezien het UMC debakel nu :P

Primare vind ik ook scherp, dus misschien komt het daarvan. Met CA en AudioNote wat ik nu heb klinkt het erg mooi.

Misschien dat ze de UMC al uit laten lopen en de XMC eerder komt. :)

Wat is eigenlijk het verschil tussen beiden. Weet iemand dit?
Ik dacht zelf dat de XMC de laatste formaten aan kan en een ethernetmogelijkheid voor streaming. of is dit niet zo?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: tiptop op januari  8, 2010, 17:44:21
Wat is eigenlijk het verschil tussen beiden. Weet iemand dit?
Ik dacht zelf dat de XMC de laatste formaten aan kan en een ethernetmogelijkheid voor streaming. of is dit niet zo?
De UMC-1 is een XMC-1 zonder gebalanceerde aansluitingen, een paar HDMI aansluitingen minder en nog wat kleine dingen. In theorie heb je genoeg aan de UMC-1, maar voor mensen die per sé gebalanceerd willen uitsturen, die kunnen kiezen voor een XMC-1. Beide apparaten sturen de nieuwste geluidsformaten uit.  Om het iets te verduidelijken:

UMC-1

XMC-1 (layout kan nog enigszins aangepast worden)

Nooff

Citaat van: Nooff op januari  8, 2010, 17:37:59
Nou, even geïnformeerd. De mensen die op de 2e preorder lijst staan (vanaf ongeveer Eind 2008/Begin 2009 ) kunnen hun UMC-1 verwachten rond eind Maart/begin April. Dat duurt dus nog eventjes! Ik bestel dus maar eerst de ERC-1, de Processor komt later wel  :)
Ik denk dat Cathy wat minder op de hoogte is van wat er binnen gaat komen. Net bericht van Dann gehad dat ze in principe in Februari iedereen kunnen voorzien die gepreordered heeft. De email is een automatische reply die een paar maanden geleden is gemaakt voor de 2e preorder lijst.

Miesepies

CiteerDe email is een automatische reply die een paar maanden geleden is gemaakt voor de 2e preorder lijst.

Die tekst over de levertijd van een paar maanden, is pas later toegevoegd in de bevestiging mail. Tijdens de feestdagen hebben geloof ik een hoop mensen op die preorder knop geklikt.

Het ligt er dus aan wanneer je de UMC hebt gepreordered. Als je zo rond de feestdagen de UMC heb besteld, dan kan het inderdaad nog even duren, als ik Cathy's post lees. Dus, met een beetje mazzel ben ik in februari aan de beurt :)

CiteerWat is eigenlijk het verschil tussen beiden.

De XMC-1 ten opzichte van de UMC-1 als extra gebalanceerde uitgangen, 8 HDMI in, 2 HDMI uit, phono (mm/mc) ingang, koptelefoon aansluiting, netwerk aansluiting, dat soort dingen... :)

Opzich heb ik het nog niet direct nodig, maar wil later toch ook een mooie platenspeler op mijn set neerzetten, als het toefje slagroom op mijn audio set. Dus ik denk dat die XMC-1 er wel komt...  ::)

CiteerPrimare vind ik ook scherp, dus misschien komt het daarvan. Met CA en AudioNote wat ik nu heb klinkt het erg mooi.

Das mooi :) Ik heb ze verder niet op andere versterkers geluisterd...misschien wel gemiste kans, de GS lijn is heel wat goedkoper dan de Platinums  :P

Nooff

Citaat van: Miesepies op januari  8, 2010, 20:27:01
Die tekst over de levertijd van een paar maanden, is pas later toegevoegd in de bevestiging mail. Tijdens de feestdagen hebben geloof ik een hoop mensen op die preorder knop geklikt.

Het ligt er dus aan wanneer je de UMC hebt gepreordered. Als je zo rond de feestdagen de UMC heb besteld, dan kan het inderdaad nog even duren, als ik Cathy's post lees. Dus, met een beetje mazzel ben ik in februari aan de beurt :)

Ik wacht rustig af, ik heb de tijd wel  :) Zou mooi zijn natuurlijk, ik ben erg benieuwd!

RvD

Mijn bestelling wordt maandag verstuurd de betaling via paypal echeck service duurde wel erg lang  :(

Hopenlijk volgend weekend spelen met de XPA-2 en XPA-3  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Mario D

Is er toevallig al iemand die de Black Trim Pieces gekocht heeft.??
En weet er iemand ongeveer de verzendkosten en inklaringskosten.??
Ik vind het wel wat hebben die Amp tuning.  :D

http://emotiva.com/shop/cart.php?m=product_detail&p=33

TornadoGo

Ik heb gisteravond dit mailtje ontvangen:

CiteerThis message confirms that you have been added to the UMC-1 Preorder List.
No further action is necessary on your part.  You will be contacted in the next couple of months, when your UMC-1 is ready to ship.  Our demand is higher than expected, and we will try to fulfull your order as soon as possible. There is no financial obligation until that time, nor is any financial information requested until the actual order is placed.
Thank You,
Emotiva Management.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Nahpets

Citaat van: kalimero op januari  9, 2010, 08:31:43

Tuning heeft een (verondersteld) prestatievoordeel, dit zijn toch gewoon 'go-faster-stripes'?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

die zwarte randjes is geen tuning, maar gewoon noodzaak als je de amp zichtbaar opstelt.
je koopt toch ook geen zwarte BMW met chrome raamstrips ?  ;D 

of gaan we nou toch lichtjes off-topic ? O0
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Citaat van: Nahpets op januari  9, 2010, 09:47:24
Tuning heeft een (verondersteld) prestatievoordeel, dit zijn toch gewoon 'go-faster-stripes'?

Neen tuning kan ook uiterlijk verbeteren (lees mooier maken) betekenen, er stond dan ook  :D achter.  :sarcasm:

Citaat van: Dynky op januari  9, 2010, 09:51:24
die zwarte randjes is geen tuning, maar gewoon noodzaak als je de amp zichtbaar opstelt.
je koopt toch ook geen zwarte BMW met chrome raamstrips ?  ;D 

of gaan we nou toch lichtjes off-topic ? O0

Of het noodzaak is moet iedereen voor zichzelf uitmaken.  ;)

Ik snap niet wat dit met Off-Topic te maken heeft we zijn nog steeds over EMOTIVA bezig.

Nooff

Citaat van: kalimero op januari  9, 2010, 08:31:43
Is er toevallig al iemand die de Black Trim Pieces gekocht heeft.??
En weet er iemand ongeveer de verzendkosten en inklaringskosten.??

http://emotiva.com/shop/cart.php?m=product_detail&p=33
De Black trims zijn per setje 20 dollar, dus invoerkostenvrij. De verzending zal zo'n 6 dollar zijn gok ik, en ze worden verzonden via usps brievenbuspost :)

Mario D

Citaat van: Nooff op januari  9, 2010, 10:32:53
De Black trims zijn per setje 20 dollar, dus invoerkostenvrij. De verzending zal zo'n 6 dollar zijn gok ik, en ze worden verzonden via usps brievenbuspost :)

Tnx hier heb ik wat aan.  :worship:

clockwork

De eerste exemplaren van de UMC zijn uitgeleverd en de commentaren liegen er niet om.

Heb me dus vandaag vanwege alle lovende berichten (ook van jullie over de andere E-producten, dank daarvoor!) op de pre order list voor de UMC-1 ingeschreven.
Hopelijk is tegen die tijd de XPA-5 ook weer leverbaar. De ERC-1 zie ik ook wel zitten, dus ik kijk tegen die tijd wel even in de geldsok.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Hier wat real-life foto's van de UMC-1 (Courtesy of the Emotiva Lounge)

Nooff

Citaat van: clockwork op januari  9, 2010, 12:25:04
De eerste exemplaren van de UMC zijn uitgeleverd en de commentaren liegen er niet om.

Heb me dus vandaag vanwege alle lovende berichten (ook van jullie over de andere E-producten, dank daarvoor!) op de pre order list voor de UMC-1 ingeschreven.
Hopelijk is tegen die tijd de XPA-5 ook weer leverbaar. De ERC-1 zie ik ook wel zitten, dus ik kijk tegen die tijd wel even in de geldsok.
Weer eentje erbij  :thumbs-up:
De XPA-5 is weer leverbaar vanaf de eerste week Februari, de UMC-1 zo tegen begin tot half Maart. Ik heb afgelopen week mijn XPA-5 ontvangen, je tilt je er echt een breuk aan!  :o Ik dacht dat mijn Onkyo 805 (23,5KG) al zwaar was, maar dit is gewoon 30KG pure amplificatie  :wub: Met de ERC-1 sla je zeker geen verkeerde weg in  :pompom:

Nooff

Oh, en zoals ik het begreep van Lonnie, kan de UMC-1 twee subs individueel en tegelijk aansturen, ze hebben elk hun eigen software.

clockwork

Ik reken gewoon op half april. Dan kan het (hopelijk) alleen maar meevallen.
Ja, dat gewicht komt wel vaker ter sprake. Ik zal er zeker rekening mee houden bij de keuze van een nieuwe kast.

Ik dacht zelf even geen cd-speler mee nodig te hebben, maar ik mis het uitzoeken en opzetten van een cd'tje eigenlijk best wel. (gebruik nu een Zyxel media speler, dat is toch anders).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

danielo

Citaat van: Nooff op januari  9, 2010, 12:31:41
Oh, en zoals ik het begreep van Lonnie, kan de UMC-1 twee subs individueel en tegelijk aansturen, ze hebben elk hun eigen software.

Mooi te zien te zien dat ze nu verschepen, laten we hopen dat de problemen als die er zijn klein zijn. Fijn om een goedkope pre/pro te hebben zodat meer mensen kunnen gaan spelen met combi's van versterking etc etc..

Het EQ systeem is nog een leuke vraag ben benieuwd hoe ze dat allemaal gedaan hebben.

Daniel.

PS: ik heb mij rack moeten aanpassen de laatste keer maarja met een pre/pro van 30kg en een multichannel amp van 60kg moet dat ook wel. Ben niet van plan ze snel te verplaatsen :).
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

tiptop

Citaat van: Miesepies op januari  8, 2010, 20:27:01

De XMC-1 ten opzichte van de UMC-1 als extra gebalanceerde uitgangen, 8 HDMI in, 2 HDMI uit, phono (mm/mc) ingang, koptelefoon aansluiting, netwerk aansluiting, dat soort dingen... :)

Opzich heb ik het nog niet direct nodig, maar wil later toch ook een mooie platenspeler op mijn set neerzetten, als het toefje slagroom op mijn audio set. Dus ik denk dat die XMC-1 er wel komt...  ::)

Das mooi :) Ik heb ze verder niet op andere versterkers geluisterd...misschien wel gemiste kans, de GS lijn is heel wat goedkoper dan de Platinums  :P

Citaat van: Nooff op januari  8, 2010, 18:01:46
De UMC-1 is een XMC-1 zonder gebalanceerde aansluitingen, een paar HDMI aansluitingen minder en nog wat kleine dingen. In theorie heb je genoeg aan de UMC-1, maar voor mensen die per sé gebalanceerd willen uitsturen, die kunnen kiezen voor een XMC-1. Beide apparaten sturen de nieuwste geluidsformaten uit.  Om het iets te verduidelijken:

UMC-1

XMC-1 (layout kan nog enigszins aangepast worden)

OK thnx. :)

Ziet er goed uit die xmc.

Ga het afwachten. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MasterW

Ik ben niet zo actief geweest de laatste tijd, maar voor dit topic moet ik toch maar even tijd maken.

Heel even maar....

Ik ga er ook voor wanneer ik wat meer te besteden heb :D Heb namelijk al het een en ander gezien en gehoord... Algemene indruk is 'Impressed, a lot :worship:' Maar ik houd dan wel eerst mijn Onkyo als processor. En ik twijfel nog over de X of U serie, omdat je ook kunt combineren, zoals een XPA 5 (Nooff :headbanging:) en een UPA 2, of een UPA 5 en een XPA 2. Dus tja, waar zullen we beginnen... De fronts gaan in ieder geval meer op hun flikker krijgen :angel:

Wordt vervolgd in ieder geval
There's always bigger, better and more expensive stuff

daxie

Cool, ik had die trims nog niet gezien, ga ik direct mee laten bestellen.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost