Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Citaat van: Nooff op januari  6, 2010, 12:35:02Gisteren nog even mogen genieten van een ERC-1 demo. Ondanks dat de speler slechts een uurtje of 2 á 3 draaide, ben ik toch wel zwaar overtuigd. Nooit eerder heb ik zo'n ruimtelijke speler gehoord. De dynamiek is overweldigend, elke aanslag is te onderscheiden, elke instrument wordt zeer nauwkeurig overgebracht.

Ik wil binnenkort wel nog een vergelijking gaan doen met een Marantz CD-63SE en misschien nog een Pioneer DV444 ofzo :). Door alle veranderingen in mijn setup de laatste tijd kan ik eigenlijk niet zeggen wat de kwaliteit verschil is van de ERC-1 in vergelijking tot genoemde spelers.

Echter geloof ik wel dat het goede speler is (beetje inkoppertje daar ik em al heb staan :P), gezien de reviews en nu ook jou post. En dan ook nog eens een koopje ook!

clockwork

Citaat van: Miesepies op januari  6, 2010, 21:09:18
Ik wil binnenkort wel nog een vergelijking gaan doen met een Marantz CD-63SE en misschien nog een Pioneer DV444 ofzo :). Door alle veranderingen in mijn setup de laatste tijd kan ik eigenlijk niet zeggen wat de kwaliteit verschil is van de ERC-1 in vergelijking tot genoemde spelers.

Echter geloof ik wel dat het goede speler is (beetje inkoppertje daar ik em al heb staan :P), gezien de reviews en nu ook jou post. En dan ook nog eens een koopje ook!

Zou ik als geinteresserde in deze speler wel erg op prijs stellen. Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

daxie

Citaat van: daxie op januari  5, 2010, 20:48:34
Nog geen antwoord gekregen... Om te bestellen antwoordden ze elke dag :)

Vincent Shen antwoordde niet. Dus maar een mailtje gestuurd naar Cathy. Daar onmiddellijk antwoord.

Ik heb 2 opties:
1) ze zetten me vooraan bij de eerstvolgende batch, die gepland staat op 20 januari of daaromtrent
2) ze kunnen me onmiddellijk een demo/review apparaat sturen, wel met volledige garantie en getest, inclusief 50 dollar korting

Ik neig naar 1, omdat ik niet zo graag demo's neem die ik nog niet gezien heb...

Al bij al toch ok, ze excuseerden zich en legden duidelijk uit waar het probleem zich voorgedaan had.

Wouter

mikeske

Toch nog goed nieuws  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Citaat van: mikeske op januari  7, 2010, 20:31:22
Toch nog goed nieuws  ;)

wat zou jij doen? Ik kan nog wel een weekje of twee wachten.

mikeske

Citaat van: daxie op januari  7, 2010, 20:35:47
wat zou jij doen? Ik kan nog wel een weekje of twee wachten.

I kzou zeker voor de nieuwe gaan
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

mack

Wacht gewoon een paar weken en neem een nieuwe.

Die 50$ korting valt voor het gevoel in het niet, bij een demo al geven ze 100% garantie.

daxie

Inderdaad, ik heb hun dat ook laten weten, en erbij gezegd dat ik blij ben dat ze toch geantwoord hebben.

mikeske

Citaat van: mack op januari  7, 2010, 20:46:07
Wacht gewoon een paar weken en neem een nieuwe.

Die 50$ korting valt voor het gevoel in het niet, bij een demo al geven ze 100% garantie.

Kortingen van 20-30% maken demo toestellen interessant, 30€ is het totaal niet waard ...

mack

Citaat van: daxie op januari  7, 2010, 20:50:00
Inderdaad, ik heb hun dat ook laten weten, en erbij gezegd dat ik blij ben dat ze toch geantwoord hebben.

Is het nu dat hij in januari daar binnen komt, dacht dat het rond 8 feb was.

daxie

Citaat van: mack op januari  7, 2010, 20:54:18
Is het nu dat hij in januari daar binnen komt, dacht dat het rond 8 feb was.

rond de 20e komen er enkele (handvol) binnen, schreven ze. Daar krijg ik er eentje van :). De grote batch volgt inderdaad op 8 februari.

tiptop

Citaat van: Miesepies op januari  6, 2010, 21:09:18

Ik heb een vraagje aan je :)

De combi Monitoraudio/Emotiva bevalt goed? Hoe kan je het geluid omschrijven?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ejorne

In dit geval heeft een demo wel een voordeel. Je weet dan immers vrijwel zeker dat het apparaat werkend is op het moment dat het verstuurd wordt.

Nu zal het uitvalspercentage doorgaans niet zo heel hoog liggen, vooral niet met degelijke apparatuur.
Maar mocht je onverhoopt een DOA aantreffen dan zit je wel met een probleem dat extra kosten en vooral tijd met zich meebrengt.

Toch moet ik bekennen dat ik doorgaans ook zeker eerder voor nieuw zou kiezen.
Maar in dit geval zou die drempel toch lager liggen. En wat kan er nou mis zijn met een apparaat als deze dat even als demo gediend heeft...

Miesepies

We hebben net even een uurtje de kwaliteit van 2 cd spelers zitten vergelijken: de ERC-1 en de Marantz CD-63SE. En om eerlijk te zeggen wint de ERC-1 het in onze oren niet eens altijd. De ERC-1 geeft een iets neutraler geluid af, de Marantz een tikje meer nadruk op laag. Hierdoor hangt het helemaal van de muziek af welke beter klinkt. We hadden wel het idee dat de ERC-1 iets ruimtelijker klonk, de Marantz was bij sommige nummers een beetje vlakker.

Iets wat de test wel enigszins lastiger maakte is dat een paar interconnects niet echt ingespeeld waren (ik heb 2 paar QEQ Qunex 2 - waarvan 1 al enige tijd gebruikt wordt - gebruikt om de 2 cd spelers aan mijn Rotel aan te sluiten). Het was trouwens wel voor het eerst dat ik echt verschil hoorde, en zal ook zeker in de toekomst meer aandacht besteden aan het inspelen van kabels.

Ik weet niet of dit echt een hele goede test was, maar zal het zeker nog een keer uitvoeren wanneer ik aan de beurt ben voor een UMC-1 (de eerste zijn vandaag verstuurd! Yeah!).

Miesepies

Citaat van: tiptop op januari  7, 2010, 21:31:04Ik heb een vraagje aan je :)

De combi Monitoraudio/Emotiva bevalt goed? Hoe kan je het geluid omschrijven?

Persoonlijk vind ik het geweldig! Een erg fijn geluid, heel gedetailleerd en zonder fel te worden... Voldoende laag zonder het midden of hoog weg te drukken. Ik heb het idee dat de Emotiva wel lekker snel is en goed met dynamische muziek omgaat. Dit was wel even wennen in het begin, want nummers waar ik eerst een beetje relaxed gevoel bij had, werden ineens veel sneller doordat je veel meer detail en wisselingen in de muziek hoort. Grappig hoe je aan dingen gewend raakt :)

Wat wel een klein dingetje is wat betreft de speakers, waar je zeker rekening mee moet houden is de maat van je kamer en plaatsing van de speakers. Ik heb een woonkamer van 3.60 x 5 mtr en eigenlijk is dat net te klein voor de PL200. Ook al zijn ze een maatje kleiner dan de PL300, ze leven pas echt op in een ruime kamer.

DV79

Citaat van: Miesepies op november 16, 2009, 20:07:44
Ik heb nu mijn Rotel (mijn huidige surround versterker) als preamp in gebruik tot de nieuwe UMC-1 beschikbaar is. Echter heb ik het idee dat deze wat ruis op de uitgangen geeft. Dit is best wel duidelijk aanwezig, ik denk dat dit komt doordat de XPA-5 een hoge gain heeft van 32db. Dus ik hoop dat i.c.m. de UMC-1 ik hier geen last van heb...

Misschien heb ik het gemist maar ondervind je dit nog steeds?
De XPA-5 is een interessante versterken en aangezien ik ook met een Rotel receiver draai die ik dan eerst als pre zou willen gebruiken, en waarschijnlijk hebben veel meer merken er last van afgaande op je bericht.

Ik ben gewoon even nieuwsgierig hoe dit uiteindelijk in de praktijk werkt?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Nooff

Mailtje gehad betreft de UMC-1. Ze nemen in de komende "maanden" contact op over de verzending en beschikbaarheid. Ik mag toch wel kopen dat het alsnog gewoon volgende maand wordt. Er zijn mensen die een mail hebben gekregen dat ze pas in Maart bericht krijgen. Dan wordt het verschil tussen de XMC-1 release wel heel klein gemaakt (al is die release ook niet zeker). Maar eens afwachten wat Dann te melden heeft.

tiptop

Citaat van: Miesepies op januari  7, 2010, 23:48:09
Persoonlijk vind ik het geweldig! Een erg fijn geluid, heel gedetailleerd en zonder fel te worden... Voldoende laag zonder het midden of hoog weg te drukken. Ik heb het idee dat de Emotiva wel lekker snel is en goed met dynamische muziek omgaat. Dit was wel even wennen in het begin, want nummers waar ik eerst een beetje relaxed gevoel bij had, werden ineens veel sneller doordat je veel meer detail en wisselingen in de muziek hoort. Grappig hoe je aan dingen gewend raakt :)

Wat wel een klein dingetje is wat betreft de speakers, waar je zeker rekening mee moet houden is de maat van je kamer en plaatsing van de speakers. Ik heb een woonkamer van 3.60 x 5 mtr en eigenlijk is dat net te klein voor de PL200. Ook al zijn ze een maatje kleiner dan de PL300, ze leven pas echt op in een ruime kamer.
Dank je voor de omschrijving. Zelf heb ik nu Ushers die ik te koop heb staan omdat ik geld nodig heb. Achter heb ik MA GS10's. Als het straks weer beter gaat wil ik de GS20's terug kopen. (hangt ook nog van een aantal zaken af, prive). Mischien wil ik dan van de zomer kijken voor die XMC-1.
Ook speelt nog steeds de CA 650R door me hoofd, maar vermoed dat deze toch ee stuk minder is dan mijn huidige Jadis vv.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Citaat van: DV79 op januari  8, 2010, 09:30:44
Misschien heb ik het gemist maar ondervind je dit nog steeds?
De XPA-5 is een interessante versterken en aangezien ik ook met een Rotel receiver draai die ik dan eerst als pre zou willen gebruiken, en waarschijnlijk hebben veel meer merken er last van afgaande op je bericht.

Ik ben gewoon even nieuwsgierig hoe dit uiteindelijk in de praktijk werkt?

Die ruis - noise floor - komt van de Rotel af. Daar ik dezelfde hoeveelheid ruis hoor bij zowel de geintregeerde versterker als via de Emotiva, is het naar mijn mening echt een probleem van het prepro gedeelte van mijn Rotel. Ga gewoon met je oor bij de tweeter hangen, wanneer je geen cd oid aan heb staan. Dan hoor je je noise floor... Of de losse prepro van Rotel evenveel ruis afgeeft, zou ik niet weten...

DV79

Ok, bedankt. Dan ga ik dat eens checken vanavond. Kijken of ik dat ook bij mij hoor.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Miesepies

Citaat van: tiptop op januari  8, 2010, 12:16:53
Dank je voor de omschrijving. Zelf heb ik nu Ushers die ik te koop heb staan omdat ik geld nodig heb. Achter heb ik MA GS10's. Als het straks weer beter gaat wil ik de GS20's terug kopen. (hangt ook nog van een aantal zaken af, prive). Mischien wil ik dan van de zomer kijken voor die XMC-1.
Ook speelt nog steeds de CA 650R door me hoofd, maar vermoed dat deze toch ee stuk minder is dan mijn huidige Jadis vv.

Oeh... de Platinums van mij geven echt een heel ander geluid dan de GS serie hoor. Ik vind persoonlijk de GS20's veel te fel in het hoog, waar de PL's een veel beheerster geluid geven.

Of de combi Emotiva - GS serie goed gaat werken weet ik echt niet.

Miesepies

Citaat van: Nooff op januari  8, 2010, 12:13:25
Mailtje gehad betreft de UMC-1. Ze nemen in de komende "maanden" contact op over de verzending en beschikbaarheid. Ik mag toch wel kopen dat het alsnog gewoon volgende maand wordt. Er zijn mensen die een mail hebben gekregen dat ze pas in Maart bericht krijgen. Dan wordt het verschil tussen de XMC-1 release wel heel klein gemaakt (al is die release ook niet zeker). Maar eens afwachten wat Dann te melden heeft.

Hmm, vaag... ik heb helaas nog geen e-mail gehad, maar als het echt zo traag gaat, gaat het nog wel even duren tot ik mijn UMC mag bestellen :(

Nooff

Citaat van: Miesepies op januari  8, 2010, 13:02:32
Hmm, vaag... ik heb helaas nog geen e-mail gehad, maar als het echt zo traag gaat, gaat het nog wel even duren tot ik mijn UMC mag bestellen :(
Wanneer heb je je ingeschreven? Naar het schijnt heeft het te maken met bepaalde licenties die goedgekeurd moeten worden. De emails zijn namelijk verstuurd naar mensen die niet in de VS wonen.

tiptop

Citaat van: Miesepies op januari  8, 2010, 12:58:50
Oeh... de Platinums van mij geven echt een heel ander geluid dan de GS serie hoor. Ik vind persoonlijk de GS20's veel te fel in het hoog, waar de PL's een veel beheerster geluid geven.

Of de combi Emotiva - GS serie goed gaat werken weet ik echt niet.
Apart.
Ik vind de GS-serie juist weer wat vergevingsgezinder in het hoog.???

Citaat van: Miesepies op januari  8, 2010, 13:02:32

Zou je dan niet beter voor de XMC-1 gaan?

Nooff

Citaat van: tiptop op januari  8, 2010, 13:20:18

Zou je dan niet beter voor de XMC-1 gaan?

Met alle vertragingen van de UMC-1 moet je er niet van uit gaan dat de XMC-1 dit jaar nog zijn release gaat zien.