Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Citaat van: Ejorne op december 30, 2009, 16:39:52Ik heb ergens iets gelezen over overmatige ruis in combinatie met andere voor- of eindversterkers. Ik weet niet welke combinatie dat was, dus de voorversterker van Emotiva of juist de eindversterker.

Dat was ikkes. Mijn Rotel heeft een redelijk hoge noise floor. Dit was me eigenlijk niet eens echt opgevallen totdat ik wat serieuzer ben gaan luisteren. Achteraf bleek dat de ruis gelijk bleef, onafhankelijk van of ik de Emotiva of de in de Rotel ingebouwde versterker gebruikte.

Ik denk ook dat het mij nu meer opvalt door mijn nieuwe speakers.

Miesepies

Citaat van: mack op december 30, 2009, 17:54:01Die had ik ook gezien, er staat ook nog een andere op.

Dit is volgens mij wel een van de laatste tekeningen die gepost is. Er zijn wel wat suggesties langs gekomen waar volgens mij toch wel naar gekeken wordt. Dus ik denk niet dat dit de definitieve layout zal worden.

Nooff

Citaat van: mack op december 30, 2009, 17:54:01
Die had ik ook gezien, er staat ook nog een andere op.
De andere is de oude. Daar zaten onder andere 2 subwoofer outs op, die zijn geschrapt voor 1. Daarnaast is er een microfoon in bij gekomen.

RvD

Vandaag de betaling gedaan voor:

XPA-2
XPA-3
5x X series interconnects RCA

8)

Als voorversterker zal de Onkyo PR-SC886 gebruikt worden. In de toekomst zal ik waarschijnlijk de stereo voorversterker toe voegen de XPS-1 maar die moet nog uit komen.

Hier nog een leuke quote na wat mail verkeer met Emotiva over de XPR-7

For the record, the XPR-7 is a great Home Theater amplifier with lots of power in 1 form factor. However sonically, the XPAs will Sound better than the XPR-7 due to their topology. The Class H delivers prodigious amounts of power where needed due to the Low and High Voltage rails as they are called upon where needed.  The XPAs topology is cleaner, and will deliver better performance Especially for music.

Daarom ben ik maar voor de XPA serie gegaan ben benieuwt hoe het gaat klinken.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

tiptop

Citaat van: Nooff op december 30, 2009, 17:34:18
De definitieve uitwerking is al bekend..

Ziet er goed uit. Als hij nou ook nog erg goed klinkt, een toppertje. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Citaat van: RvD op december 30, 2009, 18:43:47

XPA-2
XPA-3

8)

Wow! Dat zal er imposant uitzien. En waarschijnlijk ook nog imposanter klinken. Wat ben je kwijt aan verzendkosten als ik zo vrij mag zijn?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mack

XPA-2
XPA-3

8)

Als voorversterker zal de Onkyo PR-SC886 gebruikt worden. In de toekomst zal ik waarschijnlijk de stereo voorversterker toe voegen de XPS-1 maar die moet nog uit komen.

Hier nog een leuke quote na wat mail verkeer met Emotiva over de XPR-7

For the record, the XPR-7 is a great Home Theater amplifier with lots of power in 1 form factor. However sonically, the XPAs will Sound better than the XPR-7 due to their topology. The Class H delivers prodigious amounts of power where needed due to the Low and High Voltage rails as they are called upon where needed.  The XPAs topology is cleaner, and will deliver better performance Especially for music.

Daarom ben ik maar voor de XPA serie gegaan ben benieuwt hoe het gaat klinken.

Je bent lekker bezig
Ben ook benieuwt hoe dat gaat klinken.
Aangezien ik deze pre ook nog in gedachten heb.

En gezien de quote van emotiva blij met mijn keuze van de xpa-5

RvD

Citaat van: clockwork op december 30, 2009, 19:18:41
Wow! Dat zal er imposant uitzien. En waarschijnlijk ook nog imposanter klinken. Wat ben je kwijt aan verzendkosten als ik zo vrij mag zijn?

310 dollar want worden 2 paketten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

clockwork

Citaat van: RvD op december 30, 2009, 19:21:29
310 dollar want worden 2 paketten.

Dus het bundelen van een bestelling heeft niet zoveel zin. Da's in dat opzicht jammer.
Voordeel zou wel zijn dat ik niet hoef te wachten op de UMC1 en de XPA-5 nu al zou kunnen te bestellen. :unsure:
(als ik de WAF ten minste zover krijg).

Het lijkt wel een hype te worden.

Zijn de gebruikers op he forum nog steeds zo tevreden met de versterkers?

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Citaat van: clockwork op december 30, 2009, 19:28:03
Dus het bundelen van een bestelling heeft niet zoveel zin. Da's in dat opzicht jammer.
Voordeel zou wel zijn dat ik niet hoef te wachten op de UMC1 en de XPA-5 nu al zou kunnen te bestellen. :unsure:
(als ik de WAF ten minste zover krijg).

Het lijkt wel een hype te worden.

Zijn de gebruikers op he forum nog steeds zo tevreden met de versterkers?

Nee, maar dat is ook wel logisch. De apparaten wegen zo'n 40kg in de doos, daar gelden andere vervoersregels voor (healthcare).
De XPA-5 kan je momenteel niet meer bestellen voor de Holiday Sale prijs, die is weer terug op zijn oude prijsniveau. Maar dat is nog niet veel als je ziet wat je er voor terug krijgt  :o

Nooff

XPA-2
XPA-3

Gefeliciteerd Rudy!  ;) Mooie combi, vooral die XPA-2 is een beest!  :crazy:

clockwork

Citaat van: Nooff op december 30, 2009, 19:41:13

De XPA-5 kan je momenteel niet meer bestellen voor de Holiday Sale prijs, die is weer terug op zijn oude prijsniveau. Maar dat is nog niet veel als je ziet wat je er voor terug krijgt  :o

Vind ik ook. Geweldige prijs kwaliteit verhouding als ik alle commentaren mag geloven.

Miesepies

Citaat van: clockwork op december 30, 2009, 19:28:03Zijn de gebruikers op he forum nog steeds zo tevreden met de versterkers?

JA!   :D

papaleo

Citaat van: Nooff op december 30, 2009, 17:34:18
De definitieve uitwerking is al bekend..

Zéér interessante achterkant van de XMC,vind met name de HDMI 8 in/2 uitgangen top!
Zeker nog geen defenitieve release aangekondigd?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

T denk ik niet want zelfs de UMC-1 is nog niet definitief( of nu mss net).
Ik las op emotivalounge dat ze net nog van videochip zijn veranderd ofzoiets!

clockwork

Als ik alle commentaren lees, kan het inderdaad nog wel even duren voordat de XMC uitkomt. Ik denk niet dat ik daar op ga wachten.

@miesepies: vooral je uitroepteken deed me goed. En hoe bevalt de cd speler? Kloppen de positieve reviews?  Hoewel ik zelf nog twijfel of ik of wel een cd speler nodig ga hebben. Ik denk wel dat de combinatie er erg strak uit ziet.   

mack

Vandaag bericht van Cathy Laufman van emotiva.

Mijn XPA-5 komt pas in Feb 2010. :thumbs-up:
Lekker wachten op mijn nieuwe speeltje.  :music:

daxie

Citaat van: mack op december 31, 2009, 11:26:38
Vandaag bericht van Cathy Laufman van emotiva.

Mijn XPA-5 komt pas in Feb 2010. :thumbs-up:
Lekker wachten op mijn nieuwe speeltje.  :music:

Mijne volgende week!

Nooff

Citaat van: road rebel op december 31, 2009, 08:35:47
T denk ik niet want zelfs de UMC-1 is nog niet definitief( of nu mss net).
Ik las op emotivalounge dat ze net nog van videochip zijn veranderd ofzoiets!
Niet net, dat is juist waarom hij wederom vertraagd was. Hij komt nu echt begin Januari bij de eerste mensen die gepreordered hebben, de rest volgt in Februari. Er zijn een aantal issues geweest met de grafische chip. Emotiva heeft er voor gekozen om de chip te fine-tunen en HDMI handshake issues uit de weg te helpen. Naar het schijnt zal de UMC-1 een speler zijn die 0,0 handshaking issues veroorzaakt (vanuit de speler zelf) en tevens de allersnelste verbinding/goedkeuring tot stand brengen. De UMC-1 beschikt over de meest geavanceerde en meest ingewikkelde chipstructuur voor alle processing.

road rebel

Mijn Engels is niet zo goed, dank je om het te verduidelijken! :worship:

daxie

Even een wat minder bericht...

Ondanks dat mijn XPA-5 reeds sinds 12 december betaald is, EN ik reeds bevestiging gekregen had dat mijn XPA-5 klaar stond om verzonden te worden, moet ik wachten tot de nieuwe stock arriveert. Ik kon de levering pas ontvangen na de 1e januari, maar blijkbaar hebben ze mijn unit al naar een andere klant verzonden, ondanks de bevestiging dat mijn unit klaar stond, en dat het uitstellen van de levering met 1 weekje geen probleem was.

Ik moet nu opnieuw 4 weken wachten op iets dat ik dan al 8 weken geleden betaald zal hebben, EN dat al klaar stond.

Ze hebben dus hun afspraak niet nagekomen, wat ik dus jammer vind.

clockwork

Da's inderdaad balen.  :hmmm:

En een minpuntje voor de zoveel geprezen klantvriendelijkheid.

Ach, nog maar 30 nachtjes slapen...........  ;)

danielo

Citaat van: daxie op januari  4, 2010, 20:22:56
Even een wat minder bericht...

Ondanks dat mijn XPA-5 reeds sinds 12 december betaald is, EN ik reeds bevestiging gekregen had dat mijn XPA-5 klaar stond om verzonden te worden, moet ik wachten tot de nieuwe stock arriveert. Ik kon de levering pas ontvangen na de 1e januari, maar blijkbaar hebben ze mijn unit al naar een andere klant verzonden, ondanks de bevestiging dat mijn unit klaar stond, en dat het uitstellen van de levering met 1 weekje geen probleem was.

Ik moet nu opnieuw 4 weken wachten op iets dat ik dan al 8 weken geleden betaald zal hebben, EN dat al klaar stond.

Ze hebben dus hun afspraak niet nagekomen, wat ik dus jammer vind.

Erg jammer voor je, Kan melden dat dit niet normaal is gezien onder de wetten daar ze verplicht zijn te leveren binnen 3 weken nadat ze je creditcard afgeschreven hebben. Meestal zijn ze daarom erg voorzichtig met afschrijven van je rekening tot
ze zeker zijn van levering.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mikeske

let's sue them  >:D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Ik ben al tevreden met een korting :)