Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: Nooff op december 23, 2009, 19:52:46
Onzin! Je praat hierbij over een dealer, iemand die je garantie kan geven. Als JIJ beslist dat je iets uit het buitenland haalt en daarvoor importheffing en verzending moet betalen, dan is dat JOUW keuze. Dat het al goedkoop is dat klopt, maar we hebben het hier over een particulier, die kan je helemaal NIETS garanderen. Stel jij koopt een AMP in Nederland en betaalt daarvoor 1000 euro. De verzending is vanwege het gewicht 50 euro. Jij bedenkt je na twee weken, hebt het product nooit gebruik en besluit het te verkopen. Dan vraag jij die 50 euro zeker ook terug? Dat vind ik persoonlijk dus flauwekul en ik zou daar NOOIT voor betalen.

Dat voorbeeld die je geeft raakt kant nog wal. Op het moment dat jij iets in de winkel koopt, het gebruikt en het daarna weer verkoopt dan heeft er een afschrijving plaats gevonden (zo'n 30%). Dat je dan maar 150 mag vragen is natuurlijk wel een heel slecht voorbeeld. In dit geval is het product nieuw in doos, maar particulier zijn er over het algemeen heel andere risico's van toepassing.
Citaat van: Thesqualer op december 23, 2009, 19:49:46
Nee geen MP mentaliteit maar om gelijk nou de betaalde prijs te gaan vragen voor een 2de hans apparaat vind ik van de gekke.
Ik wou 250e geven maar de man wou niet zakken dus wacht ik wel tot volgend jaar en koop dan maar gelijk een XPA2 tesamen met een XMC1
Ik ga geen onnodige discussies aan mp want daar hou ik niet van.
Ik houdt sowieso niet van mp maar voor lp´s moet je soms wel.

Hmm, OK. Hij vraagt dus de totale som van het het gekost heeft, rechtstreeks door. Dat wist ik niet. Ik dacht een % van het totaalbedrag.

Nou ja, als hij 'm niet gebruikt heeft, wil hij gewoon zijn geld eruit hebben, denk ik. Hij kan het altijd proberen.
Maar wil ie 'm snel weer kwijt zal hij toch moeten zakken denk ik.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Thesqualer

ja hij rekend een totaalbedrag aan mij door.
Ik heb gezegd dat ik dit niet netjes vond voor een 2de hands apparaat en hij moest denken aan ongeveer 250e.
Maar de beste man wou niet zakken en bleef bij 300e. Toen heb ik gezegd dat het overging.

Voor 300e kan ik hem net zo goed vanuit Amerika rechtstreeks laten komen is net zo duur.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

tiptop

Citaat van: Thesqualer op december 24, 2009, 16:24:05
ja hij rekend een totaalbedrag aan mij door.
Ik heb gezegd dat ik dit niet netjes vond voor een 2de hands apparaat en hij moest denken aan ongeveer 250e.
Maar de beste man wou niet zakken en bleef bij 300e. Toen heb ik gezegd dat het overging.

Voor 300e kan ik hem net zo goed vanuit Amerika rechtstreeks laten komen is net zo duur.
Moet je alleen wat langer wachten.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Thesqualer

Citaat van: tiptop op december 24, 2009, 17:09:57
Moet je alleen wat langer wachten.

Ja ga ik  nu toch wel doen spaar door voor een XPA2 en XMC1
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:

tiptop

Citaat van: Thesqualer op december 24, 2009, 17:14:02

Dat is een pre/power combi?

Mario D

Citaat van: Thesqualer op december 24, 2009, 17:14:02

Groot gelijk de XPA-2 is toch wel een ander beestje hoor. :D

Thesqualer

Citaat van: tiptop op december 24, 2009, 17:16:38
Dat is een pre/power combi?

Ja klopt begin volgend jaar komt er ook een lcd/plasma dus kan ik hem wel gebruikt met de PS3

Lounge:

tiptop

Citaat van: Thesqualer op december 24, 2009, 17:19:20
Ja klopt begin volgend jaar komt er ook een lcd/plasma dus kan ik hem wel gebruikt met de PS3
Een hele nieuwe ervaring wordt dat. 8)

Thesqualer

Citaat van: tiptop op december 24, 2009, 17:27:04
Een hele nieuwe ervaring wordt dat. 8)

Ben er ook zeer benieuwd  ::) naar is nog eventjes wachten.
Maar geduld wordt beloont

Lounge:

Nooff

Citaat van: kalimero op december 24, 2009, 17:17:55
Groot gelijk de XPA-2 is toch wel een ander beestje hoor. :D
Inderdaad, de gehele X-serie heeft gewoon veel meer headroom

s/pdif

Ik heb hier nu een paar dagen een UPA-2 staan :).

Het contact met emotiva verliep erg goed, woensdag besteld en betaald, donderdag verzonden, dinsdag binnen.

Twee upa2's hebben me 680 dollar inclusief verzendkosten gekost.(eentje is een kerst kadeau voor mijn neef).

Ik gebruik de versterker in combinatie met een Audio-gd Compass hoofdtelefoonversterker/dac/voorversterker.

Over het geluid kan ik niet zoveel zeggen aangezien mijn speakers(onkyo jaren tachtig drieweg) de bottleneck van mijn syteem vormen.

Verder kan ik wel vertellen dat de bouwkwaliteit geweldig is voor een versterker van deze prijs.

Ik heb met een schuin oog ook nog even naar de XPA-2 gekeken, maar dat werd me toch te duur. ik investeer dat geld liever in een paar nieuwe speakers. Ik ben wel benieuwd of ik het verschil tussen de UPA-2 en XPA-2 kan horen.

Binnenkort post ik nog wat foto's.

Roger Black

Gefeliciteerd!!! En welkom op het forum.

Enne, ben benieuwd naar de foto's!

Mario D

Mag je eigenlijk de stekker uit het stopcontact halen als het toestel in Stand by staat.??
De Aan/uit knop zit namelijk langs de achterkant.

Nooff

Citaat van: kalimero op december 26, 2009, 10:42:53
Mag je eigenlijk de stekker uit het stopcontact halen als het toestel in Stand by staat.??
De Aan/uit knop zit namelijk langs de achterkant.
Dat lijkt me wel. Er is immers geen echte activiteit meer. Staat er niets over in de manual?

mack

Ik ben ook overstag.

De XPA-5 is besteld nu op zoek naar een mooie pre.
Mogelijk een XMC-1 (ligt eraan hoe lang dit gaat duren) Of een onkyo pr-sc 866 of de nieuwe pr-sc 5507.
Wat mij een mooie combinatie lijkt. (in duitsland de al pr-sc 866 gespot voor 900 euro)

Maar eerst wachten tot de amp binnen is.

pietnoeck

zouden die poweramplifiers ook werken met een oude pre zoals de Arcam Delta 110 ?

mack

Citaat van: pietnoeck op december 30, 2009, 15:27:15
zouden die poweramplifiers ook werken met een oude pre zoals de Arcam Delta 110 ?

IK zou niet weten waarom niet.

Ejorne

Citaat van: pietnoeck op december 30, 2009, 15:27:15

Citaat van: mack op december 30, 2009, 16:20:28
IK zou niet weten waarom niet.

Ik heb ergens iets gelezen over overmatige ruis in combinatie met andere voor- of eindversterkers.
Ik weet niet welke combinatie dat was, dus de voorversterker van Emotiva of juist de eindversterker.
Maar volgens mij had het wat met de uitgangsspanning te maken, die was hoger of juist lager dan veel andere merken.

Wellicht wel zinvol om dat even nader te onderzoeken. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis en heb ik de bel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. (wist treouwens ook niet dat er tegenwoordig nog klepels gebruikt worden om bellen te laten luiden...  :P

clockwork

Citaat van: mack op december 30, 2009, 15:17:16
Ik ben ook overstag.

De XPA-5 is besteld nu op zoek naar een mooie pre.
Mogelijk een XCM-1 (ligt eraan hoe lang dit gaat duren) Of een onkyo pr-sc 866 of de nieuwe pr-sc 5507.
Wat mij een mooie combinatie lijkt. (in duitsland de al pr-sc 866 gespot voor 900 euro)

Maar eerst wachten tot de amp binnen is.

Als ik de site mag geloven ben je pas in februari aan de beurt.  :sadlike:
Zit ook te dubben. Waarom zou je willen gaan voor de XCM ipv de UMC-1 ? Die laatste overweeg ik nu serieus (icm met de XPA-5).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mack

Citaat van: clockwork op december 30, 2009, 16:42:51
Als ik de site mag geloven ben je pas in februari aan de beurt.  :sadlike:
Zit ook te dubben. Waarom zou je willen gaan voor de XCM ipv de UMC-1 ? Die laatste overweeg ik nu serieus (icm met de XPA-5).

Het geld is al overgemaakt maar nog niks gehoort wanneer er verstuurd wordt, Maar als dat Februari wordt vindt ik het ook oke'.
Maar wel nog 100$ in the pocket.  :clapping:

Wat betreft de keuze
UMC/XMC de XMC zou over meerdere hdmi uitgangen beschikken.
Zodat ik deze ook als switch kan gebruiken plasma/beamer.
En nog enkele kleine dingen, maar volgens mij is nog niks echt duidelijk wat nu de uit eindelijke layout zal zijn.

Nooff

Let wel, de UMC-1 is heel lang uitgesteld geweest. Ik verwacht de XMC niet eerder dan 3e kwartaal 2010. 

mack

Citaat van: Nooff op december 30, 2009, 17:09:42
Let wel, de UMC-1 is heel lang uitgesteld geweest. Ik verwacht de XMC niet eerder dan 3e kwartaal 2010.  

Ik had ook zo iets vewacht.

Maar als nu precies duidelijk wordt hoe de XMC eruit gaat zien wil ik meschien wel wachten.
Anders wordt het toch onkyo(interga) hiermee goeie ervaringen.
Heb nog een integra amp en cd speler op zolder spelen.

Nooff

Citaat van: mack op december 30, 2009, 17:26:38
Ik had ook zo iets vewacht.

Maar als nu precies duidelijk wordt hoe de XMC eruit gaat zien wil meschien wel wachten.
Anders wordt het toch onkyo(interga) hier mee goeie ervaringen.
Heb nog een integra amp en cd speler op zolder spelen.
De definitieve uitwerking is al bekend..

phmeijer

Ziet er interessant uit!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

mack

Citaat van: Nooff op december 30, 2009, 17:34:18
De definitieve uitwerking is al bekend..

Die had ik ook gezien, er staat ook nog een andere op.