Humble Statement

Gestart door borkaenjo@work, oktober 18, 2009, 16:51:59

Vorige topic - Volgende topic

WMC

Citaat van: Erik van Voorst op november 26, 2010, 09:26:01
Volgens mij heeft niemand dit gedaan...maar is het een tunnel-effect van je "boosheid" waarom kun je dit niet oppakken als een zoveelste tip dat is alles...relax en geef iedereen een kans om zijn mening te geven..... ;D

Jouw advies van ..."zoek zelf wat je lekker vind klinken"  is ook een mening.....maar jaagt hem op hogere kosten en is in de praktijk erg vervelend........telkens weer nieuwe bekabeling in zijn speakers aan zijn units solderen....en weer luisteren/inspelen...en weer opnieuw beginnen ...etc etc etc... ;)

Ik geef zeker iedereen een kans zijn mening te geven, het ging mij meer om het punt dat vanaf het moment dat zilveren kabel aangehaald wordt dit als de juiste oplossing gezien wordt door de topic starter. Of dit komt door de "autoriteit" die je geniet op dit forum door je bewonderingswaardige projecten en levendige beschrijvingen weet ik niet, maar mijn doel was juist de discussie weer open te breken.

Even wat input aan de kabel discussie zelf dan maar: zilver heb ik geprobeerd in mijn systeem, echter drie aderige electriciteits kabel van de locale bouwmarkt bleek in mijn systeem zeker zo goed te presteren. Ook beter dan bijvoorbeeld Van den Hul CS122.

Overigens ben ik toch wel nieuwsgierig wat je met "boosheid" bedoelt.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

scrutinizer

Citaat van: FFF op november 26, 2010, 11:48:00
Ik was blij dat Fokke mijn post ook nog een beetje technisch kon onderbouwen.  8)

Wat ik wil zeggen: Geluid is geen exacte wetenschap, heel veel dingen kan je technisch weten, je kan ze meten, maar hoe het in het individuele oor ligt moet je ondervinden.

Ik blijf ook bij mijn stelling, laat je niet gek maken maar kijk hoeveel geld je nog in audio wil stoppen. Het grootste rendement ga je mijn inziens behalen op de aankoop van de juiste versterker en niet op een interne bekabeling die 4x zoveel kost als het alternatief.

Als je daar verder niet van op de hoogte was, kan ik me er iets bij voorstellen.

Verder ben ik het tot op een bepaald punt met je stelling eens. Ik bedoel; zou een bipo of mkt dan ook niet meer dan genoeg zijn? En zou een wikkeltechniek, resonantie structuur en dielectricum van een condensator er, voor de menselijke perceptie, ook niets toe doen.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

FFF

Laten we weer ontopic gaan.

Ik denk dat de meeste personen hetzelfde bedoelen alleen elkaars uitspraken willen nuanceren...
De eenzijdige communicatie op het scherm is natuurlijk beperkt.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: WMC op november 26, 2010, 12:35:29
Ik geef zeker iedereen een kans zijn mening te geven, het ging mij meer om het punt dat vanaf het moment dat zilveren kabel aangehaald wordt dit als de juiste oplossing gezien wordt door de topic starter. Of dit komt door de "autoriteit" die je geniet op dit forum door je bewonderingswaardige projecten en levendige beschrijvingen weet ik niet, maar mijn doel was juist de discussie weer open te breken.

Even wat input aan de kabel discussie zelf dan maar: zilver heb ik geprobeerd in mijn systeem, echter drie aderige electriciteits kabel van de locale bouwmarkt bleek in mijn systeem zeker zo goed te presteren. Ook beter dan bijvoorbeeld Van den Hul CS122.

Overigens ben ik toch wel nieuwsgierig wat je met "boosheid" bedoelt.

Okay duidelijke post...ik dacht dat je andere meningen te opdringerig vond vandaar... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Bij Skin effect wordt uitgegaan van 1 frequentie, en is de dikte van de skin bij 20Hz van koper +/- 10cm, en zo dik zijn zelfs mijn kabels niet. ;D

Ga je uit van meerdere frequenties tegelijkertijd, een audio signaal, dan zit er meer energie in de stroompjes van de lagere frequenties, dus een sterker magnetisch veld, waardoor deze de stroompjes van de hogere frequenties naar de buitenkant duwen.
Dat is iets anders dan het Skin effect.

Voor de TS, schitterend project, mooi eindresultaat van de kasten, wanneer je uit deze wir war van goed bedoelde info je keuze hebt gemaakt hou dan ook rekening met de kabel route in de speaker, probeer in ieder geval de draden naar de bas speakers zo apart mogelijk te leggen.

Succes Teun
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

fgroen

Citaat van: mr TC op november 26, 2010, 14:02:11
Bij Skin effect wordt uitgegaan van 1 frequentie, en is de dikte van de skin bij 20Hz van koper +/- 10cm, en zo dik zijn zelfs mijn kabels niet. ;D

Ga je uit van meerdere frequenties tegelijkertijd, een audio signaal, dan zit er meer energie in de stroompjes van de lagere frequenties, dus een sterker magnetisch veld, waardoor deze de stroompjes van de hogere frequenties naar de buitenkant duwen.
Dat is iets anders dan het Skin effect.

Nee dus. Voor een kabel geldt het superpositie beginsel, want een kabel is een lineair systeem.

Kom Wiki weer (toch een makkelijke bron): http://nl.wikipedia.org/wiki/Superpositiebeginsel

Het wil in het geval van een kabel zeggen, dat het resultaat van een audio signaal de som is van alle afzonderlijke frequenties. Dat we zo mogen denken (in frequenties) hebben we te danken aan de Laplace transformatie in combinatie met het superpositie beginsel. Zonder deze mathematiek zouden we niet eens filters kunnen ontwerpen.

Een veel gemaakte denkfout is het mengen van begrippen uit het tijd-domein (het "direkt zichtbare") met begrippen uit het Laplace of frequentiedomein (meer abstract). Dat levert onder andere een groot deel van de spraakverwarring op.

Mvrgr, Fokke.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Godtoh

Volgens mij was er ook ene heer Fourier bij betrokken ;)
Maar wat een reacties, laat de man lekker knutselen en hobbyen, vecht het uit via pb oid en niet hier.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

mr TC

Superpositiebeginsel  > lineair systeem > vectorveld  > 2  componenten nl  een elektrisch veld en een magnetisch veld ... dit is idd 1 systeem, maar ook nog steeds 1 frequentie.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

borkaenjo@work

Ik ga vandaag mijn interne bekabeling halen.
Zilver kabel van JvG, a € 18,50 / m1.
Is dat een beetje een nette prijs?
Als het vrouwtje dan niet te lastig is vandaag,
heb ik vandaag weer alles aangesloten en
opgebouwd.

Volgens mij zijn John van Gent zijn kabels altijd High End vriendelijk geprijsd.
Ik heb geen luisterervaring of andere ervaringen uit mijn omgeving opgevangen.
Ook gezien het feit dat hij diverse configuraties gebruikt (daarbinnen ook nog eens zilver en verzilverd) kan ik er niet veel over zeggen buiten het feit dat ik met verzilverd zelf niet zulke hele goede ervaringen heb..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

borkaenjo@work

Vandaag van 1 speaker alle bekabeling verandert naar zilver.
Ook in het filter, naar de stekker toe.
1 setje is dus compleet klaar.
Wat een werk is dat stiekum, zeg...

Ik heb precies genoeg zilver, zodat ik van de versterker
naar de units nu zilver heb.

Morgen maar weer verder met de andere.

Davey

Ik zit nog is naar je foto's te kijken en het zijn toch echt ware kunstwerkjes geworden  :worship:

borkaenjo@work

Dank je.
Vanaf 20-12-10 t/m 10-1-2011 heb ik vakantie.
In die tijd kunnen geinteresserden komen kijken en luisteren.
Ik zal daar tzt een apart topic voor openen in de meet and greet.

Davey

Daar ga je waarschijnlijk wel een aantal reacties op krijgen  :D

FFF

Citaat van: borkaenjo@work op november 28, 2010, 12:45:35
Dank je.

Ik heb zeker interesse  ;D
Dit ontwerp stond namelijk een tijd hoog op mijn " to build" lijstje.

EJ

Dank je.

Absoluut meesterwerk!

Ook ik heb interesse. :) Wacht met spanning op je nieuwe topic.

FFF

Wellicht een idee om mensen hardware mee te laten nemen, dan kan je in je eigen situatie beoordelen wat jij het mooiste vind.

Mocht het er van komen kan ik mijn Lyngdorf set wel meenemen (TDAI 2200 met roomperfect en CD1)

scanspeakman

Dank je.

Ik hou mij ook zeker aanbevolen om te komen kijken en luisteren!

Scanspeakman

Martijn M

Het lijkt mij ook leuk. Waar is 't ongeveer?
Dutch & Dutch

borkaenjo@work

Citaat van: FFF op november 28, 2010, 14:52:10
Wellicht een idee om mensen hardware mee te laten nemen, dan kan je in je eigen situatie beoordelen wat jij het mooiste vind.

Mocht het er van komen kan ik mijn Lyngdorf set wel meenemen (TDAI 2200 met roomperfect en CD1)

Dat was ook mijn idee.
Lijkt me leuk eens wat andere configuraties te beluisteren.
Omgeving Den Bosch ('s-Hertogenbosch).

neverywhere

Mooi geworden! Gefeliciteerd! :pompom:
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Leuk, ik lees nu pas het/je verhaaltje op de site van Tony Gee....en die Andromeda van 8 jaar geleden inspireerde mij weer om een speaker te bouwen..... :D/

german

Kef LS60.
ROON Rock.

EJ