ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op november  9, 2011, 19:07:21
Mooi verhaal en een heel mooi compliment voor je set, Arjan.

Daar heb je helemaal gelijk in, Alex.

Het is altijd maar afwachten wat iemand er van vindt, zeker als die een erg
technische luisteraar is. En ook wat er uit de metingen kwam van de kamer
viel nog redelijk mee, gezien de set in een totaal onaangepaste woonkamer staat.

De grote piek waar Keyser het over had, heb ik letterlijk maar met 1 nummer last van.
En dat nummer van Moby draai ik zelden tot nooit. Reden tot directe aanpassingen heb
ik ook niet.

Maar, die zullen er in de toekomst vast wel komen.

KlipschHT

Leuk om het verhaal van keyser te lezen! Iets te warm klinken kan ook een smaakkwestie zijn, op zich niets mis mee lijkt me.
Ook een leuke set zo voor het tv gebeuren!
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Martijn M

Citaat van: JeroenGRT op november 12, 2011, 16:25:24
Leuk om het verhaal van keyser te lezen! Iets te warm klinken kan ook een smaakkwestie zijn, op zich niets mis mee lijkt me.
Ook een leuke set zo voor het tv gebeuren!

Bedankt, Jeroen. Arjans set klinkt wat aan de warme kant, maar ik zou het niet te warm willen noemen. Naar mijn mening klinkt het aangenaam warm. Frank2 noemt het wel te warm, maar dat komt misschien ook doordat zijn eigen set in verhouding niet zo warm klinkt. Het zal inderdaad in belangrijke mate te maken hebben met smaak en gewenning.
Dutch & Dutch

KlipschHT

Mijn voorkeur gaat ook uit naar 'aangenaam warm'. Liever een set waar je van alles op kunt afspelen dan een set die enorm analytisch klinkt.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Former member 78

Heb net een streamertje besteld voor de kleine set.
Die zal volgende week wel binnen zijn.

Het is een Boxee Box, goed genoeg om wat filmpjes en muziek te streamen.

Ben benieuwd :)

frank2

Wist je niet dat je Oppo ook kan streamen? (weliswaar beperkt)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op november 26, 2011, 07:51:21
Wist je niet dat je Oppo ook kan streamen? (weliswaar beperkt)

Ja, dat wist ik.
Maar die vind ik te beperkt.

Former member 78

Gisteren heb ik de Boxee Box binnen gekregen.
Overal lees je dat het ''o zo makkelijk'' is om de boel aan de praat te krijgen.

Deze digibeet heeft er ruim 2uur over gedaan  :nopompom:
Maar het werkt nu, al moet ik er nog wel wat aandacht aan schenken.

Films worden mooi weer gegeven, zal straks eens gaan testen met muziek.

Former member 78

Zit de hele dag al te ''spelen'' met met die Boxee.
Had nog een oude externe HDD, daar staat de album top 1000 op.

De Boxee zet alles wel mooi neer, album met hoesjes ed.
Het geluid is leuk, maar meer ook niet. (320kbps)

Maar, ik vind het wel erg makkelijk. Je skipt van het ene album naar het andere, dus er
komt erg veel muziek voorbij. Wil eigenlijk ook wel zo iets voor de grote set. Maar dan een
die alleen muziek streamt.

bones

Ik ben wel benieuwd wat de keuze voor de grote set wordt... Ik stream al een paar jjar met een sonos, als dac gebruik ik de AA. Haalt het niet bij CD. Bron is overigens Flac van een nas gestreamd.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Former member 78

Citaat van: bones op november 30, 2011, 21:15:49
Ik ben wel benieuwd wat de keuze voor de grote set wordt... Ik stream al een paar jjar met een sonos, als dac gebruik ik de AA. Haalt het niet bij CD. Bron is overigens Flac van een nas gestreamd.

Dus een Sonos is behelpen?

KlipschHT

Sonos werkt wel heel erg gemakkelijk, klinkt opzich best lekker...maar haalt nog niet het niveau van een goede cd speler. Ik heb de ZP90 aangesloten op een Metrum Octave Dac.

bones

Citaat van: JeroenGRT op december  2, 2011, 07:01:49
Sonos werkt wel heel erg gemakkelijk, klinkt opzich best lekker...maar haalt nog niet het niveau van een goede cd speler. Ik heb de ZP90 aangesloten op een Metrum Octave Dac.

Klopt helemaal. In het Duitse blad Audio en op hun forum geeft de redacteur aan dat een ZP90 op het niveau van een cd speler van ongeveer € 2.000,00 speelt. Dat is met een externe dac aanzienlijk te verbeteren, maar op mijn AA klinkt cd gewoon beter dan met de ZP 90.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Maro

Dus de ZP90 speelt op het niveau van een €2000,- kostende CD speler. Dan ga je er een DAC van een paar honderd euro aanhangen (Metrum Octave Dac) en dan klinkt ie opeens een stuk beter... :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

KlipschHT

Lijkt me sterk dat de ZP90 op het niveau van een 2000 euro kostende cd speler zit, sluit hem maar eens analoog aan...dat is echt niet bijzonder. Als ik hem vergelijk met mijn Audiolab 8000CDE cd speler van 300 euro dan legt de Sonos het op dat punt af.

Maar digitaal aangesloten op een externe dac worden de verschillen kleiner, je zou het niet zeggen maar er zit toch nog een behoorlijk verschil tussen de ZP90 en AT3500 cd speler beide digitaal aangesloten op de Metrum Octave Dac. Moet ik er wel bij vermelden dat de een via coax en de ander via optisch is aangesloten. Via de Sonos klinkt het dan toch wat 'platter' , het 'leeft' wat minder...de AT3500 heeft dan veel meer dynamiek.

Former member 78

Denk dat ik voor een echte streamer sowieso nog even wacht.

Ik vermaak mij nog prima met de Oppo, al is het streamen wel heel makkelijk
en snel.

Gisteren toen mijn vriendin boodschappen aan het doen was, heb ik de Be10's ruim
1,5 meter van de muur gezet. Dat was toch wel heel erg mooi  :wub: Maar de reactie van mijn
vriendin was helaas heel duidelijk  :nopompom:

Martijn M

Dat pak je verkeerd aan. Je moet ze elke week vijf centimeter naar voren zetten  :dry:.
Dutch & Dutch

Former member 78

Citaat van: keyser op december  2, 2011, 21:37:06
Dat pak je verkeerd aan. Je moet ze elke week vijf centimeter naar voren zetten  :dry:.

Als ik straks thuis ben, begin ik direct ;D

Former member 78

Heb ze netjes een cm of 10 verder de kamer in gezet ;D (scheelt weer een week)

Zit al wel te denken om de deur, rechts van de speaker, om die te vervangen
inclusief kozijn. Zodat die ipv links naar rechts open gaat. Deur stop er bij en de
speakers kunnen veilig verder de kamer in. Volgens mij vind mijn vriendin dat niet
zo'n probleem, zal het morgen eens in de groep gooien.

Maar na de afgelopen tijd (te) veel naar de kleine set te hebben geluisterd, is het wel heel
erg genieten om naar de ''echte'' set te luisteren. En zo blijft het upgrade virus mooi tot een
minimum beperkt, en hou ik geld over...Voor een deur met een kozijn bijvoorbeeld :)

drees62

Vanavond bij Arjan op bezoek geweest, de uitnodiging stond al zo'n 3/4 jaar  :blush:

Eerst ff de hond uitgelaten (naamgenoot van de grijze roodstaart aldaar  ;D) en nu maar snel een verslagje:

Blikvanger (s) zijn bij binnenkomst toch wel de machtige Usher BE10's met DMD tweeter. Met name deze laatste jongens hadden mijn bijzondere interesse omdat ik in een rechtstreeks vergelijk met de BE-tweeter in de BE 718 monitor-speaker de voorkeur geef aan de BE-tweeter.

Was daarom erg benieuwd of ik bij Arjan ook zou ondervinden wat ik toen van de DMD vond, te fel en analytisch bij bepaalde software. Nou, om gelijk maar het antwoord te geven: nee dus. In de BE10 geeft deze tweeter een heel mooi en rustig plaatje in het hoog weer, terwijl we echt wel af en toe op een aardig volume hebben gedraaid. Denk dat de prachtige NAT-versterker (buis) hier ook een aardige duit in het zakje doet, het was een aangenaam geluid waar je uren naar kunt luisteren. Met name dat laatste vind ik belangrijk in een set.
Heel mooi en verrassend vond ik ook het laag in de kamer bij Arjan. Veel druk en nooit storend, heel indrukwekkend.

Arjan (en vriendin), bedankt voor de uitnodiging en de gezellige avond!
Hoop je snel een keer hier te mogen ontvangen.

Former member 78

Kom zeker snel een keer bij jou luisteren, én kijken!
Was erg gezellig vanavond, bedankt :D

Former member 78

:-X

S@m

Former member 78

Nope, hij is niet defect.
Maar er staat wat anders te spelen hier ;D

S@m

Citaat van: ArjanR1 op januari 11, 2012, 08:50:43
Nope, hij is niet defect.
Maar er staat wat anders te spelen hier ;D

Van de buis af?