ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Dan had hij toch eerder ook al last gehad van de brom als het aan de digitenne ligt..?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

hij heeft een nieuwe versterker, hooguit 2 mnd oud, en net een nieuwe opstelling.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

De brom is toch begonnen na het schuiven ? Of vergis ik me nu ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: chansig op oktober 31, 2009, 20:27:12
De brom is toch begonnen na het schuiven ? Of vergis ik me nu ?

Gr Hans

Nee, je vergist je niet  ;D

Brommetje is bijna weg, ga er misschien morgen even mee verder.
Zal de Digitenne stekker er eens uit trekken, kijken wat er dan gebeurd.

Former member 78

Zo, werd weer eens tijd voor een update.

Vandaag even bij WenW op de koffie geweest, natuurlijk toen ik bijna
weg ging kwam ik Frank2 nog tegen  :D

Maar ik had wat mee genomen om mijn versterker wat lekkers te geven  :headbanging:

Na de foto direct aan de hobby gegaan natuurlijk!
En na een kwartier ben je ook wel klaar, lekker rust alles netjes aangesloten.
Er komt nog een ''kous'' om de kabel voor de looks. En een stuk krimpkous natuurlijk.

Oud vs Nieuw

Het brommetje is helemaal weg nu! Mijn vriendin en ik stonden net beide met het oor aan
de speaker, maar er is niks geen gebrom meer  ;D

frank2

Ja ik was er dit keer eens met mijn moeder die heeft een CA 99 dvd speler gekocht en een hdmi kabel van belden.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op november 27, 2009, 19:22:02
Ja ik was er dit keer eens met mijn moeder die heeft een CA 99 dvd speler gekocht en een hdmi kabel van belden.

Aha, dus ze kan weer lekker dvd'tjes kijken ;)

Kom net wéér terug van WenW...
De versterker deed het zo goed met die kabel, dat ik het ook voor de CD speler wilde  ;D

Ik ga nu dus weer een mooi kabeltje maken.

Former member 78

Kabeltje voor de CD speler is ook klaar.

Bij deze wel direct ff de ''sok'' over de kabel gemaakt.
Ziet er véél beter uit zeg!  :D

Former member 78

Zo, ben nu een uurtje of 2 aan het luisteren.
Dit wel op een normaal niveau gezien de tijd.

Heb nu dus de versterker en de CD speler voorzien van een nieuwe stroom toevoer.
Wat er voorheen achter zat was een normale ''dropveter'' welke bij de doos zat.

Ik had niet verwacht dat dit een verschil zal maken eigenlijk. Ik stond bij de dealer (WenW)
nog in de plus, ivm met diverse inruil dingen. Anders had ik waarschijnlijk niet snel de stap gemaakt
om wat aan de stroom te veranderen.

Maar het verschil is er dus wel degelijk! (gelukkig maar)
Het laag is lager dan het hier is geweest. Het gaat een stuk dieper en de speaker spelen
verder buiten hun ''kast''. De dynamiek is ook duidelijk toe genomen, misschien nog wel meer als een tijd
geleden met de interlink en speaker kabel.

Wat ik eigenlijk wel jammer vind, is dat ik het bij de versteker en de CD speler ''tegelijk'' heb vervangen.
Ik kan dus niet zeggen waar het grootste verschil zit, al zegt mijn gevoel duidelijk dat dit bij de versterker is.

Maar als iemand denkt of twijfelt over een upgrade als deze, direct doen!
Is de tijd en moeite echt waard :D

Nu wil ik nog 2 dingen veranderen.
1e: Het audio meubel
2e: Een aparte stroomgroep

S@m

Citaat van: ArjanR1 op november 28, 2009, 00:14:36

Wat ik eigenlijk wel jammer vind, is dat ik het bij de versteker en de CD speler ''tegelijk'' heb vervangen.
Ik kan dus niet zeggen waar het grootste verschil zit, al zegt mijn gevoel duidelijk dat dit bij de versterker is.

Kan je toch alsnog proberen... ???

frank2

Ik zou nr 3 ook toevoegen: akoestiek verbetering.

En straks ook nog een platenspeler??? )die klinkt beter dan je cd speler.......

S@m

Citaat van: frank2 op november 28, 2009, 09:12:44

Ietwat voorbarige stelling...?

frank2

Citaat van: S@m op november 28, 2009, 09:23:06
Ietwat voorbarige stelling...?

nee hoor, ik ken zijn apparatuur.

Former member 78

Citaat van: S@m op november 28, 2009, 08:28:40
Kan je toch alsnog proberen... ???

Heb je gelijk in!
Ga dat waarschijnlijk ook wel even testen.

Eerst dit lekker laten inspelen, dan hoor ik straks goed wat ik dan misschien mis.

Citaat van: frank2 op november 28, 2009, 09:12:44
Ik zou nr 3 ook toevoegen: akoestiek verbetering.

De akoestiek is gewoon ruk hier.
Dat nadeel moet ik gewoon accepteren, komt ook grotendeels door die 2 kooien.
Anders had ik het wel beter kwijt gekunt.

Platenspeler lijkt me erg mooi, maar komt er niet.
Is mij te kwetsbaar met die Ara van mij, die landt de laatste dagen op de gekste plekken namelijk.

Lex Groningen

Raar dat we hier allemaal zo´n beetje zitten met een slechte akoestiek. ;D Ga je binnenkort ook met je akoestiek aan de gang? Zo ja dan ben ik namelijk altijd wel benieuwd wat anderen daar zoal al aan doen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

scrutinizer

Citaat van: ArjanR1 op november 28, 2009, 10:08:30

Is mij te kwetsbaar met die Ara van mij, die landt de laatste dagen op de gekste plekken namelijk.

No worries!!! Ringetje met geslepen diamantje aan een van de klauwvingers. :music:

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

Citaat van: ArjanR1 op november 28, 2009, 10:08:30

Eéntje met een stofkap... ;)

@Frank, de verbetering draaitafel vs cd speler is denk ik wel een beetje afhankelijk van welke draaitafel (arm en element)..?

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op november 28, 2009, 10:22:13
Raar dat we hier allemaal zo´n beetje zitten met een slechte akoestiek. ;D Ga je binnenkort ook met je akoestiek aan de gang? Zo ja dan ben ik namelijk altijd wel benieuwd wat anderen daar zoal al aan doen.

Nee, ga ik niks aan doen behalve een vloerkleed.

Ik zal er een foto bij zetten waarom ik bijna geen kant op kan met de set.
De woonkamer is ''klein'' geworden door die 2 vogels namelijk.

S@m

Jullie moeten echt gek op die vogels zijn...

Lex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op november 28, 2009, 10:41:54
Nee, ga ik niks aan doen behalve een vloerkleed.

Ik zal er een foto bij zetten waarom ik bijna geen kant op kan met de set.
De woonkamer is ''klein'' geworden door die 2 vogels namelijk.

Nee oke, nu begrijp ik ook dat je daar niks aan gaat doen. ;D Die kooien nemen natuurlijk een grote ruimte in beslag.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Citaat van: S@m op november 28, 2009, 10:32:08

@Frank, de verbetering draaitafel vs cd speler is denk ik wel een beetje afhankelijk van welke draaitafel (arm en element)..?

Tuurlijk maar als een Roksan Radius 5 met ace element, wat toch eigenlijk een middenmoot speler is, al gelijkwaardig is aan een high end cd speler, welke alom geroemd wordt vanwege zijn analoge geluid, dan.....

scrutinizer

Citaat van: frank2 op november 28, 2009, 11:26:07
Tuurlijk maar als een Roksan Radius 5 met ace element, wat toch eigenlijk een middenmoot speler is, al gelijkwaardig is aan een high end cd speler, welke alom geroemd wordt vanwege zijn analoge geluid, dan.....

Dan kan het een Ace zijn, maar een kilo vogel, die met hoge snelheid land, wordt moeilijk ontwijken voor hem.

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

scrutinizer

Ik denk persoonlijk dat deze kooien, akoestisch vrijwel niet te temmen zijn, en het fijnstof in samenwerking met het vinyl/naald contact geen goede optie is.

[serious mode]

;)

Anton.

chansig

Citaat van: frank2 op november 28, 2009, 11:26:07

Een cd speler is technisch verheven boven een platenspeler. Dat je smaak anders bepaalt dat is een totaal ander verhaal. Daardoor kan je dus niet stellen dat Arjan een platenspeler beter gaat vinden. Tenzij je Arjan heeeeel erg goed kent. Met zijn set heeft het dus weinig te maken.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

Heb weer wat te melden.

Mijn vriendin is de zolder aan het opruimen, en daar heb ik veel betere mogelijkheden
voor de set. Dus alles gaat de woonkamer uit, en naar boven.

Maar eerst zal ik de zolder moeten aanpakken ivm ''het oog wil ook wat''
Nieuwe hoogpolige vloerbedekking, spotjes in het plafond en een nieuw behangetje.
Zo zijn er nog wat dingen, en het stroom zal ik ook iets moeten verleggen.

Voordelen zullen zijn:

- Beter stereo luisteren. (is nu door de ruimte bijna niet mogelijk)
- Geen vogels die graag boven de speakers uit willen komen.
- Geen vriendin die op de mooiste momenten van een nummer er tussen door gaat ....
- Dan kan er een extra bank in de woonkamer komen, dus dat wordt ook aangenamer.

Als ik ga beginnen, kan nog even duren, ga ik hier de foto's posten.