Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowi

Toch nog 1 klein plopje gehoord, van de sub. Verder niets... prima zo.

denoontje

bij mij ook af en toe de sub,

ik zet bij schakelen de mute dus maar op....

gaat trouwens bij switchen van films op de hdx-streamer ;-)

Starred

Wat is de meest recente firmware voor de avr600?

jowi


Carlos

Ik heb (nog) niet het hele topic doorgelezen maar is er al een datum en prijs bekend voor de 1.4 upgrade? Ben al een tijdje aan het twijfelen over een eventuele overstap naar een Arcam receiver ivm de nieuwe formaten en de AVR400 lijkt me net iets te licht. Maar om nu een AVR600 aan te schaffen en met een paar maanden weer 1000 euro (schatting) neer te moeten tellen voor 1.4 vind ik toch iets te gortig.

Is er trouwens behalve 1.4 nog meer winst door de upgrade? Kwaliteit, features?
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

bmateijsen

Waarom niet je eindversterkers behouden en voor een processor gaan?

De 1.4 kaart zijn wij op dit moment aan het testen. Maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen ;D

denoontje

Gister de arcam eens kort in de stereoketen gehangen vs de primare I30.
Tv aan de kant en de versterkers bovenop het meube
cd speler:  primare cd21 (bitumen bekleed)
speakers: Wilson benesch square 2
cardas crosslink speakerkabel
cardas quadlink interlink

Arcam wat meer bas en midden iets meer upfront, meer gevoel..
Primare meer hoog/helderder  maar wel meer open/spreiding/ruimte, meer analytisch.

getest met :
Dido
Flaick
Mark Knopfler
rodrigo y gabriela

Bij hard spelen werd ik wel wat gek van het hoog van de primare
Door de vorm van de kamer en plaats van de speakers heb ik het idee dat een muur van geluid op me afkomt..

Zal dit ook even posten in mijn topic

Carlos

Citaat van: bmateijsen op juli  4, 2011, 08:44:25
Waarom niet je eindversterkers behouden en voor een processor gaan?

De 1.4 kaart zijn wij op dit moment aan het testen. Maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen ;D
Tijd voor iets nieuws.. Heb m'n N802's verkocht dus iets minder eisen mbt versterking waardoor de AVR600 (bi-amped) in aanmerking komt.. Lees zeer positieve dingen over geluidskwaliteit en functionaliteit dus is een serieuze deelnemer.. Wat me tot nu toe heeft tegengehouden zijn de verhalen over defecte exemplaren (plofjes, uitvallende kanalen, knallen uit speakers etc) en het feit dat er binnenkort een upgrade uitkomt waarvan ik niet weet hoe duur die is en wat die met de restwaarde van de receiver doet, vandaar mijn vraag.. Maar jij raadt m dus af? :P
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

bmateijsen

Citaat van: Carlos op juli  4, 2011, 15:59:00
Tijd voor iets nieuws.. Heb m'n N802's verkocht dus iets minder eisen mbt versterking waardoor de AVR600 (bi-amped) in aanmerking komt.. Lees zeer positieve dingen over geluidskwaliteit en functionaliteit dus is een serieuze deelnemer.. Wat me tot nu toe heeft tegengehouden zijn de verhalen over defecte exemplaren (plofjes, uitvallende kanalen, knallen uit speakers etc) en het feit dat er binnenkort een upgrade uitkomt waarvan ik niet weet hoe duur die is en wat die met de restwaarde van de receiver doet, vandaar mijn vraag.. Maar jij raadt m dus af? :P

Als je het vermogen niet nodig hebt, dan zou ik absoluut kiezen voor de AVR600 en niet voor 2 merken eindversterkers. De huidige firmware van de AVR600 is erg goed en Arcam heeft alle voorzorgen en checks genomen om goede exemplaren uit Engeland te verspreiden. De update is straks gewoon modulair te plaatsen en voor zover ik kan zien alleen interessant als je de A/V receiver ook 3D wil laten doen. (met de Oppo kan je natuurlijk ook een tweede HDMI vanaf de speler naar weergever begeleiden ;). )


hansd

Citaat van: bmateijsen op juli  4, 2011, 21:12:30
Als je het vermogen niet nodig hebt, dan zou ik absoluut kiezen voor de AVR600 en niet voor 2 merken eindversterkers. De huidige firmware van de AVR600 is erg goed en Arcam heeft alle voorzorgen en checks genomen om goede exemplaren uit Engeland te verspreiden. De update is straks gewoon modulair te plaatsen en voor zover ik kan zien alleen interessant als je de A/V receiver ook 3D wil laten doen. (met de Oppo kan je natuurlijk ook een tweede HDMI vanaf de speler naar weergever begeleiden ;). )



Een AV888 proccessor met een goede eindversterking daarachter speelt natuurlijk toch nog wat beter met name op analoog gebied .  ;)
overigens doet de Oppo het wat betreft geluid niet echt goed via HDMI ,je kan dan beter de analoge uitgangen gebruiken en voor de oppo 95 kiezen ,dat klinkt in alle opzichten goed.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

Citaat van: hansd op juli  6, 2011, 22:21:31
Een AV888 proccessor met een goede eindversterking daarachter speelt natuurlijk toch nog wat beter met name op analoog gebied .  ;)
overigens doet de Oppo het wat betreft geluid niet echt goed via HDMI ,je kan dan beter de analoge uitgangen gebruiken en voor de oppo 95 kiezen ,dat klinkt in alle opzichten goed.

Dan heb jij een andere ervaring dan ik. Ik vind namelijk HDMI bijna altijd de beste oplossing met de Oppo.

Groet,

Bjorn

hansd

Citaat van: bmateijsen op juli  6, 2011, 22:38:52
Dan heb jij een andere ervaring dan ik. Ik vind namelijk HDMI bijna altijd de beste oplossing met de Oppo.

Groet,

Bjorn

Ik heb de 83SE ,de 93 en 95 uitgebreid uit mogen proberen en alle presteerde via HDMI eigenlijk onder de maat ,referentie was een Marantz UD5005 en Arcam88+ en Linn Akurate. Kan toch niet aan de D/A omzetter van de Arcam liggen want die doet het bij bv de Marantz gewoon heel goed.
Analoog aangesloten een heel ander verhaal , de 93 vindt ik nog steeds niets speciaals maar de 83SE doet het wel goed en de 95 analoog zelfs buitengewoon goed . overigens zijn er meer geluiden in die richting. Voor mij een reden te kiezen voor de 95 die voor multi-kanaals weergave aangesloten wordt via een Zektor analoog switch (kan 6 kanalen schakelen via vergulde relais )samen met de multi-kanaals van de Linn op de Arcam AV888 . Stereo sluit ik van beide direkt aan.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Jiri

Ik heb even een vraagje over de AV888.
Wordt HD Audio in een andere chipset gedecodeerd dan gewoon DTS of DD in de AV888. danwel AVR600?
Het volgende is er namelijk aan de hand. Ik heb ook met mijn nieuwe Dune nog steeds ruis, ik dacht eerst dat het verdwenen was, maar ik ben erachter gekomen wanneer de ruis zich voordoet.
Het geval is dat de AV888 een normale DTS of DD track prima en zonder ruis of plopjes decodeerd, ook vanaf de DUNE. Speel ik echter een film af met een DTS HD track, heb ik ruis als een gek, echt overheersend in de zachte passages (altijd al gehad, maar dacht dat het aan de popcornhour lag) Misschien is de chipset die verantwoordelijk is voor HD audio decodering niet helemaal in orde? Of moet ik dat dan ook in alle normale DTS en DD tracks terughoren?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hansd

#763
Ik heb op mijn AV888 nog niet heel veel HD tracks gespeeld maar toch een aantal live concerten op BR DTS-HD via HDMI  en geen ruis waargenomen. Ik denk als jouw 888 ruis met verschillende bronnen (+ kabels) laat horen er iets niet goed is . Wat betreft verschil met de 600 dacht ik gezien te hebben dat het verschil met de 888 alleen in de analoge print zit . Op de digitale prints in de 888 staat gewoon ' AVR600 '  op.
Had je al een reset (menu achter het normale menu) uitgevoerd ?
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Teejoo

Citaat van: Jiri op juli 11, 2011, 10:21:47
Ik heb even een vraagje over de AV888.
Wordt HD Audio in een andere chipset gedecodeerd dan gewoon DTS of DD in de AV888. danwel AVR600?
Het volgende is er namelijk aan de hand. Ik heb ook met mijn nieuwe Dune nog steeds ruis, ik dacht eerst dat het verdwenen was, maar ik ben erachter gekomen wanneer de ruis zich voordoet.
Het geval is dat de AV888 een normale DTS of DD track prima en zonder ruis of plopjes decodeerd, ook vanaf de DUNE. Speel ik echter een film af met een DTS HD track, heb ik ruis als een gek, echt overheersend in de zachte passages (altijd al gehad, maar dacht dat het aan de popcornhour lag) Misschien is de chipset die verantwoordelijk is voor HD audio decodering niet helemaal in orde? Of moet ik dat dan ook in alle normale DTS en DD tracks terughoren?

Groetjes,
Jiri
Hoi Jiri, misschien een heel onnozele vraag: Heb je eigenlijk wel eens een originele blu-ray disc getest in een blu-ray speler? Of heb je helemaal geen blu-ray speler, en speel je alleen maar downloads af? Ik kan het me niet voorstellen met zo'n set, maar je weet maar nooit...

Jiri

Citaat van: Teejoo op juli 11, 2011, 23:25:17
Hoi Jiri, misschien een heel onnozele vraag: Heb je eigenlijk wel eens een originele blu-ray disc getest in een blu-ray speler? Of heb je helemaal geen blu-ray speler, en speel je alleen maar downloads af? Ik kan het me niet voorstellen met zo'n set, maar je weet maar nooit...

Heb een Sony PS3. En zover ik weet kan ie alleen PCM uitsturen. Dat geeft dus geen problemen op de AV888.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

denoontje

Citaat van: Jiri op juli 11, 2011, 10:21:47
Ik heb even een vraagje over de AV888.
Wordt HD Audio in een andere chipset gedecodeerd dan gewoon DTS of DD in de AV888. danwel AVR600?
Het volgende is er namelijk aan de hand. Ik heb ook met mijn nieuwe Dune nog steeds ruis, ik dacht eerst dat het verdwenen was, maar ik ben erachter gekomen wanneer de ruis zich voordoet.
Het geval is dat de AV888 een normale DTS of DD track prima en zonder ruis of plopjes decodeerd, ook vanaf de DUNE. Speel ik echter een film af met een DTS HD track, heb ik ruis als een gek, echt overheersend in de zachte passages (altijd al gehad, maar dacht dat het aan de popcornhour lag) Misschien is de chipset die verantwoordelijk is voor HD audio decodering niet helemaal in orde? Of moet ik dat dan ook in alle normale DTS en DD tracks terughoren?

Groetjes,
Jiri

Ook een dune besteld, zal ervaring bij mij wel laten weten.

bmateijsen

Citaat van: Jiri op juli 12, 2011, 07:17:13
Heb een Sony PS3. En zover ik weet kan ie alleen PCM uitsturen. Dat geeft dus geen problemen op de AV888.
Groet,
Jiri


Nee hoor een PS3 kan gewoon TrueHD uitsturen, alleen geen DTS HD-MA

Teejoo

#768
Citaat van: bmateijsen op juli 12, 2011, 08:36:37
Nee hoor een PS3 kan gewoon TrueHD uitsturen, alleen geen DTS HD-MA
Maar het is dus niet getest met een blu-ray speler die het als bitstream kan uitsturen, daar gaat het mij om. Dan kun je in mijn beleving pas testen of er echt een probleem is van de Arcam, en dat het niet aan de download of streamer ligt.

Jiri

Het kan aan de Dune of Popcornhour liggen. Maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat beide spelers hetzelfde probleem geven.
Ik heb ongeveer 100 mkv's en .ts containers geprobeerd. Ze hebben het allemaal. Enkel bij dts HD MA en Dolby True HD. Als ik schakel naar de Normale DTS of DD track is het vrij van ruis.
Het zijn gedownloade mkv's maar ook zelf gemaakte Mkv's van eigen bluray's die ik heb. Maakt niet uit.
Is er nog iets op de Dune wat ik kan veranderen qua instellingen? Ik heb net de laatste firmware versie op de Dune gezet. Maar helaas geen verbeteringen.
Wat ik nog niet geprobeerd heb is een anderen HDMI kabel te proberen. Kan zo'n ruis ook door een HDMI kabel komen? Ik heb een Supra, al een oudje (waarschijnlijk niet HDMI 1.3 gecertificeerd)? Bjorn, weet jij dat of heeft dat er niets mee te maken?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hansd

Ik zou eerst is een originele BR disk kopen om te proberen .
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Jiri

Citaat van: hansd op juli 12, 2011, 16:01:34
Ik zou eerst is een originele BR disk kopen om te proberen .

Ik heb de originele Bluray discs. Maar zoals ik al eerder schreef. Ik heb alleen een PS3 om blu-rays af te spelen en die stuurt PCM naar de AV888. En daar dus geen problemen. Jij zegt dus eigenlijk. Koop maar ff een Blu-ray speler met HD audio Bitrate output.  :-[ Wil ik wel eerst weten of het ook nog aan andere dingen kan liggen.
Weten jullie iets over de specs om HD audio weer te kunnen geven? Heb je daar HDMI 1.3 voor nodig, of kan dat al vanaf HDMI 1.1?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hansd

via je apparatuur dealer kan je meestal wel iets lenen om uit te proberen , bij een landelijk keten kan je er ook een uit proberen en daarna terug brengen als die niet naar je zin is  ;)
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Jiri

Ik gooi het even over een andere boeg.
Ik heb oude Supra HDMI kabels. Ze zijn 1 meter lang, maar waarschijnlijk uit het HDMI 1.1 of HDMI 1.2 tijdperk. Kan het zijn dat daar iets niet lekker gaat? Voor HD Audio heb je immers HDMI 1.3 nodig toch? Of zit ik hier helemaal mis? De Niet HD Audio formaten inclusief HD via PCM gaan wel goed. Just a thought!!  ;D
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hansd

Ik ben toch met kabels bezig op dit moment dus ook maar even een eenvoudige HDMI dropveter eraan gehangen maar ook met HD dolby een ruisvrij geluid. Er staat niets op de kabel dus weet niet waar ie ooit voor verkocht is . Overigens hoeft een korte 1.4 kabel niet zoveel te kosten.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .