Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansd

Citaat van: riwi op januari 23, 2011, 14:39:52
Niet alle Octava's zijn slecht hoor. Ik heb een HDS32 gehad (3 in , 2 uit) die werkte prima, deze zette 1 van de ingangen op 1 van de uitgangen (dus mirrorde de output niet)
Daarna had ik een Octava HD52 (5 in, 2 uit, + optisch uit) die deed het matig. Kjelt heeft hem een week thuis gehad om audio en video gescheiden door en langs zijn toenmalige Denon te sturen. Maar dat werkte niet. Daarna heb ik hem verkocht aan Sauron die wilde ook zoiets, maar die kreeg er ook geen geluid uit. Hij ligt hier nu opzolder in een doosje :)

.

Had die octava wel 2 uitgangen die gelijktijdig aktief waren ? want dat is wel een must .
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

riwi

Die 5 in 2 uit had wel 2 uitgangen actief. Er zijn meerdere modellen te koop. Ik zou er gewoon een uitproberen.

Een reden om toch naar de kabel te kijken :

kabel box --HDMI direct 12 meter --> Projector  (signaal is 1080i/50 dus lagere bitrate)
kabel box --HDMI--> Arcam --HDMI 12 meter --> Projector  (signaal voor de Arcam 1080i, Signaal na de Arcam is 1080p50) dwz dubbel de bitrate als hierboven.

Als je de kabel te scherp buigt of er op gaat staan kan ie ook 'kapot' gaan voor de hogere bitrate signalen.

dvlz303

Citaat van: jowi op januari 22, 2011, 17:19:18
Eindelijk weer eens een bug ontdekt in de 600. Als ik op de Dune Prime 3.0 de bluray 'Dawn of the Dead' afspeel (Scandinavische versie) dan geeft de Arcam na het initiele opstartscherm van de disc, geen videosignaal meer. Beeld is zwart met een lichte flikkering, alsof ie continue staat te handshaken. Geluid loopt wel, beeld loopt ook, je ziet het alleen niet.

De Dune staat op autoframerate, dus hij stuurt in dit geval 1080p24 uit, wellicht met een kleine variatie die de Arcam niet snapt? Al gaat het met 23.976Hz altjid goed tot nu toe. Als ik de Dune fixed 1080p60 of 50 laat uitsturen dan snapt de Arcam het wel en heb ik keurig beeld.

Als ik de Dune direct op de Kuro aansluit, met autoframerate (1080p24 dus) gaat het ook prima.
Dat continu handshaken herken ik wel, maar dan op gebied van geluidssignaal. Ik heb zelf een HTPC, waarbij ik MPC HC gebruik voor afspelen van mkv's en TMT voor blu-ray rips. Vorige week had dus dat ik eeen bluray rip af wilde spelen, waarbij de AVR600 continu schakelde tussen DTS 5.1 en (ik geloof) stereo. Maar om nu de schuld direct op de AVR600 te schuiven.. na herinstallatie van de HTPC (wat wel nodig was naar al het gepruts wat ik had gedaan aan allerlei instellingen) was bij mij het flipper-handshake probleem weg.

Randal

Citaat van: jowi op januari 22, 2011, 17:19:18
Eindelijk weer eens een bug ontdekt in de 600. Als ik op de Dune Prime 3.0 de bluray 'Dawn of the Dead' afspeel (Scandinavische versie) dan geeft de Arcam na het initiele opstartscherm van de disc, geen videosignaal meer. Beeld is zwart met een lichte flikkering, alsof ie continue staat te handshaken. Geluid loopt wel, beeld loopt ook, je ziet het alleen niet.

De Dune staat op autoframerate, dus hij stuurt in dit geval 1080p24 uit, wellicht met een kleine variatie die de Arcam niet snapt? Al gaat het met 23.976Hz altjid goed tot nu toe. Als ik de Dune fixed 1080p60 of 50 laat uitsturen dan snapt de Arcam het wel en heb ik keurig beeld.

Als ik de Dune direct op de Kuro aansluit, met autoframerate (1080p24 dus) gaat het ook prima.

Een zwart flikkerend beeld komt me nogal bekend voor!!
Ik heb laatst in een mail aan Arcam een aantal punten aangehaald, waaronder het flikkerende beeld bij sommige blu-rays.
Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen.

Zo was ik laatst van plan om de Blu-ray 'Zwartboek' te kijken, maar kreeg ik ook enkel een zwart flikkerend beeld te zien op mijn Pioneer Kuro.
Het geluid doet het inderdaad wel en de film kan ik ook (blind) starten, maar het beeld blijft flikkeren.
Als ik de Arcam vervolgens uit en weer aan zet, zie je een fractie van het beeld direct gevolgd door het flikkeren.
De instelmenu's van Arcam en Pioneer zijn overigens ook niet zichtbaar te krijgen tijdens het flikkeren.
Zodra ik het afspelen stopzet met mijn PS3, komt het normale PS3 menu te voorschijn en kan ik ook weer de eventuele menu's van de overige apparaten inzien.

Een vergelijkbaar probleem met de Blu-ray van de 'Blue Man Group' had ik hier al eerder gepost. Alleen was het dan enkel met het discmenu van de Blu-ray. Zodra ik het voor elkaar kreeg om de film (blind) te starten, was de film/voorstelling wel gewoon zichtbaar?!
(Om het probleem nog vager te maken is het discmenu van deze Blu-ray overigens één keer wel zichtbaar geweest, het is wel bij die ene keer gebleven.)

Ik ben daarom wel benieuwd of er meer Arcam bezitters zijn met één van bovengenoemde Blu-rays en of zij dan geen problemen ervaren?!

Ik blijf er overigens bij dat veel problemen opgelost kunnen worden met de nieuwe printplaat (3D/ HDMI 1.4/ passthrough) die er aan zit te komen. Maar de vraag blijft dan wel welke prijs ze hiervoor durven te vragen...


jowi

Citaat van: Randal op januari 23, 2011, 15:48:09
Een zwart flikkerend beeld komt me nogal bekend voor!!
Het geluid doet het inderdaad wel maar het beeld blijft flikkeren.
De instelmenu's van Arcam en Pioneer zijn overigens ook niet zichtbaar te krijgen tijdens het flikkeren.
Dit is inderdaad wat ik ook ervaar met de Dawn Of The Dead bluray.
Misschien toch wel een punt om te melden bij Arcam, nu er meer (echte) titles bekend zijn waar dit bij optreedt.

bmateijsen

Hoe staat het beeld in de AVR600: Auto, Follow input ,?

Citaat van: Randal op januari 23, 2011, 15:48:09
Een zwart flikkerend beeld komt me nogal bekend voor!!
Ik heb laatst in een mail aan Arcam een aantal punten aangehaald, waaronder het flikkerende beeld bij sommige blu-rays.
Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen.

Zo was ik laatst van plan om de Blu-ray 'Zwartboek' te kijken, maar kreeg ik ook enkel een zwart flikkerend beeld te zien op mijn Pioneer Kuro.
Het geluid doet het inderdaad wel en de film kan ik ook (blind) starten, maar het beeld blijft flikkeren.
Als ik de Arcam vervolgens uit en weer aan zet, zie je een fractie van het beeld direct gevolgd door het flikkeren.
De instelmenu's van Arcam en Pioneer zijn overigens ook niet zichtbaar te krijgen tijdens het flikkeren.
Zodra ik het afspelen stopzet met mijn PS3, komt het normale PS3 menu te voorschijn en kan ik ook weer de eventuele menu's van de overige apparaten inzien.

Een vergelijkbaar probleem met de Blu-ray van de 'Blue Man Group' had ik hier al eerder gepost. Alleen was het dan enkel met het discmenu van de Blu-ray. Zodra ik het voor elkaar kreeg om de film (blind) te starten, was de film/voorstelling wel gewoon zichtbaar?!
(Om het probleem nog vager te maken is het discmenu van deze Blu-ray overigens één keer wel zichtbaar geweest, het is wel bij die ene keer gebleven.)

Ik ben daarom wel benieuwd of er meer Arcam bezitters zijn met één van bovengenoemde Blu-rays en of zij dan geen problemen ervaren?!

Ik blijf er overigens bij dat veel problemen opgelost kunnen worden met de nieuwe printplaat (3D/ HDMI 1.4/ passthrough) die er aan zit te komen. Maar de vraag blijft dan wel welke prijs ze hiervoor durven te vragen...



jowi

Citaat van: bmateijsen op januari 23, 2011, 16:37:32
Hoe staat het beeld in de AVR600: Auto, Follow input ,?
Maakt niet uit, beiden gaan fout.

bmateijsen

Citaat van: jowi op januari 23, 2011, 17:04:46
Maakt niet uit, beiden gaan fout.

Van jou wist ik dat al, ik bedoelde Randal, daarom ook zijn post gequote ;).

Groet,

Bjorn

jowi


Randal

Citaat van: bmateijsen op januari 23, 2011, 17:14:12
Van jou wist ik dat al, ik bedoelde Randal, daarom ook zijn post gequote ;).

Groet,

Bjorn
Maakt niet uit, beiden gaan fout.  ;)  ;D

Ik heb net nog even getest, maar het maakt voor beide Blu-rays dus geen verschil.

(Bij invoer van 50Hz of 60 Hz geeft de Arcam zoals gewoonlijk een grijze balk aan met de melding "Video Input - Output Format not supported  Press OK")


Randal

Citaat van: jowi op januari 23, 2011, 16:16:23
Dit is inderdaad wat ik ook ervaar met de Dawn Of The Dead bluray.
Misschien toch wel een punt om te melden bij Arcam, nu er meer (echte) titles bekend zijn waar dit bij optreedt.

Lijkt me een goed plan, ik heb het in ieder geval al gemeld.
Het maakt mij trouwens wel nieuwsgierig of de Arcam deze streken alleen heeft met een Pioneer monitor aangesloten?!
PS3 direct op de Pioneer Kuro (KRP-500M) geeft in ieder geval geen beeldproblemen...

Starred

Citaat van: jowi op januari 23, 2011, 16:16:23
Dit is inderdaad wat ik ook ervaar met de Dawn Of The Dead bluray.
Misschien toch wel een punt om te melden bij Arcam, nu er meer (echte) titles bekend zijn waar dit bij optreedt.

Ik had het ook bij Loft

Randal

Citaat van: Starred op januari 24, 2011, 08:46:25
Ik had het ook bij Loft

OK, ook weer in combinatie met een Pioneer Kuro monitor dus.

Dat begint zo snel een lijst te worden:

Blue Man Group - How To Be a Megastar LIVE! (alleen disc menu)
Dawn Of The Dead
Loft
Zwartboek

Als een Arcam bezitter één van deze titels heeft, laat jouw ervaring dan even weten aub!


jowi

Citaat van: Randal op januari 24, 2011, 09:35:35
OK, ook weer in combinatie met een Pioneer Kuro monitor dus.
De Arcam 600 is degene die het probleem veroorzaakt, niet de Kuro.
Als je de bron direct op de Kuro aansluit gaat alles immers prima.

bmateijsen

Het is wel belangrijk om meer informatie te melden. Dus graag wel welke melden of het Blu-ray is, welke regio en waarop afgespeeld!

Groet,

Bjorn

Randal

Citaat van: jowi op januari 24, 2011, 09:54:09
De Arcam 600 is degene die het probleem veroorzaakt, niet de Kuro.
Als je de bron direct op de Kuro aansluit gaat alles immers prima.
Vanzelfsprekend ligt de oorzaak bij de Arcam!
Dat had ik ook al aangegeven:

Citaat van: Randal op januari 24, 2011, 01:02:35
PS3 direct op de Pioneer Kuro (KRP-500M) geeft in ieder geval geen beeldproblemen...

Maar dat neemt de mogelijkheid niet weg, dat het 'probleem van knipperend beeld' zich enkel voordoet icm de Kuro...
Als het probleem zich bij alle weergevers voordoet, dan zal er ook veel meer bij Arcam 'aangeklopt' worden (hoop ik).





Randal

#591
Citaat van: bmateijsen op januari 24, 2011, 10:09:27
Het is wel belangrijk om meer informatie te melden. Dus graag wel welke melden of het Blu-ray is, welke regio en waarop afgespeeld!

Groet,

Bjorn

Zo beter? ( Ik heb natuurlijk alleen de gegevens van mijn 'inbreng')

Blue Man Group - How To Be a Megastar LIVE! (alleen disc menu) - BLU-RAY, Regio B, afgespeeld op PS3
Rhino (In NL gekocht zonder NL ondertiteling), 03497 98343 (streepjescode: 6 03497 98343 8 )

Dawn Of The Dead - BLU-RAY rip, Regio B, afgespeeld op Dune 3.0

Loft - BLU-RAY rip

Zwartboek - BLU-RAY, Regio B, afgespeeld op PS3
AFilm, FUworks, Hector bv motel films (In NL gekocht met NL ondertiteling), BD92741 (streepjescode 8 716777 927410)

Edit: weergevers toegevoegd


bmateijsen

Blu-ray regio B was voldoende geweest, maar zet er ook bij waarop je ze afspeelt.

Die Dawn of the Dead is blu-ray rip, afgespeeld op een Dune 3.0.


Randal


Starred

Loft was ook 1 op 1 rip.
Wel geluid, geen beeld

alfredhamstra

k volg dit topic met interesse
ben van plan mijn av8 in te ruilen voor een av888
vraag: KAN MIJN PHONOMUDULE UIT DE AV8 OVERGEZET WORDEN IN DE AV888?
tweede vraag: ZIJN DE PLOPS, TIKKEN EN VREEMDE DINGEN NU NOPGELOST MET V2.5?

alvast dank

alfred
Piega 7.1 (4x S3 sat, 2x P4XL en P4C), Pioneer Plasma, Playstation3 en ARCAM AV8 processor en P7 versterker

dvlz303

Ik las net in de AVR600 firmware thread op AVForums dat er een nieuwe firmware update aan zit te komen..

Citaat
It seems there is a new update out soon. So keep up hope .

Is dit alleen een gerucht of heeft iemand hier meer info over?

jowi

Waar lees je dat dan? Ik zie niks behalve wat van die figuren die nog op 1.9 zitten en niet op 2.5 over willen gaan maar wel zeuren dat eea niet lekker werkt.

dvlz303

Citaat van: jowi op januari 31, 2011, 15:35:32
Waar lees je dat dan? Ik zie niks behalve wat van die figuren die nog op 1.9 zitten en niet op 2.5 over willen gaan maar wel zeuren dat eea niet lekker werkt.

Post van Nuri58 niet gezien (is een post van gisteren)?

Citaat van: 'Nuri58'
It seems there is a new update out soon. So keep up hope :smile:

Er staat verder niks concreets bij, vandaar mijn vraag.

dvlz303

Overigens vraag ik dit aangezien mijn vrouw afgelopen weekend de AVR600 weer eens heeft lopen vervloeken.. Ze ploft op de bank om ff relaxed een film te gaan kijken. Zet de boel aan, en.. BAFFFF..

Ze vliegt tegen het plafond (en ik schrik ook ik was niet echt voorbereid op de knal). Bijgekomen van de schrik probeert ze het nogmaals en weer een knal.
Daarna is ze maar een boek gaan lezen, want het plezier was er wel weer af.