Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BJF

Citaat van: kristallix op november 19, 2010, 17:17:04
Alweer een bevestiging dat de Arcam echt top of the bill is. (...)
Ben ik niet met je eens. Volgens mij staat er in de post boven die van jou dat een Arcam 500 (weer?) geserviced moet worden. En dit is er een van de velen, kijk maar eens rond op dit forum.

Met alle 'schoonheidsfoutjes' c.q. 'features' zoals ze hier vergoeilijkend worden genoemd, die inmiddels een aardige lijst vormen en die nog steeds niet met (omslachtige) firmware updates zijn verholpen, én de genoemde slechte service van Arcam kun je m.i. moeilijk spreken van top of the bill -tenzij je met 'bill' de prijs van de apparatuur bedoelt ::)

De geluids- en videokwaliteit van de Arcams is prima zo blijkt uit (gebruikers)reviews en uit eigen ervaring. Dat kan helaas niet gezegd worden van de kwaliteit van de gebruikte soft- en hardware, noch van de 'supportware'.
NAD M10 V2
Elac FS247

ritchard

Het geluid van de avr600 is mooi maar voor een versterker van deze klasse en prijs verwacht je geen bijgeluiden.....................
Groetjes Ritchard.
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

bmateijsen

Citaat van: hansd op januari 22, 2011, 20:27:59
Beste forum genoten,
Toen ik de Arcam av888 aanschafte was 1 van de eisen dat er 2 HDMI uitgangen aanwezig waren voor het geval ik er nog een projector aan zou hangen. Deze winter was het zover ; Optoma projector en scherm aangeschaft en dacht met de HDMI zender van Marmitek het snel en met weinig kabels aan te kunnen sluiten. Helaas  kreeg ik met de Marmitek geen storingsvrij beeld op de HD beelden zodat ik naar kabels terug moest vallen . Eerst een 15 meter lange standaard kabel geprobeerd doch hier wilde de Arcam niets van weten . Toen een 12 meter lange Supra kabel er tussen gehangen. Als ik de kabel rechtsstreeks aansluit op mijn sat.ontvanger krijg ik prima beeld ook op 1080p. Als ik met dezelfde kabels de Arcam ertussen hangt krijg ik wederom storingen/ruis in het beeld ,alleen SD resolutie gaat normaal, natuurlijk niet zo scherp . Nu is er meer sprake geweest dat de video sectie van de Arcam niet geweldig is . Zijn er meer mensen die een 12 meter lange hdmi kabel gebruiken met de Arcam ? en werk bij jullie dit wel goed in HD resolutie ?  Ik denk dat ik de oplossing moet zoeken in splitters dus het beeld buiten de Arcam houden .Zijn er mensen die splitters/switch gebruiken en welke ?

Wij gebruiken op de zaak een 12m lange kabel en dat is geen probleem. Als jij wel een probleem ondervindt met een blu-ray speler op de AV888 en met een 12m kabel op de projector, dan is die kabel niet goed.

CitaatNog even iets anders : Je hoort op dit forum lovende verhalen over de Arcam met een paar eigenaardigheden. Ook mijn Arcam heeft nogal wat 'schoonheids' fouten zoals harde plops bij schakelen van phono naar digitaal (zo hard dat mijn versterkers in de beveiliging schieten ) niet uit te roeien brom in de phono sectie en nu een probleem bij de video uit.  En ja ,de Arcam geeft een mooi geluid maar is dat zo bijzonder bij een proccessor van € 5000,- ? Bij een apparaat in deze klasse horen dergelijke 'schoonheids' fouten er gewoon niet in ! Als ik in dit forum lees hoeveel apparaten terug moeten heeft Arcam nog een hoop te doen wat betreft kwaliteits controle en van het feit dat Arcam nooit mijn emails beantwoord wordt ik ook niet echt vrolijker.

Ik denk dat je dealer het eerste aanspreekpunt is, voor de dealer is dat Audiac en daarna pas Arcam. Dus ipv Arcam te mailen, mail met jou dealer of evt. Audiac, maar te allen tijde eerst je dealer.

Welke firmware zit er op je AV888? Veel wordt software-matig namelijk opgelost door de firmware.
Als je versterkers in beveiliging schiet, dan is het verstandig om eerst de ingang te muten en daarna pas over te schakelen.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Vergeet niet dat een forum kan chargeren, het zijn immers zeer kritische gebruikers. En dat is ook zeer goed, maar geeft geen representatief beeld!

Heb je zelf deze ervaring opgedaan of deze verzameld via fora?

Neemt niet weg dat Arcam er helaas voor gekozen heeft de AVR600 te vroeg op de markt te brengen. Waardoor veel issues die vanwege compatibiliteit met HDMI gebeuren de boventoon voeren in discussies. Een fabrikant kan helaas niet uitsluiten voor alle leveranciers van HDMI apparaten die op de markt beschikbaar zijn.

Neemt niet weg dat het vervelend is als mensen problemen ervaren. Neem contact op met de dealer en zorg dat zij er mee aan de slag gaan! Daar is je dealer immers voor!

Groet,

Bjorn

Citaat van: BJF op januari 22, 2011, 20:51:46
Ben ik niet met je eens. Volgens mij staat er in de post boven die van jou dat een Arcam 500 (weer?) geserviced moet worden. En dit is er een van de velen, kijk maar eens rond op dit forum.

Met alle 'schoonheidsfoutjes' c.q. 'features' zoals ze hier vergoeilijkend worden genoemd, die inmiddels een aardige lijst vormen en die nog steeds niet met (omslachtige) firmware updates zijn verholpen, én de genoemde slechte service van Arcam kun je m.i. moeilijk spreken van top of the bill -tenzij je met 'bill' de prijs van de apparatuur bedoelt ::)

De geluids- en videokwaliteit van de Arcams is prima zo blijkt uit (gebruikers)reviews en uit eigen ervaring. Dat kan helaas niet gezegd worden van de kwaliteit van de gebruikte soft- en hardware, noch van de 'supportware'.

bmateijsen

Is dit de enige film waar je dit mee hebt? Moeilijk om dit bij Arcam denk ik aan te kaarten, omdat je zelf niet de rip hebt gedaan en daarom niet zeker is of de fout in de rip zit, of dat er iets anders is.... ::) Als je wanneer de film loopt switched van input en daarna weer terug, wat gebeurt er dan?

Groet,

Bjorn

Citaat van: jowi op januari 22, 2011, 17:19:18
Eindelijk weer eens een bug ontdekt in de 600. Als ik op de Dune Prime 3.0 de bluray 'Dawn of the Dead' afspeel (Scandinavische versie) dan geeft de Arcam na het initiele opstartscherm van de disc, geen videosignaal meer. Beeld is zwart met een lichte flikkering, alsof ie continue staat te handshaken. Geluid loopt wel, beeld loopt ook, je ziet het alleen niet.

De Dune staat op autoframerate, dus hij stuurt in dit geval 1080p24 uit, wellicht met een kleine variatie die de Arcam niet snapt? Al gaat het met 23.976Hz altjid goed tot nu toe. Als ik de Dune fixed 1080p60 of 50 laat uitsturen dan snapt de Arcam het wel en heb ik keurig beeld.

Als ik de Dune direct op de Kuro aansluit, met autoframerate (1080p24 dus) gaat het ook prima.

jowi

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2011, 21:45:57
Is dit de enige film waar je dit mee hebt? Moeilijk om dit bij Arcam denk ik aan te kaarten, omdat je zelf niet de rip hebt gedaan en daarom niet zeker is of de fout in de rip zit, of dat er iets anders is.... ::) Als je wanneer de film loopt switched van input en daarna weer terug, wat gebeurt er dan?
Yep, dit is de 1e keer dat ik iets dergelijks meemaak. Ik heb gechecked op fora waar deze besproken wordt, het is een 1:1 copie, as good as they get. Switchen van input heeft geen effect. Ook het afspelen van de losse M2TS stream lukt niet.

Wel interessant om te melden is dat eac3to (demux/remux tool) met de opmerking komt dat er sprake is van een vreemde framerate, echter wat ik er van kan zien is het 24 of 23.976. Echter ik heb het vermoeden dat het juist nét iets afwijkt, bijv. 23.975 ofzo, en dat de Arcam dit niet oppikt.

Ik kan wel iets mailen/uploaden van de disk om te proberen? Ook de kleinere m2ts-jes (loopjes, menu's etc) doen het hier namelijk niet, en die zijn niet zo groot...

bmateijsen

Ik denk dat als het iets afwijkt men niet zal afronden en het daarom geen beeld oplevert.
Het lijkt alsof de AVR600 in een loop zit. Ik zal je even PM-en om een check te doen.

Citaat van: jowi op januari 22, 2011, 22:05:26
Yep, dit is de 1e keer dat ik iets dergelijks meemaak. Ik heb gechecked op fora waar deze besproken wordt, het is een 1:1 copie, as good as they get. Switchen van input heeft geen effect. Ook het afspelen van de losse M2TS stream lukt niet.

Wel interessant om te melden is dat eac3to (demux/remux tool) met de opmerking komt dat er sprake is van een vreemde framerate, echter wat ik er van kan zien is het 24 of 23.976. Echter ik heb het vermoeden dat het juist nét iets afwijkt, bijv. 23.975 ofzo, en dat de Arcam dit niet oppikt.

Ik kan wel iets mailen/uploaden van de disk om te proberen? Ook de kleinere m2ts-jes (loopjes, menu's etc) doen het hier namelijk niet, en die zijn niet zo groot...

BJF

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2011, 21:43:57
(...)
Heb je zelf deze ervaring opgedaan of deze verzameld via fora?

Neemt niet weg dat Arcam er helaas voor gekozen heeft de AVR600 te vroeg op de markt te brengen.
(...)
Yep, zelf ervaring mee opgedaan, met een AVR600. En natuurlijk e.e.a. gelezen op o.m. dit forum. En dan (b)lijkt Arcam hardleers: ook de AVR500 komt alweer voor in de pechstatistieken helaas. Voor mij een van de redenen om na verkoop van de AVR600 niet op de -400 te wachten en over te schakelen naar een ander (minder high end) merk.
NAD M10 V2
Elac FS247

hansd

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2011, 21:39:51
Wij gebruiken op de zaak een 12m lange kabel en dat is geen probleem. Als jij wel een probleem ondervindt met een blu-ray speler op de AV888 en met een 12m kabel op de projector, dan is die kabel niet goed.

Ik denk dat je dealer het eerste aanspreekpunt is, voor de dealer is dat Audiac en daarna pas Arcam. Dus ipv Arcam te mailen, mail met jou dealer of evt. Audiac, maar te allen tijde eerst je dealer.

Welke firmware zit er op je AV888? Veel wordt software-matig namelijk opgelost door de firmware.
Als je versterkers in beveiliging schiet, dan is het verstandig om eerst de ingang te muten en daarna pas over te schakelen.

Ik gebruik een Supra kabel, als een van de beste erkend is ook niet echt goedkoop. Rechtsstreekse aansluiting op de HD sat ontvanger geeft geen problemen .
Natuurlijk heb ik de dealer en importeur benaderd met name over de brom in de phono trap. De importeur heeft zijn eigen demo apparaat geprobeerd en constateerde ook daar een brom bij een volume niveau van boven de 50 . De meeste goede cartridge hebben vaak een vrij lage output zodat het volume niet zelden tegen de 60 staat. De dealer heeft al een losse phonotrapje aangeboden maar dit vond ik geen oplossing ,er is nu voor mij een passieve step-up gemaakt die de output van mijn cartridge verdubbeld zodat het geluidsniveau van de Arcam omlaag kan en onder het bromniveau kan blijven maar dit zou niet nodig moeten zijn.Deze stepup kost mij ook weer enige honderden euroos. Ik had graag van Arcam zelf antwoord (en oplossing) gehad maar geen reaktie op mijn mail.
Bjorn toch ,je gaat toch niet eerst muten voordat je van bron veranderd ,dit zou toch niet nodig moeten zijn ,vergeet niet dat mijn AV888 nog eens 1000,- duurder is dan de 600 en dan ook nog zonder eindversterkers.De laatste nieuwe firmware is geinstalleerd (2.5). Born,ik begrijp dat je de Arcam wilt verdedigen maar je kan de feiten niet negeren. Een goed geluid maar met teveel mankementen.

Groet, Hans





Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

Citaat van: hansd op januari 22, 2011, 22:28:04
Ik gebruik een Supra kabel, als een van de beste erkend is ook niet echt goedkoop. Rechtsstreekse aansluiting op de HD sat ontvanger geeft geen problemen .

Ik heb het ook niet over de HD sat ontvanger, maar een blu-ray bron. Heeft alleen de HD sat ontvanger een probleem, dan kan het ook zijn, dat die te weinig volt uitstuurt, waardoor een extra tussen station een probleem oplevert. Dit hebben we ook gezien met UPC decoders.

CitaatNatuurlijk heb ik de dealer en importeur benaderd met name over de brom in de phono trap. De importeur heeft zijn eigen demo apparaat geprobeerd en constateerde ook daar een brom bij een volume niveau van boven de 50 . De meeste goede cartridge hebben vaak een vrij lage output zodat het volume niet zelden tegen de 60 staat. De dealer heeft al een losse phonotrapje aangeboden maar dit vond ik geen oplossing ,er is nu voor mij een passieve step-up gemaakt die de output van mijn cartridge verdubbeld zodat het geluidsniveau van de Arcam omlaag kan en onder het bromniveau kan blijven maar dit zou niet nodig moeten zijn.Deze stepup kost mij ook weer enige honderden euroos. Ik had graag van Arcam zelf antwoord (en oplossing) gehad maar geen reaktie op mijn mail.
Bjorn toch ,je gaat toch niet eerst muten voordat je van bron veranderd ,dit zou toch niet nodig moeten zijn ,vergeet niet dat mijn AV888 nog eens 1000,- duurder is dan de 600 en dan ook nog zonder eindversterkers.De laatste nieuwe firmware is geinstalleerd (2.5). Born,ik begrijp dat je de Arcam wilt verdedigen maar je kan de feiten niet negeren. Een goed geluid maar met teveel mankementen.

Groet, Hans

Het muten zal zorgen dat je eindversterkers niet in beveiliging schieten. Ik weet het, niet direct een oplossing, maar blijkbaar gaat er iets in jouw setup niet goed, waardoor je en de brom hebt, en de eindbak in beveiliging schiet.

Het is geen excuus, ik probeer mee te denken met een oplossing. Maar weet je, laat maar...... ::)

Groet,

Bjorn

hansd

Meedenken is altijd welkom Bjorn, :clapping: (en dat meen ik echt )
Misschien met het volgende : heb jij ervaring met HDMI splitters/switches met 2 input en 2 output ? Waarschijnlijk is het beeld buiten de Arcam houden de beste oplossing . Ik heb nog geen blue-ray,'slechts een Arcam DVD 88+ en die heeft geen HDMI.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

Citaat van: hansd op januari 22, 2011, 23:30:15
Meedenken is altijd welkom Bjorn, :clapping: (en dat meen ik echt )
Misschien met het volgende : heb jij ervaring met HDMI splitters/switches met 2 input en 2 output ? Waarschijnlijk is het beeld buiten de Arcam houden de beste oplossing . Ik heb nog geen blue-ray,'slechts een Arcam DVD 88+ en die heeft geen HDMI.

Ik zou als eerste die kabel testen. Ik wil dat best voor je doen. Je mag ook een BD speler lenen van ons om het te proberen met een blu-ray speler. Geeft die hetzelfde euvel, dan ben je alweer een stap verder.

Splitter als de HDMI kabel ook naar de AV888 input gaat, kan fout gaan ivm de hdmi handshake. Maar een SAT HD ontvanger stuurt max DD 5.1 over audio uit, dus kan je ook de HDMI rechtstreeks naar TV/ projector doen en optisch of coax naar de AV888.

Vwb de brom, wat voor element heb je? (en wat zijn de specs) Hoe is de compliantie met de arm die je hebt? Ik zie in je signature een SL12 van technics, gebruik je die met de originele arm?

Ik weet dat je als consument gewoon alles moet kunnen aansluiten, maar helaas zijn er combinaties, zeker met een draaitafel, die gewoon niet werken. (en ook met veel A/V processors niet werken).

Ik wil ook best buiten de box samen met je kijken naar een andere oplossing. Uiteindelijk moet een component geen frustraties opleveren maar genot..... ;).

Groet,

Bjorn

hansd

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2011, 23:37:38
Ik zou als eerste die kabel testen. Ik wil dat best voor je doen. Je mag ook een BD speler lenen van ons om het te proberen met een blu-ray speler. Geeft die hetzelfde euvel, dan ben je alweer een stap verder.

Splitter als de HDMI kabel ook naar de AV888 input gaat, kan fout gaan ivm de hdmi handshake. Maar een SAT HD ontvanger stuurt max DD 5.1 over audio uit, dus kan je ook de HDMI rechtstreeks naar TV/ projector doen en optisch of coax naar de AV888.
Ik wil dan al het beeld buiten de Arcam houden ,dan moet een eventuele BR speler wel zijn HD- DD/DTS geluid kwijt kunnen aan de Arcam.Er schijnen splitters te zijn die ook een digitaal out hebben.


Vwb de brom, wat voor element heb je? (en wat zijn de specs) Hoe is de compliantie met de arm die je hebt? Ik zie in je signature een SL12 van technics, gebruik je die met de originele arm? Ik heb het geprobeerd met 3 verschillende Technics draaitafels ,allemaal liniair (SL-15 /SL-10) met verschillende elementen,ook nog een B&O geprobeerd maar ook de demo van de importeur was niet bromvrij bij hem in de werkplaats,zodoende ben ik ervan overtuigd dat hier sprake is van een ontwerp fout ,afgezien van de brom is het geluids niveau van de phonotrap dik in orde daarom is het zo jammer.

Ik weet dat je als consument gewoon alles moet kunnen aansluiten, maar helaas zijn er combinaties, zeker met een draaitafel, die gewoon niet werken. (en ook met veel A/V processors niet werken).

Ik wil ook best buiten de box samen met je kijken naar een andere oplossing. Uiteindelijk moet een component geen frustraties opleveren maar genot..... ;).
De toch wel irritante tekortkomingen van de Arcam doet mij het plezier in de HiFi niet afnemen,ik luister er met veel genoegen naar en kan ieder aanraden een goede installatie aan te schaffen !
Groet,

Bjorn
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

Citaat van: hansd op januari 22, 2011, 23:55:03.
Ik wil dan al het beeld buiten de Arcam houden ,dan moet een eventuele BR speler wel zijn HD- DD/DTS geluid kwijt kunnen aan de Arcam.Er schijnen splitters te zijn die ook een digitaal out hebben.

Die splitters hebben dan een coax uit, en dan mis je natuur HD-Audio (Dolby TrueHD/ DTS HD), dat lijkt mij een flink gemis!
Zodra je een splitter plaatst die ook met de AV888 is verbonden, dan wordt er gewoon een handshake gedaan voor hdmi.

CitaatIk heb het geprobeerd met 3 verschillende Technics draaitafels ,allemaal liniair (SL-15 /SL-10) met verschillende elementen,ook nog een B&O geprobeerd maar ook de demo van de importeur was niet bromvrij bij hem in de werkplaats,zodoende ben ik ervan overtuigd dat hier sprake is van een ontwerp fout ,afgezien van de brom is het geluids niveau van de phonotrap dik in orde daarom is het zo jammer.

De Phono input is enkel MM, gebruik je ook MM elementen of MC?

Wij hebben letterlijk de phono-ingang nog nooit gebruikt, maar ik weet wel dat deze enkel voor MM bedoeld is.

CitaatDe toch wel irritante tekortkomingen van de Arcam doet mij het plezier in de HiFi niet afnemen,ik luister er met veel genoegen naar en kan ieder aanraden een goede installatie aan te schaffen !

Groet,

Bjorn

Kjelt

Ik heb geen Arcam maar ervaringen met mijn receiver zouden hier ook wel eens op kunnen gaan, dus controleer dit eens:
Controleer de kleurdiepte van het bronapparaat (setup instellingen) en zet deze op 8 bits. Kijk nu eens naar de kleurdiepte van het uitgaande signaal van de Arcam (kun je zien op de meeste weergevers bij info). Mijn receiver maakt van 8bits kleurdiepte opeens 10 bits en daar zijn de "standaard speed" kabels en oudere kabels bij 1080p60 niet van gediend.
Bij 1080p24 zou je dan geen problemen of minder hebben.
Beter dan op een bepaald merk HDMI kabels te kopen, is het opletten op de kwalificatie, kies voor "high speed" HDMI kabels en nog het liefste van een fabrikant die de bitrate garandeert (bv Monster).

riwi

hansd zou er ook nog een gewone 1 op 1 switch tussen kunnen zetten om het HDMI signaal wat op te krikken.
Mijn (niet meer in gebruik zijnde) Marantz vs3002 switch doet bv. re-shaping van het signaal. Dus als je die met een korte kabel van de kabel box wel OK signaal krijgt kan het daarna door naar de Arcam.

De switches die in die handel zijn die audio afsplitsen doen dat alleen op sp/dif, dus max DD en DTS, geen TrueHD en DTS HD of MCH PCM. Ik heb zo'n octava met spdif uitgang, maar daar heb ik veel ellende mee gehad dus die durf ik niet eens meer te verkopen. De spdif uitgang heb ik nooit getest.

hansd

#566
Citaat van: bmateijsen op januari 23, 2011, 00:27:08
Die splitters hebben dan een coax uit, en dan mis je natuur HD-Audio (Dolby TrueHD/ DTS HD), dat lijkt mij een flink gemis!
Zodra je een splitter plaatst die ook met de AV888 is verbonden, dan wordt er gewoon een handshake gedaan voor hdmi. Ik wil inderdaad dadelijk geen afstand doen van het HD geluidsresolutie dus moet er goede 2/2 splitter gevonden worden ,1 uitgang naar de Arcam de andere naar de projector ,maar wat is een goede splitter ?

De Phono input is enkel MM, gebruik je ook MM elementen of MC? Gebruik een hoogwaardige technics P205CMK3 MM (output 2mV freq range 5-80000) element ,soms gebruik ik de technics 310 MC maar dan in combinatie met de ingebouwde step-up van de SL-10.

Wij hebben letterlijk de phono-ingang nog nooit gebruikt, maar ik weet wel dat deze enkel voor MM bedoeld is. Dan mis je wel wat ! zoals gezegt doet de phonotrap het ,afgezien van de brom, het heel goed .Dat is ook het verhaal van deze Arcam :op zijn geluidsweergave wordt je verlieft  :inlove:  en op zijn nukken wil je hem het raam uit kieperen  :devil:.

Groet,

Bjorn
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

De AV888 staat bij ons bijna altijd in de home-cinema, voor stereo hebben we andere ruimtes en setups beschikbaar ;)

hansd

Citaat van: Kjelt op januari 23, 2011, 11:18:29
Ik heb geen Arcam maar ervaringen met mijn receiver zouden hier ook wel eens op kunnen gaan, dus controleer dit eens:
Controleer de kleurdiepte van het bronapparaat (setup instellingen) en zet deze op 8 bits. Kijk nu eens naar de kleurdiepte van het uitgaande signaal van de Arcam (kun je zien op de meeste weergevers bij info). Mijn receiver maakt van 8bits kleurdiepte opeens 10 bits en daar zijn de "standaard speed" kabels en oudere kabels bij 1080p60 niet van gediend.
Bij 1080p24 zou je dan geen problemen of minder hebben.
Beter dan op een bepaald merk HDMI kabels te kopen, is het opletten op de kwalificatie, kies voor "high speed" HDMI kabels en nog het liefste van een fabrikant die de bitrate garandeert (bv Monster).
spec Supra kabel ;Signal Bandwidth : 340MHZ , TMDS bandwidth:10.2 Gbit/s , color depth:48 bit/px  .Gegarandeerde resolutie : 1080P to 1920*1200.
Ik had ook een merkloze highspeed bulkkabel van 15 m geprobeerd en die deed gewoon helemaal niets ! De Supra rechtstreeks van de sat.ontvanger naar de projector geeft op 1080 nog steeds een superbeeld met een kabel van 12 meter. Zo'n Supra is ook geen goedkoop kabeltje ,kost toch 160,-.
Bij het bronapp.(de HD Homecast ontvanger ) is wel de uitgaande resolutie in te stellen (heeft geen invloed op de weergave via de Arcam) en verder niets.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

En welke kabel zit er tussen de HD sat ontvanger en de Arcam, als je met de 12m naar de projector gaat.
Ik denk dat de HD sat ontvanger het probleem is en niet de AV888. Vandaar mijn opmerking check het met een blu-ray speler.

Groet,

Bjorn

Citaat van: hansd op januari 23, 2011, 14:03:06
spec Supra kabel ;Signal Bandwidth : 340MHZ , TMDS bandwidth:10.2 Gbit/s , color depth:48 bit/px  .Gegarandeerde resolutie : 1080P to 1920*1200.
Ik had ook een merkloze highspeed bulkkabel van 15 m geprobeerd en die deed gewoon helemaal niets ! De Supra rechtstreeks van de sat.ontvanger naar de projector geeft op 1080 nog steeds een superbeeld met een kabel van 12 meter. Zo'n Supra is ook geen goedkoop kabeltje ,kost toch 160,-.
Bij het bronapp.(de HD Homecast ontvanger ) is wel de uitgaande resolutie in te stellen (heeft geen invloed op de weergave via de Arcam) en verder niets.

hansd

Citaat van: riwi op januari 23, 2011, 13:10:42
hansd zou er ook nog een gewone 1 op 1 switch tussen kunnen zetten om het HDMI signaal wat op te krikken.
Mijn (niet meer in gebruik zijnde) Marantz vs3002 switch doet bv. re-shaping van het signaal. Dus als je die met een korte kabel van de kabel box wel OK signaal krijgt kan het daarna door naar de Arcam.

De switches die in die handel zijn die audio afsplitsen doen dat alleen op sp/dif, dus max DD en DTS, geen TrueHD en DTS HD of MCH PCM. Ik heb zo'n octava met spdif uitgang, maar daar heb ik veel ellende mee gehad dus die durf ik niet eens meer te verkopen. De spdif uitgang heb ik nooit getest.
Ik heb dus een goede 2/2 switch nodig ,het geluid laat ik via die switch en de Arcam lopen . De switch hoeft dus geen dig.out te hebben. Wie heeft er een goede ervaring met dergelijke switch ? Blijkbaar dus geen octava. Om het signaal wat op te krikken had ik er al een HDMI versterker tussen maar die was of defect of werkte niet met deze kabel. Gaf een verslechtering van het beeld .De leverancier noemde een mogelijke oversturing als oorzaak. Maar ik neem aan dat een switch een mindere mate van versterking toe past.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

hansd

Citaat van: bmateijsen op januari 23, 2011, 14:05:17
En welke kabel zit er tussen de HD sat ontvanger en de Arcam, als je met de 12m naar de projector gaat.
Ik denk dat de HD sat ontvanger het probleem is en niet de AV888. Vandaar mijn opmerking check het met een blu-ray speler.

Groet,

Bjorn

Een Profi-Gold sky kabel van ca 1,5 m
Maar waarom doet de ontvanger het dan wel goed bij rechtstreekse aansluiting ,dan heb ik een scherp beeld vrij van enig beeldruis. Dat HDMI is het toch (nog)niet helemaal geloof ik.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

Citaat van: hansd op januari 23, 2011, 14:25:32
Een Profi-Gold sky kabel van ca 1,5 m
Maar waarom doet de ontvanger het dan wel goed bij rechtstreekse aansluiting ,dan heb ik een scherp beeld vrij van enig beeldruis. Dat HDMI is het toch (nog)niet helemaal geloof ik.

Sommige spelers met HDMI hebben een beperkt voltage of hebben in beperking in de handshake dat ze direct de weergever (TV of projector) willen zien.

Groet,

Bjorn

hansd

Citaat van: bmateijsen op januari 23, 2011, 14:29:05
Sommige spelers met HDMI hebben een beperkt voltage of hebben in beperking in de handshake dat ze direct de weergever (TV of projector) willen zien.

Groet,

Bjorn

Op de Arcam aangesloten plasma display komt  de ontvanger wel goed over. Zoals gezegt zit HDMI nog steeds vol mysteries ,wat dat aangaat was het vertrouwde componenten systeem betrouwbaarder.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

riwi

#574
Citaat van: hansd op januari 23, 2011, 14:14:50
Ik heb dus een goede 2/2 switch nodig ,het geluid laat ik via die switch en de Arcam lopen . De switch hoeft dus geen dig.out te hebben. Wie heeft er een goede ervaring met dergelijke switch ? Blijkbaar dus geen octava. Om het signaal wat op te krikken had ik er al een HDMI versterker tussen maar die was of defect of werkte niet met deze kabel. Gaf een verslechtering van het beeld .De leverancier noemde een mogelijke oversturing als oorzaak. Maar ik neem aan dat een switch een mindere mate van versterking toe past.

Niet alle Octava's zijn slecht hoor. Ik heb een HDS32 gehad (3 in , 2 uit) die werkte prima, deze zette 1 van de ingangen op 1 van de uitgangen (dus mirrorde de output niet)
Daarna had ik een Octava HD52 (5 in, 2 uit, + optisch uit) die deed het matig. Kjelt heeft hem een week thuis gehad om audio en video gescheiden door en langs zijn toenmalige Denon te sturen. Maar dat werkte niet. Daarna heb ik hem verkocht aan Sauron die wilde ook zoiets, maar die kreeg er ook geen geluid uit. Hij ligt hier nu opzolder in een doosje :)

Daarna heb ik de Marantz vs3002 (6 in, 2 uit) gekocht. Die deed het perfect voor mij. Alleen heeft die ook maar 1 uitgang tegelijk actief. Je moet dus kiezen tussen output 1 en output 2. De Marantz had een schakelbare 'emphasis' functie. Een soort HDMI signal re-shaping/refresh.

Toen ik de Arcam av888 op demo had had ik geen probleem met mijn 10 meter lange kabel naar de projector en 5 meter kabel naar de TV. Ik had 4 of 5 bronnen via HDMI aangesloten die deden het ook prima. Ik heb misschien 1x of 2x gehad dat ik plots geen geluid had uit mijn mediaplayer (TViX), maar na een power-off/power-on van de av888 was dat verholpen.

Mijn huidige pre-pro van Classé doet (gelukkig) niks met het beeld, 't is een pure switch, al mixed hij er wel overlay menu's in. Dus nu heb ik mijn externe HDMI switch spullen niet meer nodig. De Classé is wel traag met detecteren van het signaal. De Arcam hield het signaal aan de uitgang gewoon vast, dat was ook wel weer prettig. Wat HDMI betreft was de Onkyo PR5507 van Kjelt die ik hier een weekje heb gehad puur op HDMI gebied bekeken wel de winnaar, dat werkte gewoon vlekkeloos.