Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

Vorige topic - Volgende topic

ritchard

Via ebay.co.uk hij stond volgens mij ook op een forum te koop in Engeland.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX170, Mcintosh MC452, Mcintosh MC207, Mcintosh MP100, Hifi Rose 151, Thorens 125 MK2+Linn Klyde element, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, AQ OAK biwire, Olympica 1 , Olympica center, AQ Rocket 88, 4 x Venere Wall voor Atmos, 2 x SVS SB-16 Ultra, AQ Husky xlr, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, VU+ Duo 4k, Colorado XLR, Earth xlr, Mackenzie xlr.

Bama

Citaat van: ritchard op februari 12, 2014, 11:09:59
Via ebay.co.uk hij stond volgens mij ook op een forum te koop in Engeland.
Gr. Ritchard

OK, zal ik ook eens in de gaten gaan houden dan.

ritchard

Hdmi ingebouwd, software update uitgevoerd, video passthrough aangezet.
En het werkt, bedankt voor de hulp ik ga lekker even 3d kijken  ;)
Groetjes Ritchard
Mcintosh MX170, Mcintosh MC452, Mcintosh MC207, Mcintosh MP100, Hifi Rose 151, Thorens 125 MK2+Linn Klyde element, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, AQ OAK biwire, Olympica 1 , Olympica center, AQ Rocket 88, 4 x Venere Wall voor Atmos, 2 x SVS SB-16 Ultra, AQ Husky xlr, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, VU+ Duo 4k, Colorado XLR, Earth xlr, Mackenzie xlr.

high-q

Mooi update en fijn dat het is gelukt :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

tsjingboem

Mooi dat het je is gelukt. Dan weet ik dat vast, voor als ik ooit ook over wil (sinds kort gelukkige eigenaar van 2d-uitvoering).
Arcam AVR550 - Primare D30.2 - Denon UD3313
B&W 805s, B&W HTM2, Monitor Audio Radius 90, Velodyne CHT-10r
Sony KDL40W2000

michel69

Sinds een week of 6 staat hier een AVR600 en geen seconde spijt van.

Er is maar 1 ding dat ik mis t.o.v. mijn vorige receiver de Onkyo 809 en dat is spotify en internetradio,nu is dat natuurlijk op te lossen dmv een streamer maar ik heb na deze aankoop ook nog een set nieuwe Fabers gekocht en via dit forum een Blu Ray speler dus het geld is voor dit jaar in ieder geval op(qua audio dan)

Nu weet ik dat er achterop de receiver een USB ingang zit en ik heb nog een el cheapo tablet liggen en zat dus te denken ik koop voor een klein bedrag(dat kan er nog wel bij  ;D)een USB kabel met zo'n mini USB aansluiting voor de tablet en dan zou ik volgens mij simpele redenatie dus spotify en internet radio kunnen afspelen op mijn Arcam via de tablet.

Klopt dit of kan dit niet en moet ik echt gaan kijken voor een streamer die zowel spotify als internetradio kan afspelen?

Alvast bedankt voor de reacties en het meedenken.

Stereo Kharma 3.2 CE Audio Research ref 5se - Pass Labs XA30.8 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bryston 1.5-Block ps 100-dp-Bassocontinuo-Finete elemente+Cerabase classic - Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

raindog

Sinds enige tijd ben ik me aan het orienteren op ofwel een dikke tweekanaals eindversterker voor aan mijn huidige receiver ofwel een mooiere receiver. Nu neig ik de laatst tijd toch vooral naar de laatste optie en kijk dan in eerste instantie naar de Arcam AVR450. Nu heb ik dit weekend een aardig aanbod ontvangen voor een demo-model AVR600, laatste type met 3D board, met volledige garantie.

Ik heb wat rond gegoogled en lees her en der dat de nieuwere AVR450 niet onderdoet voor de AVR600 en mogelijk zelfs de voorkeur heeft. Is er iemand die beide gehoord heeft en een vergelijk kan maken?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

raindog

Oei, die had ik even gemist. Thanks!
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

manco401

Hallo,

Zou de AVR600 in staat zijn een paar B&W CM10's deftig aan te sturen in stereo?
Zou goed moeten lukken dacht ik..?

Bama

Is geen enkel probleem, Arcam watts zijn echte watts dus hij is sterk genoeg en goed in stereo

manco401

Citaat van: Bama op februari  5, 2015, 08:55:20
Is geen enkel probleem, Arcam watts zijn echte watts dus hij is sterk genoeg en goed in stereo

Mijn Rotel receiver had ook echte watts maar het verschil in stereo met mijn huidige CM7's was dramatisch toen ik naar de Arcam ging.
Zou dus enkel switchen naar CM10's als ik ze echt kan doen zingen :)

bmateijsen

Citaat van: manco401 op februari  5, 2015, 11:23:37
Mijn Rotel receiver had ook echte watts maar het verschil in stereo met mijn huidige CM7's was dramatisch toen ik naar de Arcam ging.
Zou dus enkel switchen naar CM10's als ik ze echt kan doen zingen :)

De Rotel versterkers vinden het niet leuk als luidsprekers beneden de 4 ohm gaan. Een rotel heeft het liefst een luidspreker die tussen de 6 en 8 ohm blijft.

manco401

Heb eigenlijk momenteel nogal last van streken met mijn AVR600 (1.4 versie). Het gebeurt wel geregeld eens dat het geluid of beeld niet mee is bij hdmi maar dan los je dat altijd meteen op met eens van input te switchen, of eens in het menu in en uit.

Maar momenteel heb ik nadat ik naar de Game of Thrones S1 BD1 heb gekeken via mijn oppo BDP 83 dan werkt de volgende dag nagenoeg geen enkele input meer die via hdmi werkt. TV digibox enz.. Andere BD in de oppo werkt ook niet. Arcam heropstarten, werkt ook niet. Dan heel de boel resetten, nog niet.. Dan heb je na 10x proberen dat het terug werkt (eens uit het stopcontact enz..).. Rare kuren... Binnenbrengen voor reparatie?

Het rare is dat dit enkel gebeurt bij Game of Thrones BD's.. Mijn Arcam loopt daar precies compleet door vast..

ritchard

Hoi Manco401,

De problemen die je beschrijft zijn niet normaal, zelf heb ik ook de 1.4 versie.
Het kan zijn dat het 2 sec. duurt voor dat ik geluid heb als ik over schakel naar een andere codering.
Ik neem aan dat je nog garantie hebt, als dat zo is zou ik hem opsturen.
Groetjes Ritchard

manco401

Citaat van: ritchard op februari  9, 2015, 18:47:45
Hoi Manco401,

De problemen die je beschrijft zijn niet normaal, zelf heb ik ook de 1.4 versie.
Het kan zijn dat het 2 sec. duurt voor dat ik geluid heb als ik over schakel naar een andere codering.
Ik neem aan dat je nog garantie hebt, als dat zo is zou ik hem opsturen.
Groetjes Ritchard

Mja, het is enkel bij de Game of Thrones BDs. Heb ook gezien dat er meer dan 81 titelschermen inzitten voor je in het hoofdmenu komt, waarschijnlijk een soort kopieerbeveiliging maar wel eentje waar mijn Arcam bij doordraait.
Nu start ik eerst mijn Oppo op en eens hij in het menu zit leg ik pas mijn Arcam aan... dan werkt het meteen.
Alleen inderdaad blijft raar.

Wat ik wel nooit aan de praat gekregen heb is mijn oude HD-DVD speler, daar moet mijn Arcam niets van weten helaas..

Daarmee dat ik mij afvroeg of mijn Arcam wel echt het 1.4 board heeft. Heb'm tweedehands gekocht in Engeland op ebay en het menu zegt wel dat hij 3D is (firmware V3.10) maar misschien kan je gewoon de 3D firmware op een niet 3D AVR 600 zetten en ben ik belazerd? Of is dat niet mogelijk.. ? :)
24p speelt anders altijd perfect af zonder haperingen. Er staat ook niks in mijn handleiding over de 1.4 behalve zo een klein blaadje die er los bijzat hoe de 1.4 werkt..

denoontje

Echt 3D: je kunt dit toch in het menu zien....er zit dan een pass tough functie op.

Ik heb begrepen dat je beter de pass through kan gebruiken indien je geen 3d draait.
Hij gaat dan ook niet zoeken etc naar 3d informatie etc.

Nadeel is wel dat de os menu's niet meer werken tijdens afspelen (bijv volume niveau etc).

manco401

Citaat van: denoontje op februari 15, 2015, 10:02:18
Echt 3D: je kunt dit toch in het menu zien....er zit dan een pass tough functie op.

Ik heb begrepen dat je beter de pass through kan gebruiken indien je geen 3d draait.
Hij gaat dan ook niet zoeken etc naar 3d informatie etc.

Nadeel is wel dat de os menu's niet meer werken tijdens afspelen (bijv volume niveau etc).

Ja ik werd een beetje paranoïde, tis wel degelijk een 3D versie.
De pass through ligt altijd aan.
Arcam heeft bevestigd dat mijn garantie nog geldig is, ook leuk.
Maar ga het voorlopig laten voor wat het is, de streken beginnen enkel met die Game of Thrones BD's.
Mijn AVR 20min uit het stopcontact halen doet bij mij ook wonderen precies zodat alles terug vlotter switcht.. Is een tip van op avforums.

HDMI is gewoon niet echt een grote vriend van de AVR600, denk niet dat er veel aan te helpen valt, maar er valt perfect mee te leven.
En feitelijk, HDMI is toch ook de grootste K*T standaard ooit ontworpen in AVland, puur commercieel bedrog. Zelfs de connector is ontworpen door een embeciel.

denoontje

roteldebotel

Ander topic van gemaakt. Excuus voor de vervuiling

roteldebotel

Ander topic van gemaakt. Excuus voor de vervuiling

high-q

Even stof afblazen ...

Sinds deze week krijg ik de melding FAULT op mijn display en brandt de power led daarna geel.

Iemand ervaring hiermee? Kan de omschrijving van deze fout niet zo snel vinden, behalve van mensen die hem terug hebben gestuurd ter reparatie. Heb het apparaat ook een paar dagen helemaal uit gezet, maar kreeg de melding vandaag weer na een dik half uur kijken.

Misschien is het ook wel tijd voor een nieuwe, maar hoop eigenlijk van niet  :nopompom:

The CinemaLounge

denoontje

Oe dat klinkt niet goed ...hij start dus niet door

Kan het een temperatuur of kortsluitingsprobleem zijn?

Trek alle kabels er eens uit en start eens op.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

high-q

Is niet wat ik bedoel, die had ik idd ook in de handleiding gevonden.

Het gaat er om dat ik tijdens het film kijken, na ongeveer 20-30min,  op het display de melding "FAULT" krijg en daarna het oranje/gele ledje gaat knipperen. Ik moet de receiver met de power switch helemaal uit zetten en dan weer aan.

Zal vanavond eens kijken of ik tijd heb om alle kabels er uit te halen. Temperatuur leek me geen probleem, apparaat voelde niet warm aan. Misschien even de kap eraf halen om te kijken of er stof oid in is gekomen.

Iemand anders een idee waar ik er eventueel naar kan laten kijken als bovenstaande niet werkt?

The CinemaLounge

denoontje

Weet niet meer of er nog een fan in zit  die het niet meer doet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk