Philips CD880 - tikkende cd

Gestart door TheBaz, oktober 8, 2009, 09:02:39

Vorige topic - Volgende topic

TheBaz

Ik maak hier al een paar jaar met veel plezier gebruik van een CD880.
Hij heeft alleen afgelopen jaar even niet aangestaan ivm verhuizing etc.
Nu heb ik hem eindelijk weer aangesloten en ik baalde stevig toen ik de eerste cd ging afspelen: een 'tikkend' geluid  :'(
Na wat wisselen met cd's bleek het maar om 1 cd te gaan (toevallig 1 met een "LP" print erop)
Rare is dat het dus maar met 1 cd is en deze cd speelt verder wel goed in m'n DVD speler.
Komt dit nu door een (licht) beschadigde cd icm een vuile lens in de CD880?
Of heeft m'n dvd speler een soort CRC systeem(dacht dat dat niet bestond in de audio) en zo de fouten eruit filtert?

whellup! ben nogal gehecht en trots op m'n cd880.... O0

MvGr,

Bas

" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

frank2

Ik heb in het verleden sommige gekopieerde cd's voorzien van hermes plakrondjes, voor de cd. Deze haperen nu allemaal vanwege de lijmlaag van de sticker, deze lost de bovenlaag op waardoor de laser niet meer goed kan lezen. Daardoor krijg je tikken of overslaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

TheBaz

Citaat van: frank2 op oktober  8, 2009, 10:38:25
Ik heb in het verleden sommige gekopieerde cd's voorzien van hermes plakrondjes, voor de cd. Deze haperen nu allemaal vanwege de lijmlaag van de sticker, deze lost de bovenlaag op waardoor de laser niet meer goed kan lezen. Daardoor krijg je tikken of overslaan.
ik kan me niet voorstellen dat de cd nu al zo erg beschadigd is.
't is overigens een orginele cd met 'LP' print erop, geen sticker oid.
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"