Canon 10D DE DSLR body van dit moment.... € 1750,00

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 7, 2003, 18:30:08

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Te koop:

Canon 10D
DE DSLR body van Canon van dit moment.
Zonder twijfel het allerbeste dat je onder de € 2500,00 kunt kopen.

Normale prijs is € 2199,00.

Wij kunnen deze tijdelijk leveren voor € 1750,00.
LET WEL, dit is de BODY ONLY, dus zonder lensen en CF.
Wel met snellader en batterij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Rick-DTS

Met alle respect Frank,

Maar dit slaat echt helemaal nergens op.

Het allerbeste wat je onder de € 2500 kan kopen........

Er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden.
Op dit moment zijn er onder die prijs drie DSLR body's die weinig tot niks voor elkaar onder doen. De Nikon D100, de Fuji S2 en de Canon 10D.
Elke camera heeft dan zijn eigen voor en nadelen.
Het is een goede camera, absoluut. Het beste onder de € 2500. NO WAY !!!

Rick

J.A.F._Doorhof

Rick,

Lees de bladen aub.

Ik heb de S2 en de Nikon beide getest en hoewel de S2 op papier een ZEER goede kanshebber is vallen de foto's heel vies tegen en verlangen een enorme arbeid om ze goed te krijgen, maar dan nog zijn de huidtinten van de 10D een stuk beter.

De Nikon is een ander verhaal.
Dit is inderdaad een concurrent van de Canon, maar hier geldt ook dat na een paar test shots met gelijkwaardige lenzen de Canon gewoon een net iets mooier beeld neerzet en qua specs gewoon wat beter is.

De test foto's zijn trouwens na bewerking in PS op dezelfde printer op Kodak papier uitgeprint op borderless A4 en tussen de S2 en de 10D was het verschil goed te zien (vooral weer op de huidtinten) maar ook leken de foto's van de S2 wat softer.

De Nikon was een STUK moeilijker, en eigenlijk alleen met zeer goede inspectie op een 22" monitor was er een verschil te zien tussen de foto's waarbij de Canon net iets schoner was op hogere ISO's en een net iets mooiere kleur had.

Ik weet dus wel degelijk waar ik over praat,  ;).

Daarnaast heb ik zelfs van verschillende Nikon bezitters de bevestiging gekregen dat de 10D op DIT moment DE camera is.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rick-DTS

Hoi Frank,

De bladen heb ik ook doorgelezen, vandaar ook mijn reactie ;)
Als je goed gelezen hebt zul je in meerdere test zijn tegen gekomen dat wat beelden rechtstreeks uit de camera betreft ( dus geen PS ) de Fuji S2 de absolute nummer 1 is.
Fuij heeft om dit te bereiken gewoon andere parameters in zijn CCD gezet. Tsja, dat moet je aanspreken. Mensen die dit toestel bezitten zullen zeggen dat dit komt omdat Fuij zo goed.
Het toestel is ook goed.....alleen niet mijn smaak van opnames maken.
Ik heb er nog nooit een pro mee rond zien lopen, dit in tegenstelling tot de Nikon D100.
( en nee......ik heb ook nog geen pro met de Canon 10D gezien  ;) )

Jij hebt geconstateerd dat de Canon 10D een beter beeld neer zet.
Canon zet geen beter beeld neer maar een ander beeld waar jouw voorkeur naar uit gaat. Dat is iets heel anders. Daar is niks natuurlijk verkeerd mee. Alleen dat is wel iets anders dan jouw stelling dat Canon het beste toestel is..........

Ik fotografeer nu bijna 20 jaar en weet er best wel veel van af, al zeg ik hetzelf.
Een tijdje geleden werd ik door een fotograaf opgebeld of ik mee wou doen met een test.
Ik mocht foto's beoordelen. Meer wou hij niet zeggen en ook het waarom niet.
Wel dat hij meteen aan mij dacht omdat ik zo'n mierenneuker ben  :o
Ik kreeg een X aantal foto's te zien, waarvan 4 elke keer dezelfde waren.
Achteraf ging het om een test welke DSLR nou de beste  c.q mooiste foto's had.
Camera's in kwestie :
Nikon D100
Canon 10D
Fuij S2 Pro
Sigma SD 9

Ik moest zeggen welke ik het mooist vond en met welk toestel de foto's volgens mij waren gemaakt. Waarschijnlijk geloof je het niet maar ik pikte de foto's er feiloos uit welke met de Fuij en de Nikon D100 waren gemaakt.
Ik ging een keer de fout in met een verwisseling tussen Canon en Sigma.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar de Nikon, de kleuren zijn natuurgetrouwer.
Dat heb je met de Canon 1D en Canon 1Ds ook.
Fuij vern..... de boel te veel.
De Sigma, leuk maar staat nog in de kinder schoenen. Misschien met de volgende generatie Foveon chip welke net is gepresenteerd.

Wat ik probeer te zeggen, het is allemaal persoonlijk. Een ieder heeft andere voorkeuren.
Er zijn zat mensen die Bose mooi vinden, iets wat jij en ik ons niet kunnen voorstellen.
Er zijn zat testen waarin dvd-speler X als beste speler uit een test komt.
Daarin kunnen wij ons vaak ook niet vinden.....toch ?
Het zelfde met projectoren, bijv. de Panasonic 300. Volgens meerdere testen veegt ie de vloer aan met de Marantz S 1 en zelfs de Epson TW100 H ( welke overigens inmiddels te koop is voor € 3499 ). Dat staat in de testen, maare.......dat geloof jij toch ook niet. ;)
Ik niet in ieder geval.

Enne...die FOV factor.....lekker hé....1.6 maal.
Scheelt je een hoop geld in telelenzen...

Rick

Rick-DTS

Nog vergeten,

Je prijs van de de Canon 10D is  8) ;D

Een van de goedkoopsten van Nederland

Rick

Erik

Niet om het eea maar ik heb nog nooit een test gelezen waarin werd gezegd dat een AE300 beter was dan een S1 of TW100.
Dat is net zoiets als een eend rijdt beter dan een bmw, dat gelooft niemand  ;D

ps hiermee zeg ik natuurlijk niets over jouw mening van die camera's, daar heb ik namelijk helemaal geen verstand van. Vind deze mening in ieder geval erg goed onderbouwd.  
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rick-DTS

Hoi Erik,

Ik heb de test indertijd drie maal doorgelezen of ik het wel goed begrepen had.
De test was in het duits ( ik weet dus niet of de test uit Duitsland kwam ).
Echt waar, deze gasten presteerden het om de de Panasonic 300 te prefereren boven de S1 en de TW100 ........

:-\

Rick

Robbo

Citaat van: Rick-DTS op augustus 14, 2003, 15:01:52
Enne...die FOV factor.....lekker hé....1.6 maal.
Scheelt je een hoop geld in telelenzen...

Rick

Daarvoor in de plaats mag je je geld uitgeven aan dure macro lenzen ;)

Rob

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken