Verschillen in kabels: hearing is believing? (Gesplitst topic!)

Gestart door Snowmaster, september 29, 2009, 22:20:15

Vorige topic - Volgende topic

disco

Spades, of 'vorkjes' bedoel je? Die zullen ook oxideren. Opwrijven met een doek al dan niet met een beetje alcohol om de vetten op te lossen zal wel voldoende zijn. Probeer het maar eens.

Draden vervangen is wel de grootste sport in DIY Nederland volgens mij ;) Vandaag las ik dat fabrikanten soms opzettelijk weerstand introduceren (in de orde van grootte van tienden ohm's) omdat het toegepaste filter daarom vraagt. Weet het niet hoor, volgens mij is dat dunne snoer gewoon uit besparing.

Welja, slechter wordt het er niet van :) Neem wel deftig soldeer, bij voorkeur een waar een paar procent koper of zilver is gemengd.
Maar grootmoeder, wat heeft u grote oren!
- Wazzeggie kind?

Raphie

JBL PRX Power!

disco

Je verbeeld je iets te horen, bedoel je? Tja, een bekend twistpunt dat de gemoederen al jaren bezig houdt   :yawnee:

Een leuke proef -mocht je belangstelling hebben- is een kleine weerstand in serie te plaatsen met je speaker.
Maar grootmoeder, wat heeft u grote oren!
- Wazzeggie kind?

jurriaan

Citaat van: disco op januari 25, 2010, 21:45:44
Spades, of 'vorkjes' bedoel je? Die zullen ook oxideren. Opwrijven met een doek al dan niet met een beetje alcohol om de vetten op te lossen zal wel voldoende zijn. Probeer het maar eens.
Het zijn 'vergulde' bananen stekkers en dan is oxideren volgens de fabrikant natuurlijk geen probleem.

Graag maak ik ook nog een interlink van een heel dun koperdraadje, kijken of ik dan wellicht wel verschil hoor. Immers zoals hier al aangehaald in de apparatuur zitten ook hele dunnen draadjes.

S@m

Heb eigenlijk nooit erg grote verschillen gehoord tussen diverse interlinks, tot vandaag...

Vanmiddag een Van den Hul met een John van Gent vergeleken met als positieve uitschieter de JvG, sprankelender, meer detail, dynamischer. Hierna de JvG vergeleken met een Purist Audio Design...WOW, wat zijn al die andere kabels dan schreeuwlelijken. Met de Purist komt er een rust in de weergave, ongekend.

erik s.

Citaat van: S@m op januari 26, 2010, 20:02:08
Heb eigenlijk nooit erg grote verschillen gehoord tussen diverse interlinks, tot vandaag...

Vanmiddag een Van den Hul met een John van Gent vergeleken met als positieve uitschieter de JvG, sprankelender, meer detail, dynamischer. Hierna de JvG vergeleken met een Purist Audio Design...WOW, wat zijn al die andere kabels dan schreeuwlelijken. Met de Purist komt er een rust in de weergave, ongekend.

die PAD zijn wel flink aan de prijs... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Midcall

Citaat van: S@m op januari 26, 2010, 20:02:08

Heb zelf de Dominus geprobeerd, fantastische kabel.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

S@m

Citaat van: erik s. op januari 26, 2010, 20:28:57
die PAD zijn wel flink aan de prijs... :)

Ze hebben een behoorlijk prijskaartje, maar ik heb altijd verkondigd beter geld te besteden aan de bron en versterker ipv dure kabels...

...sinds ik Purist Audio Design heb gehoord is die mening veranderd. Dit was een upgrade die ik met diverse cd spelers niet heb gehoord.

scrutinizer

Citaat van: S@m op januari 27, 2010, 13:35:19
Ze hebben een behoorlijk prijskaartje, maar ik heb altijd verkondigd beter geld te besteden aan de bron en versterker ipv dure kabels...

...sinds ik Purist Audio Design heb gehoord is die mening veranderd. Dit was een upgrade die ik met diverse cd spelers niet heb gehoord.
On thin ice!! ;D

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

scrutinizer

Citaat van: S@m op januari 27, 2010, 13:48:24
:angel:

De oude vloeistof gevulde PAD Colossus interconnect :wub: zolang deze niet ging lekken. :-X

De Magnan Vi heeft soortgelijk karakter, geen last van lekkage en gezien leeftijd wat beter betaalbaar.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

S@m

Citaat van: scrutinizer op januari 27, 2010, 14:54:29
De oude vloeistof gevulde PAD Colossus interconnect :wub: zolang deze niet ging lekken. :-X

De Magnan Vi heeft soortgelijk karakter, geen last van lekkage en gezien leeftijd wat beter betaalbaar.

;)

Anton.

Als ik de kans heb zal ik de Magnan Vi zeker eens proberen...

Enne, die lekkage is met een siliconenplug wel weer te verhelpen. In de PAD die ik heb zit het zgn 'Contego' dempingsmateriaal, lijkt op blauw zilverzand. Als er opeens iets blauws achter de apparatuur glinstert weet ik 'hoe laat het is'  :smile:

scrutinizer

Citaat van: S@m op januari 27, 2010, 17:03:19
Als ik de kans heb zal ik de Magnan Vi zeker eens proberen...

Enne, die lekkage is met een siliconenplug wel weer te verhelpen. In de PAD die ik heb zit het zgn 'Contego' dempingsmateriaal, lijkt op blauw zilverzand. Als er opeens iets blauws achter de apparatuur glinstert weet ik 'hoe laat het is'  :smile:

;)

Ik doelde ook meer op de Colossus pre 2000, Dirk. Deze waren gevuld met alleen vloeistof, dus ondanks reparabel was de samenstelling niet bekend. :-X
In de huidige lijn wordt een dikkere geleiachtige substantie gebruikt waarbij ik me wat bij een siliconen plug voor kan stellen.
Ik heb eind verleden jaar nog wat demo's gegeven met de PAD Dominus lijn o.a. phono, line en luidspreker kabels, en ben van mening dat de voicing afwijkt van hetgeen 'mijn' voorkeur droeg in het verleden. But that's personal........... :lookaround:

:)

Anton.

S@m

Aha...

scrutinizer

Citaat van: S@m op januari 28, 2010, 10:13:53
Dat het niet ieders voorkeur zal zijn kan ik me voorstellen. De verschillen zijn nogal 'groot' en imo is de PAD een rustige kabel die met liefde weergeeft...

Sorry, nu ik het zo terug lees was ik niet echt duidelijk, Dick.
De producten van PAD van voor het jaar 2000 vondt ik persoonlijk op een aantal puntjes prettiger.
Vooral de Colossus kon mij op je punt dikbedrukt, nog meer in beroering brengen. :music:

Jammergenoeg liet hij zelf ook weleens een traantje.....

;)

Anton.