Verschillen in kabels: hearing is believing? (Gesplitst topic!)

Gestart door Snowmaster, september 29, 2009, 22:20:15

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

LOL :D

Maargoed, als de non-believers hun zin krijgen, zou dit een doodsaai forum zijn. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

chansig

knowers is ws een betere term. Ze geloven namelijk niet ze weten het. Believers kan dan dus blijven... :hehe:

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Raphie

Citaat van: Rednaxela op oktober  1, 2009, 13:12:42
Vrouwen doen onderling de hele dag zo. Mannen alleen in een kabeldiscussie.  :hehe:
vrouwen zijn er om geneukt te worden, niet om over kabels mee te praten.
JBL PRX Power!

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

reMC

Rednaxela

Citaat van: SOS-Master op oktober  1, 2009, 13:33:54
vrouwen zijn er om geneukt te worden, niet om over kabels mee te praten.
Jij hebt duidelijk de broek aan thuis.  ;D

Edit: dubbelzinnige smiley verwijderd.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

NielsLu

Citaat van: Rednaxela op oktober  1, 2009, 13:55:15
Jij hebt duidelijk de broek aan thuis. :ph34r:

Volgens mij heeft ie eerder geen broek aan (ik vind het een nogal respectloze uitspraak)...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

Raphie

Ja laten we allemaal gezellig in touch komen met our feminine side .... :devil:

Accepteer het, dit een is mannenforum, met mannenhobbies en en mannenpraat.

Testosteron over Oestogeen  ;D

beetje geinen moet kunnen hoor, ga anders lekker naar het "opzij" forum of zo als je persé serieus en actief vrouwvriendelijk wilt zijn.... :popcorn:
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: SOS-Master op oktober  1, 2009, 14:01:48

beetje geinen moet kunnen hoor, ga anders lekker naar het "opzij" forum of zo als je persé serieus en actief vrouwvriendelijk wilt zijn.... :popcorn:

Als jij op deze manier de opmerking wilt goedpraten..tsja...Ws is je testoteron zo laag dat je hem op deze manier probeert op te krikken...

Gr Hans

Rednaxela

J.A.F._Doorhof

@SOS master,
Dat is bij deze een waarschuwing wegens ongenadig grof taalgebruik, bij een 2e opmerking in die trend gaat er een ban van 3 dagen in werking.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m

CiteerJij hebt duidelijk de broek aan thuis. 

Ik kan me nog een topic voor de geest halen over de verkoop van een hondje. Volgens mij had dat alles te maken met een broek die de vriendin aan had/heeft...

Rednaxela

Citaat van: S@m op oktober  1, 2009, 14:55:30
Ik kan me nog een topic voor de geest halen over de verkoop van een hondje. Volgens mij had dat alles te maken met een broek die de vriendin aan had/heeft...
Doesn't ring a bell. Toch niet dat ene topic waar ik jou Gaus noemde he?

S@m

Citaat van: Rednaxela op oktober  1, 2009, 14:57:57
Doesn't ring a bell. Toch niet dat ene topic waar ik jou Gaus noemde he?

Nee, maar om geen slapende honden wakker te maken (;D) zal ik hierop niet verder ingaan, betreffend persoon weet waar het om gaat...

Ghosty J

Zo en dat is de 10de report to mod, topic is wat mij betreft gesloten!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Heren, het topic gaat weer open wij zullen nu streng gaan modderen, let wel wij geven geen waarschuwing meer maar er volgt direct een ban van 3 dagen mocht de disscussie weer uit de hand lopen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

celerontje

Citaat van: Ghosty J op oktober  2, 2009, 12:57:43
Heren, het topic gaat weer open wij zullen nu streng gaan modderen, let wel wij geven geen waarschuwing meer maar er volgt direct een ban van 3 dagen mocht de disscussie weer uit de hand lopen.

Kabels; Maken meer kapot dan U lief is! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Rednaxela

Citaat van: frank2 op oktober  2, 2009, 13:25:24
even antwoord geven op het onderwerp: Yes.
Doe ik er ook eentje: Probably, but measuring is knowing.

Ejorne

Citaat van: Rednaxela op oktober  2, 2009, 13:37:27
Doe ik er ook eentje: Probably, but measuring is knowing.

En omdat verschillen ook daadwerkelijk gemeten worden lijkt het dus duidelijk: Er is verschil en dat wordt ook gehoord.
Echter die DBT weer he? Die gooit roet in het eten.

Conclusie is voor mij duidelijk:
Verschil; wordt gemeten en gehoord.
In een DBT wordt het niet gehoord, maar daar wordt zelf geen verschil gehoord in een goede hi-end cd-speler en een budget dvdspelertje van Sony en dat via de analoge uitgang van die aparaten... Daarmee lijkt me de conclusie duidelijk: Hoorbare verschillen kunnen niet aangetoond worden in een DBT maar omdat de verschillen onder normale omstandigheden zowel gemeten als gehoord worden is er dus kennelijk wel verschil maar volstaat enkel de DBT niet...

Snowmaster

Binnen 4 pagina's al op slot......lijkt op een nieuw forumrecord.

Eerlijk is eerlijk.....met ongelooflijk veel vermaak hebben ik de laatste pagina gelezen, ik moest zelfs luidkeels lachen.
Ik weet het.....eigenlijk is dat helemaal fout.....maar ja, ik ben ook maar een mens  :P.   Als het weer saai dreigt te worden, klop ik gewoon op mijn schermpie...kort, kort, kort...lang,lang,lang...kort, kort,kort...  ;D 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Rednaxela

Citaat van: Ejorne op oktober  2, 2009, 13:43:14
En omdat verschillen ook daadwerkelijk gemeten worden lijkt het dus duidelijk: Er is verschil en dat wordt ook gehoord.
Echter die DBT weer he? Die gooit roet in het eten.

Conclusie is voor mij duidelijk:
Verschil; wordt gemeten en gehoord.
In een DBT wordt het niet gehoord, maar daar wordt zelf geen verschil gehoord in een goede hi-end cd-speler en een budget dvdspelertje van Sony en dat via de analoge uitgang van die aparaten... Daarmee lijkt me de conclusie duidelijk: Hoorbare verschillen kunnen niet aangetoond worden in een DBT maar omdat de verschillen onder normale omstandigheden zowel gemeten als gehoord worden is er dus kennelijk wel verschil maar volstaat enkel de DBT niet...
Dan wordt het dus: Probably, but not hearing during a DBT isn't an argument.

scrutinizer

Citaat van: chansig op oktober  1, 2009, 13:24:31
knowers is ws een betere term. Ze geloven namelijk niet ze weten het. Believers kan dan dus blijven... :hehe:

Gr Hans
Zij weten het ook niet, Hans. We proberen onszelf al horend, staande te houden met gegevens die zich volgens hun onder de 20 khz, zowel elektrisch als perceptief afspelen.

;)

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Ejorne

Citaat van: Rednaxela op oktober  2, 2009, 14:34:53
Probably, but not hearing during a DBT isn't an argument.

It isn't an argument it is a fact.

En daarmee is voor mij duidelijk dat een dbt kennelijk niet deugd voor dit doeleind, althans niet in de huidige opzet.
Of dit nu aan de mentale druk ligt die op de testpersonen aanwezig zou kunnen zijn of dat het wellicht iets met schakelkastjes of andere invloeden van doen heeft in mij niet duidelijk.

Rednaxela

Citaat van: Ejorne op oktober  2, 2009, 15:12:16
It isn't an argument it is a fact.

En daarmee is voor mij duidelijk dat een dbt kennelijk niet deugd voor dit doeleind, althans niet in de huidige opzet.
Of dit nu aan de mentale druk ligt die op de testpersonen aanwezig zou kunnen zijn of dat het wellicht iets met schakelkastjes of andere invloeden van doen heeft in mij niet duidelijk.
Wat vind je van deze: Yes. I fool myself and I'm fine with it.