Verschillen in kabels: hearing is believing? (Gesplitst topic!)

Gestart door Snowmaster, september 29, 2009, 22:20:15

Vorige topic - Volgende topic

Kuipje

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 10:49:33
Hoef je niet te stellen, kan ook niet gesteld worden. Anders zou de wereld niet werken zoals ze nu doet. Je suggestie is dan ook ronduit absurd en niet van deze wereld te noemen.

Groet,
Jacco

Jacco
Erik S verdient gewoon geld met het verkopen van speciale kabels.  Je moet dan toch wat bij gebrek aan argumenten.

http://verkopers.marktplaats.nl/10959730

erik s.

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 11:08:54
Je weigert kennelijk de realiteit te aanvaarden zoals ze is. Jammer voor jou, maar dit drama ga ik niet met je aan, het is jouw probleem.

Groet,
Jacco

tja, zo liep je op hififorum ook weg voor dezelfde discussie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Citaat van: Kuipje op oktober  1, 2009, 11:09:19
Jacco
Erik S verdient gewoon geld met het verkopen van speciale kabels.  Je moet dan toch wat bij gebrek aan argumenten.

nou, dat is een solide argument...pppfff
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 11:08:54
Je weigert kennelijk de realiteit te aanvaarden zoals ze is. Jammer voor jou, maar dit drama ga ik niet met je aan, het is jouw probleem.

Groet,
Jacco
:clapping: :clapping: :clapping:
JBL PRX Power!

dekkersj

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 11:11:44
tja, zo liep je op hififorum ook weg voor dezelfde discussie.
Waar precies liep ik weg?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

erik s.

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 11:21:38
Waar precies liep ik weg?

Groet,
Jacco

in dezelfde discussie over het vast staan van natuurwetten.

J.A.F._Doorhof

Laten we niet een pingpong spel spelen met de mods.
Ook hier geldt wie kaatst mag de bal verwachten.

Onze opmerking zal heel simpel zijn, aub respect naar elkaar heren......
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dekkersj

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 11:25:55
in dezelfde discussie over het vast staan van natuurwetten.
Je ontwijkt mijn vraag. Ik concludeer dat je me zwart probeert te maken.

Over de inhoud: misschien moet je eerst een kop koffie of thee pakken en heel rustig gaan nadenken over de implicatie die het niet vast staan van natuurwetten voor de huidige wereld betekent. En dan heb ik het natuurlijk niet over die zaken die zo subatomair zijn of die zo ver weg van de dagelijkse realiteit staan dat wij normale stervelingen er nooit mee te maken zullen krijgen. Zeker niet in audio.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Koen K

Als de heren kabelaars eens op zouden houden met het omdraaien van de bewijslast zouden we een heel stuk constructiever aan de slag kunnen. Ga er maar rustig vanuit dat de natuurwetten waar jullie zo aan menen te moeten twijfelen al lang en breed bewezen zijn. Je zult dus met héél overtuigend bewijs moeten komen om die te falsificeren. Met zeer onovertuigende argumenten als "ja maar ik hoor het toch" of "we kennen het heelal niet, dus weten we überhaupt niks" schiet niemand wat op.

Gebrek aan kennis omtrent een gespreksonderwerp moedigt mij overigens altijd aan om enigszins voorzichtig te zijn met mijn uitspraken en de argumentatie van mensen die er wel wat vanaf weten in me op te nemen, maar zulke voorzichtigheid is aan believers vaak niet besteed: "ik weet niet hoe de natuurkunde werkt, dus het is onzin" lijkt het credo.

S@m

Kinderen, kinderen...ga toch lekker genieten van de muziek. Met of zonder verschillen.

erik s.

Citaat van: Koen K op oktober  1, 2009, 11:57:22
Als de heren kabelaars eens op zouden houden met het omdraaien van de bewijslast zouden we een heel stuk constructiever aan de slag kunnen. Ga er maar rustig vanuit dat de natuurwetten waar jullie zo aan menen te moeten twijfelen al lang en breed bewezen zijn. Je zult dus met héél overtuigend bewijs moeten komen om die te falsificeren. Met zeer onovertuigende argumenten als "ja maar ik hoor het toch" of "we kennen het heelal niet, dus weten we überhaupt niks" schiet niemand wat op.

Gebrek aan kennis omtrent een gespreksonderwerp moedigt mij overigens altijd aan om enigszins voorzichtig te zijn met mijn uitspraken en de argumentatie van mensen die er wel wat vanaf weten in me op te nemen, maar zulke voorzichtigheid is aan believers vaak niet besteed: "ik weet niet hoe de natuurkunde werkt, dus het is onzin" lijkt het credo.

als je even terug leest Koen, zie waarom natuurwetten geen rotsvast gegeven zijn.

scrutinizer

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 11:34:34

Over de inhoud: misschien moet je eerst een kop koffie of thee pakken en heel rustig gaan nadenken over de implicatie die het niet vast staan van natuurwetten voor de huidige wereld betekent. En dan heb ik het natuurlijk niet over die zaken die zo subatomair zijn of die zo ver weg van de dagelijkse realiteit staan dat wij normale stervelingen er nooit mee te maken zullen krijgen. Zeker niet in audio.

Groet,
Jacco

Milieu!!! Een mogelijk andere manier van transport misschien?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

erik s.

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 11:34:34

Groet,
Jacco

waar maak ik je zwart? ik zie ook niet in wat er mis is met de kleur zwart, maar dat is hier niet echt on-topic.

S@m

Ook buiten het audiogebeuren loop je als normaal denkend mens zo vaak tegen het zwart-wit denken van de zgn wetenschapper op...daar is nou eenmaal niets aan te doen. Leven en laten leven...

dekkersj

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 12:05:00
waar maak ik je zwart? ik zie ook niet in wat er mis is met de kleur zwart, maar dat is hier niet echt on-topic.
Ik concludeer dat.

Groet,
Jacco

Martijn M

Sommige dingen zijn zwart, sommige dingen zijn wit. Sommige dingen zijn grijs. Waarom zou je iets dat zwart is niet zwart mogen noemen? Waarom moet je hier iets dat zwart is verpakken als iets dat grijs of wit zou kunnen zijn?
Dutch & Dutch

Koen K

Citaat van: S@m op oktober  1, 2009, 12:02:03
Kinderen, kinderen...ga toch lekker genieten van de muziek. Met of zonder verschillen.

Check... Dat was precies de reden dat ik pas om half vijf in bed lag ;D

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 12:03:49
als je even terug leest Koen, zie waarom natuurwetten geen rotsvast gegeven zijn.

:dry:

Je leest niet wat ik schrijf. Maar als jij wil denken dat gebrekkige kennis over "life the universe and everything" betekent dat geen enkele natuurwet nog vertrouwd mag worden, succes!

Ik hoop dat je dan wel consequent bent en nu ook je magneetschoenen aan hebt, want stel dat de zwaartekracht er ineens mee ophoudt ;D

S@m

Citaat van: keyser op oktober  1, 2009, 12:12:19
Sommige dingen zijn zwart, sommige dingen zijn wit. Sommige dingen zijn grijs. Waarom zou je iets dat zwart is niet zwart mogen noemen? Waarom moet je hier iets dat zwart is verpakken als iets dat grijs of wit zou kunnen zijn?

Of...

Waarom iets wat grijs is, zwart of wit noemen....(enkel omdat grijs in de wetenschap niet voorkomt?).

erik s.

Citaat van: Koen K op oktober  1, 2009, 12:13:49

Je leest niet wat ik schrijf. Maar als jij wil denken dat gebrekkige kennis over "life the universe and everything" betekent dat geen enkele natuurwet nog vertrouwd mag worden, succes!

Ik hoop dat je dan wel consequent bent en nu ook je magneetschoenen aan hebt, want stel dat de zwaartekracht er ineens mee ophoudt ;D

waar lees je dat ik alle natuurwetten verwerp? zo maak je er wel erg makkelijk van af. ik trek gewoon alles wat niet 100% vast staat( en dat is natuurlijk vrijwel alles) enigzins in twijfel. je hebt me hier ook niet zien beweren over geloven in hoorbare verschillen in kabels. die discussie vind ik zoals die hier loopt zinloos.

Kuipje

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 12:03:49

Ik heb sterk de indruk dat jij dolgraag iets wilt lezen in het gelinkte artikel wat er niet staat.

Peerless Monster

Citaat van: Koen K op oktober  1, 2009, 12:13:49

Zwaartekracht bestond voordat Newton het ontdekte met zijn appel zeker nog niet!
Oh dat lijkt op Stephen Hawking:

http://wijnkelder.wikispaces.com/Stephen+Hawking

;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

scrutinizer

Citaat van: Kuipje op oktober  1, 2009, 11:09:19
Jacco

Ik vind dit een respectloze opmerking.
Er worden nu eenmaal wereldwijd 'producten' aangeboden en verkocht waar een 'vraag' naar is.
Om nu Erik S, omdat hij deze vraag voor sommige beantwoord, te blameren, vind ik allerminst discussie materiaal.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Perfectionist

Voor de allerlaatste keer mensen alleen over de inhoud hebben en NIET op de man spelen (vrouwen ontbreken hier helaas anders zou de sfeer wellicht heel anders zijn) en alsjeblieft wat respect voor elkaar tonen , anders worden er vanaf nu waarschuwingen of erger uitgedeeld.

Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Rednaxela

Citaat van: Perfectionist op oktober  1, 2009, 12:58:03
... (vrouwen ontbreken hier helaas anders zou de sfeer wellicht heel anders zijn) ...
Vrouwen doen onderling de hele dag zo. Mannen alleen in een kabeldiscussie.  :hehe:
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

S@m

Citaat van: Perfectionist op oktober  1, 2009, 12:58:03
(vrouwen ontbreken hier helaas anders zou de sfeer wellicht heel anders zijn)