Verschillen in kabels: hearing is believing? (Gesplitst topic!)

Gestart door Snowmaster, september 29, 2009, 22:20:15

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Citaat van: Snowmaster op september 29, 2009, 22:20:15
Even voor de goede orde, dit betreft een gesplitst en verplaatst topic, wat inhoudt dat Snowmaster NIET de topicstarter is.

Hoe langer ik bezig ben met HT, des te meer ik mij hierover verbaas.
Ben bezig met het inrichten van een absolute high end set bij/samen met een forumlid.
Je mag woorden als "verschrikkelijk veel" verschil niet gebruiken, maar op die set zijn wij na tientallen kabels echte tegenpolen tegengekomen op kabelgebied.
Als je de beste tegenover de slechtste matchende kabels zet praat je echt over flinke verschillen als je zowel speakerkabels als interlinks en netsnoeren zou vervangen. 
Daar kun je een blinde kip voor van de straat plukken voor een verschillentest  ;D

Maar ik trek mij weer terug, want anders stimuleer ik misschien een discussie en dat mocht hier niet  :music:.

De bewuste forumlid is hier inmiddels alweer geweest :D
Jij was niet mee . . . .

Dus? ? ?

:D ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Miracle.

Citaat van: Koen K op september 29, 2009, 23:28:38
Kortom, je roept dat techneuten niet weten wat ze meten, maar jij weet eigenlijk niet wat ze meten en je weet óók al niet wat er dan wél gemeten zou moeten worden. En dat allemaal op basis van de ultieme drogreden "ik vind dat er verschil is, dus er is verschil".

Je klinkt een beetje als een Nederlander die een Chinees vertelt dat 'ie grammaticaal incorrect Mandarijn spreekt zonder dat 'ie de taal zelf machtig is ::)
Je reuteld weer eens stevig uit die kuikennek van je koentje. :yawnee:

Ik weet heel goed wat ik wel en niet moet meten, maar weet niet wat die "techneuten" die geen verschillen kunnen meten proberen te doen, en kan dat daarom ook niet zeggen.

Ik vind niet dat er verschil is. Ik heb dat al meerdere keren geconstateerd, en niet alleen met de oortjes, en alles wat daartussen zit.

Een goede RTA meter aan de uitgang monteren en dan testtonen vergelijken toont al voldoende de verschillen in kabels aan. ;)
Helaas zal dat met een scoop of multimeter, waar de gemiddelde "techneut" meestal mee aan het stoeien gaat, nooit te doen zijn.

Snowmaster

Citaat van: Blue-Eyes op september 30, 2009, 21:04:50
De bewuste forumlid is hier inmiddels alweer geweest :D
Jij was niet mee . . . .

Dus? ? ?

:D ;)

Next time.... :coffee:.... ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ghosty J

Citaat van: Miracle. op september 30, 2009, 22:48:50
Graag wat meer respect voor elkaar!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Koen K

Op jouw neiging om het persoonlijk te maken als je er niet uitkomt met argumenten valt altijd te vertrouwen... Het siert je overigens niet. :dry:

Citeer
Ik vind niet dat er verschil is. Ik heb dat al meerdere keren geconstateerd, en niet alleen met de oortjes, en alles wat daartussen zit.

Hoe moeilijk kan het dan zijn om het eens een keer te bewijzen? Ik lees altijd bergen beweringen en extreem weinig onderbouwing. Geef nou eens een keer één reden waarom ik je zou moeten geloven  ???

Citeer
Een goede RTA meter aan de uitgang monteren en dan testtonen vergelijken toont al voldoende de verschillen in kabels aan. ;)
Helaas zal dat met een scoop of multimeter, waar de gemiddelde "techneut" meestal mee aan het stoeien gaat, nooit te doen zijn.

Een erg bekwame techneut die ik ken maakt in elk geval geen gebruik van een scoop of multimeter, maar van een heuse audio analyzer. Je zou een hoop van hem kunnen leren over audio.

Kuipje

(...)

Ik heb geen idee wat een RTA-meter is, maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt het me vast prima uitleggen. Kun je de resultaten van de op de door jou beschreven wijze van aantonen van verschillen hier plaatsen. Dat lijkt me een erg nuttige bijdrage in deze discussie.

Wel een beetje jammer dat je je zo laatdunkend uitlaat over 'de gemiddelde techneut'.

S@m

Je reuteld weer eens stevig uit die kuikennek

Weet ik eindelijk waar die 'K' voor staat.... :satisfied:

dekkersj

Een RTA is een real time analyser en geeft spectraal weer wat je aan signaal in de kuip hebt. Ik kan me enkele gevallen voor de geest halen waarbij er testsignalen zijn gebruikt icm een dergelijke analyser en waar er naar mijn idee onvoldoende is gekeken naar de akoestische invloed van de omgeving. Hierbij zijn dan akoestische metingen gedaan. Het verplaatsen van een suikerpot kan al grote verschillen geven op een RTA (zelf ooit vastgesteld).

Ik meet in dergelijke gevallen de spanningen op de speakerklemmen, sla het signaal op en doe het RTA-werk achteraf. Daar zijn uiteraard verschillen te vinden, de meetapparatuur is gevoelig genoeg, maar zijn van dergelijke grootte dat je geen hoorbaar verschil kunt vasstellen. Geheel conform de fysica en het simpele feit dat het fenomeen nog nooit is vastgesteld onder gecontroleerde condities. Pure verbeelding en marketing dus.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

dekkersj

En helemaal gelukkig dat het geen ene malle moer met dit onderwerp te maken heeft  ;D

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Raphie

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 09:20:43
http://www.nu.nl/algemeen/2092930/mogelijk-nieuwe-kracht-gevonden-in-heelal.html

zo zie je maar weer dat "natuurwetten" niet altijd rotsvast zijn....
Zoals met alles, eerst bewijzen met een stelling  :devil: tot die tijd blijft het filosofie, wat natuurlijk believers en andere minder stabiele groepen in de samenleving ontzettend aanspreekt  ;D
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 09:24:01
En helemaal gelukkig dat het geen ene malle moer met dit onderwerp te maken heeft  ;D

Groet,
Jacco

ik denk het wel, een persoon hier, ik noem geen naam, denkt altijd dat die alles weet en dat de wetten van de natuur vast staan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

dekkersj

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 09:32:13
ik denk het wel, een persoon hier, ik noem geen naam, denkt altijd dat die alles weet en dat de wetten van de natuur vast staan.
Dan heeft die persoon, ik noem ook geen naam, het bij het rechte eind: voor audio staan die wetten inderdaad als een huis en kun je ze als ijzeren wetmatigheden veronderstellen. Het twijfelen daaraan geeft een onweten- en/of ondeskundigheid aan.

Groet,
Jacco

scrutinizer

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 09:24:01

Groet,
Jacco
Nee, anders had je nu het e.e.a. moeten 'herzien', Jacco.

Citaat van: SOS-Master op oktober  1, 2009, 09:25:23
Zoals met alles, eerst bewijzen met een stelling  :devil: tot die tijd blijft het filosofie, wat natuurlijk believers en andere minder stabiele groepen in de samenleving ontzettend aanspreekt  ;D
Minder stabiele groepen :-X ...Dat hebben deze wetten van Einstein en Newton ook lang gedaan voor uhh stabiele groepen, tot het moment dat ......

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

beunky

Heren, zullen we de persoonlijke elementen uit deze discussie laten en ons weer op de inhoud richten?
Mijn dank...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Raphie

een believer behoort tot een minder stabiele groep, brainwashed door audio opportunitisten, zien marketing hype als hun bijbel en willen zo ontzettend graag in ten minste één aspect van hun leven credible overkomen. Audiofili het zou zo maar een syndroom of ziekte kunnen zijn  :devil:

Meten is weten, wat je niet kan meten bestaat niet.....
JBL PRX Power!

dekkersj

Citaat van: scrutinizer op oktober  1, 2009, 10:11:37
[...]
En ik niet alleen, de totale wereld zou herzien moeten worden. En dat is absurd.

Groet,
Jacco

erik s.

Citaat van: SOS-Master op oktober  1, 2009, 10:15:44
een believer behoort tot een minder stabiele groep, brainwashed door audio opportunitisten, zien marketing hype als hun bijbel en willen zo ontzettend graag in ten minste één aspect van hun leven credible overkomen. Audiofili het zou zo maar een syndroom of ziekte kunnen zijn  :devil:

en de aarde is nog steeds plat.....

erik s.

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 10:20:19
En ik niet alleen, de totale wereld zou herzien moeten worden. En dat is absurd.

Groet,
Jacco

ja, stel je voor dat jouw "geloof" niet blijkt te kloppen.....

reMC

Citaat van: scrutinizer op oktober  1, 2009, 10:11:37
Minder stabiele groepen :-X ...Dat hebben deze wetten van Einstein en Newton ook lang gedaan voor uhh stabiele groepen, tot het moment dat ......

;)

Anton.

Ik vind je scherpe opmerkingen altijd leuk om te lezen, maar dat je je tijd hier nog aan verdoet... ;)

scrutinizer

Citaat van: SOS-Master op oktober  1, 2009, 10:15:44

Zolang je zelf niet 'precies' weet waar je over praat, volg je als mens toch gewoon hetgeen je logisch lijkt, maar of dat dan uiteindelijk de waarheid is.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

erik s.

Citaat van: scrutinizer op oktober  1, 2009, 10:28:10
Zolang je zelf niet 'precies' weet waar je over praat, volg je als mens toch gewoon hetgeen je logisch lijkt, maar of dat dan uiteindelijk de waarheid is.

Anton.
precies, meten is ook een "geloof", daar dat op basis van natuurwetten gebeurd. en zoals we in de geschiedenis hebben kunnen zien, blijken natuurwetten niet altijd te kloppen....

dekkersj

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 10:24:40
ja, stel je voor dat jouw "geloof" niet blijkt te kloppen.....
Hoef je niet te stellen, kan ook niet gesteld worden. Anders zou de wereld niet werken zoals ze nu doet. Je suggestie is dan ook ronduit absurd en niet van deze wereld te noemen.

Groet,
Jacco

erik s.

Citaat van: dekkersj op oktober  1, 2009, 10:49:33
Hoef je niet te stellen, kan ook niet gesteld worden. Anders zou de wereld niet werken zoals ze nu doet. Je suggestie is dan ook ronduit absurd en niet van deze wereld te noemen.

Groet,
Jacco

toen de mensen dachten dat de aarde plat was werkte "het" ook....

dekkersj

Citaat van: erik s. op oktober  1, 2009, 10:54:27
toen de mensen dachten dat de aarde plat was werkte "het" ook....
Je weigert kennelijk de realiteit te aanvaarden zoals ze is. Jammer voor jou, maar dit drama ga ik niet met je aan, het is jouw probleem.

Groet,
Jacco