Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

Gestart door eip, september 6, 2009, 17:52:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Citaat van: vik op maart 29, 2013, 10:51:57
Inderdaad een mooie versie. Chord bekabeling en hoogwaardig filter.

Het frontje vind ik ook super mooi afgewerkt. Ik had het wel geweten voor dat geld.


Zeker mooi....damn, zou mooi zijn en dan mijn FS208.2 als rear....

Deleted member

Stereo-fan for life!

Deleted member

Weet iemand toevallig welke bekabeling dat is in de SE? Het is Chord bekabeling, maar welk type? Zijn daar complete sets van?

Ik zou ook graag het front van m'n speakers vervangen met die mooie metalen grille, maar ik kan nergens iets van spare parts vinden... heb al flink ge- :google:-d maar zonder resultaat...
Stereo-fan for life!

vik

 ;) 

http://www.magazine-audio.com/2012/elac-fs-247-et-sapphire-edition-part-2/


De Elac 247 Sapphire Edition gebruikt The Chord Rumor 2 bekabeling.

http://www.chord.co.uk/product/chord-rumour-2-speaker-cable/



Citaat van: technative op maart 29, 2013, 21:35:12
Weet iemand toevallig welke bekabeling dat is in de SE? Het is Chord bekabeling, maar welk type? Zijn daar complete sets van?

Ik zou ook graag het front van m'n speakers vervangen met die mooie metalen grille, maar ik kan nergens iets van spare parts vinden... heb al flink ge- :google:-d maar zonder resultaat...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Muraculous

Ik ben nu een demo opstelling van de Elac FS-407 aan het uitproberen. De speakers zijn erg mooi afgewerkt en klinken  ruimtelijk, vol en imposant, zeker in een goede de juiste ruimte . De speakers hebben een down firing baspoort wat goed van pas komt vanwege de acoutische eigenschappen van mijn luister-ruimte. Deze is ondiep (3,50) en één speaker staat in een hoek.

De gebruikte versterker is een Musical Fidelity M3i icm de MF M1 dac en Sonos Connect.

Vanwege de acoustiek heb ik bij sommige opnames last van een "basknoop" maar gezien het feit dat we liever geen afstand willen doen van de indrukwekkende laagweergave van deze speakers wil ik op zoek gaan naar een versterker met toonregeling, zonder dat er grotere nadelen aan kleven. De leverancier stelt Rotel voor maar sommige mensen op het forum vinden dat geen goede combi?

Iemand suggesties of ervaringen?

frank2

zelf uitproberen wat je het beste bevalt. Niemand kan dat voor je zeggen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Ik heb de 330CE gehoord met twee Rotel versterkers, de 1575 en de 1565 maar was niet onder de indruk van detailweergave en plaatsing in deze combi. Vervolgens werd er een Primare A32 aangesloten, en toen ging er een wereld open! Ruimtelijkheid en precisie waren vele malen beter dan met de Rotel naar mijn mening.

Wel waren de Rotel versterkers aanzienlijk goedkoper dan de A32...
Stereo-fan for life!

vik

Citaat van: technative op maart 30, 2013, 21:59:46
Ik heb de 330CE gehoord met twee Rotel versterkers, de 1575 en de 1565 maar was niet onder de indruk van detailweergave en plaatsing in deze combi. Vervolgens werd er een Primare A32 aangesloten, en toen ging er een wereld open! Ruimtelijkheid en precisie waren vele malen beter dan met de Rotel naar mijn mening.

Wel waren de Rotel versterkers aanzienlijk goedkoper dan de A32...


Ik heb zelfs op internet gelezen dat Elac zijn speakers ook test op Primare. Of dat waar is geen idee.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted member

#208
Pff... ik ben echt volledig van het padje af, al zeg ik het zelf... Die set 247 Sapphire Edition waar Hans mee kwam? Die staat inmiddels bij mij thuis te spelen!!!  :pompom:

Ik kon het gewoon niet laten...  :-X Onderhandelen ging slecht met de dame in kwestie. Ze wist wat ze had en wat het waard was en wilde maar weinig toegeven. Toch zijn we rond gekomen en ik heb ze vanmiddag opgehaald!!!

Wat een schoonheden... Sjongejonge... Ik moet nog even foto's maken, maar die volgen zeker; geloof dat maar!

Die mooie 247-set die ik dus van de week heb opgehaald staat nu te koop in de markt. ik heb al een afspraak voor komende woensdag om ze te laten spuiten. Als er zich voor die tijd een koper aandient kan die wat mij betreft de kleur bepalen!
Stereo-fan for life!

lynch1979

Gefeliciteerd met je aankoop, ben benieuwd naar de foto's.
Heb dan wel geen Elac meer maar ik blijf het onwijs mooie speakers vinden.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Zeg dat ook ff tegen m'n vrouw aub... ik heb een ietsjes last van de WAF op het moment...  :crazy:
Stereo-fan for life!

vik

Gefeliciteerd kerel.  :worship: mooie aankoop en zeer exclusief.

Wat is het verschil met de standaard Fs 247 in geluid?


Citaat van: technative op maart 31, 2013, 20:59:16
Pff... ik ben echt volledig van het padje af, al zeg ik het zelf... Die set 247 Sapphire Edition waar Hans mee kwam? Die staat inmiddels bij mij thuis te spelen!!!  :pompom:

Ik kon het gewoon niet laten...  :-X Onderhandelen ging slecht met de dame in kwestie. Ze wist wat ze had en wat het waard was en wilde maar weinig toegeven. Toch zijn we rond gekomen en ik heb ze vanmiddag opgehaald!!!

Wat een schoonheden... Sjongejonge... Ik moet nog even foto's maken, maar die volgen zeker; geloof dat maar!

Die mooie 247-set die ik dus van de week heb opgehaald staat nu te koop in de markt. ik heb al een afspraak voor komende woensdag om ze te laten spuiten. Als er zich voor die tijd een koper aandient kan die wat mij betreft de kleur bepalen!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted member

Bedankt! Om heel eerlijk te zijn kan ik dat niet of nauwelijks bepalen. Ik heb de "standaard" 247s te kort gehad (een dag of 3) en heb er hooguit een dag naar kunnen luisteren.

De SE-uitvoering komt er in testen net wat beter uit dan de standaard 247, maar ik ken de standaard 247 nog niet goed genoeg om nu al het verschil te merken.

Qua uitstraling zijn ze wel heel verschillend trouwens. De SE-uitvoering komt wat meer "industrieel" over met dat metalen front en de zwart metallic lak. Mooi ook dat de metallic in de lak niet domineert; op het eerste oog lijkt het gewoon zwart hoogglans, maar als je beter kijkt zie je dat er ook metallic deeltjes in de lak zitten. Zeer fraai!

Nu maar hopen dat er zich ras een koper aandient voor de 247s!

Ik zit ook nog te dubben wat te doen met de BS243. Ik heb al een setje 203.2 achter. Zal ik die vervangen door de 243?

Of gewoon lekker de 203 laten staan (ze bevallen prima) en de 243 ook verkopen? Wat zouden deze (opnieuw gespoten, dus optisch in nieuwstaat) kunnen opbrengen?

Wat zou de 203 nog opbrengen? Deze verkeren in perfecte staat overigens; hoeven niet overgespoten te worden en ik heb er ook de originele stands bij.
Stereo-fan for life!

Raymond187


Deleted member

Eh... Ik ben wel ff uitgeblust nu hoor!  ;D
Stereo-fan for life!

Raymond187


Deleted member

#217
Je hebt wat gemist! Die heb ik namelijk ook vervangen: De SUB 2060D...

Ja ja... inderdaad... Volledig van het padje af...  :blink:

Jouw tagline is nu ook de mijne! Nu ECHT klaar met upgraden...
Stereo-fan for life!

vik

Ik zou de Bs 243 zelf houden.



Citaat van: technative op maart 31, 2013, 23:24:20
Bedankt! Om heel eerlijk te zijn kan ik dat niet of nauwelijks bepalen. Ik heb de "standaard" 247s te kort gehad (een dag of 3) en heb er hooguit een dag naar kunnen luisteren.

De SE-uitvoering komt er in testen net wat beter uit dan de standaard 247, maar ik ken de standaard 247 nog niet goed genoeg om nu al het verschil te merken.

Qua uitstraling zijn ze wel heel verschillend trouwens. De SE-uitvoering komt wat meer "industrieel" over met dat metalen front en de zwart metallic lak. Mooi ook dat de metallic in de lak niet domineert; op het eerste oog lijkt het gewoon zwart hoogglans, maar als je beter kijkt zie je dat er ook metallic deeltjes in de lak zitten. Zeer fraai!

Nu maar hopen dat er zich ras een koper aandient voor de 247s!

Ik zit ook nog te dubben wat te doen met de BS243. Ik heb al een setje 203.2 achter. Zal ik die vervangen door de 243?

Of gewoon lekker de 203 laten staan (ze bevallen prima) en de 243 ook verkopen? Wat zouden deze (opnieuw gespoten, dus optisch in nieuwstaat) kunnen opbrengen?

Wat zou de 203 nog opbrengen? Deze verkeren in perfecte staat overigens; hoeven niet overgespoten te worden en ik heb er ook de originele stands bij.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Citaat van: technative op maart 31, 2013, 23:34:11
Je hebt wat gemist! Die heb ik namelijk ook vervangen: De SUB 2060D...

Ja ja... inderdaad... Volledig van het padje af...  :blink:

Jouw tagline is nu ook de mijne! Nu ECHT klaar met upgraden...
lol 4 real hahaha ik loop weer eens achter :D

Heb je snel besloten allemaal. Ook helemaal heppie nu?


Deleted member

 :inlove:  :wub:  :worship:  :pompom:  :clapping:  :headbanging:  ;D  O0  :D

Need I say more? LOL
Stereo-fan for life!

Raymond187


Deleted member

Kom maar eens langs dan, dan zal ik het je laten ervaren!  8)
Stereo-fan for life!

Raymond187


chansig

Citaat van: technative op maart 31, 2013, 20:59:16
Pff... ik ben echt volledig van het padje af, al zeg ik het zelf... Die set 247 Sapphire Edition waar Hans mee kwam? Die staat inmiddels bij mij thuis te spelen!!!  :pompom:


Leuk dat ik je van dienst kon zijn....Ik denk ik post ook eens wat.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.