Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

activ

Citaat van: AceBaran op februari 26, 2019, 20:12:05
Goh, dat lijkt me erg vervelend zeg! Beter voorkomen dan genezen begrijp ik uit je verhaal..

Ik ga zeker vragen of ik het setje eerst thuis mag beluistern voor de koop..
Ja, was niet heel leuk. Uiteindelijk alles vervangen en de akoestiek wat aangepakt, nu weer tevreden maar vraag mij nog weleens af wat het toch was in de vorige ruimte waardoor ik het daar wel goed vond klinken. Akoestiek was in beide gevallen niet best toen.

Thuis luisteren gaan ze in de winkel helemaal niet raar vinden als je bij een echte hifi zaak komt, bij de betere audio is dat gebruikelijk. Als je de keus gemaakt hebt en je geeft aan dat je nog wel wilt horen hoe ze in je eigen kamer klinken voordat je de knoop doorhakt zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

CP010

Goedemorgen,

Ben zelf in bezit van een Naim Superuniti en Sonus Faber Signums en deze klinken echt heel goed. Sonus Faber is een zeer vriendelijke speaker die overal bij past.
Alleen als je meer prat wil hebben moet  je de Olympia koppelen aan een versterken met wat meer agressie. Dan komt de Sonus Faber echt los met rock en jazz. Als je toch bij Hobo bent luister dan ook een naar de Mcintosch 5300 of bv naar Moon. Ik vindt dat voor mijn muziekstijl zoals rock en jazz beter klinken. Je bent er toch al en je kan beter, zeker weten voordat je zo beslissing neemt. Hou ons op de hoogte aub. Veel plezier zaterdag.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Dr.Bedlo

K zou de Nova nog eens beluisteren maar dan met andere speakers. NAIM en BenW vind ik zelf geen gelukkige keuze.
Quad vintage.

AceBaran

Citaat van: CP010 op februari 28, 2019, 10:46:39
Goedemorgen,

Ben zelf in bezit van een Naim Superuniti en Sonus Faber Signums en deze klinken echt heel goed. Sonus Faber is een zeer vriendelijke speaker die overal bij past.
Alleen als je meer prat wil hebben moet  je de Olympia koppelen aan een versterken met wat meer agressie. Dan komt de Sonus Faber echt los met rock en jazz. Als je toch bij Hobo bent luister dan ook een naar de Mcintosch 5300 of bv naar Moon. Ik vindt dat voor mijn muziekstijl zoals rock en jazz beter klinken. Je bent er toch al en je kan beter, zeker weten voordat je zo beslissing neemt. Hou ons op de hoogte aub. Veel plezier zaterdag.

Bedankt voor de Tip, ik ben van plan om aankomende week bij iEar een luistersessie te doen en de SF Olympica III op de Nova te beluisteren.. Misschien eens matchen met een Mcintosh.. Ik ben bang dat de Nova niet de volume (ruimtelijkheid) van de AVM kan evenaren?

McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2019, 09:28:49
K zou de Nova nog eens beluisteren maar dan met andere speakers. NAIM en BenW vind ik zelf geen gelukkige keuze.

Ga ik doen Fred, aankomend weekend (als dat lukt kwa verplichtingen). :)
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Ik ben nu ook met een schuin oog naar Musical Fidelity aan het kijken.. 
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

CP010

#1506
Ik ga zelf op upgrade reis na de zomer en zal kijken naar Moon, Mcintosch en natuurlijk hopend dat Naim nog met een vernieuwde versie komt van 272. Naim is zo ongelofelijk goed met Sonus Faber. Ik heb ook de de Naim Nova gehoord en het kon mij niet bekoren. Helaas niet op Sonus Faber dus helemaal beoordelen kan ik dan ook niet. Heb wel de nieuwe Linn gehoord maar als je een Naim fan bent kan Linn het gewoon niet zijn. Totaal anders. Koop wel bij een goede dealer en niet bij een dozenschuiver waar je wel een goede korting krijg maar geen service. Ook sommige Naim dealer zijn helaas zo. Ik heb twee keer een uniti terug geven aan de dealer en daarna zonder verlies kunnen switchen naar een Superuniti. Veel plezier met je reis naar uiteindelijk je perfecte keuze en hou ons op de hoogte. Ik ben voor 100% zeker dat ik zal gaan voor de Olympia 2 of 3 van Sonus Faber  :headbanging: :headbanging:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

No Account

Mijn Guarneri's worden gestuurd door een Peachtree Nova300. Echt helemaal niet verkeerd! Vind het een zeer goede match.
Voordelen;
Superschoon geluid(!)
Geluid is breed, diep met erg strakke plaatsing en zonder enige kleuring (dat laat ik graag over aan SF)
Veel vermogen (vinden de guarneri's fijn!)
Meer dan uitstekende DAC
Extreem korte circuits, dus ook geen interlink-gedoe meer (persoonlijk erg blij mee)
Niet extreem duur



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

B-art

Citaat van: AceBaran op maart  3, 2019, 12:57:16
Ik ben nu ook met een schuin oog naar Musical Fidelity aan het kijken..

Welke? Ben al jaren fan van dit merk
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

AceBaran

Citaat van: CP010 op maart  3, 2019, 13:58:50
Ik ga zelf op upgrade reis na de zomer en zal kijken naar Moon, Mcintosch en natuurlijk hopend dat Naim nog met een vernieuwde versie komt van 272. Naim is zo ongelofelijk goed met Sonus Faber. Ik heb ook de de Naim Nova gehoord en het kon mij niet bekoren. Helaas niet op Sonus Faber dus helemaal beoordelen kan ik dan ook niet. Heb wel de nieuwe Linn gehoord maar als je een Naim fan bent kan Linn het gewoon niet zijn. Totaal anders. Koop wel bij een goede dealer en niet bij een dozenschuiver waar je wel een goede korting krijg maar geen service. Ook sommige Naim dealer zijn helaas zo. Ik heb twee keer een uniti terug geven aan de dealer en daarna zonder verlies kunnen switchen naar een Superuniti. Veel plezier met je reis naar uiteindelijk je perfecte keuze en hou ons op de hoogte. Ik ben voor 100% zeker dat ik zal gaan voor de Olympia 2 of 3 van Sonus Faber  :headbanging: :headbanging:


Het worden idd de SF speakers :) Hoewel ik ze heel lekker vind klinken op de AVM en Lumin wil ik toch nog even verder met mijn zoektocht!

Citaat van: B-art op maart  3, 2019, 16:58:50
Welke? Ben al jaren fan van dit merk

Ik wil eens een voorversterker met een eindversterker horen op de SF's.. Ik denk aan m8's.. met een goede streamer.. Ik zie echter bij Stassen geen m8's staan.. Kan ook geen prijzen vinden!

Zou ook een M6 voor-eind of een Encore kunnen worden.. de encore m8 500 (500W)

Die Nu-vista serie ziet er ook bruut uit trouwens

Ik ga morgen eens bellen met Stassen



McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

xlr8

Kan je beter dinsdag aanstaande vanaf 14:00u. doen ;)

maandag Gesloten

dinsdag (Carnaval)

Geopend 14:00–18:00


B-art

Zie advertentie op marktplaats, er staat zowel de voor als eindversterker uit de M8 serie te koop.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#1512
@AceBaran pm send. Verkoper speelt toevallig ook met SF Olympica III en biedt deze ook aan. Je moet er wel voor naar Weeze BRD, over de grens bij Nijmegen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

AceBaran

#1513
We zijn vandaag bij een Audio zaak in Den Bosch geweest. We hadden besproken om de Musical Fidelity Nu-vista 800 te beluisteren, helaas stond deze nieuw in doos en het was het niet mogelijk hem te beluisteren. Wel stond klaar de MF Encore 500 klaar om te beluisteren. Wat een enorm apparaat zeg!

Echter het was niet prettig luisteren vonden wij beiden, heel onrustig en schel, volume harder zetten was echt niet te doen, erg rommelig, kan het niet beter omschrijven.. We hebben onze favoriete nummers gedraaid en het was een teleurstelling eerlijk gezegd.

Ik vroeg me af of de Vista mss beter zou klinken dan dit. Met een externe streamer zou dat toch best kunnen. De verkoper vertelde mij dat het echt de zelfde klank zal zijn.

Hierna hebben we de LUXMAN L-590AX II beluisterd op een auralic streamer, dit klonk gelijk beter, veel meer controle op de muziek en warmer.

Ook de Mcintosh MA9800 beluisterd en deze vonden we beiden de betere voor vandaag. Bij Angus en Julia Stone het nummer Draw your Swords had ik ff kippenvelletje :)

Ik moet echt ff wennen aan het uiterlijk van de Mcintosh  :clapping:
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

B-art

#1514
Jammer van de MF, had ik niet verwacht. De Luxman is in alles een mooie versterker. Je bedoeld waarschijnlijk de McIntosh MA8900. Nog nooit beluisterd maar ziet er indrukwekkend uit en is best mooi met die vu meters.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

AceBaran

McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

B-art

#1516
Zo! Dat is pas een versterker. Dat deze goed klinkt mag ook wel gezien het prijskaartje.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

AceBaran

Citaat van: B-art op maart  8, 2019, 18:47:08
Zo! Dat is pas een versterker. Dat deze goed klinkt mag ook wel gezien het prijskaartje.

Vandaag weer bij Hobo geweest B-art...  De MA900 met Lumin T2 beluisterd helaas, ik zeg helaas (prijstechnisch) want dit is toch het beste wat ik gehoord heb. Ik weet wel dat het dan een prijsklasse lager moet, MA7200, MA8900?

Ik heb gisteren de Mcintosh met Auralic gehoord maar de Lumin T2 met dubbele DAC maakt er iets bijzonders van. (voor mij dan)

Tja, nou proberen eruit te komen met haalbaarheid kwa prijs etc..


:clapping:
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

CP010

Ja dat is een mooie combinatie maar wel erg veel geld. Ik hoop nog steeds op Naim anders kijk ik ook nog naar Moon. Bv naar de 390 en de versterker A 330. De enige keuze die wel vast staat bij mij is de Sonus Faber Olympia met bekabeling van Chord. Leuk om te lezen wat je allemaal beluisterd.  :popcorn:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Staaled

Nooit eigenaar geweest, maar vaak gehoord.
De grote McIntosh versterkers zijn bijzonder. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jumping Jack

De ma7200 is ook geen straf hoor.  :music:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

minplus

McIntosh heeft naast veel voordelen ook een paar nadelen. Het grootste nadeel is dat je er makkelijk verslaafd aan raakt terwijl het prijzig is. Een ander nadeel is dat ze moeilijk te tillen zijn. En een vierde dat sommigen aan het uiterlijk moeten wennen, vooral degenen die een metalen plank als front met een drukknop of desnoods een draaiknop tot nu als mooiste ervaren (hoewel ik van die laatste best een mooie heb gezien).  :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

CP010

Ben zelf van plan om mijn Sonus Faber Signums binnenkort te verkopen en dan te gaan voor de Sonus Faber Olympia 2. Nu lees ik op het internet dat er sprake is dat de Olympia lijn komt te vervallen. Weet natuurlijk niet of het waar is maar anders wacht ik nog even om te zien waarmee ze gaan komen. Nogmaals weet niet of het waar is.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

AceBaran

Citaat van: CP010 op maart 19, 2019, 11:41:38
Ben zelf van plan om mijn Sonus Faber Signums binnenkort te verkopen en dan te gaan voor de Sonus Faber Olympia 2. Nu lees ik op het internet dat er sprake is dat de Olympia lijn komt te vervallen. Weet natuurlijk niet of het waar is maar anders wacht ik nog even om te zien waarmee ze gaan komen. Nogmaals weet niet of het waar is.

Heb je een link ?
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

CP010

Helaas geen link. Het is op facebook in de Sonus Faber Fans groep. Ik heb wel via Facebook gevraagd aan Sonus Faber of ze meer informatie hebben. Nu natuurlijk de vraag of ze dat gaan geven. We wachten even af.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.