Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil

Citaat van: renegade op januari  2, 2016, 14:14:27
Sinds 31-12 hier in huis......
muzikale jaarwisseling.
Prachtig! Heb ze nooit gehoord, maar kan me voorstellen dat de plaatsing subliem kan/zal zijn.  8)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Citaat van: Broem op december 24, 2015, 18:32:03
Vanaf vandaag lid van de SF familie. Knoop doorgehakt en de Memento's gekocht. Ze zijn in perfecte staat. Eerste (korte) indruk op de Classe erg positief. Dat worden muzikale kerstdagen. Eerst maar eens op zoek naar een redelijk betaalbaar Yter setje van 2 x 3 mtr. De Classe mag voorlopig blijven. First things first.
Gefeliciteerd!!!!!!!  ;D

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

#1302
Even ongenuanceerd zeuren. Recentelijk de gehele nieuwe lijn van Sonus faber kunnen  bewonderen. Daarnaast Zojuist in een duits audioblad een advertentie van een inruilactie. Ruil je Cremona (M) in en je krijgt korting op de Olympica. Inclusief foto van 'oud' versus nieuw.

Jeetje, wat is dat merk bergafwaarts aan het gaan. De Cremona versus de Olympica visueel is echt smaakvol en bijzonder versus volstrekt miskukte poging iets moois te ontwerpen. Die hele nieuwe lijn van Olympica naar beneden is visueel voor mij echt kitcherige Chinese rommel. Alle stijl die er vroeger steeds in zat is weg....

De duurdere lijnen kan ik nog net pruimen....nog net. Niet alleen qua klanksignatuur, maar zeker ook qua uiterlijk is het merk echt van z'n voetstuk gevallen voor mij. Blij dat ik een old school exemplaar heb. Jammer jammer jammer. :devil:

...pfoe.....dat lucht op...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

katwax

Citaat van: tompj op januari  6, 2016, 20:45:00
Even ongenuanceerd zeuren. Recentelijk de gehele nieuwe lijn van Sonus faber kunnen  bewonderen. Daarnaast Zojuist in een duits audioblad een advertentie van een inruilactie. Ruil je Cremona (M) in en je krijgt korting op de Olympica. Inclusief foto van 'oud' versus nieuw.

Jeetje, wat is dat merk bergafwaarts aan het gaan. De Cremona versus de Olympica visueel is echt smaakvol en bijzonder versus volstrekt miskukte poging iets moois te ontwerpen. Die hele nieuwe lijn van Olympica naar beneden is visueel voor mij echt kitcherige Chinese rommel. Alle stijl die er vroeger steeds in zat is weg....

De duurdere lijnen kan ik nog net pruimen....nog net. Niet alleen qua klanksignatuur, maar zeker ook qua uiterlijk is het merk echt van z'n voetstuk gevallen voor mij. Blij dat ik een old school exemplaar heb. Jammer jammer jammer. :devil:

...pfoe.....dat lucht op...
Lol
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

renegade

#1304
Zo, dit weekend een s aan het schuiven geweest met de elipsa auditor's. Ze staan nu op 30 cm van de achterwand en ongeveer 2m uitelkaar, en praktisch geen toe-in.
Hier blijkt dat de elipsa's wel wat ondersteuning kunnen gebruiken van de achterwand, de klank heeft nu een stuk meer body. het hoog en midden blijft doorzichtig en fraai in balans.
Laag is een stuk volwassener geworden. Had de sub uitgezet met het schuiven. Toen alles weer netjes stond lekker gaan luisteren.
Had pas na twee dagen door dat ik vergeten was de sub weer aan te zetten. Het is dat de sub er staat vanwege de HT-opzet maar ik zou zonder kunnen leven lijkt het nu...
Ik ben in ieder geval heel tevreden tot nu toe, nu maar eens afwachten of met het toenemen van het aantal (inspeel)uren nog wat meer verbeteringen mogelijk zijn.

Gek genoeg overweeg ik ook om weer terug te gaan naar helemaal stereo en te stoppen met het HT, twijfel twijfel....
mooie muziekapparaatjes

twani

#1305
Citaat van: renegade op januari 10, 2016, 14:50:50
Zo, dit weekend een s aan het schuiven geweest met de elipsa auditor's. Ze staan nu op 30 cm van de achterwand en ongeveer 2m uitelkaar, en praktisch geen toe-in.
Hier blijkt dat de elipsa's wel wat ondersteuning kunnen gebruiken van de achterwand, de klank heeft nu een stuk meer body. het hoog en midden blijft doorzichtig en fraai in balans.
Laag is een stuk volwassener geworden. Had de sub uitgezet met het schuiven. Toen alles weer netjes stond lekker gaan luisteren.
Had pas na twee dagen door dat ik vergeten was de sub weer aan te zetten. Het is dat de sub er staat vanwege de HT-opzet maar ik zou zonder kunnen leven lijkt het nu...
Ik ben in ieder geval heel tevreden tot nu toe, nu maar eens afwachten of met het toenemen van het aantal (inspeel)uren nog wat meer verbeteringen mogelijk zijn.

Gek genoeg overweeg ik ook om weer terug te gaan naar helemaal stereo en te stoppen met het HT, twijfel twijfel....

Zoals ik al zei, prachtige speakers maar ze horen toch écht aan (of iig kort óp) de achterwand. 

Op een groot Duits Stereoforum (waarvan ik al lang lid ben) is daar best wat uitgebreide info over te vinden in een topic van een "ex eigenaar" van de Elipsa's...

renegade

Heb voor aanschaf echt alles op het net gezocht over de elipsa auditor, en heb dit inderdaad ook gelezen. Het was ook een item waarop ik de speaker heb gekozen, dwz langs de wand zodat er niet teveel ruimte ingenomen wordt. Had ze in eerste instantie nog niet zo gezet omdat een en ander aan de setup nog aangepast moest worden (kabellengte etc, schuiven met meubelstukken).

Nu ze op de plek staan laten ze inderdaad meer horen dan vrijstaand, maar ach een mens moet toch proberen?
En zoals je al zegt, ik vind ze prachtig. Om naar te luisteren zowel als naar te kijken..
mooie muziekapparaatjes

gerzom

Citaat van: renegade op januari 10, 2016, 17:35:55
En zoals je al zegt, ik vind ze prachtig. Om naar te luisteren zowel als naar te kijken..

Old school Sonus Faber  ;)

Gefeliciteerd met een paar geweldige speakers!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Maikel_audionerd

Citaat van: renegade op januari 10, 2016, 17:35:55
Heb voor aanschaf echt alles op het net gezocht over de elipsa auditor, en heb dit inderdaad ook gelezen. Het was ook een item waarop ik de speaker heb gekozen, dwz langs de wand zodat er niet teveel ruimte ingenomen wordt. Had ze in eerste instantie nog niet zo gezet omdat een en ander aan de setup nog aangepast moest worden (kabellengte etc, schuiven met meubelstukken).

Nu ze op de plek staan laten ze inderdaad meer horen dan vrijstaand, maar ach een mens moet toch proberen?
En zoals je al zegt, ik vind ze prachtig. Om naar te luisteren zowel als naar te kijken..
Allereerst gefeliciteerd met 2 prachtige stukjes vakmanschaft.
Je hebt het over dat ze er ook erg mooi uitzien. Vanzelfsprekend natuurlijk met de Sonus Fabers van weleer. Zou je wat mooie foto's willen maken? Ben erg benieuwd
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

SmauG

Citaat van: twani op januari 10, 2016, 15:12:29
Zoals ik al zei, prachtige speakers maar ze horen toch écht aan (of iig kort óp) de achterwand. 

Op een groot Duits Stereoforum (waarvan ik al lang lid ben) is daar best wat uitgebreide info over te vinden in een topic van een "ex eigenaar" van de Elipsa's...

Off topic:
twani, heb jij die Heco's gekocht? Is't wat?  :smile:
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

Alex Groningen

#1310
Inderdaad off topic. Twani heeft een eigen topic waarin dit soort vragen gesteld kunnen worden ;) ;D

twani

Citaat van: SmauG op januari 12, 2016, 13:30:34
Off topic:
twani, heb jij die Heco's gekocht? Is't wat?  :smile:

Die komen morgen of overmorgen binnen.   Het duurt wat :devil:

twani

#1312
Hier doelde ik vwb de Elipsa's

Leuke foto's oa.....


http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-30481.html

renegade

inderdaad, ik kende de thread al uit mijn internet zoektocht.
Als je het helemaal doorleest heb je een goed beeld van hoe de weergever presteert.
En de foto's zijn mooi...
mooie muziekapparaatjes

Alex Groningen

Toen ik ze voor het eerst op foto's zag staan had ik zoiets van: nee..... niet echt een SF wat looks betreft. Maar nu denk ik er heel anders over, vind ze eigenlijk steeds mooier worden.
Heb ze zelf nog niet kunnen beluisteren, maar wie heeft de Sonus Faber Chameleon al wel beluisterd en wat vond je ervan?
Ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar.

Alex Groningen


Neazy

Even naar pagina 49 springen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91713.msg2865547#msg2865547.
Ik heb ze toen even beluisterd aangestuurd door Marantz en was daar enthousiast over.
Naderhand wat langer beluisterd met Lyngdorf en allerlei filtering voor stroom. Toen vond ik ze saai over komen ten opzichte van de eerste keer. Wellicht een echte Chameleon die zich aanpast aan de bron en versterker signatuur.
Ze krijgen prima recensies en ik ga ze toch nog een keer beluisteren.

Alex Groningen

Bedankt. Was even vergeten dat er iets kort over verteld was in dit draadje.
Jammer genoeg kan ik weinig tijd vinden om de type luidsprekers te beluisteren.
Ook op het lijstje staan de Olympica 1 & 2. Ben daar namelijk ook erg nieuwsgierig naar.

SmauG

Zo nu en dan schuift er wel eens iets voorbij dat je bij jezelf denkt  :wacko: :wacko: :wacko: Wat is dit nu weer.

Wie van jullie heeft er wel eens gehoord van de Sonus Faber Cremona M SE?


Google maar eens op afbeeldingen, en zijn schijnbaar modellen geweest (concepten misschien???) met een band/ribbon tweeter maar helaas is de info zeer beperkt.
Zoals hier ook duidelijk te zien is, hebben ze de nieuwere (Seas) woofers van de M, gekoppeld aan de Scan Speak Revelator midrange van de originele serie.

Roept vragen op als:
Is dit dan best of both worlds?
Die heerlijke midrange of old gekoppeld aan het wat snellere laag van de M?
En wat voegt die bandtweeter toe?
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

HJ

De monitoren ernaast lijken dezelfde tweeter te hebben als ik zo kijk.

SmauG

Ja!
En als je verder in de afbeeldingen bij google kijkt kom je zelfs een Guarneri tegen met bandtweeter.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Alex Groningen

#1322
Tja, wat een teleurstelling. Met deze prijzen verwacht ik ze binnenkort tegen te komen in de Mediamarkt. Doodzonde dat een pracht merk in de betere klasse nu ook budget luidsprekers gaat bouwen.


http://www.hifi.nl/artikel/24498/Nieuwe-instapserie-van-Sonus-Faber-Principia.html

katwax

Citaat van: Alex Groningen op april 18, 2016, 20:17:53
Tja, wat een teleurstelling. Met deze prijzen verwacht ik ze binnenkort tegen te komen in de Mediamarkt. Doodzonde dat een pracht merk in de betere klasse nu ook budget luidsprekers gaat bouwen.


http://www.hifi.nl/artikel/24498/Nieuwe-instapserie-van-Sonus-Faber-Principia.html
Als ze voor die prijs zo goed klinken als de oude Toy serie dan gaat het beste zijn dat je in MM kan kopen :)
Maar de nieuwere series die ik heb kunnen horen waren nu niet echt wat ik gewoon was met de Cremona's.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Alex Groningen

Citaat van: katwax op april 18, 2016, 20:24:27
Als ze voor die prijs zo goed klinken als de oude Toy serie dan gaat het beste zijn dat je in MM kan kopen :)
Maar de nieuwere series die ik heb kunnen horen waren nu niet echt wat ik gewoon was met de Cremona's.

Toy serie heb ik nog nooit kunnen beluisteren. Maar volgens mij zit deze nieuwe serie daar weer net onder. Dit moet in de toekomst toch een enorme imago schade gaan opleveren?

Ben je hard aan het werk en aan 't sparen voor de betere serie, komt je buurman de beroepswerkeloze je doodleuk vertellen dat hij ook SF in huis heeft staan :D