Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WillyP

Ik heb ze niet naast elkaar gehoord, maar de Olympica 2 maakte op mij een betere indruk dan de Cremona. Wat nauwkeuriger in het laag vooral. Dat is me tenminste bijgebleven.

Groet,

WillyP

Broem

Vanaf vandaag lid van de SF familie. Knoop doorgehakt en de Memento's gekocht. Ze zijn in perfecte staat. Eerste (korte) indruk op de Classe erg positief. Dat worden muzikale kerstdagen. Eerst maar eens op zoek naar een redelijk betaalbaar Yter setje van 2 x 3 mtr. De Classe mag voorlopig blijven. First things first.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Fransosowitz

Gefeliciteerd Broem! Genieten moet lukken lijkt me!  8)

Broem

Eerste luisteruurtjes erop zitten. Een nieuw apparaat is altijd zo'n heerlijk moment om veel bekende muziek te draaien. Heb de nodige referentienummers die mij veel informatie geven over de set. De memento's maken echt indruk. Ongelooflijk hoeveel laag er uit deze monitor speakers komt. Nou had ik daar met de B&W's 803d geen gebrek aan maar dit klinkt een stuk smoother. Mooie plaatsing en detaillering. Ook bij een laag volume blijft er een heerlijke geluidsdruk hoorbaar. Wat aan het schuiven geweest en volgens mij heb ik juiste stand te pakken. De Classe Audio geeft geen krimp en doet het fantastisch. Erg veel lp's gedraaid. Zoektocht naar een betaalbaar setje Yter kabels van 2 x 4 mtr gaat nog een hele uitdaging worden. Wat een kostbare dingen zeg  ;) Geduld is een schone zaak. Nu heb ik de Biwire Nordost kabels eraan hangen. Kan ik prima mee vooruit de komende tijd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

tompj

Mooi! Weer een Memento eigenaar erbij hier. Heel veel plezier ermee! Ik geniet dagelijks van ze.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

stefan_82

Citaat van: tompj op december 26, 2015, 11:41:25
Mooi! Weer een Memento eigenaar erbij hier. Heel veel plezier ermee! Ik geniet dagelijks van ze.

voor diegenen die de laagcapaciteiten van hun Memento's in volle glorie willen aanhoren..

Sunday at devil dirt - isobel campbell & mark lanegan

prachtige opname waarbij oa het laag en de grain in de stem van Lanegan subliem wordt weergegeven
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Broem

Inmiddels de nodige luistermomenten erop zitten. Ik ben erg onder de indruk. Een mooie stap voorwaarts. De plannen voor een nieuwe versterker staan even in de ijskast. De Classe audio matcht perfect op de Memento's. Helemaal niks mis mee. Ben benieuwd naar de Yter ls kabel. Heb een behoorlijke lengte nodig (2 x 4 mtr) Mag een setje lenen van een winkel om te kijken of het de investering waard is. Erg netjes.
Erg veel muziek gedraaid de afgelopen dagen en de Memento's geven geen krimp. Buiten de prachtige gedetailleerde plaatsing en subtiele laagweergave valt tov de B&W vooral op dat de speakers bij een laag volume heerlijk vol blijven klinken. Vooral mijn draaitafel klinkt werkelijk fantastisch. De ene na de andere lp vliegt voorbij. Heerlijk. Wellicht dat de grootste upgrade in mijn set in de vervanging van de Moon 110 hono pre zit. Zal eens goeie voornemens maken voor het nieuwe jaar.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Fransosowitz

Leuk om te lezen dat de Memento's erg goed bevallen Broem!
In mijn ervaring blijven ze heel lang mee groeien met verbeteringen die je elders in de set doet zoals versterker, bron etc.


Geniet ze!

fasteddie

Hi Broem,

Welke B&W speakers had je eerst staan?

Heb zelf de 703 en overweeg deze weg te doen...

Fasteddie

Broem

Kijk eens 3 posts naar boven  ;D De 803d (eerste Diamond serie) Niks mis mee, maar een totaal ander soort speaker dan de Memento's. Verandering van spijs doet eten nietwaar!
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

fasteddie

Geef toe ben een beetje lui!

Maar je niet met name het laag of heb je dat al verteld..... ??? ::)

Broem

Citaat van: fasteddie op december 30, 2015, 18:28:27
Geef toe ben een beetje lui!

Maar je niet met name het laag of heb je dat al verteld..... ??? ::)

Yep.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

KraaijCheck

 :popcorn:
Citaat van: Broem op december 29, 2015, 22:56:07
Ben benieuwd naar de Yter ls kabel. Heb een behoorlijke lengte nodig (2 x 4 mtr) Mag een setje lenen van een winkel om te kijken of het de investering waard is. Erg netjes.

Ben benieuwd wat je van de Yter vind. Heb ze zelf een paar maanden terug getest en werd er niet warm van.

Fransosowitz

Wat voor een interne bedrading heeft de Olympica?
De Memento's hebben Yter als interne bedrading waardoor de match met Yter luidsprekerkabels vaak erg goed is. 'Vaak', maar dat is uiteraard geen garantie voor de situatie van Broem.

Broem

Ik heb de afgelopen dagen wat geëxperimenteerd met ls kabel. Ik heb een zilver/goud kabel van Siltech geprobeerd ipv de Nordost. Verschil is minimaal maar voorkeur gaat toch uit naar de Nordost. Probleem is dat die kabel aan de speaker zijde Biwire aansluitingen heeft. Via dit forum op het spoor gezet om de Nordost te laten voorzien van single wire aansluitingen. Even kijken of dat prijstechnisch de moeite waard is. Ik ga de Yter zeker eens proberen maar laat mijn oren de overtuiging doen. Ook handig voor mijn portemonnaie. Verder ben ik ontzettend tevreden met de Memento's. Top speakers die het in mijn woonkamer en set fantastisch doen  :clipping
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

renegade

Sinds 31-12 hier in huis......
muzikale jaarwisseling.
mooie muziekapparaatjes

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maikel_audionerd

Waanzinnig mooi!!!
(Wel jammer van de stands  :crazy:)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Fransosowitz

Leuk Renegade! Die luidsprekers zie je niet vaak voorbij komen.

tompj

Ik ben wel nieuwsgierig: omdat je ze toch op stands plaatst, waarom heb je dan voor deze gekozen en niet voor 'gewone' auditors?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

renegade

Deze gekozen omdat ze dicht tegen de achterwand kunnen, dichter dan de cremona auditor, alhoewel ze dat hier op de foto nog niet staan....
Verder was ik direct verliefd op het uiterlijk( ik weet het, een slecht argument). Bovendien een model wat je niet veel ziet.
Wel trok de prijs me over de streep, ongeveer de helft van de nieuwprijs. Maar dan wel nieuw in de doos. Probeer daarvoor maar eens een paar cremona auditors voor te vinden. Bovendien had een review van Ken Kessler me al mateloos nieuwsgierig gemaakt. Hij had/heeft dit model zelf in een referentie set. Heb de elipsa auditor dan ook ongehoord gekocht, ook al iets wat ik normaal nooit doe....

De standpast niet echt qua formaat, maar is wel lekker stevig. Ga ik wellicht nog iets op verzinnen, maar ik ga ze niet aan de muur hangen

Ben nu nog aan het inspelen maar merk al wel dat het in het midden en hoog echt heel wat stappen vooruit is met wat ik had. (audio physic  spark III).
Stemmen, gitaar in het singer/songwriter gebeuren gaat nu al zo geweldig, vanmiddag 2 albums van Eva Cassidy achter elkaar gespeeld, kon er geen genoeg van krijgen. Echt ontroerd door de muziek.
mooie muziekapparaatjes

twani

#1296
Hee, deze stonden lange tijd op MP.  Errug mooi maar volgens mij totaal niet bedoeld om vrijstaand te spelen..

Heb recent best een aantal reviews gelezen die toch echt aangeven dat ze "kort aan de wand" moeten.

Los van dat gegeven ...... :inlove: :inlove:

renegade

Heb die reviews ook allemaal doorgespit.
Ga ook zeker luisteren wat dat extra brengt, dicht op de achterwand. Kan al wel vertellen dat dat totaal niet bedoeld om vrijstaand te spelen, nog wel meevalt. Uiteraard is het laag wel slank dan maar dat kun je ook opvullen met een sub. Dit type luidsprekers heeft sowieso geen ramenrammelend laag toch?
Ik heb in ieder geval nog wat te experimenteren
mooie muziekapparaatjes

Former member 78

Citaat van: twani op januari  2, 2016, 18:40:47
Hee, deze stonden lange tijd op MP.  Errug mooi maar volgens mij totaal niet bedoeld om vrijstaand te spelen..

Heb recent best een aantal reviews gelezen die toch echt aangeven dat ze "kort aan de wand" moeten.

Los van dat gegeven ...... :inlove: :inlove:

Ze spelen vrijstaand ook erg goed.
Er komt een verbazende laagweergave uit die dingen.

Echt een hele mooie monitor!

twani

#1299
Citaat van: ArjanR1 op januari  2, 2016, 20:04:00
Ze spelen vrijstaand ook erg goed.
Er komt een verbazende laagweergave uit die dingen.

Echt een hele mooie monitor!

Dat eerste geloof ik, dat tweede is zeker zo.

Sonus heeft ze echter organiek een rol als rear speakers  in een 5.1 setup toebedacht.....

Anyway,.......nogmaals ik vind het prachtige LS'en :)