Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jenkins

Gisteren ben ik met een vriend, die op zoek is naar opvolgers van zijn huidige speakers, wezen luisteren naar de Cremona's en de Guarneri Memento.
De speakers die hij nu heeft zijn flinke zuilen, met twee 6" mid/woofers.
Hij speelt af en toe met behóórlijk hoog volume, dus ik ging er vanuit dat de Cremona's "het" wel zouden gaan worden.

Maar, wie schetst mijn verbazing; uiteindelijk bleken die kleine Guarneri's zó ontzettend goed en pakkend te spelen...
Eva Cassidy's "Fields of Gold" hangt me zo ontzettend de keel uit (helemaal kapot gedraaid op alle VAD's en andere demo-dagen)...
hoe verbaasd ik was toen me uitgerekend dát nummer kippevel van boven tot onder bezorgde!  :worship:

Goed, sublaag is niet hun sterkste punt. Zeker niet nadat eerst de grotere Cremona's hadden gespeeld.
Maar de bas die ze produceren.... helemaal niks op aan te merken!
Muzikaal, strak, overtuigend...

Oh, oh, oh... ik zou er m'n Maggies voor durven in te ruilen!  :blush:

Helaas heeft z'n vrouw een marmer-allergie.  ::)
Afwachten of hij ze er doorheen krijgt.


KraaijCheck

Iemand al eens het verschil gehoord tussen de Devialet 120 en 200? En zo ja, wat was het verschil volgens jou oren?

YamahaRXV

Citaat van: gerzom op december 21, 2014, 17:20:18
Dealer in Nuenen heeft beide merken.

Ook een dealer in s 'Gravenmoer die veel ervaring heeft met vooral Devialet  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Gie663

#1053
Citaat van: KraaijCheck op december 21, 2014, 08:57:51
Goedemorgen, ik ben sinds een paar maanden de trotse bezitter van een paar Sonus Faber Olympica 2. Momenteel ben ik naar een passende versterker aan het zoeken. Onlangs de Krell Vanguard, Audia Flight Three en een Prima Luna met elkaar vergeleken waarbij de Krell er ruim als winnaar uitkwam. Maar ik blijf ook ontzettend nieuwsgierig naar Devialet. Wie heeft er ervaring met Devialet versterkers op Sonus Faber en evt. nog mooier op de Olympica 2?
Sedert vorig jaar speelt hier ook een paar Olympica II's. De versterker is een Accuphase e-213 en die geeft een mooi zijde-achtig hoog (zonder iets aan detaillering in te leveren) en een stevig basfundament. Enkel het middengebied is naar mijn smaak een fractie onderbelicht. De combinatie Accuphase - SF geeft een warme gloed. Ik begrijp dat sommigen dat vergelijken met een buizenversterker.
Als luidsprekerkabel gebruik ik Supra ply 3.4. Bij aankoop kon ik ook de meer dan 10 keer duurdere Supra Sword testen. Er was verschil te horen tussen beide kabels, maar of de ene nu beter was dan de andere ? :unsure:

De Accuphase wordt stilaan een oud beestje, dus ik kijk al eens naar mogelijke alternatieven. Sedert ik vorig jaar ook een HegelHD25 Dac kon aanschaffen, ben ik erg benieuwd of hun versterkers een even verbluffend transparant stereobeeld kunnen creëren. Heeft er iemand ervaring met de H100 of de H300 ?

YamahaRXV

Citaat van: Gie663 op januari 12, 2015, 17:05:48
Sedert vorig jaar speelt hier ook een paar Olympico II's. De versterker is een Accuphase e-213 en die geeft een mooi zijde-achtig hoog (zonder iets aan detaillering in te leveren) en een stevig basfundament. Enkel het middengebied is naar mijn smaak een fractie onderbelicht. De combinatie Accuphase - SF geeft een warme gloed. Ik begrijp dat sommigen dat vergelijken met een buizenversterker.
Als luidsprekerkabel gebruik ik Supra ply 3.4. Bij aankoop kon ik ook de meer dan 10 keer duurdere Supra Sword testen. Er was verschil te horen tussen beide kabels, maar of de ene nu beter was dan de andere ? :unsure:

De Accuphase wordt stilaan een oud beestje, dus ik kijk al eens naar mogelijke alternatieven. Sedert ik vorig jaar ook een HegelHD25 Dac kon aanschaffen, ben ik erg benieuwd of hun versterkers een even verbluffend transparant stereobeeld kunnen creëren. Heeft er iemand ervaring met de H100 of de H300 ?

Leg je vraag anders even voor bij dealer Audiofile in s' Gravenmoer.
Deze heeft aardig wat vergelijken gedaan met div. versterker - Sonus Faber combi,s en heeft ook volgens mij onlangs e.e.a. met Hegel getest.
Is  dealer van Sonus Faber en heeft ook een zeer gevarieerd en groot aanbod van mooie merken versterkers in zijn pakket  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

sultankat

Ik zou zeker ook een upgrade van Accuphase overwegen. De nieuwere series zijn neutraler in het middengebied tov jouw Accuphase.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

I_Guardian_I

Citaat van: Jenkins op december 21, 2014, 17:40:30
Gisteren ben ik met een vriend, die op zoek is naar opvolgers van zijn huidige speakers, wezen luisteren naar de Cremona's en de Guarneri Memento.
De speakers die hij nu heeft zijn flinke zuilen, met twee 6" mid/woofers.
Hij speelt af en toe met behóórlijk hoog volume, dus ik ging er vanuit dat de Cremona's "het" wel zouden gaan worden.

Maar, wie schetst mijn verbazing; uiteindelijk bleken die kleine Guarneri's zó ontzettend goed en pakkend te spelen...
Eva Cassidy's "Fields of Gold" hangt me zo ontzettend de keel uit (helemaal kapot gedraaid op alle VAD's en andere demo-dagen)...
hoe verbaasd ik was toen me uitgerekend dát nummer kippevel van boven tot onder bezorgde!  :worship:

Goed, sublaag is niet hun sterkste punt. Zeker niet nadat eerst de grotere Cremona's hadden gespeeld.
Maar de bas die ze produceren.... helemaal niks op aan te merken!
Muzikaal, strak, overtuigend...

Oh, oh, oh... ik zou er m'n Maggies voor durven in te ruilen!  :blush:

Helaas heeft z'n vrouw een marmer-allergie.  ::)
Afwachten of hij ze er doorheen krijgt.

Waarom ga je dan niet met eerdergenoemde vriend de Guarneri Evolution beluisteren? Deze heeft geen marmeren voet, en moet over het algemeen beter presteren. (Blijft smaak natuurlijk) Als je het helemaal wilt afmaken moet je zeker gaan kijken naar een Amati Anniversario/Futura. (Grotere broer van de Guarneri, en beiden geen marmeren voet :P)
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Jenkins

De Guarneri's bevielen zeer goed, maar bij stevige rock muziek schieten ze iets tekort, vond hij.
Hij lijkt nu zijn zinnen gezet te hebben op luidsprekers van Millon.
De Dynaudio C1 is inmiddels ook beluisterd en afgevallen.
De Guarneri's werden beluisterd, omdat die als demo worden aangeboden.
Nieuwe exemplaren vallen buiten het budget.

peed

Nu heb ik ze in de living gezet, stonden eerst in een slaapkamer.

Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

Alex Groningen

#1059
Gisteren (donderdag) even een bezoek gebracht bij een audio zaak hier in de stad Groningen.mijn oog viel gelijk bij binnenkomst op de Sonus Faber Olympica 2. Wat een prachtig mooie luidspreker qua looks, de sound kan ik nog even niets over zeggen of die voldoet aan mijn smaak. Nu zit er een zaak in Friesland waar ik graag kom die dit merk en type ook in zijn assortiment heeft staan. Het leuke is dat deze zaak ook Primare heeft staan, een merk die qua looks mij ook enorm aanspreekt.
Maar dan nu de vraag: SF en Primare zijn dat twee merken die mooi met elkaar matchen?
Ik weet 't, zelf beluisteren is het advies, maar zou het zonde vinden als een set voor mij klaargezet wordt die bijvoorbaat al kansloos is.

Het gaat dan om de volgende componenten: Primare PRE 32 en de Primare A 34.2 + Primare CD 22.

sauron

#1060
Citaat van: Alex Groningen op februari 27, 2015, 18:56:48
Gisteren (donderdag) even een bezoek gebracht bij een audio zaak hier in de stad Groningen.mijn oog viel gelijk bij binnenkomst op de Sonus Faber Olympica 2. Wat een prachtig mooie luidspreker qua looks, de sound kan ik nog even niets over zeggen of die voldoet aan mijn smaak. Nu zit er een zaak in Friesland waar ik graag kom die dit merk en type ook in zijn assortiment heeft staan. Het leuke is dat deze zaak ook Primare heeft staan, een merk die qua looks mij ook enorm aanspreekt.
Maar dan nu de vraag: SF en Primare zijn dat twee merken die mooi met elkaar matchen?
Ik weet 't, zelf beluisteren is het advies, maar zou het zonde vinden als een set voor mij klaargezet wordt die bijvoorbaat al kansloos is.

Het gaat dan om de volgende componenten: Primare PRE 32 en de Primare A 34.2 + Primare CD 22.

Naim (bv sn2 met ndx) is erg mooi met de olympica,  misschien niet de eerste combi die bij je opkomt maar luisteren zeker de moeite waard. Ik vond het in elk geval erg goed matchen en klinken.
groet sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Alex Groningen

Citaat van: sauron op februari 28, 2015, 11:55:08
Naim (bv sn2 met ndx) is erg mooi met de olympica,  misschien niet de eerste combi die bij je opkomt maar luisteren zeker de moeite waard. Ik vond het in elk geval erg goed matchen en klinken.
groet sauron

Is zeker wel bij me opgekomen, omdat deze zaak ook Naim in het assortiment heeft zitten.
Kan daar natuurlijk altijd even vragen of ze deze type versterker ook op willen aansluiten.
Wie weet word ik positief verrast door deze combi.

SmauG

Ik heb de Primaire 22 en 32 set (CD en Int. Amp) aan zowel Cremona M, Liuto als Venere 2,5 gehoord tijdens luisterdemo's in diverse winkels.
Dit waren de al wat "modernere" SF speakers en dat ging absoluut goed. Stukken beter dan bijvoorbeeld MF-M3/6 series.
Ik heb zelf oudere SF speakers en bij mij speelde wel constant het gevoel dat die wel een trap onder hun "K*nt" konden gebruiken... het resultaat moge duidelijk zijn.

Ik ken de Olympica's niet qua klank, maar het zijn werkelijk schitterende ontwerpen. Vooral in die houtafwerking (die later ook is toegepast op Amati Futura en Guarneri Evolution  :wub: :wub: :wub:) Als een demo mogelijk is, zou ik het zeker niet laten.  ::)
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

marcush

#1063
vandaag even bij Bender in Arnhem naar de Sonus Faber show geweest, die vandaag en morgen wordt gehouden.  De Olympica in walnut is echt een juweeltje om te zien.  De grote Olympica en de monitor uit deze serie beluisterd en daarna ook nog de vloerstaander uit de (behoorlijk) goedkopere Venere serie.

De Olympica vond ik wat warmer, ruimtelijker (en prettiger) klinken tov de Venere.  Ook was het typische basreflex (mid) laag wat prominenter aanwezig.  De Sugden voor- en eindcombinatie op de grote Olympica speakers zal ook bijgedragen hebben aan een fijne luisterervaring.  Luistermoeheid zal niet snel optreden bij deze combinatie.  Ook even een klein stukje analoog vanaf de Rega RP10 beluisterd, erg fraai.

In het echt zijn ze nog fraaier...


tompj

#1064
Van de week hoop ik de Guarneri Memento te gaan beluisteren  :pompom:

Gaan een mogelijke upgrade worden voor mijn Cremona Auditor M.

Ze moeten me naast klankmatig (ook niet al te ver van de muur) bevallen, maar ook visueel niet teveel aanwezig zijn ivgl met mijn huidige luidsprekers.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

gerzom

Citaat van: tompj op maart 22, 2015, 13:21:01
Van de week hoop ik de Guarneri Memento te gaan beluisteren  :pompom:

Gaan een mogelijke upgrade worden voor mijn Cremona Auditor M.

Ze moeten me naast klankmatig (ook niet al te ver van de muur) bevallen, maar ook visueel niet teveel aanwezig zijn ivgl met mijn huidige luidsprekers.

Zoals gezegd, klankmatig een no-brainer, visueel ook, maar da's een kwestie van smaak  ;)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


R

Wel een groter formaat, verder....wonderschoon!

Fransosowitz

Leuk tompj!
Visueel zullen ze zeker meer opvallen dan je huidige speakers. Welke kleur is het?

tompj

Citaat van: Fransosowitz op maart 23, 2015, 21:09:00
Leuk tompj!
Visueel zullen ze zeker meer opvallen dan je huidige speakers. Welke kleur is het?
Het moet graphite worden.

Als ze visueel te veel va he goede zijn is dat wel een show stopper, dus ik ben benieuwd. Al weer lang geleden dat ik ze in levende lijve heb gezien.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Alex Groningen

Citaat van: SmauG op februari 28, 2015, 15:59:06
Ik heb de Primaire 22 en 32 set (CD en Int. Amp) aan zowel Cremona M, Liuto als Venere 2,5 gehoord tijdens luisterdemo's in diverse winkels.
Dit waren de al wat "modernere" SF speakers en dat ging absoluut goed. Stukken beter dan bijvoorbeeld MF-M3/6 series.
Ik heb zelf oudere SF speakers en bij mij speelde wel constant het gevoel dat die wel een trap onder hun "K*nt" konden gebruiken... het resultaat moge duidelijk zijn.

Ik ken de Olympica's niet qua klank, maar het zijn werkelijk schitterende ontwerpen. Vooral in die houtafwerking (die later ook is toegepast op Amati Futura en Guarneri Evolution  :wub: :wub: :wub:) Als een demo mogelijk is, zou ik het zeker niet laten.  ::)

Met een beetje geluk een demo over 2 week. Primaire staat op het lijstje, maar ook de voor en eind versterking van Musical fidelity. Maar wat beviel jou niet aan de combi SF en MF?

tompj

Citaat van: tompj op maart 24, 2015, 08:08:59
Het moet graphite worden.

Als ze visueel te veel va he goede zijn is dat wel een show stopper, dus ik ben benieuwd. Al weer lang geleden dat ik ze in levende lijve heb gezien.
Ze staan bij me thuis. Fantastisch! Wel veel meer aanwezig visueel dan de Cremona's, maar plaatjes. En klinken.. :inlove:

De Cremona's gaan in de verkoop; I have arrived. :pompom:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

gerzom

Gefeliciteerd en welkom bij de club !!!!!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


R

Citaat van: tompj op maart 25, 2015, 18:41:44
Ze staan bij me thuis. Fantastisch! Wel veel meer aanwezig visueel dan de Cremona's, maar plaatjes. En klinken.. :inlove:

De Cremona's gaan in de verkoop; I have arrived. :pompom:

Mooi hoor! Ga je tzt nog iets aan de power doen? Ik denk dat ze wel wat meer lusten dan de A32. Geldt voor mezelf ook overigens hoor ;)

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!

tompj

Citaat van: R op maart 25, 2015, 18:49:48
Mooi hoor! Ga je tzt nog iets aan de power doen? Ik denk dat ze wel wat meer lusten dan de A32. Geldt voor mezelf ook overigens hoor ;)

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!
Dank heren.

Qua power: wie weet, maar de Arcam verbaast me (en ook de dealer) wederom. Het kan ongetwijfeld beter, maar de Arcam doet het ver, ver boven verwachting op de Guarneri.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op maart 25, 2015, 18:41:44
Ze staan bij me thuis. Fantastisch! Wel veel meer aanwezig visueel dan de Cremona's, maar plaatjes. En klinken.. :inlove:

De Cremona's gaan in de verkoop; I have arrived. :pompom:
OMG Tom!   Van harte man, gefeliciteerd het is je gegund :clapping: