Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kaakberg

Citaat van: divine op maart 13, 2014, 11:54:28
Ik kan een nieuw paartje Sonus fabers Toy bookshelves kopen voor een hele leuke prijs.
Mijn vraag is, zullen deze het goed doen op een Pioneer A-50 class D versterker en kunnen ze vele soorten muziek aan.
Ik weet dat ze niet laag gaan qua bas maar ivm kleine ruimte (3x4 meter) en plaatsing vrij dicht bij muren is dat een pré.
Mijn muziek smaak is vrij uit één van pop, electronica tot jazz.
Zal het wat zijn deze Toy's, af beter op zoek gaan naar een andere kleine bookshelf?

Laatst mooie SF concertino's gehoord waarvan de vr.pr. €750 was. TOY is dan prutswerk m.i.
Heb nu USHER BE718 gekocht.....er was daar ook nog een setje SF auditor (€1800) ook mooi. Een NAD d3020 gaat daar geen problemen mee hebben -voorbeeldje.NP

Kaakberg

Citaat van: Paul1967 op maart 13, 2014, 19:01:05
Mooie speakers Sonus Faber, ook de instapper Toy. Ik weet niet hoe ze klinken, nooit gehoord maar dacht gelezen te hebben dat SF een vrij warm karakter hebben. Of zo'n Toy of uberhaupt Sonus Faber goed matcht met een Pio class D, ik heb geen  :eh:

Dat is gelijk het nadeel van SF: niet neutraal -in mijn oren dan.

twani

Citaat van: Paul1967 op maart 13, 2014, 19:01:05
Mooie speakers Sonus Faber, ook de instapper Toy. Ik weet niet hoe ze klinken, nooit gehoord maar dacht gelezen te hebben dat SF een vrij warm karakter hebben. Of zo'n Toy of uberhaupt Sonus Faber goed matcht met een Pio class D, ik heb geen  :eh:
Klasse D op Sonus Faber?  Ik denk het niet.

Paul1967

Citaat van: twani op maart 13, 2014, 21:26:32
Klasse D op Sonus Faber?  Ik denk het niet.

Verklaar je nader Theo.
Ikzelf heb Sonus Faber nooit gehoord hoor, maar zou niet weten waarom ze niet kunnen samenwerken op een klasse D versterker. Als ik ff google zie ik genoeg Sonus Faber bezitters die daarop een klasse D amp hebben.
Pioneer en Sonus Faber ?? Maar Sonus Faber met klasse D moet kunnen volgens mij.

twani

Citaat van: Paul1967 op maart 14, 2014, 05:06:20
Verklaar je nader Theo.
Ikzelf heb Sonus Faber nooit gehoord hoor, maar zou niet weten waarom ze niet kunnen samenwerken op een klasse D versterker. Als ik ff google zie ik genoeg Sonus Faber bezitters die daarop een klasse D amp hebben.
Pioneer en Sonus Faber ?? Maar Sonus Faber met klasse D moet kunnen volgens mij.
Volgens mij lust een Toy wel wat "sap", de genoemde Pioneer is niet de allerstabielste versterker die je kunt bedenken .

Het zal best gaan hoor maar een ideale combi? Ik weet het zo net nog niet.  Proberen maar dan.....

Paul1967

#805
Pioneer A50 of A70 niet stabiel?  :eh:
Die versterkers hebben een vermogen van 2x90 watt bij 4ohm en hebben een dempingsfactor en dynamiek van heb ik jou daar.
Zeer stabiele Twin Block shield trafo's in zo'n Pio, die versterkers zijn dus echt wel stabiel hoor.
Heb in het verleden Kef LS50 (dippen tot 3 ohm!! en 83db gevoeligheid) op een A70 gehoord (zijn dus ff wat moeilijker dan een Toy welke 87db gevoeligheid en niet onder de 6.5ohm zakken) en de Pio had er totaal geen moeite mee om de LS50 te laten zingen.

Of Pioneer klasse D (Pioneer en klasse D lijkt mij toch wel neutraal en misschien iets helder) met SF (warm en behaaglijk) een mooie combi is? Zo op het oog wel, maar ik zou eerst ook eens gaan luisteren.

I_Guardian_I

Het gaat er ook om hoeveel een "sap" een bepaalde speaker nodig heeft om tot zijn recht te komen. Dit is wat anders dan of de speaker gemakkelijk aan te sturen is/stabiel is. SF heeft blijkbaar meer nodig om zijn echte kwaliteiten te tonen. Wellicht dat de Kef LF50 minder nodig heeft om dit niveau te bereiken.
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

garmtz

De Toy is niet echt moeilijk aanstuurbaar te noemen (geen van de meer recente monitoren van SF trouwens). Moet prima gaan met de Pioneer. Wel dichtbij/tegen de muur plaatsen.

Paul1967

Citaat van: I_Guardian_I op maart 14, 2014, 16:40:15
Het gaat er ook om hoeveel een "sap" een bepaalde speaker nodig heeft om tot zijn recht te komen. Dit is wat anders dan of de speaker gemakkelijk aan te sturen is/stabiel is. SF heeft blijkbaar meer nodig om zijn echte kwaliteiten te tonen. Wellicht dat de Kef LF50 minder nodig heeft om dit niveau te bereiken.

Een glaasje jus op elke speaker dan  ;D

Weet niet wat je anders bedoeld onder "sap".
Naar mijn idee heeft een speaker een versterker nodig die oa genoeg vermogen kan leveren om controle te houden over een speaker. Daarnaast moet er dan nog klankmatig gezien een goede synergie tussen beiden zijn.
Ikzelf heb de LS50's gehad en reken er maar op dat die ff wat meer vragen van een amp om hun kwaliteiten te tonen dan een Toy.
Ik zie niet in dat een Pio A50 een Sonus Faber Toy speaker (of ander type) niet genoeg sap in huis zou hebben of niet stabiel genoeg is.
Of er een goede klankmatige synergie tussen beiden is, is een tweedes en zou men zelf moeten beluisteren.

twani

Citaat van: Paul1967 op maart 14, 2014, 18:07:36
Een glaasje jus op elke speaker dan  ;D

Weet niet wat je anders bedoeld onder "sap".
Naar mijn idee heeft een speaker een versterker nodig die oa genoeg vermogen kan leveren om controle te houden over een speaker. Daarnaast moet er dan nog klankmatig gezien een goede synergie tussen beiden zijn.
Ikzelf heb de LS50's gehad en reken er maar op dat die ff wat meer vragen van een amp om hun kwaliteiten te tonen dan een Toy.
Ik zie niet in dat een Pio A50 een Sonus Faber Toy speaker (of ander type) niet genoeg sap in huis zou hebben of niet stabiel genoeg is.
Of er een goede klankmatige synergie tussen beiden is, is een tweedes en zou men zelf moeten beluisteren.
Ik blijf het een minder logische combi vinden, zal wel "iets" onterechts zijn wat post heeft gevat tussen mijn oren :)

Kaakberg

Citaat van: twani op maart 14, 2014, 22:26:46
Ik blijf het een minder logische combi vinden, zal wel "iets" onterechts zijn wat post heeft gevat tussen mijn oren :)

KISS Keep (it simple, stupid) koop online een nad D3020 of pioneer en probeer die een week. :exclamation:

twani

Citaat van: smacdab op maart 14, 2014, 22:40:06
KISS Keep (it simple, stupid) koop online een nad D3020 of pioneer en probeer die een week. :exclamation:
Are you talking to me? :)

Paul1967

#812
Citaat van: twani op maart 14, 2014, 22:26:46
Ik blijf het een minder logische combi vinden, zal wel "iets" onterechts zijn wat post heeft gevat tussen mijn oren :)

Denk t ook Theo  ;)
Als ik aan Pioneer denk komt Sonus faber daarbij passende ook niet direct in mij op.
Toch als ik ff google onder die twee schijnen er genoeg te zijn die het wel zo vinden.

Toen ik mijn Yamaha AS2000 kocht en er speakers bij zocht kwam ik bij Harbeth uit.
Ook geen combinatie waar je als eerste aan denkt cq logisch is, toch muzikaal gezien blijkt dat anders.

Logica is een heel breed begrip.

wil

#813
Ze blijven mooie teasers maken...



(https://www.youtube.com/watch?v=d3ingRi-jLU)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Citaat van: wil op maart 22, 2014, 12:40:39
Ze blijven mooie teasers maken...

wil
Noem me ouderwets, maar Sonus Faber en fiberglas......... ik weet het niet hoor  :crazy:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


I_Guardian_I

We zijn er nu inmiddels 4 keer aan herinnert dat er iets "buitengewoon" gaafs moet komen, nu mag het wel eens getoond worden.... Gelukkig wordt dit aankomende vrijdag "al" gepresenteerd..  :clapping:
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

wil

Citaat van: gerzom op maart 22, 2014, 15:59:25
Noem me ouderwets, maar Sonus Faber en fiberglas......... ik weet het niet hoor  :crazy:
Of SF met chroom  :turn:

Even een ander vraagje. In de handleiding van SF staat dat je het houtwerk (eens per jaar) kan schoonmaken met "lemon oil" of "silicon wax". Wie heeft daar ervaring mee?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

sultankat

Citaat van: wil op maart 23, 2014, 18:30:40
Of SF met chroom  :turn:

Even een ander vraagje. In de handleiding van SF staat dat je het houtwerk (eens per jaar) kan schoonmaken met "lemon oil" of "silicon wax". Wie heeft daar ervaring mee?

wil

Ik niet, maar wellicht toch goed om te weten dat ik deze vraag heb voorgelegd aan de Hifi Winkel in Beek. Zij zeiden: gewoon met een heel zachte doek afstoffen, niet in de felle zon en bij aangehecht vuil met een vochtige doek en direct droog nawrijven. Jij hebt toch ook de red violin met een zware laklaag er overheen?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

wil

Klinkt heel logisch en voor de hand liggend. Ik heb geen red violin hoogglanslak, maar maple zijdeglans.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Citaat van: wil op maart 23, 2014, 18:30:40
Of SF met chroom  :turn:

Even een ander vraagje. In de handleiding van SF staat dat je het houtwerk (eens per jaar) kan schoonmaken met "lemon oil" of "silicon wax". Wie heeft daar ervaring mee?

wil
Ik ook niet, afnemen met een droge doek, verder niets volgens Rob.
Maar dat is voor de hoogglans modellen, ik weet niet er voor de matte modellen iets anders geldt.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Audia


Citaat van: wil op maart 23, 2014, 18:30:40
Of SF met chroom 


Was er onder Serblin ook wel van gekomen als je naar de Ktema kijkt...
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

wil

Citaat van: Audia op maart 23, 2014, 20:49:21
Was er onder Serblin ook wel van gekomen als je naar de Ktema kijkt...
Je vergeet de  :turn: te citeren.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: Audia op maart 23, 2014, 20:49:21
Was er onder Serblin ook wel van gekomen als je naar de Ktema kijkt...
Overigens, ik vind de combinatie van SF met chroom wel heel geslaagd. Het is allemaal een kwestie van smaak, en veel Italiaanse ontwerpen liggen dicht bij mijn smaak. Er bestaat zelfs een topic hierover: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=67270.0

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DofN

#823
Een half jaar geleden heb ik eens naar de Sonus Faber Concerto op sphinx versterking geluisterd. Op het gemis in laag na, vond ik dit een fijne speaker.  Sonus Faber is best interessant. Ik zou de Olympica II of de Cremona weleens naast mijn huidige speaker willen horen:




of



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Audia

Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators