Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerzom

Citaat van: sultankat op januari 11, 2014, 15:50:34
Provisorisch geplaatst, moeten natuurlijk meer ruimte krijgen  ;)

:worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:  :worship:


:pompom:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Xander32

Citaat van: sultankat op januari 11, 2014, 15:50:34
Provisorisch geplaatst, moeten natuurlijk meer ruimte krijgen  ;)

Die wil ik ze hier wel geven :worship:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

peterrr

Mooi!  Heel mooi!

Gefeliciteerd.

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

LABO

Citaat van: sultankat op januari 11, 2014, 15:50:34
Provisorisch geplaatst, moeten natuurlijk meer ruimte krijgen  ;)


Ja hier doe je ze echt te kort aan, want het zijn plaatjes om te zien (en te beluisteren), maar dat gaat helemaal goed komen zodra je verhuisd bent ga ik van uit.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

michel69

Citaat van: sultankat op januari 11, 2014, 15:50:34
Provisorisch geplaatst, moeten natuurlijk meer ruimte krijgen  ;)

Ach je moet het maar zo zien dat de "echte" upgrade nog moet gaan gebeuren door te verhuizen en dat kunnen weinig mensen maar zeggen :hehe:.
Maar echt wat een beauty's zijn het toch om te zien :inlove:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

Feliciteerd seniore.
Zien er super uit.. :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

sultankat

Dit kwam ik al surfend over Yter kabels tegen: de Yter Flexum akoestische panelen. Normaliter huiver ik al bij de gedachte om een akoestisch paneel toe te passen omdat ze in het algemeen niet om aan te zien zijn. Maar dit is weer zo'n staaltje Italiaans design  :wub:





Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

#608
Citaat van: sultankat op januari 13, 2014, 21:44:22
Dit kwam ik al surfend over Yter kabels tegen: de Yter Flexum akoestische panelen. Normaliter huiver ik al bij de gedachte om een akoestisch paneel toe te passen omdat ze in het algemeen niet om aan te zien zijn. Maar dit is weer zo'n staaltje Italiaans design  :wub:




Volgens mij heeft Rob die panelen staan Beek-Ubbergen.
Die Yter kabels werken trouwnes echt geweldig met je SF's, althans dat is mijn ervaring  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Audia

Yter is inderdaad een hele mooie kabel met deze speaker.
Ik heb mijn keuze destijds gemaakt tussen Yter en Transparent Reference MM2.
Voor mij was de laatste duidelijk de betere keuze.
Die zou ik ook zeker even meenemen in je vergelijk.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

sultankat

Citaat van: Audia op januari 14, 2014, 11:00:03
Yter is inderdaad een hele mooie kabel met deze speaker.
Ik heb mijn keuze destijds gemaakt tussen Yter en Transparent Reference MM2.
Voor mij was de laatste duidelijk de betere keuze.
Die zou ik ook zeker even meenemen in je vergelijk.

Mijn Wireworld Silver Eclipse 6 doet het heel goed op de SF's, maar ik ben nieuwsgierig of de Yter een nog betere match geeft. Zal de Transparent er dan ook in betrekken.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Garp

Voor de eigenaren van SF Guarneri's: hoeveel meter zit er bij jullie tussen de speakers en de luisterpositie? Lijkt me een mooie upgrade van mijn auditors maar ik zie dat ze 123 cm hoog zijn. Vraag me af of een luisterafstand van 3 meter wel gaat werken.

gerzom

Citaat van: Garp op januari 14, 2014, 11:12:47
Voor de eigenaren van SF Guarneri's: hoeveel meter zit er bij jullie tussen de speakers en de luisterpositie? Lijkt me een mooie upgrade van mijn auditors maar ik zie dat ze 123 cm hoog zijn. Vraag me af of een luisterafstand van 3 meter wel gaat werken.

Ik zit op 2,80 meter van mijn speakers en ze staan 2,60 meter uit elkaar.
Werkt prima, naar mijn mening.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Garp

Citaat van: gerzom op januari 14, 2014, 11:40:24
Ik zit op 2,80 meter van mijn speakers en ze staan 2,60 meter uit elkaar.
Werkt prima, naar mijn mening.

Ok, dat klinkt bemoedigend. Hoeveel ruimte geef je ze achter?

gerzom

Citaat van: Garp op januari 14, 2014, 11:53:59
Ok, dat klinkt bemoedigend. Hoeveel ruimte geef je ze achter?
40 cm, maar dat is eigenlijk te weinig, echter kan ze niet verder naar voren halen ivm inrichting van de woonkamer  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Garp

Citaat van: gerzom op januari 14, 2014, 12:13:29
40 cm, maar dat is eigenlijk te weinig, echter kan ze niet verder naar voren halen ivm inrichting van de woonkamer  ;)

Wat merk je daar vooral van?
Bij mij krijgen ze ook ongeveer zoveel ruimte. Bij mijn vorige concerto's werd ik gek van de bonkerige bas. De Auditors doen dat echt stukken beter.

Mr.M

#618
Zoals beloofd heb ik op de ces de sonus fabers opgezocht en me laten inlichten over sonus faber en verschillen tussen de oud/nieuw en kast opbouwverschil oud/nieuw.
Tevens heb ik ze uigebreid beluisterd om een idee te krijgen over het geluid.
Dus nou kan ik uit eigen ervaring spreken over sonus faber nieuw versus oud.

Volgens sonus faber is her nieuwe model in prijs veel gunstiger en bepaald niet minder dan de oudere series welke duurder waren.
Grootste verschil was de poort plaatsing van de nieuwe series waardoor ze minder plaatsing gevoelig zijn.
Ze hadden inderdaad geen backfiring poort maar een rechte lijn  poort welke zijwaarts blaasd aan de achterzijde, met een poort opening van  ongeveer 2 cm breed over de geheele lengte van de speaker.
Door deze verandering kan je het poort op 2 manieren plaatsen .richting muur of speakers links en rechts omwisellen en richting elkaar(naar binnen) .
Ik moet seggen sat dat een prima oplossing is voor plaatsing dichtbij achterwand of zijwand om je bas goed te krijgen.helaas zijn de nieuwe series maar in 2kleuren en geen hoogglans meer.
Dit om kosten beperkt te houden en  speakers prijsvriendelijk te houden.

Ik moet zeggen kwa afwerking en styl een volle 10 punten.
Prijs in amerika 13000 dollar  voor de dubbel woofer
En 10000  voor enkele woofer.
Nogsteeds stevige prijzen maar goed.

Volgens de kennner kwam de nieuwe serie akelig goed in de buurt van de oude anneversario , ZEKER NIET ZO GOED maar maakt een goed sprong vooruit kwa geluid.
De kast van anniversario blijft eeen meesterwerk. :wub:

Mijn ervaring met de nieuwe serie was zeer aangenaam en relax.geen opvallende dinge die irriteren of missen.
Ze speelden in een verhouding grote kamer waardoor het geluid niet vol klonk of indrukwekkend.
Gewoon heel relax. Ze speelden op buize van audio reasearch.

De aniversario heb ik ook gehoord en die stond in een kleinere kamer en het klonk wat beter dande nieuwe maar niet schrikbarend veel verachil. Deze was met meer  body en voller in het laag en zeer aangenaam en relax.
De prijsverschil is natuurlijk heel groot.30.000.-

Wat sonus faber probeert te doen nu is de hogere lijnen laten insmelten met in de nieuwe lijn zodat het voor groot publiek toegangkelijk wordt.
Minder kosten in kast opbouw en minder optie in kleuren (maar 2 uitvoeringen) tegen betere onderdelen en filtering.minder hand arbeid en meer machinaal werk met behoud van kwaliteit  en prijs verhouding.
Nogsteeds vind ik dat je voor 13000 meer opties moet hebben in kleuren.

Sonus faber heeft naar mijn mening met de nieuwe lijn zeker geen stap terug gezet zoals vaak gehoord hier en daar.
Afwerking en aandacht aan de kast was zeker niet zichbaar minder.

Ben geen kenner van sonus maar zo gezien een heel mooi  product.
Je kan met de nieuwe   een heele ht mee bouwen en dat was heel mooi.

Zou ik voor de prijs de nieuwe kopen?  Denk het niet 13000 blijft veel geld .ik zou doen wat sultan heeft gedaan een demo zoeken van de echte meesterwerk met hand en liefde gemaakt voor speciaal publiek die het waardeerd.

Grootste verschil tussen de kharma en sonus vond ik de hooge tonen klank karakteristiek ivm berryliun tweeters denk ik.
Natuurlijk waren de ruimtes niet zelfde en componenten anders ,dus ook geen echt vergelijking tussen kharma en sonus..
Ben benieuwd naar je ervaring sultan aangezien jij eerste hand kharma kenner bent.
Je speakers nu zijn wel duurder dan je oude kharmas nieuw maar liefst 2 keer zelfs.dus verwacht dat je heeel blij bent momenteel met je aankoop.  Je bent van een mooi poduct naar een mooier en zeldzaam sonus faber product overgestapt... proficiat maat.

Herbij enkele fotos.

Hierbij is er een sonus fan erbij.. mooie speakers zijn het.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ces 2014 las vegas
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ces 2014

Laatse foto speciaal voor sultan met de mooiste en best klinkende sonus faber.daar wil ik wel een fototje mee maken.
Hr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

gerzom

#622
Hi Maz,

Thanks, mooi verslag !!!!

:clapping:

Ik zie nu dat je op de  foto's op de stand bent geweest van PrimaLuna, heb je daar de nieuwe Dialogue Premium HP eindversterkers gehoord op de SF Amati Futura's? Zo ja, wat was je indruk van deze versterkers?

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


twani

Mooi verslag, leuk....

En alles vanaf de laptop bij SF :clapping:

sultankat

Dank Maz voor dit leuke verslag. Om het te completeren: de nieuwe serie die je gehoord en gezien hebt is de Olympica lijn. Inderdaad is dat met die baspoort zeer vernuftig gedaan. Wat het aantal uitvoeringen betreft: dat is niet minder of meer dan doorgaans: de luxe lijnen hebben doorgaans twee uitvoeringen: red violin en graphite of varianten daarop. Soms nog een derde, bijvoorbeeld walnut bij de Amati Futura. Ook dat houdt de kosten in de hand.

De serie met de alu-look bovenzijde is de opvolger van de Amati Anniversario: de Amati Futura.

Leuk dat we esthetisch dezelfde smaak hebben (maar die indruk had ik al eerder): ik wilde perse nog een SF van de hand van Franco Serblin, vanwege de sound maar evenzeer vanwege het edele meubelmakerswerk. Ja en ook (beetje sentimenteel) omdat ik een groot bewonderaar van deze man ben en iets van zijn hand in huis wilde hebben. Ik ben dan ook zeer tevreden, temeer omdat "mijn" Anniversario's nog als nieuw ogen.

Zoals je eerder kunnen lezen in dit topic herken ik jouw opmerking over de tweeter: die is ook bij SF beslist heel goed maar erg bepaald door de luisterhoogte. Kan me dus indenken dat je al lopend door een demoruimte niet alle kwaliteiten goed kunt waarnemen. Bij de Futura (en wellicht ook de Olympiva, weet ik niet) schijnt dat wel weer beter te zijn dan de Anniversario omdat men weer "teruggevallen" is op een dome tweeter met een betere afstraling. De Anniversario heeft de door SF gemodificeerde Scanspeak ring radiator tweeter.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock