Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani


twani

Citaat van: R op juli 24, 2012, 17:30:37
Hij stond er zo mooi bij in het licht... eentje om te delen ;)


Erg mooi R, als je jullie SFèn zo ziet, begrijp je toch niet op welk spoor ze zijn beland bij SF. Wat waren ze mooi hé!

R

Is nog steeds huidige reeks hoor, ze hebben er alleen wat naast gezet. (Niet allemaal even mooi inderdaad).

Citaat van: twani op juli 24, 2012, 19:27:17
Erg mooi R, als je jullie SFèn zo ziet, begrijp je toch niet op welk spoor ze zijn beland bij SF. Wat waren ze mooi hé!

tompj

Citaat van: twani op juli 24, 2012, 19:27:17
Erg mooi R, als je jullie SFèn zo ziet, begrijp je toch niet op welk spoor ze zijn beland bij SF. Wat waren ze mooi hé!
Ik vind ze nog steeds allemaal mooi om te zien, zeker de futura's. Mooier zelfs dan alle eerdere series. Maar ook de kleine Toy vind ik prachtig, zeker voor die prijsklasse. De Luito is de enige van de huidige serie die me wat tegenvalt, maar zelfs die is niet lelijk. Ik heb wel een lichte heimwee naar de 'oude' Sonus faber sound. Die is na het vertrek van Franco Serblin wel veranderd.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

martin778

Ik vond de Liuto juist errg mooi :inlove: Geen idee hoe ze klinken, in een review vonden ze niet bepaald de SF sound hebben, ze klonken iets pittiger (Liuto he  :) )

gerzom

Een paar foto´s van mijn Memento´s







Ook een beetje Sonus Faber:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


peterrr

mooie foto' boys......

Een genot om ze al te zien....laat staan als ze spelen. ;D
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

martin778

Mijn Electa Amator 1 staan zo te zien weer te koop: http://link.marktplaats.nl/580550057 Zonde...  :unhappy:

weust

Ik vind die Memento's erg mooi qua uiterlijk (nog niet beluisterd wegens iets boven mijn budget iirc) maar de stands vind ik echt te lelijk.
Die van de andere monitor vind ik veel eleganter. Nu lijkt het alsof er een goedkope zuil onderstaat.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

peterrr

Smaken verschillen, natuurlijk maar ik vind ze wel erbij " horen"

En erg mooi.....( als mijn budget het toe liet stonden ze hier ook ) ;)


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

R

Zijn erg mooi, stand is wat minder interieur vriendelijk vind ik :( ikzelf vind ze te groot.

Citaat van: peterrr op juli 25, 2012, 15:55:54
Smaken verschillen, natuurlijk maar ik vind ze wel erbij " horen"

En erg mooi.....( als mijn budget het toe liet stonden ze hier ook ) ;)


Grt peterr

stefan_82

Citaat van: martin778 op juli 24, 2012, 21:52:32
Ik vond de Liuto juist errg mooi :inlove: Geen idee hoe ze klinken, in een review vonden ze niet bepaald de SF sound hebben, ze klonken iets pittiger (Liuto he  :) )

De liutos tower doen me nochtans denken de domus grand piano qua body
Maar het laag is gewoon stukken beter. Liuto werkt de foutjes weg vd domus reeks vind ik.
Ik mis wel het zijdezacht hoog van een cremona speaker.
De romantiek van sonus faber is minder aanwezig maar je krijgt als allround speaker heel veel in de plaats.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

vanzomereng

Citaat van: stefan_82 op juli 25, 2012, 22:27:15
Maar het laag is gewoon stukken beter. Liuto werkt de foutjes weg vd domus reeks vind ik.
Ik mis wel het zijdezacht hoog van een cremona speaker.
De romantiek van sonus faber is minder aanwezig maar je krijgt als allround speaker heel veel in de plaats.
Het laag is gewoon retestrak en zeer gedetailleerd...
Ik zelf speel Liuto,S op een Marantz PM11S2(amp) en SA15S2(cd) en dit is gewoon geweldig maar wel wat "fel" in het hoog.
Speakers met pit, minder verfijnd met klassiek/jazz t.o.v. de Cremona,s maar gewoon goed !
Met pop/rockmuziek daarintegen valt alles goed op zijn plaats en klinkt het perfect  ::)

Enige voorzichtigheid met matchen met Amp/CD is zeker aan te raden, omdat anders het hoog "te edge" en "te hard" wordt.
En de speakers niet indraaien !

Wellicht gaan de Liuto,s zeer goed samen met een flinke hydride-versterkers, zoals bijvoorbeeld versterkers van Vincent,
welke wat mild in het hoog zijn afgestemd.

Sinds kort heb ik tussen mijn digitale bronnen de versterker een DAC van Music Hall met een Philips Goldpin NOS-buis
en dit gaat werkelijk perfect,  het hoog klinkt nog steeds wat pittig maar desondanks toch vriendelijker/aangenamer  ;D

Gewoon voor het geld een klasse-speaker en een geweldige mooie vormgeving  :hehe:  :bigsmile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

stefan_82

Citaat van: VANZOMERENG op juli 26, 2012, 19:15:18
Het laag is gewoon retestrak en zeer gedetailleerd...
Ik zelf speel Liuto,S op een Marantz PM11S2(amp) en SA15S2(cd) en dit is gewoon geweldig maar wel wat "fel" in het hoog.
Speakers met pit, minder verfijnd met klassiek/jazz t.o.v. de Cremona,s maar gewoon goed !
Met pop/rockmuziek daarintegen valt alles goed op zijn plaats en klinkt het perfect  ::)

Enige voorzichtigheid met matchen met Amp/CD is zeker aan te raden, omdat anders het hoog "te edge" en "te hard" wordt.
En de speakers niet indraaien !

Wellicht gaan de Liuto,s zeer goed samen met een flinke hydride-versterkers, zoals bijvoorbeeld versterkers van Vincent,
welke wat mild in het hoog zijn afgestemd.

Sinds kort heb ik tussen mijn digitale bronnen de versterker een DAC van Music Hall met een Philips Goldpin NOS-buis
en dit gaat werkelijk perfect,  het hoog klinkt nog steeds wat pittig maar desondanks toch vriendelijker/aangenamer  ;D

Gewoon voor het geld een klasse-speaker en een geweldige mooie vormgeving  :hehe:  :bigsmile:

Met electrocompaniet geen problemen in het hoog.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

twani

Ik zag een verkoper van Cremona vloerstaanders een tijdje terug zelfs schrijven dat zijn "nog niét M" versie eigenlijk de meer/meest gewaardeerde versie zou zijn. Het meest Sonus Faber nog zeg maar, romantiek...

tompj

Citaat van: twani op juli 28, 2012, 08:09:16
Ik zag een verkoper van Cremona vloerstaanders een tijdje terug zelfs schrijven dat zijn "nog niét M" versie eigenlijk de meer/meest gewaardeerde versie zou zijn. Het meest Sonus Faber nog zeg maar, romantiek...
Er lijkt een soort 'pre' en 'post' Franco Serblin periode te zijn bij Sonus faber. Sf is duidelijk 'moderner' geworden qua geluid, meer detail en pittiger, maar ook wat meer main stream. Voor beide periodes zijn voorstanders te vinden. In ieder geval is Sf daardoor denk ik voor een breder publiek aantrekkelijker geworden. Volgens sommigen is echter de romantiek er inderdaad uit. Niet voor niets zijn de oude series onverminderd populair en is bijvoorbeeld de Extrema een echte 'cult' speaker geworden.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element


tompj

#368
Citaat van: solitaire op juli 28, 2012, 15:43:58
"Steeds vaker krijgen we de vraag van klanten of we een occasion Sonus faber luidspreker hebben. En heel vaak vraagt men naar een topmodel. Bijvoorbeeld een Guarneri of Amati Homage.  ...

lekker geluid, goede belegging ?



soli

Er is een redelijke schare aanhangers van de oudere Sonus fabers. Onderstaande quote is bijvoorbeeld van een Cremona Elipsa eigenaar op Audio Aficionado:

(quote)I also own a pair of Minima Amators that I acquired long time ago. That one sits in the master bedroom close to the king size bed, but it has plenty of bass and it just sound sweet and amazing. I wonder how it compares to the Minima Vintage. What I want to see is Sonus faber reintroducing Electa Amator. Yeah, dream on, right? I sold it long ago but I still regret it.(einde quote)

Heeft duidelijk een hang naar het geluid van de oudere Sf's. Dat dat een goede belegging is waag ik te betwijfelen. Ze dalen wellicht minder snel in waarde dan gemiddeld, maar in waarde dalen doen ze net als alle andere luidsprekers.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Tompj :pompom:  Heeft iedere Accuphase met het typenummer E250 (dus vanaf introductie ergens in 2008 geloof ik) die mooie volumeregeling die zo kenmerkend is voor de nieuwere types (ze noemen het iets met AA en A nog wat geloof ik).
Of is dit er halverwege de levenscyclus van de 250 ingekomen?

tompj

#370
Citaat van: twani op juli 30, 2012, 08:57:42
Tompj :pompom:  Heeft iedere Accuphase met het typenummer E250 (dus vanaf introductie ergens in 2008 geloof ik) die mooie volumeregeling die zo kenmerkend is voor de nieuwere types (ze noemen het iets met AA en A nog wat geloof ik).
Of is dit er halverwege de levenscyclus van de 250 ingekomen?
Alle 250's hebben die Twani vanaf het begin. Het heet overigens AAVA-II. Vraag me niet wat het doet overigens, maar het schijnt wat voor te stellen....

(quote)In the category of integrated amplifiers, AAVA implemented in the E-550 and AAVA-II in the E-450 and E-350 have received high praise for being a clearly superior volume control principle.The E-250 inherits this advanced design technology. (einde quote)

Ik ben overigens al een tijd benieuwd hoe die Accuphase op Harbeth klinkt  ;)....Zoals je geloof ik weet heb ik een zwak voor Harbeth ontwikkeld na een luistersessie bij BB&G...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

PuNkEnStEiN

Citaat van: peterrr op juli 13, 2012, 14:42:39..... ik heb een zwak voor traditionele vakwerk producten. ..... het heeft voor mij meer waarde als het gemaakt is in zodanige omgeving. Meer als dat mr. Wong voor 3 dollar p.d in chaungung iets maakt.
Klinkt het anders nee,
Het is net als met Kef, Quad,mission en meer firma's die voor de goedkope krachten naar het oosten verdwijnen (waren mooie britten...ooit).
Kom kom, Peter... Alsof men in Azië niet in staat is traditioneel vakwerk te leveren. Volgens mij beheersten ze die kunst daar al veel eerder dan wij Westerlingen. Zeker, er wordt onvoorstelbaar veel troep geproduceerd in Azië, niet in de laatste plaats omdat daar vanuit het Westen zoveel vraag naar is. Maar dat men dit alles (kwaliteit en rotzooi) goedkoper kan produceren dan in West-Europa, is voor ons als consument alleen maar mooi meegenomen toch?

Bekijk de huidige apparatuur van bijvoorbeeld Quad (zowel de speakers als elektronica) eens objectief; dan hoor ik graag van je wat er aan de afwerking zoveel kwalitatief minder is dan aan (vroegere) British-made merken. Ik denk dat je bij een eerlijke vergelijking je bovenstaande opmerkingen aardig zal willen nuanceren. ;)

Een merk als Quad heeft overigens niet bewust gekozen voor verplaatsing van de productie, maar is domweg overgenomen in een economisch mindere periode.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

peterrr

Als je goed ( alle berichten ) gelezen had, dan had je kunnen lezen dat het een gevoels kwestie is.

En nee ,ik zou ook geen Ferrari uit China willen. Al kost ie dan 100x minder
Ook geen Quad of B&W uit China


Heeft heeft geen donder te maken hoe goed ze het daar maken, maar met het feit dat ik Mario zijn pasta gun, en niet kim il die 16  uur p.d voor 4 pond staat te zwoegen voor die Europeaan.

Dat mijn adaptertje of ander prul uit China komt kan je niet tegen houden.
Maar mijn mooie Sonus........is Italiaan het dat voelt beter dan made in PRC

En nee, het is niet goed voor ons dat meer producten in Azie gemaakt worden...op de lange termijn.

Dus iedere zijn ding.....dit het mijne ;)

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

PuNkEnStEiN

Citaat van: peterrr op augustus  7, 2012, 18:36:33Als je goed ( alle berichten ) gelezen had, dan had je kunnen lezen dat het een gevoels kwestie is.

En nee ,ik zou ook geen Ferrari uit China willen. Al kost ie dan 100x minder
Ook geen Quad of B&W uit China

Heeft heeft geen donder te maken hoe goed ze het daar maken, maar met het feit dat ik Mario zijn pasta gun, en niet kim il die 16  uur p.d voor 4 pond staat te zwoegen voor die Europeaan.

Maar mijn mooie Sonus........is Italiaan het dat voelt beter dan made in PRC

Dus iedere zijn ding.....dit het mijne ;)
Ik gun je jouw ding en gevoel van harte, hoor. Maar zo blijkt maar weer dat gevoel een raar, ongrijpbaar en vaak ook onlogisch iets is waar ik weinig mee kan. Als alleen het stickertje "Made in Puntjepuntjepuntje" het verschil maakt - en niet de kwaliteit of ontwerp-oorsprong of prijs van het product (Quad wordt bij mijn weten nog altijd ontworpen in GB en slechts geassembleerd in China), dan houdt je jezelf toch voor de gek?

Ik had vroeger de Quad 33-303; tijdloos, geweldig spul, maar dat vind ik evenzeer van mijn huidige Brits-Chinese 99-set. Dankzij die landencombi kon ik het me permitteren om die set aan te schaffen. Was het spul in Engeland gebouwd, was dat hoogstwaarschijnlijk niet het geval geweest. Ik gun John Bull zijn Engelse ontbijtje van harte, maar als hij aanmerkelijk duurder is dan elders, dan ga ik niet bij hem winkelen. So sorry...

De oorspronkelijke oer-Britse merken Rolls Royce en Bentley zijn nu in Duitse handen. Niet meer kopen? Of mag het dan weer wel omdat ze nog steeds in Engeland gebouwd worden?

Citaat van: peterrrDat mijn adaptertje of ander prul uit China komt kan je niet tegen houden.
Waarom dat niet en het andere wel? Waar leg je de grens dan?  :lookaround:

Citaat van: peterrrEn nee, het is niet goed voor ons dat meer producten in Azie gemaakt worden...op de lange termijn.
Productie zal altijd verkassen naar de goedkoopste plek en zolang dat niet ten koste gaat van de kwaliteit zal het mij worst zijn. We hebben Japan gehad, Korea en nu China. Daarna volgt ongetwijfeld weer een ander.
Ik draai het om: op de lange termijn is het slecht voor ons dat we te duur produceren. De meeste fabrikanten overleven niet met producten die alleen door de happy few gekocht kunnen worden.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

peterrr

Beste Punkenstein,

Ik wil dit mooie topic over Italiaanse schoonheden niet veel verder laten afdwalen waarom ik niet iets van de " international audio group" van Berard Wang ( eigenaar van Quad) hoef.
Maar mocht je meer erover willen discussieren open dan een ander topic.
Dan kunnen we het desnoods hebben over waarom ik  liever een bier drink wat volgens jouw....

" onder de pij van een muffe Belgische monnink " komt  ;D

En waarom het beter is om niet teveel uit China/lage lonenland  te kopen.
Zal ik foto's posten....van de Sonus Fabriek......en de fabriek waar geen buitenstaander aan verdiend
Behalve......meneer Wang.
Kunnen we er van alles en iedereen bij halen.....ook Vickers ( Rolls Royce )  :coffee:


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2