Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Op de iPad opgeslagen, zal hem eens rustig gaan doorlezen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

gerzom

#251
Sonus Faber Guarneri Evaolution krijgt een Blue Moon Award op 6Moons.com
http://www.6moons.com/audioreviews/sonusfaber2/1.html

:clapping:

En nog een leuk stukje leesvoer voor de liefhebbers
http://www.sonusfaber.com/mediakit/download/GUARNERI-EVOLUTION/DEALERS/guarneri_evolution.pdf
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Madhouse

Wat zul jij een gelukkig mens zijn  :D

Vond het eerlijk gezegd jammer dat ik ze niet heb beluisterd bij je, maar aan de andere kant misschien maar goed ook anders had ik de Concerto's niet over genomen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

gerzom

Citaat van: Madhouse op mei 30, 2012, 09:08:07
Wat zul jij een gelukkig mens zijn  :D

Vond het eerlijk gezegd jammer dat ik ze niet heb beluisterd bij je, maar aan de andere kant misschien maar goed ook anders had ik de Concerto's niet over genomen  :D

;)

Ik heb trouwens de Guarneri Memento´s, dit gaat over de Evolutions.
Hebben wel veel van elkaar weg, maar zijn toch weer anders  :blush:

Guarneri Evolution
http://www.sonusfaber.com/guarnerievolution/en/

Guarneri Memento uit de Homage Collection
http://www.sonusfaber.com/en/collection/homage/

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

gerzom

Citaat van: Madhouse op mei 30, 2012, 09:18:45
Dan heb ik niets gezegd  :D

Maar ik ben nog steeds een heel gelukkig mens  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Tipje van de sluier met betrekking tot de nieuwe lijn van Sonus Faber:

From this thread alone you would know that there is a new line of speakers from Sonus faber including stand mount and floor standing models, informed by Aida, priced under $3k Euros, and scheduled to ship by late summer.
Bron: I actually work for Sumiko, the US Distribution arm of FineSounds (owners of Sonus faber, ARC, Wadia, and Sumiko) and have since 1999.


En weer verder afwachten.........
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Streamz

Is geen nieuws meer hoor. De prijs in NL zal beginnen tussen de 1000 en 2000 euro.

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Nou dat zijn in ieder geval optisch gezien "Keine Hinguckers" . Anders gezegd, ik zie op deze foto`s, de voor het merk Sonus Faber zo kenmerkende "broeierige sfeer" en "optische mystiek" totaal niet aanwezig..........

Verzakelijking vwb het uiterlijk bij SF?

Madhouse

Denk dat het lijnenspel van de SF's niet echt goed word weergegeven op de foto. Ze zijn op het eerste gezicht niet meer zo speels als alles wat voor deze serie zit maar hopelijk is dat een vertekend beeld op de foto.

Zijn er overigens al prijzen bekend?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jumping Jack

Voor zover ik begrijp (mijn Italiaans is niet denderend) vanaf €1000 en beschikbaar in Italië vanaf september...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Madhouse

Vind die 3.0 (er van uit gaande dat dat een echte 3-weg is) wel een mooie opvolger voor mijn Concerto's  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

gerzom

#265
Nog een foto



Google Translate van een Italiaanse site  :blush:

A document accidentally left at the sight of a reporter, a few shots "stolen" and voila here revealed consequently Sonus faber Venus, the new online home of Vicenza for which the count down was still far from zero, given that the initial production lot was purchased in bulk from a large U.S. chain
The section, lyre-shaped with top tilted forward, reminiscent of Aida on top of the line but the goal is to guard the entry level of the house with a range of 4 models (two shelves, two towers, a center channel and a wall) at the turn of the thousand euros, with the benefit of the doubt on the final prices due to the "blown" unofficial.
Common to all models the tweeter and 29 mm treated fabric, but strictly without ferrofluid, while the treatment of lower frequencies is done in different ways almost every system: the smallest two-way bookshelf has a 15-inch mid-woofer, which is also in central and wall model, a speaker of the same size only serves as a medium nell'ammiraglia. In the remaining models, the bass is played with 18-inch woofer with aluminum membrane and membrane nell'ammiraglia fabric of propylene for the other models. The sensitivity varies from 90 db to 85 db of the flagship of the smaller model.
In Italy from September.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


peterrr

Hmmm, de onderste foto

Die vind ik best mooi zo...
En misschien een mooie hout versie...

En het blijven SF dus een mooie afwerking, kijk soms de foto's op Facebook maar eens.
Vaak mooie detail en productie shotjes.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

R

Hmm.. Lijkt wel een andere route, moet er nog eens over denken.

twani

Citaat van: R op juni 29, 2012, 17:20:29
Hmm.. Lijkt wel een andere route, moet er nog eens over denken.
Vergeleken met jouw CAM`s zijn ze gewoon lelijk, niet eerlijk misschien want die zijn (nog steeds vind ik) waanzinnig mooi, pure klasse :inlove:

R

Eens!



Citaat van: twani op juni 29, 2012, 22:34:25
Vergeleken met jouw CAM`s zijn ze gewoon lelijk, niet eerlijk misschien want die zijn (nog steeds vind ik) waanzinnig mooi, pure klasse :inlove:

peterrr




Facebook pic!    ( deze serie had ik zelf opgeslagen )  ;D

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

tompj

#271
Zo te zien wat mij betreft weer veel mooier dan wat de concurrentie over het algemeen te bieden heeft voor dergelijke bedragen. Ben erg benieuwd hoe ze klinken. Hopelijk meer dan slechts een vleugje 'old school' Sonus faber.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bierkameel

Citaat van: R op juni 29, 2012, 23:52:36
Eens!


Doemijdiemaar  :inlove:
Ik heb die speakers nog nooit gehoord maar ik zou ze bijna al op uiterlijk alleen kopen.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

twani

#273
Sonus heeft een probleem zo te zien ;D  De Cremona series zijn tijdloze schoonheden, kunstwerken zelfs.
Geen idee waarom ze deze weg inslaan :crazy:  Ah ja, kan er toch wel een reden voor bedenken; Productiekosten! ze willen gewoon meer marge op hun product behalen hetgeen betekent dat de afdeling financiën het tegenwoordig voor het zeggen heeft bij Sonus ipv de afdeling Creatie en gevoel, doodzonde....
Maar laten we inderdaad afwachten of ze in het echt ook zo lelijk (voor een Sonus dan) zijn, dat is wel zo eerlijk....

tompj

Citaat van: twani op juli  1, 2012, 15:59:45
Sonus heeft een probleem zo te zien ;D  De Cremona series zijn tijdloze schoonheden, kunstwerken zelfs.
Geen idee waarom ze deze weg inslaan :crazy:  Ah ja, kan er toch wel een reden voor bedenken; Productiekosten! ze willen gewoon meer marge op hun product behalen hetgeen betekent dat de afdeling financiën het tegenwoordig voor het zeggen heeft bij Sonus ipv de afdeling Creatie en gevoel, doodzonde....
Maar laten we inderdaad afwachten of ze in het echt ook zo lelijk (voor een Sonus dan) zijn, dat is wel zo eerlijk....
Los van het uiterlijk (smaken verschillen), vind ik het vooral jammer dat Sonus faber qua geluid langzaam opschuift richting main stream. Ik vind ze nog steeds mooi klinken, maar minder onderscheidend dan vroeger. Ze lijken een beetje de mode te volgen in hun jacht naar steeds meer detail ten koste helaas van muzikaliteit. Ik ben benieuwd hoe dat met deze serie is.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element