Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

tompj

Citaat van: stefan_82 op februari 14, 2012, 16:49:34
Dilemma!

Ik verhuis binnenkort naar mijn nieuwe woning
(leefruimte van 5X13m met zit/luistergedeelte van 5x6m)

Het dilemma, enerzijds zullen de Liuto's in de grotere ruimte meer tot hun recht komen.
Anderzijds vrees ik dat de PL2 niet de juiste partner is - in mijn huidige situatie is de ruimte kleiner intiemer en 'trekt' hij het vrijwel zeer goed-
om die ruimte te vullen

Dus wat is jullie advies?
Mijn versterking upgraden (op termijn) (afhankelijk van de meerkost)

of de liuto's in de verkoop werpen en terug overstappen naar een paar (2dehands) cremona auditors?

Ik begrijp je 'oplossingen' niet helemaal. Een grotere versterker kan ik me voorstellen, maar overstappen naar CA Auditor gaat het probleem van 'een grotere ruimte vullen' niet oplossen.

Anyway: ik zou het eerst eens proberen. M.i. is niet alleen de grootte van de ruimte bepalend, maar ook hoe je speakers opstelt en hoe je luisterpositie t.o.v. de speakers is. Een kleine set of kleine speaker kan ook in een grote ruimte prima presteren, afhankelijk van de totale opstelling. De combinatie Sf en Prima Luna vind ik zelf overigens altijd een mooie.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

R

Advies... eerst  maar proberen, upgraden kan altijd nog.

stefan_82

Citaat van: tompj op februari 14, 2012, 16:57:56
Ik begrijp je 'oplossingen' niet helemaal. Een grotere versterker kan ik me voorstellen, maar overstappen naar CA Auditor gaat het probleem van 'een grotere ruimte vullen' niet oplossen.

Anyway: ik zou het eerst eens proberen. M.i. is niet alleen de grootte van de ruimte bepalend, maar ook hoe je speakers opstelt en hoe je luisterpositie t.o.v. de speakers is. Een kleine set of kleine speaker kan ook in een grote ruimte prima presteren, afhankelijk van de totale opstelling. De combinatie Sf en Prima Luna vind ik zelf overigens altijd een mooie.

Idd.. Een grote speaker zou me enkel de opportuniteit geven om deze ruimte te gebruiken.
Ik heb altijd CA's gehad en je kan deze uiteraard "intiemer" orienteren.
Mijn vraag houdt meer in of de liuto's het waard zijn om up te graden en indien ik niet kan upgraden mss terug uitkijken naar een beter matchende speaker met de pl2
Maar vermoed eerst testen in de ruimte zelf is de boodschap
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

vanzomereng

Stefan,

Gewoon eerst ff proberen, kost je niks en wellicht valt alles mee.
Je kunt altijd nog een zwaardere versterker kopen indien nodig.

Omdat de Liuto,s:
- best "pittig" zijn in het hoog
- en het rendement niet laag maar ook niet bijzonder hoog is (ca. 88 db)
- en je wellicht iets met buizen heb,

kan je denken aan een mooie zware hybride versterker (buis+transistor) zoals een Vincent SV-236MK
maar uiteraard zijn er nog veel meer smaken

http://www.vincent-tac.de/de/produkte-nach-linien/tubeline/sv-236mk.html
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

R

Die van mij gaan trouwens ook verhuizen naar een woonkamer die 40m2 groter is (oud=25), ben benieuwd wat dat gaat doen..

Perfectionist

Citaat van: R op februari 14, 2012, 23:10:54
Die van mij gaan trouwens ook verhuizen naar een woonkamer die 40m2 groter is (oud=25), ben benieuwd wat dat gaat doen..

Tijd voor de Liuto's of de floorstanding Cremona's..  :D
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Was het niet van plan, ben te blij nog steeds met deze!

Citaat van: Perfectionist op februari 14, 2012, 23:18:27
Tijd voor de Liuto's of de floorstanding Cremona's..  :D

Perfectionist

Citaat van: R op februari 14, 2012, 23:22:43
Was het niet van plan, ben te blij nog steeds met deze!


kan me voorstellen! (Hoewel de overstap naar Audio Physic mij erg goed bevallen is).
Een beter forum begint bij jezelf.

peterrr

Ik zou ook even wachten, met op voorhand dure apparatuur " op de gok "  kopen.

Grt peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

R

Ach, er is zoveel moois te krijgen ;)

Citaat van: Perfectionist op februari 14, 2012, 23:33:56
kan me voorstellen! (Hoewel de overstap naar Audio Physic mij erg goed bevallen is).

stefan_82

Citaat van: R op februari 15, 2012, 19:54:39
Ach, er is zoveel moois te krijgen ;)


Idd! Die mooie electrocompaniet van BB&G zou  b i j v o o r b e e l d  zo mooi aan de Liuto's hangen :D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op februari 15, 2012, 23:30:05
Idd! Die mooie electrocompaniet van BB&G zou  b i j v o o r b e e l d  zo mooi aan de Liuto's hangen :D

Ik kan de combinatie Sonus Faber en Electrocompaniet zeker aanbevelen (althans, het bevalt mij buitengewoon goed  :wub:)


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

#212
Er is naar verluid een nieuwe serie Sonus fabers op komst geïnspireerd op de Aida. Gerucht gaat dat dat een redelijk betaalbare serie wordt. Hopelijk weer 'old school' Sonus faber geluid. Zie het filmpje op www.sonusfaber.com

Weten de heren van BB&G hier misschien al meer van?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

gerzom

Citaat van: tompj op maart 21, 2012, 11:23:19
Er is naar verluid een nieuwe serie Sonus fabers op komst geïnspireerd op de Aida. Gerucht gaat dat dat een redelijk betaalbare serie wordt. Hopelijk weer 'old school' Sonus faber geluid. Zie het filmpje op www.sonusfaber.com

Weten de heren van BB&G hier misschien al meer van?

Ik had die geruchten ook al gelezen in het Sonus Faber topic op AudioAficionado.org. Dus ik ga nog maar even wachten met mijn speaker upgrade.

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


R

Leuke teaser! Lijkt een monitor.

Alex Groningen

Weet niet of deze http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm al voorbij is gekomen.
Maar het is toch prachtig om te zien hoe ze gemaakt worden.

tompj

Citaat van: Alex Groningen op maart 31, 2012, 07:02:57
Weet niet of deze http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm al voorbij is gekomen.
Maar het is toch prachtig om te zien hoe ze gemaakt worden.

Heel mooi. Prachtig ambachtelijk werk. Nog uit de tijd dat Franco Serblin verbonden was aan Sonus faber. Voert nu zijn eigen lijn speakers waarvan ik de monitor (Accordo) heel graag eens zou beluisteren. Zou wel eens een hele mooie upgrade voor mij kunnen zijn, maar helaas geen Nederlandse distributie.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Alex Groningen

#217

tompj

Weet iemand misschien of er in Belgie een importeur/dealer zit? De site geeft niet bepaald veel informatie over dat soort zaken.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani


tompj

Citaat van: tompj op maart 21, 2012, 11:23:19
Er is naar verluid een nieuwe serie Sonus fabers op komst geïnspireerd op de Aida. Gerucht gaat dat dat een redelijk betaalbare serie wordt. Hopelijk weer 'old school' Sonus faber geluid. Zie het filmpje op www.sonusfaber.com

Weten de heren van BB&G hier misschien al meer van?

Inmiddels is het gerucht dat het een serie betreft onder de Cremona serie. Dan zou het waarschijnlijk tussen Luito en Cremona komen of i.p.v. Luito. Ik ben in ieder geval benieuwd!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Wat denken jullie:
Ben (nog maar redelijk kort) in het bezit van Sonus Faber Electa Amator II. Ik vind ze fantastisch. Ik ben echt een fan van het oude, muzikale sf geluid. Heb nu een set Sonus Faber Guarneri Homage in het vizier (eerste versie van de Guarneri dus). Ik heb ze lang geleden gehoord en herinner ze me als gedetaileerder, fijnzinniger dan de Electa Amators. Is dit een mooie upgrade? Ga ik hier nog veel blijer van worden? Ik stuur aan met 70 watt buizen. Ben benieuwd naar meningen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

gerzom

Citaat van: tompj op april  5, 2012, 20:43:12
Wat denken jullie:
Ben (nog maar redelijk kort) in het bezit van Sonus Faber Electa Amator II. Ik vind ze fantastisch. Ik ben echt een fan van het oude, muzikale sf geluid. Heb nu een set Sonus Faber Guarneri Homage in het vizier (eerste versie van de Guarneri dus). Ik heb ze lang geleden gehoord en herinner ze me als gedetaileerder, fijnzinniger dan de Electa Amators. Is dit een mooie upgrade? Ga ik hier nog veel blijer van worden? Ik stuur aan met 70 watt buizen. Ben benieuwd naar meningen.

Ik heb ze ook zien staan en ben nu aan het overwegen om mijn Concerto Domus´ te vervangen door monitor luidsprekers.
Aan de andere kant blijven de Cremona vloerstaanders ook trekken als upgrade.

TWIJFELS!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


adventure

ja de guarneri is een grote stap voorwaard vergeleken met de electa amator II.
beide speakers naast elkaar beluisterd met een bryston 4bst en een copland pre.
Alles op dezelfde bekabeling, ja dus een grote stap voorwaards en de e.a.II is al zo mooi.

 

tompj

Dank voor de reacties! Het paartje dat ik op het oog had is alweer verkocht helaas. Kan ik er weer even nadenken (en genieten van de EA).
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element