Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Alex Groningen

Citaat van: Danny1981 op september 14, 2011, 12:46:21
Was een beetje aan het rondneuzen op een ander forum en kwam een paar hele mooie plaatjes tegen van iemand met de Sonus Faber Amati Futura met graphite finish  :inlove:
Voor de liefhebbers... deze jongen heeft ze icm 2 Krell Evo 400e mono's, Wadia 781i GNSC, Kubala Sosna Emotion luidsprekerkabels


Wat een ongelofelijke mooie indrukwekkende set. :inlove:

Roger Black


adventure

lijkt wel veel op 

http://my.hifi.nl/index.php?user=397

heel mooi .. vooral de graphite kleur

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Danny1981

Ja.. is zo goed als zeker dezelfde of een perfecte kloon ;D
Twee wandvazen zijn identiek behalve de inhoud. Op de plek waar de klok hing zit in de foto met de Futura's nogsteeds een schroef. En hij spreekt over een Krell KCT pre-amp die hij niet meer gebruikt. Jeroen had die ook (check via deze link: http://www.audioaficionado.org/sonus-faber/7040-show-us-your-sonus-faber-10.html)
Voorzetwand is hetzelfde afgewerkt incl. licht achter tv. En Jeroen z'n Amati's staan of stonden tekoop.
Heel toevallig allemaal :)

Dit is btw de plek waar de SF Futura foto's vandaan komen (onderaan de pagina):
http://www.audioaficionado.org/sonus-faber/7040-show-us-your-sonus-faber-9.html
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

adventure

volgens heeft jeroen zijn upgate binnen... :wub:

shiplover

Even een vraag; als jullie moesten kiezen tussen een SF Guarneri homage uit 1998 of een Auditor M uit 2009, allebei voor ongeveer dezelfde prijs, waar gaat dan jullie voorkeur naar uit?

Audia

Citaat van: shiplover op oktober  4, 2011, 10:44:10
Even een vraag; als jullie moesten kiezen tussen een SF Guarneri homage uit 1998 of een Auditor M uit 2009, allebei voor ongeveer dezelfde prijs, waar gaat dan jullie voorkeur naar uit?

Dat ligt ook een beetje aan je overige apparatuur.
De Guarneri heeft goede versterking nodig om te gaan zingen en ik denk ook, ondanks de leeftijd, de betere speaker dan de Auditor M.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

shiplover

Audia, ik heb een Quad 707. wilde eigenlijk Quad ESL 989 hebben maar kreeg te maken met WAF

Audia

Citaat van: shiplover op oktober  4, 2011, 11:32:51
Audia, ik heb een Quad 707. wilde eigenlijk Quad ESL 989 hebben maar kreeg te maken met WAF

De 707 ken ik niet, dus ik kan je niet vertellen of dit een goede match zal zijn.
Gewoon gaan luisteren dus.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

adventure

heb zelf de guarneri hommage en bij een kennis de auditor M gehoord geen vergelijking, leuke speaker de AM maar muziek komt uit de Guarneri leeftijd hoor je echt niet!
Wel goed aansturen anders komt hij niet los!

gerzom

Ik ben de afgelopen week aan het "stoeien" geweest met nieuwe kabels voor mijn SF Domus.
Een van de kabels die ik getest heb is de Yter speakerkabel en WOW wat een geweldige match met de SF in mijn set !!!!
Details en sprankeling in het hoog, maar het meest indrukwekkend was voor mij het fundament in het laag van deze kabel.
Niet goedkoop, maar, naar mijn mening, zeker de moeite waard om te proberen voor een ieder die met een paar SF opzoek gaat naar vervanging van z´n kabels.
Ik heb mijn nieuwe luidsprekerkabels gevonden!

Mede dank aan Audia, hij heeft mij door zijn review van deze kabels op het spoor gezet van Yter (ook al is hij voor Transparent gegaan  ;))

Bijkomend voordeel, ze hebben een hoge WAF  :thumbs-up:


Gert-Jan

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Audia

Citaat van: gerzom op oktober 14, 2011, 16:19:42
Ik ben de afgelopen week aan het "stoeien" geweest met nieuwe kabels voor mijn SF Domus.
Een van de kabels die ik getest heb is de Yter speakerkabel en WOW wat een geweldige match met de SF in mijn set !!!!
Details en sprankeling in het hoog, maar het meest indrukwekkend was voor mij het fundament in het laag van deze kabel.
Niet goedkoop, maar, naar mijn mening, zeker de moeite waard om te proberen voor een ieder die met een paar SF opzoek gaat naar vervanging van z´n kabels.
Ik heb mijn nieuwe luidsprekerkabels gevonden!

Mede dank aan Audia, hij heeft mij door zijn review van deze kabels op het spoor gezet van Yter (ook al is hij voor Transparent gegaan  ;))

Bijkomend voordeel, ze hebben een hoge WAF  :thumbs-up:


Gert-Jan

Gefeliciteerd en goed om te horen dat mijn kleine review iets heeft bijgedragen :)
Het is idd een hele mooie kabel, ook optisch.

Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding erg goed.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

garmtz


Alex Groningen

Prachtige luidsprekers, Garmt. Werkelijkwaar een lust voor het oog.

rodrique

Zowww  :o die zien er idd wel super mooi uit zeg  :o

Musical fidelity KW500
Quadral Vulkan VI
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

R

Ziet er mooi uit, voor mij niet mooier dan de mijne! Maar zou ook niet misstaan ;)

royal d

lijkt een beetje op van bommel schoenen :P

adventure

mooi, maar toch ook wel een beetje... bling bling....

twani


FDLARRY

Net die prachtige set op page 6 gezien, echt indrukwekkend, maar ligt het aan mij of komt het scherm totaal niet tot zijn recht in het overige geweld?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

stefan_82

Heb een paar Electa Amators 2 op het oog.

Ik lees verschillende berichten mbt tot aansturing;
de ene vertelt dat ze veel vermogen nodig hebben, de andere stuurt ze aan met 300B buizen.
Ik vroeg me af of mijn Prima Luna 2, ze knn trekken?
ik heb voorheen de cremona auditor's gehad en dit ging perfect met de PL2 -ookal dat ik vond dat het lager meer power kon gebruiken maar was niet storend-
wat denken jullie hierover?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

bmateijsen

Een Electa Amator heeft best wat vermogen nodig.... een PL2 trekt het net, maar heeft weinig over...

stefan_82

Citaat van: bmateijsen op november 29, 2011, 13:16:03
Een Electa Amator heeft best wat vermogen nodig.... een PL2 trekt het net, maar heeft weinig over...

is de EA 2 'lastiger'/gelijk/makkelijker dan de CA want dat is mijn referentie
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l