AV-NU 2012 . 19, 20 & 21 oktober 2012

Gestart door Alex Groningen, augustus 31, 2009, 19:00:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • AV-NU 2010

jaco

iemand ook bij viertron geweest om naar een mediaplayer voor blu rays te kijken ?
10x zo duur als een dune, maar wel multiroom etc. klaar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Citaat van: bmateijsen op oktober 24, 2010, 08:51:04
Sorry, maar je moet eens weten hoeveel met man en macht gewerkt wordt om dit voor elkaar te krijgen. Buiten het feit dat het niet een paar duizend euro kost, maar een paar tien duizend euro kost.

Dus, het is heel makkelijk om deze opmerking te plaatsen, maar je vergeet even wat de mensen (waar ik ook toe behoor) die maanden lang hebben gepland om het voor elkaar te krijgen, zoals het er nu staat op AV-NU!

Groet,

Bjorn

No offence Bjorn, zeg alleen dat mij deze beurs niet zo interessant lijkt. Zoals diverse bezoekers opmerkten het lijkt meer een bijeenkomst voor audiofielen.

Er zijn heel veel beurzen waarvoor mensen een heel jaar in de weer zijn, waarvan ik zeg, niet voor mij... Dus de relevantie van dit argument ontgaat mij.

Eh, ja beurs deelname kan flink in de papieren lopen, zeker als je custom zaken gaat bouwen zoals een bioscoopje, die er ook nog eens als een bioscoop uitziet.

Unicum

#552
Gisteren ook naar de AV-NU geweest en de X-fi in het Park Plaza. Veel goede demo's gezien, maar kan mij ook vinden in de verschillende meningen hier. Op de X-fi inderdaad wat meer last van doordreunen dan in de Jaarbeurs. Ook waren sommige ruimtes echt te klein en werd bijna nergens de deur dicht gedaan. De expozaal was niet zo'n succes, er stonden erg mooie dingen, maar echt luisteren was niet mogelijk.

Ik vond de KEF set ook indrukwekkend, maar was eigenlijk meer onder de indruk van het beeld dan het geluid, voor luidsprekers van dat geld had ik iets meer verwacht. Vond de Epson/BB&G stand erg mooi en strak opgezet. Klonk ook erg goed. Ben niet veel gewend qua beamers, dus heb niets gemerkt van de dingen die hier aangemerkt worden en vond het prachtig. Bij Pioneer was een plezante Belg met een aardig verhaal (die overigens ook begon over de opkomst van stereo ten koste van HT, ook al maken ze zelf niet eens meer stereo apparatuur... :wacko:), maar waarom ze nou een Sharp scherm hadden staan.

Beste demo's vond ik de Totem Forest op de Rega referentie set en de Ovator S400 bij Naim. Bij de eerste kon het hoog mij zeer bekoren, maar ook laag was erg goed. De Naim's zetten een goed totaalbeeld neer imo.

In de expozaal nog geluisterd naar Arabesque en luidsprekers zonder permanente magneten (weet niet meer hoe het heette, maar het was naast STS Digital), maar met elektromagneten. Klonk ook beide wel erg goed.

Wat ik mindere demo's vond, was de demo bij JKAcoustics, het laag donderende veel te hard en de halve ruimte stond mee te dreunen. Erg indrukwekkend hoor, maar niet relaxt om lekker naar te gaan zitten luisteren. Ook was bij Monitor Audio/Leema het laag echt storend. Verder vond ik het ook jammer dat er bij Denon/ELAC niet echt geluisterd kon worden.

Op de X-fi een erg goede demo met ook een goed verhaal gezien bij Hanze Hifi op Sonics luidsprekers met een Thorens als bron. Erg lang lekker zitten luisteren.

Al met al een geslaagde dag, alleen veel te veel mooie spullen gezien die ik voorlopig niet kan betalen.

Pjotr27

Luidsprekers naast sts-digital waren prototypes van musical affairs met field coil units uit frankrijk. Deze units hebben geen magneet , de luidspreker unit (breedband) worden  in controle gehouden door stroom ( electro magneet) . De units hadden nog maar 20 uur gespeeld.... ik was vandaag de hele dag op de stand van sts en de belangstelling voor de luidsprekers was enorm. Velen vonden ondanks dat we midden tussen veel herrie stonden de set geweldig .  Een aantal dealers / eigenaren vonden het zelfs best of  show.. en dat terwijl de hele set goedkoper is als sommige luidsprekers in andere ruimtes.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

peterrr

Ik heb nog een tijdje gepraat met de bouwer ( uit putten zijn naam ben ik kwijt ).
Over geen demping materialen in de kast e.d, het klonk inderdaad zelf tussen het gemurmel van de expo best.
Vind het  iets om meer over te weten te komen in de toekomst.
En een bijzonder aardige man. 

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Pjotr27

Maker heet Hans Kortenbach , op YouTube.com staat een film met een interview met Hans...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

peterrr

ok bedankt ik zal eens kijken.
Hij zij dat ook door Music  in " audiogoeroe " reeks was geïnterviewd was en die moet ik nog hebben liggen.
Zal hem weer een lezen.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

audiofreak1

AV-Nu heeft niet de sfeer van de vertrouwde VAD show. Het is een meer zakelijkere show geworden. Weinig echt goede demo's gehoord, is ook erg moeilijk gezien de enorme herrie op de begane vloer. Op de verdiepingen was het beter maar teveel audiophile gepingel met de minst interessante muziek. Wil je een nieuwe doelgroep aanboren moet je juist commerciele muziek draaien zoals het wel gebeurde bij Dimex met de nieuwe kleine speakers. Heren leveranciers: leren jullie het dan nooit??? Heb ondertussen heel veel negatieve berichten gelezen, zelfs op Hifi.nl maar daar zijn ze allemaal verdwenen (spontaan??) Schijnbaar mag niemand de negatieve kritiek lezen maar alleen positieve. Leven we in een democratisch hifi land?? Wat mij betreft mag de show direct terug naar Veldhoven, dit was een ramp om er te komen en te parkeren. De parkeerplaats was vol i.v.m. bikemotion en caravanshow. 9 euro voor een paar uurtjes parkeren en nergens kunnen pinnen om wat te kunnen eten. Waarschijnlijk was dit de 1e en laatste keer voor velen. :-\
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

peterrr

Hmmm, ik vond het wel leuk en de trein stopt voor de deur en pinnen kan om de 50m in utereg.  ;)

Ik hoop dat de  show groeit, ik zie mogelijkheden.

Grt peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Unicum

Die prototypes van Musical Affair klonken inderdaad zelfs in de herrie erg goed. Heb zelf ook nog even met de maker gesproken, maar het idee en de techniek is al erg oud. Het is eigenlijk een heel ouderwets systeem, maar wel gaaf.

denoontje

lol

inderdaad bij pio een sharpscherm neerzetten was ons ook opgevallen.

En parkeren was inderdaad een ramp:
Wij waren 17.50 kwijt in de parkeergarage bij het station (tja met drieeen is de auto toch echt goedkoper dan retourtjes voor die gele jonge die voor de deur stopt).
En voordat je utrecht weer uit was....gelukkig namen de andere bezoekers alleen folders mee en geen sleurhutten  :-)

Nee locatiewijs was Veldhoven beter al was daar ook altijd weer commentaar op de kleine kamertjes drukte en warmte...


phy

#561
Citaat van: Pjotr27 op oktober 25, 2010, 20:37:06
Luidsprekers naast sts-digital waren prototypes van musical affairs met field coil units uit frankrijk. Deze units hebben geen magneet , de luidspreker unit (breedband) worden  in controle gehouden door stroom ( electro magneet) . De units hadden nog maar 20 uur gespeeld.... ik was vandaag de hele dag op de stand van sts en de belangstelling voor de luidsprekers was enorm. Velen vonden ondanks dat we midden tussen veel herrie stonden de set geweldig .  Een aantal dealers / eigenaren vonden het zelfs best of  show.. en dat terwijl de hele set goedkoper is als sommige luidsprekers in andere ruimtes.
Waren dit nieuwe PHY units Pjotr ?
Het enige Franse speaker merk dat fieldcoil units maakt  is volgens mij Supravox.
En hoe zagen die kasten eruit waren het weer dunne wanden?

neverywhere

Citaat van: Unicum op oktober 25, 2010, 21:39:39
Die prototypes van Musical Affair klonken inderdaad zelfs in de herrie erg goed

Toen ik er was was het vrij rustig en ze klonken heel erg....eh...niet af.....scherp en neuzelig...had van zo een bekend en geroemd merk wat meer verwacht.

Maar zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen.

Al heb ik wel gelijk natuurlijk.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Pjotr27

CitaatWaren dit nieuwe PHY units Pjotr ?
Het enige Franse speaker merk dat fieldcoil units maakt  is volgens mij Supravox.
En hoe zagen die kasten eruit waren het weer dunne wanden?

Nee de units komen van EMS (http://www.emspeaker.com/ems_produit.html)
Kasten exact als die van mij, met dunne wanden, verstevigd voorpaneel en andere bracing als in de 1e versie`s van de Grand Crescendo..
In het voorpaneel zitten ook 2 bronzen staven ( 105x2.2cm) om het voorpaneel stil te krijgen..
De voeding voor de Field Coil is van Tentlabs..
Echt waanzinnig mooi, wordt wel heel wat duurder als de Grand Crescendo met PHY, maar vergeleken met andere speakers zijn het nog steeds koopjes...

CitaatToen ik er was was het vrij rustig en ze klonken heel erg....eh...niet af.....scherp en neuzelig...had van zo een bekend en geroemd merk wat meer verwacht.

Maar zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen.

Al heb ik wel gelijk natuurlijk.

Klopt mee eens, maar bedenk wel 1. het waren nog protypes, 2. totaal niet ingespeeld ( slechts 20 uur)  3. van  de eindversterkers waren de 300b buizen gesneuveld , er was een met de opbouw een ladder opgevallen en dus nagelnieuwe buizen.. 4. er wordt aan de kast nog het nodige gedaan, o.a. het frontpaneel wordt nog uit 1 stuk gemaakt...
Als je even daar doorheen kan prikken kan je niet ontkennen dat het een waanzinnige potentie heeft..

Ik zal morgen wel een foto posten.. ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

neverywhere

Demonstrateur gaf wel aan dat er nog minimaal één modificatie aan ging gebeuren....dat is wel waar.....eigenlijk best dapper om een onaf product te laten horen.

Zou zelf op zo een beurs toch wat veiligers neergezet hebben.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

kippekop

De twee mensen die zeuren over de sharp tv bij pioneer: pioneer maakt geen tv's meer :P Veel technologie is door panasonic overgekocht... Weer erg veel tingeltangel muziek inderdaad dit jaar, echt zonde, waarom geen simpele adele, maroon 5 of wat mij part the black eyed peas. Ook veel gepraat vooraf, zonder ook maar een noot te spelen, laat onze oren lekker beoordelen of het zo goed klinkt of niet. Qua drukte wel prettiger trouwens, en ook wel wat leukere kleine merken gezien (mooie ADAM speakers). Voor wat betreft sfeer haalt het het niet bij de VAD (en parkeren was echt slech helaas), maar qua locatie en ligging wel beter.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

donaldk

Sharp zou de LCDs gaan leveren aan Pioneer toen ze uit de productie stapten, daarna besloot Pioneer om helemaal te stoppen met de verkoop van TVs, LCD en Plasma.

denoontje

ok duidelijk dat pio verhaal --> zit niet zo in de platte schermen (nou ja wel in projectieschermen), heb nog een crt bak

Pjotr27

En hier 2 foto`s van het prototype:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Gydotron

Wij zijn gisteren naar de AV-NU geweest. We hebben 1,5 uur in file gestaan vanaf de afrit tot aan de parking. 's Avonds hebben we nog eens een uur in file gestaan vanaf de parking tot de oprit.
Dan de show zelf. We miste sfeer, bij de VAD was er meer uniformiteit. De benedenverdieping vonden we niks en daar zijn we door gezoefd. Dan de verdiepingen, er waren demo's bij met potentie, op dat vlak niet beter of slechter dan de VAD. We hadden de indruk dat er veel minder te beluisteren was.
Of we volgend jaar teruggaan, neen, al was het alleen al maar omdat we 2,5 uur in file hebben gestaan buiten het uur file op de autostrade.


Gydotron

Ejorne

Wij (Morca en ik) zijn zaterdag geweest. Onze ervaring is tweezijdig. Qua locatie een stuk dichter in de buurt en qua parking... Tja, het is de jaarbeurs he? Je kunt het lastig vinden om daar te parkeren maar er is doorgaans wel voldoende gelegenheid. Toe en afrit naar de jaarbeurs kan inderdaad dramatisch zijn maar wij hadden niet heel veel vertraging opgelopen. Wel waren we een half uurtje later dan gepland op de locatie aangekomen.

De luisterruimtes op de verdiepingen waren minder dan wat we ervan gehoopt hadden. Daar waar de akoestiek van de VAD veel commentaar kreeg, vond ik het nog een heel stuk beter dan de AV-NU. Neem bijvoorbeeld de JK demo. Bij de VAD hebben we ze een keer gehoord en waren flabbergasted. Dat klonk erg fraai. Maar nu in de Beatrix gebouw van de jaarbeurs een grote teleurstelling. De bas klonk ongedefinieerd en alle bas leek wel van hetzelfde karakter. Contrabasloopjes klonk hetzelfde als voorheen bij mij thuis. Een soort eentonige contrabas...  :-[ Ik vond het mid en het hoog (nieuwe tweeter) op zich wel lekker klinken maar ook niet zo mooi als in onze herinnering aan de VAD.

Ik krijg steeds beter inzicht in hoe de akoestiek de beleving kan verpesten of juist kan maken. Hoe goed moeten die JK's dan wel niet klinken als ze in een goede akoestische ruimte staan? Bij de VAD vonden we het al zo mooi. Helaas, bij de AV-NU dus vele malen minder.

De beganegrond van de AV-NU heeft al veel kritiek gekregen. Ik moet zeggen dat ik het niet zo heel erg vond. Ik ben wel van mening dat het alleen een tentoonstelling moet zijn. Er moet geen demo gegeven worden in zo een open ruimte waar je teveel last hebt van de omringende stands. Gewoon een leuke hal maken waar de apparatuur tentoongesteld staat. Dit was dan ook voornamelijk de situatie. Helaas sloeg de Tannoy de plank behoorlijk mis met 1 speaker in het gangpad. Leuk speakertje maar wat doet dat ding daar in zijn eentje midden in een gangpad? En de meneer die erbij stond vond zichzelf erg interessant. Mooie praatjes over een dood ding in een gangpad... Ga naar boven en laat horen dat ding !!!

Jammer dat er wat minder software te koop was. We waren op zoek naar een leuke dvda. Maar het enige dat we gezien hebben zijn bakken vol lp's en sacd's en een enkele hdcd of xrcd. Maar goed, online kun je natuurlijk zat kopen en voor de software hoef je natuurlijk niet naar een beurs als deze. Maar het is natuurlijk wel een lekker 'toetje'.

Volgens jaar ben ik weer van de partij, hopende dat de akoestiek een behoorlijke verbetering doorbrengt. Een mooie gelegenheid voor de akoestische bedrijven... Huur twee kamertjes waarvan de een wordt behandeld en de andere niet. Ik ben benieuwd wat dat soort bedrijven kan doen. Als ik het wel heb dan moet er een behoorlijke markt zijn. De verhoudingen die ik weleens heb gelezen in orde grote van 80% akoestiek, 15% speakers en 5% overige apparatuur begin ik steeds meer te onderschrijven. Heren akoestici, laat volgens jaar eens wat (meer) zien/horen...

Tot volgend jaar.

mvg, Jeroen

jaco

Citaat van: Ejorne op oktober 26, 2010, 10:52:27
Volgens jaar ben ik weer van de partij, hopende dat de akoestiek een behoorlijke verbetering doorbrengt. Een mooie gelegenheid voor de akoestische bedrijven... Huur twee kamertjes waarvan de een wordt behandeld en de andere niet. Ik ben benieuwd wat dat soort bedrijven kan doen. Als ik het wel heb dan moet er een behoorlijke markt zijn. De verhoudingen die ik weleens heb gelezen in orde grote van 80% akoestiek, 15% speakers en 5% overige apparatuur begin ik steeds meer te onderschrijven. Heren akoestici, laat volgens jaar eens wat (meer) zien/horen...
Dat soort verdeling verkoopt niet in Nederland. Het staat meestal in een woonkamer en dan mag er vanwege de WAF niet te veel veranderd worden..

Dus dan maar meer geld in apparatuur steken. Tunen met kabels tot je luistermoe of arm bent.. :-X
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ejorne

Citaat van: jaco op oktober 26, 2010, 11:03:37
Dat soort verdeling verkoopt niet in Nederland. Het staat meestal in een woonkamer en dan mag er vanwege de WAF niet te veel veranderd worden..

Dus dan maar meer geld in apparatuur steken. Tunen met kabels tot je luistermoe of arm bent.. :-X

Een uitdaging voor de akoestische bedrijven dus. Iets maken dat de vrouw des huizes wil hebben ter decoratie.  8)

xman

Zondagmiddag alleen de gratis X-fi beurs in het Park Plaza hotel bezocht. Een leuk initiatief met een gevarieerd aanbod en een goede sfeer. Wat  betreft omvang precies goed, in een uur of drie is alles prima te bekijken en vooral te beluisteren. 
Ik heb alle demoruimtes ten minste eenmaal bezocht en een goede indruk gekregen van de verschillende sets.

In de kleine kamer van Hanze Hifi werd er met aanstekelijk enthousiasme uitsluitend muziek gedraaid vanaf vinyl, middels een prachtige, klassieke Thorens TD124 gecombineerd met apparatuur van het voor mij onbekende HAT. Luidsprekers waren van het merk Sonics, een nieuw initiatief van de man die ook aan de wieg stond van het bekende Audio Physics.
Een mono-opname met oa. Louis Amstrong uit de jaren 50 klonk prachtig, uiteraard zonder stereobeeld maar met veel diepte waardoor er toch een indrukwekkend ruimtelijk gevoel aan de weergave werd meegegeven. 
De kleine Sonics speakers zijn in staat een groots, ruimtelijk geluid neer te zetten en dat in een ruimte van het formaat slaapkamer.

Vooraf  was ik vooral nieuwsgierig naar het veelbesproken ''Strain Gauge'' element van Soundsmith, dat in de ruimte van Music2 werd gedemonstreerd op een Acoustic Signature draaitafel en een kostbare set buizenversterkers van het Duitse Octave.
Het viel mij bepaald niet tegen! Ruis en tikken waren vrijwel afwezig en de weergave was dynamisch, mooi vloeiend en met een fantastische plaatsing.
Het laag uit de Kharma-achtige luidsprekers was wat te pompeus naar mijn smaak maar dat kan best aan de akoestiek hebben gelegen.
Een vriend dacht  naar de cd speler te luisteren en die viel bijna van zijn stoel toen hij zag dat er een plaat werd gewisseld. Deze set presteerde met de draaitafel aanmerkelijk beter dan met de cd-speler naar mijn mening.

Bij het vaderlandse Pink Faun en Bach (luidsprekers) werd er afwisselend met 2 verschillende  sets gespeeld.
Ik heb hier geluisterd naar de nieuwe 30 watt klasse D versterkers gecombineerd met kleine monitor speakers uit de toplijn van het merk Bach. Deze speakers hebben een vreemde, gebogen kastvorm, alsof ze te veel tegenwind hebben gehad. Beetje een gimmick wat mij betreft en dat geld ook voor de kwetsbare afwerking van alcantara. Niet mijn ding.
In eerste instantie klonk het niet verkeerd voor een speaker van dit formaat. Bij langer luisteren viel het mij op dat het hoog een aantal db's te hard was. Dit werd vooral duidelijk bij het nummer Fields of gold (ik meen in de uitvoering van Eva Cassidy?).

Bij Number4 Audio/Mafico bliezen de grote Avantgarde hoorn speakers in combinatie met een bescheiden stapeltje apparatuur van Bryston, me bij tijd en wijle uit m'n stoel, zo hyperrealistisch als dat klonk.
Er werd te hard gedraaid, waardoor de singer-songwriter muziek van het Stockfish label luider werd weergeven dan dat bij een akoestische live uitvoering het geval zou zijn. Jammer. Ook kreeg ik de indruk dat vroeg of laat vermoeidheid kan ontstaan bij zoveel directheid.

Daarna weer een draaitafel demo in het kleine zweetkamertje van Musical reality. 22000 euro moet de compact gebouwde ''Monaco'' draaitafel van Grand Prix Audio kosten, en dat is dan exclusief arm.......Slik. :crazy: Zet daar voor hetzelfde geld  eens 3 nieuwe Fiat Panda's naast, en de absurditeit van de prijsstelling word pijnlijk zichtbaar. De imposante buizen van de KR Audio monoblokken stuurden met groot gemak een paar Von Schweikert monitoren aan. Een fraaie LP met afrikaanse percussie en vocalen zorgde voor wat vuurwerk. Toch kon het niet helemaal overtuigen,  ik miste openheid in het geluid. Vooral bij de Graceland Lp van Paul Simon hing er een soort sluier over de weergave. Daarnaast was het laag ook hier problematisch, ongetwijfeld door de akoestiek van de (te) kleine ruimte.

De streaming audio set van 47 Labs klonk ronduit belabberd, daar ben ik snel weer naar buiten gerend. Ik de aangrenzende kamer was het beter, daar speelde opnieuw een 47 Labs set, ditmaal gekoppeld aan een Harberth BBC monitor. Maar ook hier uiteindelijk geen positieve indruk, zeker gezien prijskaartjes die aan de ''klei''doosjes hangen. Veel kleuring en scherpte.

De Manley/Reference 3a set heb ik niet beluisterd maar heb me wel verbaasd over de grote hoeveelheid buizen die je bij elkaar moet matchen (want geen auto bias!) om een Manley Stingray te laten spelen.

Tenslotte de zaal van Audio Note.
Daar ondervond ik iets dat ik die middag nog niet eerder zo sterk had ervaren; Betrokkenheid en Emotie.

Hier gelukkig niet de gebruikelijke High end referentie CD's maar gewoon de muziek die je thuis ook in de kast hebt staan. En die klinkt lang niet altijd even fraai; The White stripes bijvoorbeeld, daar zit veel compressie op en dat hoor je dan. Tja.
Een sympathieke jongen draaide enthousiast alle genres, kris kras door elkaar. Hardrock, country, techno, klassiek, singer songwriter, ambient, jazz, het kwam allemaal voorbij.
Verzoekjes? Geen probleem, u vraagt, wij knallen! En zo nodig op oorlog sterkte, soms tot ongenoegen van de buren. Welkom in de high-end disco!
Het plezier in het draaien en luisteren naar muziek, daar ging het hier om.

Een optimale set weet raad met alle soorten muziek, dat was bij Audio Note zeker het geval.
Dynamiek, kracht, ruimtelijkheid het was er,......in overvloed! En dat met een paar 2 weg speakers die kwa uiterlijk rechtstreeks uit een kringloopwinkel afkomstig konden zijn.

De Audio Note set was ook bijzonder goed in staat de specifieke klankkleur van instrumenten weer te geven. Inspirerend getokkel op een elektrisch versterkte bas werd heel realistisch neergezet waarbij ook de energie goed voelbaar was.
Even later de vuurvogel van Stravinsky, kippevel!

Voor mij het absolute hoogtepunt van de show, een schoolvoorbeeld van hoe een demo gegeven kan worden.

danielo

Citaat van: Gydotron op oktober 26, 2010, 09:41:01
Wij zijn gisteren naar de AV-NU geweest. We hebben 1,5 uur in file gestaan vanaf de afrit tot aan de parking. 's Avonds hebben we nog eens een uur in file gestaan vanaf de parking tot de oprit.
Dan de show zelf. We miste sfeer, bij de VAD was er meer uniformiteit. De benedenverdieping vonden we niks en daar zijn we door gezoefd. Dan de verdiepingen, er waren demo's bij met potentie, op dat vlak niet beter of slechter dan de VAD. We hadden de indruk dat er veel minder te beluisteren was.
Of we volgend jaar teruggaan, neen, al was het alleen al maar omdat we 2,5 uur in file hebben gestaan buiten het uur file op de autostrade.


Gydotron

Waarom niet met de trein komen daar zijn de jaarbeurs en rai voor gemaakt. Zelfs als je toch met de auto komt kan je beter 1 tram halte verder parkeren of een trein halte. Vooral de jaarbeurs is zo eenvoudig met de trein je hoeft niet eens nat te worden als het regent je hoeft het 'ns' gebouw niet eens uit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.