AV-NU 2012 . 19, 20 & 21 oktober 2012

Gestart door Alex Groningen, augustus 31, 2009, 19:00:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • AV-NU 2010

Koen K

#300
Vandaag heb ik de kans gehad om wat rond te lopen. Enkele indrukken:

WLM Diva op Manley: Mooi gedetailleerd, helder zonder scherp te zijn. Laag en midlaag was niet naar mijn smaak. Naast het feit dat de kamers niet echt geweldig zijn was het me te iel, niet diep genoeg en onvoldoende doortekend. De balans leek hierdoor wat naar boven te liggen. Wel een voor mij genietbaar geluid in totaal.

Naim Ovator S-600 op Naim: Prachtig geluid. Diep, strak en gedetailleerd laag zonder gedreun en zonder een zweempje futloosheid. Ook in het midden en hoog gaat het erg goed: detail, spreiding en strakheid alom. Wat mij betreft de beste set van de show.

KEF Reference 207/2 + KEF Reference 209 op Marantz: Erg indrukwekkend. Mooi helder (hoewel hier en daar ietsje grof), zeer overtuigend en goed geschaald beeld. Qua laag valt er het een en ander aan te merken. Het is diep en op zich strak, maar ik mis wat detail en een tikje snelheid. Ik ben van mijn 107's beter gewend (dieper, sneller en strakker). Zou ik mijn Reference 107 inruilen voor deze Reference 207/2 + 209 combo? NO WAY. Of het zou moeten zijn om ze te verkopen en er 2 paar 107's en een dikke auto voor terug aan te schaffen ;D

Wat ik wel erg kon waarderen is dat de demoman van KEF me op een gegeven moment de AB gaf en zei "I'm going to leave for a while, you can play music at any level as long as you like now". Ik heb er gebruik van gemaakt door een goed uur Harry James op realistisch niveau te beluisteren. Echt ontzettend genoten van de geweldige dynamiek en (op een ietsje prominent laag na) prachtige tonale balans van de "junior" reference 7 ;)

Totem (kleine zuiltjes) op Be Chocolate: Leuk geluid gezien het formaat van de speakers, maar qua dynamiek is het totaal ontoereikend en het laag lijkt niet helemaal bij het afspeelniveau te passen: ik had het idee dat Vince (nogal pedante kwast overigens, maar wel op een leuke manier ;D ) er stiekem wat extra laag bij gefrummeld heeft om ze op een beschaafd niveau al 'groot' te laten klinken. Hierdoor moesten de kleine woofertjes naar mijn idee ook op dat beschaafde niveau al heel erg hard werken, wat het vermoeden wekte dat er niet veel meer in zat tot de grenzen in zicht zouden komen.

ADAM Tensor Bèta (mijn eigen "terrein"): Mooi transparant, ongecomprimeerd en zeer gedetailleerd midden- en hooggebied. Plaatsing is dik in orde en het geheel maakt een erg realistische indruk. Helaas wat problematische lagetonenweergave in zo'n vierkant hok, wat je de speakers natuurlijk niet kunt aanrekenen. Zeker een erg mooie set.

Roger Black

Mooi stukje Koen, ik vond de Naim Ovator ook de beste van de show.. Erg lekker en een lust voor het oog ook.

advr

Citaat van: Roger Black op oktober 20, 2009, 07:51:28
Mooi stukje Koen, ik vond de Naim Ovator ook de beste van de show.. Erg lekker en een lust voor het oog ook.

de Naim was erg goed, ik was er toen er helemaal niemand in de demoruimte was.  ;D
Edoch vond ik het laag te rommelig 8)

Voor mij was de glazen Arabesque het mooiste ondanks de Brystons waar ze mee werden aangestuurd. Ook met dehr en mevr van de Kley gesproken. Zij zijn zeer "benaderbaar" en realistisch!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Koen K

#303
Grappig, dat zie ik heel anders. Die Arabesque vond ik juist (voor de korte tijd dat ik ze hoorde) erg tegenvallen. Juist met een Bryston eraan is er m.i. geen excuus voor het slechte, aangezette laag. Ik dacht eerst dat ze de loudness aan hadden staan ;D Ik vond dat bij de Naims veel beter in orde; inderdaad, het laag was ook vrij stevig, maar m.i. met veel meer detail.

Enneh... Siltech en Crystal Cable realistisch? .... Ach, laten we daar maar niet over beginnen ::)

Audiofiel

Ik ben zaterdag ook geweest en ik denk dat het voorlopig mijn laatste VAD-show is geweest. Ik ben nergens een demo tegengekomen waar ik langer dan 2 minuten bleef hangen. Het langste ben ik nog blijven hangen bij de Epson stand, maar daar kwam aan het einde van de dag de Meet & Greet ook niet op gang aangezien iedereen al weer huiswaarts was gekeerd. Sowieso erg weinig forumgenoten tegengekomen, maar ik was dan ook vrij laat.

Kortom, ik vond het een vreselijk saaie VAD. :-X Volgende keer weer naar Pluimgraaf, waar het een stuk gezelliger (en minder pretentieus) is.

ReMC, nog van harte bedankt voor het vrijkaartje. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Citaat van: Audiofiel op oktober 20, 2009, 11:38:28Ik ben nergens een demo tegengekomen waar ik langer dan 2 minuten bleef hangen.

Dat kan natuurlijk aan twee dingen liggen ::)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op oktober 20, 2009, 11:38:28
Volgende keer weer naar Pluimgraaf, waar het een stuk gezelliger (en minder pretentieus) is.

Helemaal eens! Heb eerlijk gezegd ook niets gehoord wat ook maar een beetje natuurlijk/echt klonk, het mooiste was een koptelefoon (zie verslag dat nog volgt) 8)

denoontje

Citaat van: Audiofiel op oktober 20, 2009, 11:38:28
Het langste ben ik nog blijven hangen bij de Epson stand, maar daar kwam aan het einde van de dag de Meet & Greet ook niet op gang aangezien iedereen al weer huiswaarts was gekeerd.

Ben jij daar geweest...niet gesproken?
Pong39  en ik hebben daar toch een behoorlijke tijd zitten kleppen met Jasjenl Jiri Garmt, Björn.....onder genot van biertje bitterballen en popcorn


Audiofiel

Citaat van: denoontje op oktober 20, 2009, 12:09:31
Ben jij daar geweest...niet gesproken?

Ik stond naast riwi. ;) Ik heb jou (kennelijk) ook gezien, want ik hoorde iemand praten over een laagprobleem met Garmt. ;D


Daarna ben ik de lange file langs A2 en A27 maar eens ingedoken. Twee uur en een kwartier gereden van Eindhoven naar Utrecht. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jaco

Iemand ook bij Viertron geweest ?
Geen nieuws over Meridian ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Koen K

Citaat van: jaco op oktober 20, 2009, 12:27:09
Iemand ook bij Viertron geweest ?

Ben er wel heen gelopen, maar er stonden zoveel arrogante hoofden die mij (22 jaar) meteen verwaand aankeken dat ik er al heel snel weer weggelopen ben ;D

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Koen K


erik s.

#314
Citaat van: jaco op oktober 20, 2009, 12:27:09
Iemand ook bij Viertron geweest ?
Geen nieuws over Meridian ?
Viertron had de opvolgers van de A5.5-lijn staan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Koen K

#316
Weet ik! Vandaar de smiley ;)

WickedGame

Ik hoor van weinig mensen hier dat ze bij Marantz zijn geweest tijdens de presentatie van Ken Ishiwata. heb daar wel een vraag over, hij draaide daar een nummer vanaf cd welke franstalig is, en welke starte met trommels/percussie. De track duurde meer dan 12 minuten. Iemand enig idee wie of wat dit is. Er werd wel iets in de zaal geroepen van een Michael Jason of iets wat daarop lijkt. Maar wat ik ook zoek ik kom niks tegen...


garmtz


Roger Black

Bij Naim / Neat speelde ze een heel aparte sound, beetje elektro achtig maar wel instrumentaal, erg snel en ritmisch. Weet iemand wie dat zou kunnen zijn?

kippekop

Welke neat speakers stonder er trouwens op naim te draaien? Leuke speakers voor de centen, beetje aangezet laag maar kan ook door de ruimte komen. Blijf naim iets fantastisch vinden, zou graag een switch in mijn set willen hebben: Feest/Naim, Haardvuur/iets anders.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

reMC

Volgend jaar allemaal Shazam mee ;)

Roger Black

Citaat van: kippekop op oktober 20, 2009, 13:44:09
Welke neat speakers stonder er trouwens op naim te draaien? Leuke speakers voor de centen, beetje aangezet laag maar kan ook door de ruimte komen. Blijf naim iets fantastisch vinden, zou graag een switch in mijn set willen hebben: Feest/Naim, Haardvuur/iets anders.

De Elite SX

garmtz

Iedereen bedankt voor het positieve commentaar op de Epson demo. Wij waren zelf ook erg tevreden met zowel beeld als geluid, dus dan zit het al direct op een vrij hoog niveau... ;D  

Mooiste geluid vond ik denk ik toch wel de Cyrus set op Wilson Audio en dat terwijl Wilson Audio helemaal niet mijn ding is. Ik zou het niet iedere dag willen, zo'n set, maar wel leuk om even mee te kicken op 'hifi'. De Revel/Ayre combinatie vond ik echt te onverbiddelijk. Leuk om muziek mee te analyseren, maar niet om mee te genieten. Wel dus technisch een heel erg puike set en klonk ook erg goed.

Op een gedeelde eerste/tweede plaats wellicht de demo met de Ovators van Naim. Heel uitgewogen en homogeen van klank vond ik, met het typische 'lekkere' in het geluid, dat ook de 200-lijn elektronica zelf karakteriseert.

De WLM/Manley set vond ik 'goed'. Ik denk met een complete buizensetup (ook buizen pre) nog meer genietbaar. Ik miste in de grote ruimte wat laag en wat losheid, maar tonaal heel fraai en vloeiend. Had hier hoge verwachtingen bij, maar nog steeds een van de betere van de show.

Verder vielen mij de Guru QM10 speakers erg op. Ik heb er nog wel wat mee lopen schuiven tot het mijn smaak was (minder toe-in dan de importeur had gedaan) en hoorde een dynamisch coherente klank, met verrassende laag-weergave (zowel in diepgang als 'groove') en goed 3D-beeld. Te gek speakertje, ook wat uiterlijk betreft.

Wat mij zelf vaak opvalt bij demo's, is het enorme volume waarop wordt gespeeld. Voor film begrijpelijk (als je een aparte ruimte hebt), maar voor muziek vind ik dit meestal erg onprettig (hoewel bijvoorbeeld de Wilson's hier wel voor gemaakt zijn). KEF speelde ook erg luid (KoenK met Yello), waardoor ik snel wegliep van het wat schreeuwende schrale geluid.

Koen K

#324
Grappig... Zit je in exact dezelfde ruimte en hoor je precies hetzelfde, maar waardeer je het zo verschillend... Ik miste bij Yello op de KEF set detail in het laag, maar qua hoog vond ik het toch wel mooi, ondanks dat er misschien een klein tikje verfijning miste.