Blu-ray schokt

Gestart door Tuurtie, augustus 29, 2009, 13:13:38

Vorige topic - Volgende topic

Tuurtie

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.

Gisteren voor de verandering weer eens een BLU-RAY film gedownload om weer een een film in FULL-HD te zien. Tot mijn grote schrik was de HD film erg schokkerig  :crazy:

Hardwaretechnisch zou mijn HTPC prima in staat moeten zijn om hd films af te spelen (wat deze ook prima gedaan heeft paar maanden geleden). Ik speel de HD af via PowerDVD versie 7.3 geloof ik (waar de optie om HD films via harddisk af te spelen nog inzit). Voordat ik ik Vista weer opnieuw installeer en me weer moet verdiepen in de wereld van codecs, hebben jullie wellicht een idee wat de reden voor dit schokken is? Foute codecs? Player niet goed? Systeem teveel belast, o.i.d.? Tevens las ik iets over hardware acceleratie?

Met alle andere filmsoorten heb ik geen enkel probleem (ook niet de MKV's).

ALvast bedankt,

ps. wellicht staat deze vraag al in diverse andere topics. Als ik alles opnieuw installeer, wat is dan het beste m.b.t. codecs?

kaajee

Er bestaan vele verschillende 'blu ray' versies. Met name in het download circuit. De specificaties van de gedownloade film zal ongetwijfeld niet hetzelfde zijn als die van een paar maanden geleden. (het zal ook zeker geen originele blu ray zijn vermoedelijk)
Ook kan er idd in je pc config 1 en ander veranderd zijn. Waar dat kunnen we niet weten, ik heb bijv. ook niet een glazen bol......

Kwabbernoot

Citaat van: Tuurtie op augustus 29, 2009, 13:13:38
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.

Gisteren voor de verandering weer eens een BLU-RAY film gedownload om weer een een film in FULL-HD te zien. Tot mijn grote schrik was de HD film erg schokkerig  :crazy:

Hardwaretechnisch zou mijn HTPC prima in staat moeten zijn om hd films af te spelen (wat deze ook prima gedaan heeft paar maanden geleden). Ik speel de HD af via PowerDVD versie 7.3 geloof ik (waar de optie om HD films via harddisk af te spelen nog inzit). Voordat ik ik Vista weer opnieuw installeer en me weer moet verdiepen in de wereld van codecs, hebben jullie wellicht een idee wat de reden voor dit schokken is? Foute codecs? Player niet goed? Systeem teveel belast, o.i.d.? Tevens las ik iets over hardware acceleratie?

Met alle andere filmsoorten heb ik geen enkel probleem (ook niet de MKV's).

ALvast bedankt,

ps. wellicht staat deze vraag al in diverse andere topics. Als ik alles opnieuw installeer, wat is dan het beste m.b.t. codecs?
De films die toen goed gingen, hoe doen die het nu dan?

Groeten...