HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

john2910

Citaat van: Patman666 op december 13, 2009, 11:47:26
Prime 3.0:
Als ik via de network browser naar mijn NAS (Synology DS109) ga zie ik geen folders.
Ik kan wel een Network folder op de home page maken, die werkt perfect.

Hebben meer mensen hier last van?

Zo heb ik het ook ingesteld(werkt perfect)

Het andere werkt bij mij ook niet ;)

devkon

Citaat van: MaxxMark op november 15, 2009, 15:14:16
DVD playback heeft wel stotter in het beeld (ondanks dat de auto framerate correct lijkt te werken).

De stotters lijken een transfer issue. Alle DVDs die ik vanaf mijn nas speel zijn stotterloos.

Heb ik ook last van. Ik stuur dan uit met 23.976Hz (of 24Hz), maar bij met name pans zichtbaar een stotter om de 5s ofzo.
Met 60Hz output wel beter, maar vloeiend kan ik het niet noemen.
NTSC DVD (Diana Krall) lijkt beter te gaan. Lip sync niet goed bij 23.976Hz/24Hz output.
Everything, everything DVD (PAL) is 1 groot drama, stotterend beeld én geluidsfestijn.

Anderen al DVD's geprobeerd, PAL of NTSC?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Citaat van: john2910 op december 13, 2009, 11:59:54
Hallo,het gaat bij mij om de BRRIP xvid files met externe sub.

En de BBRIP h264 files.

Is dat u ook al gelukt?

Heb geen xvid files geprobeerd, enkel *.mkv en *.m2ts.

Ik zou proberen : als naam van media file is naam.ext, de srt file noemen : naam.srt. En opgeslagen als UTF-8 binnen Notepad.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

john2910

Dus als mijn film Ratatouille.2007.720p.BRRip.XviD.AC3-ViSiON.avi is,

Dit ook als naam gebruiken van de srt file?

devkon

Citaat van: john2910 op december 13, 2009, 12:20:52
Dus als mijn film Ratatouille.2007.720p.BRRip.XviD.AC3-ViSiON.avi is,

Dit ook als naam gebruiken van de srt file?

Je zou kunnen proberen om de srt file dan Ratatouille.2007.720p.BRRip.XviD.AC3-ViSiON.srt te laten heten (en opslaan als UTF-8 formaat). Ik weet niet of het werkt, maar je kunt het allicht proberen.

john2910

Als je het srt bestand opslaat maakt hij er een tekst bestand van,
klopt dit?

devkon

Citaat van: john2910 op december 13, 2009, 12:27:13
Als je het srt bestand opslaat maakt hij er een tekst bestand van,
klopt dit?

Die srt was al een tekstbestand. Met Save As binnen Notepad kun je de encoding op UTF-8 zetten. Het blijft een tekstbestand.

Ratatouille.2007.720p.BRRip.XviD.AC3-ViSiON.avi -> beeld/geluid data
Ratatouille.2007.720p.BRRip.XviD.AC3-ViSiON.srt -> separaat tekstbestand met subtitles

john2910

devkon

Citaat van: john2910 op december 13, 2009, 12:34:47
helaas werkt ook niet :(

Jammer, dan weet ik het verder ook niet... (misschien dat er methodes/tools zijn om subtitles in een avi te zetten)

edgnoj

Het valt me op dat er nog wel een heleboel problemen zijn met de Dune 3.0
Volgende week krijg ik een Dune Base en eerlijk gezegd zie er nu al een beetje tegenop  :sneaky2:
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

john2910

Citaat van: devkon op december 13, 2009, 12:40:11
Jammer, dan weet ik het verder ook niet... (misschien dat er methodes/tools zijn om subtitles in een avi te zetten)

hey sorry het werkte wel,
ik had per ongeluk .avi in de naam laten staan :-[

devkon

Citaat van: edgnoj op december 13, 2009, 14:33:49
Volgende week krijg ik een Dune Base en eerlijk gezegd zie er nu al een beetje tegenop  :sneaky2:

Ik vind de BR speler met name niet zo geslaagd. De rest, het afspelen van media files (zoals mkv/m2ts files), vind ik 'm goed!  :smile:

john2910

Het is zeker een mooi apparaat hoor.

Hier streamt hij alles geweldig tot nu toe,en het beeld is ook perfect hoor.

De BR speler maakt met opstarten inderdaad veel herrie,maar tijdens de film valt erg mee.

Hij geeft een prachtig plaatje op mijn epson tw5000 ;)

frankly

Citaat van: edgnoj op december 13, 2009, 14:33:49
Volgende week krijg ik een Dune Base en eerlijk gezegd zie er nu al een beetje tegenop  :sneaky2:
een base 3.0 ? waar heb je die vandaan?
frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

kermit

Citaat van: frankly op december 13, 2009, 15:29:16
een base 3.0 ? waar heb je die vandaan?
frankly
Die zijn ook al gearriveerd. Dinsdag worden ze uitgeleverd.

Traxmore

Zijn er nog verschillen anders dan geen Blu-ray drive tussen de Prime en de Base 3.0 ?
Besluit voor de base te gaan nu er zoveel problemen zijn met de drive....

edgnoj

Citaat van: Traxmore op december 13, 2009, 16:06:03
Zijn er nog verschillen anders dan geen Blu-ray drive tussen de Prime en de Base 3.0 ?
Besluit voor de base te gaan nu er zoveel problemen zijn met de drive....

Voor zover ik weet alleen de behuizing en de harddisk bay/Blu-ray drive. De rest zou gelijk zijn.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

roel_simons

Sinds gisteren middag mijn prime met interne hdd binnen. Aangesloten via hdmi naar mijn Marantz receiver. Vanuit daar via hdmi naar mijn plasma. Goed beeld en geluid. Althans, Streamen vanaf mijn PC werkt.

Het probleem zit m in de hdd. Ik kan de Dune via ftp benaderen en er materiaal op zetten. Als ik vervolgens via de browser naar het bestand ga dan gaat het beeld eerst naar zwart, vervolgens verschijnt er een klokje linksboven in beeld, en dat was het. Er wordt niets afgespeeld. Ik kan wachten tot ik een ons weeg.

De hdd nogmaal geformateerd, zelfde probleem.

Iemand dit al meegemaakt en misschien een optie? misschien zie ik iets over het hoofd.....

deniax

Probeer het bestand op een usb stick en kijk of hij daarvandaan wordt afgespeeld.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Kingpin

Citaat van: Kingpin op december 13, 2009, 10:07:44
Moet de Dune gewoon de usb wifi stick herkennen zodra je deze aansluit of moet je nog wat handelingen doen?
Want bij mij geeft ie "Hardware not detected" !

Weet iemand hierop een antwoord ?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

deniax

Citaat van: Kingpin op december 13, 2009, 22:09:33
Weet iemand hierop een antwoord ?
Die van mij herkent meerdere usb sticks. Heb je al een andere usb stick geprobeerd?

Kingpin

Citaat van: deniax op december 13, 2009, 22:26:54
Die van mij herkent meerdere usb sticks. Heb je al een andere usb stick geprobeerd?
Nee ik heb geen andere usb stick hier liggen.
Dus bij jou was he tgewoon erin en hij werd direct herkend?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

deniax

Citaat van: Kingpin op december 13, 2009, 22:36:25
Nee ik heb geen andere usb stick hier liggen.
Dus bij jou was he tgewoon erin en hij werd direct herkend?
Ja, in het hoofdmenu komt er na ± 3 seconden een usb stick plaatje bij welke je kan selecteren

Kingpin

Citaat van: deniax op december 13, 2009, 22:43:07
Ja, in het hoofdmenu komt er na ± 3 seconden een usb stick plaatje bij welke je kan selecteren
Hmm bij mij niet ?!? heb ik weer. Zal morgen even dezelfde usb wifi stick van een ander meenemen om te kijken dat het niet toevallig aan mijn stick ligt.

J.A.F._Doorhof

Ik vrees dat jullie over 2 verschillende dingen praten.
Een USB stick of een USB wifi stick.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"