HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

janjoma

Citaat van: kermit op december 12, 2009, 18:59:08
Huh, Raar . Wat voor bestanden speel je af.......

In dit geval gaat het om een avi bestand. Via mijn computer en VLC mediaplayer lukt het wel gewoon.
Met mkv bestanden het zelfde probleem.
2x Rega Exon, Myriad MDP500, Myriad 700, Totem Mani2, Totem Mite, Rel Strata5, Marantz DV 9600

john2910

Citaat van: Donat op december 12, 2009, 19:02:17
Als je een folder hebt met het filmbestand erin (divx ofzo) samen met het ondertitelingsbestand (srt ofzo) dan kan je ook gewoon op die folder gaan staan en ipv op ENTER te drukken om erin te gaan op PLAY drukken, dan speelt ie de beiden bestanden normaal af en zie je je srt ook staan als je tijdens afspelen op SUBTITLE drukt..

Ik heb sinds gisteren ook de Prime en ben er al bij al wel zeer gelukkig mee. De drive maakt wat veel geluid voor zo'n dure speler tijdens het opstarten. Tijdens de film zelf valt het uiteindelijk nog wel mee, kijk niet zo veel Blu ray maar eerder files over netwerk enzo.

Ik zou me nu gaan willen bezig houden al mijn files te categorizeren met Idune of er was nog een ander programma dacht ik ? Weet er iemand hoe dit beknopt werkt ?

Ik heb ook gelezen dat in de beta firmware vele zaken zijn toegevoegd voor appearance zoals jpg en bmp ondersteuning voor thumbs enzo van die zaken..Zou ik dan niet beter wachten tot een update van zo'n programma ?

Alvast bedankt,
Mvg,

Dit ook geprobeerd(gelijk op play drukken maar dat is het ook niet)

devkon

Citaat van: janjoma op december 12, 2009, 19:05:09
In dit geval gaat het om een avi bestand. Via mijn computer en VLC mediaplayer lukt het wel gewoon.
Met mkv bestanden het zelfde probleem.

Bij MKV werkt altijd :
- subtitle file in srt formaat in de directory plaatsen van MKV
- srt benaming gelijk houden aan mkv. Dus als mkv heet bla.mkv, dan noem je de srt : bla.srt
- srt opslaan als UTF-8
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

svmnb

Er kunnen fouten in het .srt bestand zelf zitten, waardoor deze misschien niet geopend wordt. Gebeurt mij nog weleens met subs bij HD series.
In dat geval even door de error check van Subtitle Workshop halen en opnieuw opslaan.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

janjoma

Citaat van: svmnb op december 12, 2009, 20:57:04
Er kunnen fouten in het .srt bestand zelf zitten, waardoor deze misschien niet geopend wordt. Gebeurt mij nog weleens met subs bij HD series.
In dat geval even door de error check van Subtitle Workshop halen en opnieuw opslaan.
Als er fouten in het .srt zitten dan zou het toch ook niet werken via VLC op de computer?
2x Rega Exon, Myriad MDP500, Myriad 700, Totem Mani2, Totem Mite, Rel Strata5, Marantz DV 9600

papaleo

Heb inmiddels (paar uur) ook een 3.0 Prime staan,heb deze ter vervanging gekregen voor mijn Center welke ik > 8 weken geleden had aangeboden voor een reparatie bij mijn dealer.....maar dat ter zijde.

Eerste indruk na het aansluiten van de 3.0;

- :eh: Wtf hoor ik nu weer...???!!!
Néé,het is niet de BD drive maar een irritante brom welke uit mijn speakers komt  :eh: het is dus een verdomde aardlus brom,die wanneer de 3.0 deel uit maakt van mijn HT/hifi systeem dit dus opwekt,dit had ik niet met mijn 'oude' Center dus ga er toch van uit dat de voeding in de 3.0 anders is geschakeld/opgebouwd met de rest van zijn ingewanden inwendig tov de Center.(Ik neem aan dat wanneer ik de aarde van de stekker gaat boykotten,dat dit 'brommen' vanzelf verdwijnt?)

-BD's streamen v/a NAS gaat (nu) ook perfect,zonder enig stottertje,je kan nu zelfs, zonder dat de boel vastloopt, het complete menu bedienen tijdens het bekijken van de film.
(Laaste Harry Potter film was met mijn Center niet zonder horte en stoten te streamen,het was met de Center meer de 'Laatste Harry Stotter film')  :D
Opm.; Wanneer je in de setup>Diversen>System kiest voor het inschakelen/aktiveren voor de 1Gbit ethernet module....,dan gaat het helemaal mis met het vloeiend streamen van je materiaal ,dus uit laten staan deze optie,deze is (jammer genoeg) nog in een 'experimentele' fase?!

-BD drive maakt bij mijn exemplaar geen overmatig 'lawaai' je hoort 'm,niets meer en niets minder.

-zó,morgen verder testen.
Maar eerst eens kijken of ik die vervelende aardlus brom kan elimineren...,iemand een idee....,buiten dat ik de aarde van de stekker uit wil gaan schakelen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Met de nieuwe firmware zou Harry Potter ook op de center moeten lopen.
Performance over netwerk zou 20% sneller moeten zijn.

Meer dan 8 weken in repairs..... dat is nogal wat :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 13, 2009, 09:15:35
Correctie: performance over CIFS (SMB)  ^-^

J.A.F._Doorhof

correct.
Maar ik heb NFS al een tijdje geleden opgegeven in mijn situatie.
Ik gebruik een streaming server en kon bar weinig verschil ondervinden tussen SMB en NFS voor 90% van de files en had toen wat problemen om NFS aan de gang te krijgen met een gigabit module dus ben er maar meegestopt.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 13, 2009, 09:15:35
Met de nieuwe firmware zou Harry Potter ook op de center moeten lopen.

Meer dan 8 weken in repairs..... dat is nogal wat :(

Tja,vertel mij wat.
Het lag niet aan mijn dealer,want daar kreeg ik al gelijk, ter vervanging/te leen, een gloed nieuwe TViX6500 mee naar huis for the time being....en hij heeft vaak de druk opgevoerd bij zijn distri.
Máár het is nu opgelost om als RMA vervanging voor mijn Center,mij uiteindelijk maar een 3.0 te geven.(die wilde ik uiteindelijk toch al hebben)
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 13, 2009, 09:34:26
correct.
Maar ik heb NFS al een tijdje geleden opgegeven in mijn situatie.
Ik gebruik een streaming server en kon bar weinig verschil ondervinden tussen SMB en NFS voor 90% van de files en had toen wat problemen om NFS aan de gang te krijgen met een gigabit module dus ben er maar meegestopt.
Kan me voorstellen Frank, hier (onder linux) werkt het out of the box en als een speer met NFS (met smb ook trouwens  ;) ).

J.A.F._Doorhof

Vanaf mijn mac werkt NFS meteen, van de QNAP ook maar vanaf een windows streaming server kreeg ik het met gigabit niet aan de gang, dus ben terug gegaan naar SMB, om later helemaal maar gigabit af te schaffen omdat ik amper verschil merkte.
Aangezien alleen op SMB goed draait ben ik nooit meer met NFS bezig geweest om eerlijk te zijn.

Custom installer

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 13, 2009, 10:05:34
Vanaf mijn mac werkt NFS meteen, van de QNAP ook maar vanaf een windows streaming server kreeg ik het met gigabit niet aan de gang, dus ben terug gegaan naar SMB, om later helemaal maar gigabit af te schaffen omdat ik amper verschil merkte.
Aangezien alleen op SMB goed draait ben ik nooit meer met NFS bezig geweest om eerlijk te zijn.

Bij een goed functionerend 100Mbit netwerk is heel dat gigabit ook helemaal niet nodig mijns inziens  :police:

Kingpin

Moet de Dune gewoon de usb wifi stick herkennen zodra je deze aansluit of moet je nog wat handelingen doen?
Want bij mij geeft ie "Hardware not detected" !
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

boekhour

Citaat van: papaleo op december 12, 2009, 21:36:34

-BD drive maakt bij mijn exemplaar geen overmatig 'lawaai' je hoort 'm,niets meer en niets minder.
Ik hoorde hem ook ja, maar zat dan wel 3 meter verderop en met een praatscene in de film op normaal volume, toen hoorde ik hem nog steeds...
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Dennis N

ik krijg de mijne niet goed draaiend via SMB, ik heb een nas staan die het via upnp wel normaal afspeeld maar via smb krijg ik een slow motion beeld zonder geluid.
aan mijn network performance ligt het niet want via mijn hdx1000 speelde alles prima af.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

papaleo

Ik neem aan dat áls je nieuwe fw wil laden dit gewwon via je netwerk kan gebeuren,zoals bij de 'oude' 1.0 versie?
Want wanneer ik de beta fw( 091211_1311_beta.dff) aanklikt v/a mijn NAS, voor een fw upgrade, dan krijg ik de melding 'Fout: Niet ondersteunende firmware file'

edit;

Opgelost;
Heb opnieuw de file gedownd en nu ziet de Prime het wel als een bruikbaar bestandje  ;)

papaleo

Citaat van: boekhour op december 13, 2009, 10:24:40
Ik hoorde hem ook ja, maar zat dan wel 3 meter verderop en met een praatscene in de film op normaal volume, toen hoorde ik hem nog steeds...

Nee,bij mijn exemplaar maakt die alleen 'n 'hoorbaar' geluid/fluittoontje met opstarten,daarna moet ik er echt heen lopen en mijn oor er dicht bij gaan (0,5m) om het loopwerk te horen draaien.

edit;
ik weet alleen 'nog' niet wat die doet wanneer je 'n gehele film bekijk,of die dan ook zo stil blijft na een poos.

Dennis N

Citaat van: Dennis N op december 13, 2009, 10:26:01
ik krijg de mijne niet goed draaiend via SMB, ik heb een nas staan die het via upnp wel normaal afspeeld maar via smb krijg ik een slow motion beeld zonder geluid.
aan mijn network performance ligt het niet want via mijn hdx1000 speelde alles prima af.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Nieuwe firmware gedownload en nu geen problemen meer.

Eindelijk genieten  :P
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

devkon

Citaat van: boekhour op december 13, 2009, 10:24:40

Ik zit ook op zo'n 3m. De speler zit in een kast. Bij CD/DVD zoemt ie een beetje, gaat net, maar houdt niet over.
Bij sommige BRD's, zoals bv The Dark Knight, gaat ie op een gegeven moment een piepgeluid maken. Vanwege de frequentie ga je dat snel horen boven het filmgeluid. Da's niet acceptabel.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

john2910

Citaat van: janjoma op december 12, 2009, 16:59:55
Ik heb hetzlefde soort probleem met die ondertitels. Een srt bestand wat in dezelfde map staat als de bijbehorende film kun je via de knop 'subtitle' op de AB vervolgens niet vinden en dus ook niet toevoegen. Weet iemand hier hoe je dit kunt oplossen? ???

iemand het al gelukt?

papaleo

na de nieuwe beta;

-geen pop geluid meer, bij het 'hard' aanzetten van de speler, uit mijn speakers.
-Handshake werkt nu altijd goed,daarvoor moest ik wel eens van input veranderen op mijn TV,nu dus niet meer.
-Geen Paarse/Roze beeld meer als audio uit staat over HDMI

En ik ben gelukkig van mijn vervelende 'Aardlus' probleem af,door een extra aarde v/a mijn Pre-behuizing naar de aarde/stopcontact te trekken  :worship:

devkon

Citaat van: john2910 op december 13, 2009, 11:39:30
iemand het al gelukt?

Non-stop met mkv/m2ts. Hierboven heb ik wat neergezet hierover, dat heb je dus al geprobeerd?

Patman666

Prime 3.0:
Als ik via de network browser naar mijn NAS (Synology DS109) ga zie ik geen folders.
Ik kan wel een Network folder op de home page maken, die werkt perfect.

Hebben meer mensen hier last van?

john2910

Hallo,het gaat bij mij om de BRRIP xvid files met externe sub.

En de BBRIP h264 files.

Is dat u ook al gelukt?