HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Even wat vragen tussendoor die ik nergens kan vinden:

- Is de Dune regio vrij (te maken)?
- Speelt ie ook HD-DVD (van de harddisk)?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  3, 2009, 08:38:58
Voor dat soort bedragen veel succes.
Op dit moment worden mediaspelers elk half jaar tot jaar verbeterd en dan wil ik best nog een keer 700,00 betalen maar 2000,00 :D
Zo heb ik ook altijd over scalers gedacht (zoals de Crystalio van 4000.- ++) die verbeterden ook iedere 2 jaar maar dat weerhield veel mensen er niet van telkens te upgraden.
Ik juich een high end mediaspeler wel toe echter alleen als ze de term high end echt kunnen waarmaken (7.1 balanced out, top DAC's, meervoudige gescheiden voedingen, massief (koperen) chassis etc.)

J.A.F._Doorhof

Probleem met scalers is dat het op een gegeven op een eind punt zat.
Als je kijkt naar bv de Crystalio II serie, die zat echt op een punt dat hij je je levenlang kon bedienen van goede beeldkwaliteit (tot 4K komt en misschien 3D).

Bij mediaspelers heb ik nog zwaar het idee dat we aan het begin van alles staan, er zitten vaak nog wat schoonheids en echte fouten in de chipsets, BD support is vaak nog enorm traag etc.
Ik heb ook nog steeds geen duurdere BD speler gekocht omdat ik pas zo een speler koop als ze qua snelheid ongeveer op DVD niveau zitten.
Dan wil ik best weer meer geld uitgeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

HarryP

Daar ben ik het mee eens.
Als de echt grote merken het ook gaan oppakken, dan gaan we pas naar High-End

Donat

Als ik de foto's op volgende link bekijk denk ik wel dat het met wat handigheid mogelijk moet zijn om een 3.5"HDD in te bouwen..

http://www.golem.de/0909/69700.html

2.5" HDD - 69.9mm x 100mm
3.5"HDD - 102mm x 146mm

Is dus een verschil van 4.6cm, met een haakse SATA connector kan er al plaats gewonnen worden, bestaat er eigenlijk ook zoiets voor de power connector ??

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Miesepies

CiteerIs de Dune regio vrij (te maken)?
Zover ik weet is de basis van firmware van de 3.0 serie gelijk aan de oudere modellen. In dat geval is de kans erg groot dat de huidige regio-vrij patch werkt, echter zullen we daar pas achter komen zodra de 3.0 beschikbaar is.

CiteerSpeelt ie ook HD-DVD (van de harddisk)?
Nope.

lincoln

En nu nog effe uitvinden of er een 2TB schijfje in kan :) (lees: ondersteund wordt... )

Citaat van: Donat op november  3, 2009, 12:41:57
Als ik de foto's op volgende link bekijk denk ik wel dat het met wat handigheid mogelijk moet zijn om een 3.5"HDD in te bouwen..

3.5"HDD - 102mm x 146mm

Is dus een verschil van 4.6cm, met een haakse SATA connector kan er al plaats gewonnen worden, bestaat er eigenlijk ook zoiets voor de power connector ??

Mvg,

john2910

Scaled deze ook video ts files naar 1080p?

Miesepies

Citaat van: john2910 op november  3, 2009, 21:01:53
Scaled deze ook video ts files naar 1080p?

Ja, je kan de output resolutie/frequentie handmatig instellen.

Hanky Panky

Citaat van: Donat op november  3, 2009, 12:41:57

3.5"HDD - 102mm x 146mm

Mvg,

Is de voeding daar wel op berekend?

Een 3.5" drive trekt imo meer vermogen dan een 2.5"
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Donat

Klopt !

Een 500GD 2.5" WD schijf verbruikt zo'n 2.5Watt write en 0.85Watt idle tegenover een 3.5" 2TB Caviar Green 6Watt write en 3.7Watt idle.

Zo'n groot verschil is het niet maar het kan misschien wel belangrijk zijn..

Ik denk normaal dat een voeding toch altijd wel een klein beetje overgedimensioneerd wordt en er ook redelijke marges zijn...

Moest de software het grote volume toestaan valt het wel te proberen denk ik.

Mvg

Hanky Panky

Ik denk dat vooral het opstarten de crux is. Een HDD trekt bij het starten even (relatief) veel weg bij een voeding. Maar goed, als het zover is zul je vast niet de enige zijn die een poging waagt.

Ik bedenkt me nu overigens dat er ook een BR drive in komt en ik neem aan dat die dezelfde voeding delen. De BRD en de HDD zul je niet gelijktijdig gebruiken lijkt me.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Donat

Ik denk dat een externe case van 20 euro met e-sata ook een goede oplossing is..
De interne schijf moet je formatteren met het ext3 /ext4 bestandssysteem..

Dit is een beetje onhandiger bij het benaderen vanaf een laptop voor snel even je foto's of muziek te raadplegen ofzo denk ik..

Als je de externe schijf in ntfs formatteerd, dan kan je deze als nas benaderen denk ik...

Dankzij de e-sata zullen er geen snelheidproblemen zijn denk ik...

Mvg

CineSmurf

Citaat van: CineSmurf op november  3, 2009, 08:39:48
Even wat vragen tussendoor die ik nergens kan vinden:

- Is de Dune regio vrij (te maken)?
- Speelt ie ook HD-DVD (van de harddisk)?

Nog niet bekend?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mk2k

Citaat van: CineSmurf op november  4, 2009, 19:57:59
Nog niet bekend?

Regiovrij = nog niet bekend aangezien player nog nie uit is, en de huidige patch nog niet gestest kan worden

Hd-dvd zo i zo niet (helaas). Bluray is de standaard geworden.
Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Daan de G.

Geachte mede forummers, de HDi Prime 3.0 is op dit moment bestelbaar via nasmedia.nl.

Ik ben een leek op het gebied van een mediacenter, dus heb ik wat vragen:

Ik heb thuis geen windows based PC maar een Macbook. Hieraan zit een 1tb externe HD met firewire en usb. Kan ik deze aan de HDi koppelen als ik bijv een 1080p film wil streamen?

Welke regio is de blu ray speler? Las dat hij makkelijk regio vrij te maken is?

Aansluiten gebeurt via HDMI naar mijn Onkyo 806, betekend dit dan ook dat ik gewoon ( zoals mijn huidige Blu ray speler) de HD audo formaten kan selecteren?

Misschien een beetje n00b vragen, maar ik kom er niet uit :)

mk2k

Als we ervan uit gaan de de 3.0 dezelfde functies heeft als de 1.0. (heb geen 1.0, maar deze info na veel te lezen over de 1.0. dus correct me if i'm wrong.)

Citaat van: Daan de G. op november  6, 2009, 11:24:58
Geachte mede forummers, de HDi Prime 3.0 is op dit moment bestelbaar via nasmedia.nl.

Ik ben een leek op het gebied van een mediacenter, dus heb ik wat vragen:

Ik heb thuis geen windows based PC maar een Macbook. Hieraan zit een 1tb externe HD met firewire en usb. Kan ik deze aan de HDi koppelen als ik bijv een 1080p film wil streamen?
Hardeschijf formatteren in ext3 of fat32 (maar dan heb je 4gb limit) als je hem rechtstreeks op de dune wilt pluggen op de usb poort. HFS kan ie niet aan.

Welke regio is de blu ray speler? Las dat hij makkelijk regio vrij te maken is?
Volgens mij pakt ie standaard de regio op welke het eerst erin wordt gegooit (Weet ik niet zeker)
Aansluiten gebeurt via HDMI naar mijn Onkyo 806, betekend dit dan ook dat ik gewoon ( zoals mijn huidige Blu ray speler) de HD audo formaten kan selecteren?
Ja hdmi 1.3 output, via bitstream instelling stuurt ie hd formaten 1:1 door naar je receiver.
Misschien een beetje n00b vragen, maar ik kom er niet uit :)

Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110

nielvm

Hmm op de genoemde site staat de speler "direct leverbaar", vind ik moeilijk te geloven...
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

mk2k

Citaat van: nielvm op november  6, 2009, 11:48:30
Hmm op de genoemde site staat de speler "direct leverbaar", vind ik moeilijk te geloven...

Misschien super speciale contacten rechtstreeks met HDI ;)

Daan de G.

Dus als ik het goed begrijp kan hij alleen FAT32 aan en geen NTFS? :( Kan de schijf namelijk makkelijk opdelen in HFS & NTFS, en heb bestandsdelen die groter zijn dan 4gb.

AllStar

Citaat van: Daan de G. op november  6, 2009, 11:55:46
Dus als ik het goed begrijp kan hij alleen FAT32 aan en geen NTFS? :( Kan de schijf namelijk makkelijk opdelen in HFS & NTFS, en heb bestandsdelen die groter zijn dan 4gb.

De Dune kan prima lezen van NTFS, alleen OSX kan niet out-of-the-box overweg met NTFS! Daar zijn wel oplossingen voor trouwens, maar die kun je zelf wel vinden . .

AllStar

Citaat van: mk2k op november  6, 2009, 11:53:01
Misschien super speciale contacten rechtstreeks met HDI ;)

Nope, geen voorraad:

NASmedia.nl: Goedemiddag
Klant: hallo :)
Klant: klopt het dat jullie de HDi Dune Prime 3.0 op voorraad hebben?
NASmedia.nl: Nee dit is een foutje. Wel hebben we er veel besteld.
Klant: dan zal ik dat gelijk op het HT forum melden, dank :)
NASmedia.nl: Graag gedaan. Het wordt binnen 5 minuten aangepast op de website.

mk2k

Citaat van: AllStar op november  6, 2009, 11:58:21
De Dune kan prima lezen van NTFS, alleen OSX kan niet out-of-the-box overweg met NTFS! Daar zijn wel oplossingen voor trouwens, maar die kun je zelf wel vinden . .

Precies. Dus het kan wel. Maar de Mac heeft standaard ook alleen lezen op NTFS. Met een pakketje van Paragon (kost ongeveer 15 euro) heb je volledige NTFS support in OSX ook Snow 10.6 :)

mk2k

Citaat van: AllStar op november  6, 2009, 12:01:36
Nope, geen voorraad:

Leverancier: Goedemiddag
Klant: hallo :)
Klant: klopt het dat jullie de HDi Dune Prime 3.0 op voorraad hebben?
Leverancier: Nee dit is een foutje. Wel hebben we er veel besteld.
Klant: dan zal ik dat gelijk op het HT forum melden, dank :)
Leverancier: Graag gedaan. Het wordt binnen 5 minuten aangepast op de website.

Oke. Zal wel over een week of 2 leverbaar zijn :D